Wat onaardig!!

13-11-2013 16:38 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al jarenlang meelezer en vandaag heb ik in 5 minuten vier topics geopend, en daarvan waren bij alle vier de eerste reacties zonder uitzondering onaardig en grof. En omdat ik

al langer meelees weet ik dat bij serieuze problemen altijd super aardig en goed gereageerd wordt, maar zo gauw het gaat om vreemdgaan, spelfouten of gewoon een simpele of dommige vraag komt de slechtheid in mensen hier naar boven. Wie kan mij vertellen waarom je op die manier zou reageren? Waarom dan niet gewoon niets zeggen? Reageer je in het dagelijks leven ook zo? Ik ben echt benieuwd!
Ik weet dat het zo is maar ik ken dat soort mensen niet, en zou zelf ook niet zo willen zijn. Vraag me af.. Als je dat allemaal wel doet en leuk vindt, waarom dan? Welk gevoel geeft het?
Je hebt geen invloed op het gedrag van anderen, wel hoe je er mee omgaat.

Ik vind zulke oproepen altijd gezeur om niks.
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 16:55:

@boerderijgeit: maar dat is in t dagelijks leven toch ook niet zo? Daar helpt iedereen elkaar meestal graag, hoe stom de vraag ook is soms.

Nou niet waar ik vandaan kom hoor.

Er zijn hier genoeg TO's die van alles wel een probleem maken en niet kunnen relativeren. Je kan van alles wel een probleem maken toch?
Waar maak je je druk om, Sienna, tis maar een forum. Sommige topics zijn echt te stom voor woorden en daar komen gewoon "onaardige" reacties op.

That's life
:-) Maar keer op keer laten weten dat ze iets doms heeft gedaan heeft ook niet zoveel zin toch?
Ja ergens heb ik er voor gekozen te leven in een naïeve wereld blijkbaar..
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 17:01:

:-) Maar keer op keer laten weten dat ze iets doms heeft gedaan heeft ook niet zoveel zin toch?Sommige mensen hebben nogal een grote plaat voor hun kop
Ah reageren met mobiel gaat lekker zie ik sorry, dat waren reacties op reacties.
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 16:59:

Ik weet dat het zo is maar ik ken dat soort mensen niet, en zou zelf ook niet zo willen zijn. Vraag me af.. Als je dat allemaal wel doet en leuk vindt, waarom dan? Welk gevoel geeft het?

Voor sommige mensen geeft het echt een gevoel van voldoening om anderen geheel af te branden.

Er zijn mensen die gelukkig zijn met zichzelf en die hebben de shit van een ander niet nodig om zich goed te voelen en er zijn mensen die alleen maar een beetje tevredenheid over zichzelf kunnen voelen, als zij het gevoel kunnen scoren beter te zijn dan een ander.

Tja, is van alle tijden en alle rangen en standen. Niets aan te doen.
Op een stomme vraag krijg je een stom antwoord.
verba volant, scripta manent.
Cateautje Zou dat zo zijn? Ik denk altijd dat sommige mensen het doen om grappig te zijn oid. Maar bedankt!
Was het alweer tijd voor dit topic?
quote:MarianneDavids schreef op 13 november 2013 @ 17:07:

Op een stomme vraag krijg je een stom antwoord.
En ja als mensen me in het dagelijks leven een stomme vraag stellen of een mail sturen met knoeperds van spelfouten, dan reageer ik net zo als hier.
Marianne... Waarom? Niet iedereen weet altijd alles toch? En sommige mensen hebben t gewoon niet goed getroffen met iq of opvoeding.
Er hangt hier inderdaad een ontzettend nare sfeer de laatste drie jaar. Jammer, want er worden juist zoveel interessante topics met goede vragen geopend.
Waarom open je in 5 minuten 4 topics?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Murdoch schreef op 13 november 2013 @ 17:10:

Er hangt hier inderdaad een ontzettend nare sfeer de laatste drie jaar. Jammer, want er worden juist zoveel interessante topics met goede vragen geopend.Jij bent me niet positief opgevallen, Murdochje.
Steeds wat anders ook, dat vind ik het leuke eraan. Dan denk je 'sjee, deze vraag heb ik nog nooit gelezen!' En zo blijf je ontdekken.
quote:Star schreef op 13 november 2013 @ 17:08:

Was het alweer tijd voor dit topic? Nee; een week te vroeg.
Jammer BgB, maar dat verbaast me niks. Jij hebt een beetje een muurtje om je heen.
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 16:38:

Reageer je in het dagelijks leven ook zo? Ik ben echt benieuwd!Ja
quote:sienna. schreef op 13 november 2013 @ 17:02:

Ja ergens heb ik er voor gekozen te leven in een naïeve wereld blijkbaar..

Dat mag, ik zie het leven graag ook wat liever en vrolijker. Daarom heb ik met mezelf afgesproken om een week lang geen nieuws te volgen, toch alleen maar negatieve shit.

Helaas zeiken veel mensen elkaar graag af, vooral op fora.

Maar soms zijn de meest onaardige reacties de beste eye-openers.
Sommige mensen openen héle blije topics. Van die hi-hi-wat-een-lekker-gek-doch-blij-typje-ben-ik-toch-topics. Dat vind ik dan weer strontvervelend.
Niemand kan vanaf het beeldscherm zien of men te maken heeft met domheid of onwetendheid en het laatste is niet verwijtbaar, integendeel, het is juist een mogelijkheid om iemand van die onwetendheid af te helpen. Er per definitie maar vanuit gaan dat het om domheid gaat, vind ik persoonlijk weer niet al te slim.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven