oogontsteking
zaterdag 23 november 2013 om 22:49
Mijn oog is ontstoken! Echt enorm irritant. Sinds dinsdag en heb gisteren zalf gekregen maar dat helpt (nog) niet. Mijn oog is knalrood, jeuk/pijn en dik.
Ik weet dat ik verder niet veel kan doen maar was benieuwd of er toevallig iemand is met hetzelfde probleem of iemand die er ervaring mee heeft, want hoe lang duurt zo iets? Het zal ook per persoon verschillend zijn en las al dat er vele oorzaken zijn, maar toch; alle verhalen welkom!
Ik weet dat ik verder niet veel kan doen maar was benieuwd of er toevallig iemand is met hetzelfde probleem of iemand die er ervaring mee heeft, want hoe lang duurt zo iets? Het zal ook per persoon verschillend zijn en las al dat er vele oorzaken zijn, maar toch; alle verhalen welkom!
zaterdag 23 november 2013 om 22:53
Hier afgelopen mei dochter gehad met fikse oogontsteking. Eerst zalfje gekregen wat ze als eerste vaak voorschreven. Moest binnen 3 dagen opknappen deed dit het niet dan moesten we terug. N 3 dagen alleen maar erger. Us oogsrts werd gebeld, en ander zalfje gehad, ondertussen kreeg ik en mijn schoonmoeder het ook. (H is namelijk zeer besmettelijk) ik meteen begonnen met zalfje van dochter duurde een week voordat het over was. Schoonmoeder is er dik 3 weken mee bezig geweest door verkeerde diagnose van de huisarts. Die dacht eerst aan hooikoorts en daardoor kreeg de infectie veel meer kans om toe te slaan. Het is vooral heel vervelend.
Beterschap
Beterschap
zondag 24 november 2013 om 05:34
zondag 24 november 2013 om 06:49
Ik had een paar jaar terug een keratitis en conjuctivitis in beide ogen.. 2 maand later weer.. Waardoor het zicht in mijn rechteroog wat is aangetast en ik een jaar lang een bril moest dragen. Ook mocht ik 2 wkn niet werken (verpleegkundige in een ziekenhuis) ivm besmettingsgevaar en risico voor mijn ogen zelf. Kreeg AB zalf en druppels en ben er zeker 2 weken zoet mee geweest.
Doe voorzichtig, gooi je oog make up weg, en beterschap!
Doe voorzichtig, gooi je oog make up weg, en beterschap!
zondag 24 november 2013 om 09:27
dank!
Nee wrijf niet ( veeg alleen de constante tranen weg)
make-up ligt al in de prullenbak, was mn handen vaak. Doe mijn best om te voorkomen dat mijn andere oog ook mee gaat doen maar helaas wordt ie al wat rood ;-(
Ik ga morgen inderdaad maar terug naar de ha.. Denk dat het een virus is, heb ook keelpijn, verkouden en vergrote lymfeklieren.
Nee wrijf niet ( veeg alleen de constante tranen weg)
make-up ligt al in de prullenbak, was mn handen vaak. Doe mijn best om te voorkomen dat mijn andere oog ook mee gaat doen maar helaas wordt ie al wat rood ;-(
Ik ga morgen inderdaad maar terug naar de ha.. Denk dat het een virus is, heb ook keelpijn, verkouden en vergrote lymfeklieren.
zondag 1 februari 2015 om 23:12
OMG, is het besmettelijk? Ik heb het net, ook een griepje waar het waarschijnlijk bijhoort, maar ik heb niet voorzichtig gedaan naar mijn vriend toe. Omdat hij net griep heeft gehad dacht ik dat ik het van hem had (hij had geen ontstoken ogen). Het is pas net begonnen, mijn ogen zijn alleen rood en er komt een beetje pus af en toe. Ook een goeie dat je je make up moet weggooien, dat had ik nog nergens gelezen.
Is het goed om oogdruppels te halen? En welke? Op inet lees ik alleen antibiotica, maar zo erg is het niet.
Is het goed om oogdruppels te halen? En welke? Op inet lees ik alleen antibiotica, maar zo erg is het niet.