voel kookdip aankomen..

19-11-2013 16:44 27 berichten
Heb niet het idee dat ik zin heb om te koken/inspiratie heb .

Hoop iemand anders wel!

Heb in huis: hamburgers, chipolataworstjes, couscous, diverse groenten zoals paprika, champignons, tomaat, sla, komkommers, nog wat van die diepvriesgroentemix e.d, aardappels, beetje geitenkaas, rostirondjes enzovoort.

M.a.w: heb genoeg in huis (behalve inspiratie...)...
Alle reacties Link kopieren
De worstjes en dan de groenten, klein snijden en roerbakken en dan met de couscous.

Ben je binnen 10 minuten klaar.
Dus? Je hoopt nu dat iemand anders bij je komt koken?
Wat Zus zegt. Lekker.

Maar persoonlijk haal ik altijd sushi als geen zin om te koken
Als je geen inspiratie hebt zou ik hetgeen wat het snelste klaar is in de pan flikkeren... Heb je geen inspiratie voor nodig alleen 10 minuutjes zin maken.
ach een dagje vasten is ook altijd gezond
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Broodje hamburgers maken met sla, tomaat, komkommer. Koken voor luie wijven! Ideaal!
Wat Zus zegt lijkt mij lekker.

Of hamburgers met champignons en uien, gebakken aardappelschijfjes (zijn snel te maken door de aardappels te schillen en al in schijfjes te snijden, dan 10 min of negen min. in de magnetron en dan opbakken).

Salade erbij met dressing van tomaat en komkommer en geitenkaas, of andere dingen erbij als walnoten of pijnboompitten enz.

Maak een sausje van yogonaise en knoflook voor bij de aardappelschijfjes.

Ook niet veel werk omdat je al veel tegelijk kan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
[quote]Anthonius schreef op 19 november 2013 @ 16:47:

Dus? Je hoopt nu dat iemand anders bij je komt koken?[/quote

Uiteraard

Geit: daar dacht ik ook al aan maar heb geen broodjes....

Thanks ladys!! Nou nog ff iets kiezen...

Suze: ik ook, of chinees, of ik zet vriendlief aan het werk (hij is kok, hihi...), maar dan moet ik nog minstens 2,5 uur honger leiden, en sushi had ik zondag al gehaald...
quote:boerderijgeit028 schreef op 19 november 2013 @ 16:51:

Broodje hamburgers maken met sla, tomaat, komkommer. Koken voor luie wijven! Ideaal!
conversation = awareness
Kan je ook broodje hamburger maken met pitabroodjes ??

Die heb ik wel, al vind ik dat een beetje apart met hamburgers...

Owwww dat is een MV recept, met maispannenkoekjes, dat kan wel al weet ik niet of ik dat recept nog heb...

MV are ya still in tha house??
quote:phoebeisback schreef op 19 november 2013 @ 16:44:

Heb niet het idee dat ik zin heb om te koken/inspiratie heb .

Hoop iemand anders wel!

Heb in huis: hamburgers, chipolataworstjes, couscous, diverse groenten zoals paprika, champignons, tomaat, sla, komkommers, nog wat van die diepvriesgroentemix e.d, aardappels, beetje geitenkaas, rostirondjes enzovoort.

M.a.w: heb genoeg in huis (behalve inspiratie...)...

Hamburgers los halen en rullen als gehakt. Couscous koken, champignons en tomaat bakken (m.a.w. als je gehakt gaar is, het er ff bij in flikkeren). Gehakt+couscous+champignons en tomaat in een halve paprika stoppen. Aftoppen met geitenkaas. Ff in de oven om de geitenkaas en paprika warm te maken.

Als je het lekker vindt kun je chilipoeder gebruiken om de gehakt mee te kruiden.

Lekker! Laatst toevallig nog gegeten .
Je hebt gelukkig genoeg lekkers in huis!

Worstjes in stukken snijden. Aardappels schillen en in stukken snijden. In een ovenschaal doen met wat vloeibare boter of olie (en dan een beetje rondhusselen), 30 minuten op 200graden.

Als groente kun je er ook nog stukken paprika en ui bij doen (dus één grote ovenschaal) of je kan een salade erbij maken.
He verdorie, nu heb ik gewoon alweer zin in die paprika's. Dit gaat mijn vriend niet leuk vinden .
Ik zou kiezen voor couscous goreng.
quote:hamerhaai schreef op 19 november 2013 @ 16:50:

ach een dagje vasten is ook altijd gezond maar dat kan ik mijn vriend weer niet aandoen want ik word chagerijnig als ik honger heb
Je kan ook boterhammen gebruiken als je dat in huis hebt voor de hamburgers.
Als je geen zin hebt om te koken, ga dan friet, pizza of chinees halen.
Nou TO, al gekozen?
quote:phoebeisback schreef op 19 november 2013 @ 17:05:

Kan je ook broodje hamburger maken met pitabroodjes ??

Die heb ik wel, al vind ik dat een beetje apart met hamburgers...

Owwww dat is een MV recept, met maispannenkoekjes, dat kan wel al weet ik niet of ik dat recept nog heb...

MV are ya still in tha house??Jaaaa, ik zet het neer, 1 momentje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou de enzovoort in een ovenschaal doen met wat zout en peper, half uurtje op 180 graden.

En dan op justeat of thuisbezorgd wat bestellen.

Maiskoekjes met tartaar/ gehakt en ui

Voor 2 personen.

Ingrediënten;

1 blikje maiskorrels (ca 200gr), 100gr bloem, 1 ei, 1,5 dl melk, zout en versgemalen peper, 1 grote of 2 middelgrote uien, olie of boter om te bakken, 2 tartaartjes of gehakt, 2 eetl. Tomatenketchup (of naar smaak meer).

Voorbereiden.

Laat de maiskorrels uitlekken. Doe de bloem in een kom en roer er eerst het ei en daarna scheutje voor scheutje de melk door. Breng het beslag op smaak met wat zout en peper en roer er de maiskorrels door. Laat kort rusten. Snijd de uien in halve of hele ringen.

Bereiden.

Verhit wat boter of olie in een pan met een anti-aanbaklaag en bak in totaal 6 kleine pannenkoekjes van het maisbeslag in ca 3 min per kant goudbruin. Houd de pannenkoekjes van warm in een oven die is voorverwarmd op 120 graden. Bak de tartaartjes of gehaktschijven in de koekenpan en houd ze eveneens warm in de oven. Bak daarna de uien in wat olie of boter omscheppend tot ze beginnen te kleuren en strooi er wat zout en peper over. Schep er de tomatenketchup door. Leg op ieder bord een maiskoekje, daarop een tartaartje/gehaktschijf, dan weer een maiskoekje, verdeel daarover de uien en dek af met een derde maiskoekje.

Zelf heb ik van die mini koekenpannetjes van een gourmetstel, en nog een paar koekenpannen dus ik maak alles tegelijk en hou het niet warm in de oven.

Een frisse salade erbij is wel lekker.
Kookboek van Ottolenghi bestellen en morgen lekker eten
Mylene: dank je wel, ik bewaar hem!!

Ben desondanks eigenwijs geweest ...

Ik had geen zin om die pannenkoekjes in mekaar te flansen, maar ik had nog een paar van die platte rosti rondjes in huis, dat bracht mij op een idee.

Hetzelfde idee als met de maispannenkoekjes, maar dan met die rosti. Erbij: uitje, tomaat, komkommer en wat sla.

Was heerlijk!

Bedankt iedereen! Morgen komt goed, dan is vriend vrij .

(en die is dus kok...)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven