sintgedicht
zondag 24 november 2013 om 04:22
Voor de vriend die zijn cadeautjes door moet geven aan zijn kinderen.
Hier een gedicht van de doorgeefpiet,
ik hoor je denken, die ken ik niet?
Ik ben speciaal voor voor ... en ... gekomen,
heb zelfs iets voor ze meegenomen.
Je hebt het nu vast al door,
deze pakjes zijn niet voor jou hoor!
Maar voor die 2 stoere zoons van jou,
hopelijk krijgen ze de pakjes zo gauw.
Geef ze maar door met de hartelijke groeten van deze piet,
ik denk dat jij net als ik enorm van hun stralende gezichtjes geniet!
Zoiets misschien?
Hier een gedicht van de doorgeefpiet,
ik hoor je denken, die ken ik niet?
Ik ben speciaal voor voor ... en ... gekomen,
heb zelfs iets voor ze meegenomen.
Je hebt het nu vast al door,
deze pakjes zijn niet voor jou hoor!
Maar voor die 2 stoere zoons van jou,
hopelijk krijgen ze de pakjes zo gauw.
Geef ze maar door met de hartelijke groeten van deze piet,
ik denk dat jij net als ik enorm van hun stralende gezichtjes geniet!
Zoiets misschien?
zondag 24 november 2013 om 20:29
zondag 24 november 2013 om 20:55
Wat een tof initiatief! Ik ben zelf hopeloos met dichten en zou jullie hulp goed kunnen gebruiken. Ik heb mijn broertje (19 jaar) getrokken. Hij wilde een boek over omgaan met geld voor dummies. Eigenlijk is dit een grap van hem, want hij werkt keihard en heeft genoeg geld, ondanks dat hij ziek is. Bij ons zijn de gedichten en cadeaus altijd hilarisch. Daarom geer ik hem een zak chocolade munten. Hierbij wil ik graag wen leuk gedicht. Wie kan mij helpen?
dinsdag 26 november 2013 om 18:31
Lieve broer
Ik vind je stoer
Jij weer wel waarom
Je ligt vaak krom
Dus dacht ik kom
Ik geef je gewoon een grote zak geld
Wees niet teleurgesteld
Dit vliegt niet zomaar weg
Je krijgt wat extra uitleg
En denk eraan
Zuinigheid met vlijt
Bouwt huizen als kastelen
O
En ik lust ook wel wat
Dus schat
Deel gerust
Ik geef je zat
Liefs van piet
Ik vind je stoer
Jij weer wel waarom
Je ligt vaak krom
Dus dacht ik kom
Ik geef je gewoon een grote zak geld
Wees niet teleurgesteld
Dit vliegt niet zomaar weg
Je krijgt wat extra uitleg
En denk eraan
Zuinigheid met vlijt
Bouwt huizen als kastelen
O
En ik lust ook wel wat
Dus schat
Deel gerust
Ik geef je zat
Liefs van piet
donderdag 28 november 2013 om 22:58
Wat een leuke gedichten allemaal, schudden jullie dat snel uit je mouw of lijkt dat maar zo?? Haha.
Ik wil graag voor mijn vriend komende week iets in zijn schoen duwen (iets kleins, weet nog niet wat precies en misschien wat lekkers erbij) en een leuk / grappig gedichtje zou t nog mooier maken, maar ben niet zo van de originele gedichtjes.. Lastig dus om zelf iets te bedenken dat niet standaard is.
Doe het voornamelijk om hem te "verrassen" en als grapje want hij verwacht het nooit iets in zijn schoen voor hij gaat werken. Hebben een rottijd achter de rug en weinig echte aandacht voor elkaar gehad dus hiermee wil ik laten zien dat ik echt wel aan hem denk, ook wat betreft kleine dingetjes.
Anyone? Al is t natuurlijk lastig als jullie niet weten wat voor cadeautje het is maar dat weet ik dus zelf nog niet haha. Oops.
Ik wil graag voor mijn vriend komende week iets in zijn schoen duwen (iets kleins, weet nog niet wat precies en misschien wat lekkers erbij) en een leuk / grappig gedichtje zou t nog mooier maken, maar ben niet zo van de originele gedichtjes.. Lastig dus om zelf iets te bedenken dat niet standaard is.
Doe het voornamelijk om hem te "verrassen" en als grapje want hij verwacht het nooit iets in zijn schoen voor hij gaat werken. Hebben een rottijd achter de rug en weinig echte aandacht voor elkaar gehad dus hiermee wil ik laten zien dat ik echt wel aan hem denk, ook wat betreft kleine dingetjes.
Anyone? Al is t natuurlijk lastig als jullie niet weten wat voor cadeautje het is maar dat weet ik dus zelf nog niet haha. Oops.
vrijdag 29 november 2013 om 23:16
Ik zou jullie hulp wel heel goed kunnen gebruiken, heb echt totaal geen inspiratie voor mijn gedicht en ben zo slecht in dit soort dingen!
Wij vieren met ons vriendinnenclubje Sinterklaas en ik heb rosanne getrokken, is lerares, houd van een feestje, heeft relatie met ben, gaan op reis naar Indonesië.. Als kadootje heeft ze oorbellen gevraagd. Kan iemand hier iets mee?
Wij vieren met ons vriendinnenclubje Sinterklaas en ik heb rosanne getrokken, is lerares, houd van een feestje, heeft relatie met ben, gaan op reis naar Indonesië.. Als kadootje heeft ze oorbellen gevraagd. Kan iemand hier iets mee?
zaterdag 30 november 2013 om 08:42
Rosanne, ik weet dat er veel cadeautjes zijn
Elke keer weer wat anders, ik vind het niet fijn
Want die dingen, waarmee ik jou soms verblijdt
Zie ik liever liever, liever niet voor altijd
Als ik dacht dat ik wat had, dan had jij je weer bedacht
Onvoorspelbaar en zo onverwacht
Ik keek maar toe hoe jij mij in verwarring bracht
Ik wil zekerheid dat dit 't cadeau is wat jij verwacht
Oh oh oh
Deze dingen, die houdt je nu een tijdje in
En nu stop ik dit liedje, want heeft echt geen zin.
En voor de duidelijk, ze moet het zingen natuurlijk! Verwerk dat in de surprise.
Want die dingen, waarmee ik jou soms verblijdt
Zie ik liever liever, liever niet voor altijd
Als ik dacht dat ik wat had, dan had jij je weer bedacht
Onvoorspelbaar en zo onverwacht
Ik keek maar toe hoe jij mij in verwarring bracht
Ik wil zekerheid dat dit 't cadeau is wat jij verwacht
Oh oh oh
Deze dingen, die houdt je nu een tijdje in
En nu stop ik dit liedje, want heeft echt geen zin.
En voor de duidelijk, ze moet het zingen natuurlijk! Verwerk dat in de surprise.
zaterdag 30 november 2013 om 09:04
zaterdag 30 november 2013 om 10:36
Wauw, wat kunnen jullie knap dichten!
Ik moet voor mijn zwager een gedicht maken, 2 kinderen, waarvan 1 paar maand geleden geboren is.
Is nu kleine 2 weken voor zn werk in Canada. Houdt van motorrijden. Vraagt een motorreflectievest, maar is te duur en krijgt daarom boxershorts.
Hij is erg behulpzaam, lief voor zijn kinderen.
Iemand tips? Of een beginnetje?
Ik moet voor mijn zwager een gedicht maken, 2 kinderen, waarvan 1 paar maand geleden geboren is.
Is nu kleine 2 weken voor zn werk in Canada. Houdt van motorrijden. Vraagt een motorreflectievest, maar is te duur en krijgt daarom boxershorts.
zaterdag 30 november 2013 om 10:40
Jaaaaaaaaaaaa ik hoopte al dat er weer zo'n topic zou komen net als vorig jaar
.
Ik heb nog wel wat hulp nodig voor een gedicht voor mijn zusje en haar freund. Ik heb warme spullen a la oorwarmers en mutsen gekocht.
Nu is het zo dat mijn zusje dit jaar is ingeloot voor de elfstedentocht, (gek kind...) ik neem aan dat haar vriendje (die toevallig arts is) meegaat als haar verzorger.
Verder heb ik nog wat hulp nodig (kan ook wel wat zelf denk ik) voor mijn mams, ik heb voor haar van die speciale warmte sloffen gekocht, ze is net zo'n koukleum als ik...
Oww en voor mijn vader heb ik van die kleine flesjes met verzorgingspullen a la douche gel e.d. (die man komt uit het jaar nul, hij is nooit erg dol geweest op zulke spullen, vieze man, hihi)
Kunnen de 'dichthulpen' hier wat mee?? 6 coupletten op rijm hoeft ook weer niet hoor , kan ook wel wat zelf...
Ik heb nog wel wat hulp nodig voor een gedicht voor mijn zusje en haar freund. Ik heb warme spullen a la oorwarmers en mutsen gekocht.
Nu is het zo dat mijn zusje dit jaar is ingeloot voor de elfstedentocht, (gek kind...) ik neem aan dat haar vriendje (die toevallig arts is) meegaat als haar verzorger.
Verder heb ik nog wat hulp nodig (kan ook wel wat zelf denk ik) voor mijn mams, ik heb voor haar van die speciale warmte sloffen gekocht, ze is net zo'n koukleum als ik...
Oww en voor mijn vader heb ik van die kleine flesjes met verzorgingspullen a la douche gel e.d. (die man komt uit het jaar nul, hij is nooit erg dol geweest op zulke spullen, vieze man, hihi)
Kunnen de 'dichthulpen' hier wat mee?? 6 coupletten op rijm hoeft ook weer niet hoor , kan ook wel wat zelf...
zaterdag 30 november 2013 om 20:10
quote:lovemadness schreef op 30 november 2013 @ 10:36:
Sint hoorde gebrom, uit hoeken en gaten
Had hij nu echt de airco aangelaten
Hij drukte het apparaat uit
Maar hoorde het nog steeds, stom geluid
Toen keek hij naar buiten
En zag daar een piet op een motor met ruiten
Sint schrok zich een hoedje,
Een motor dat is een duur goedje
Het is crisis, het geld bijna op
En dan haalt piet zoiets stoms in zijn kop
Boos stapte hij naar pieterbaas
Piet, wat heb je gedaan! Nu is er geen geld coor speculaas!
De piet keek sip op, door de kleine babypiet wwlde de emoties op
Hij kin het niet laten,
Wilde genieten van ale hoeken en gaten
Sint snapte het meteen
Zo'n kleine dat geeft energie, dat voelt iedereen
Dus sprong hij op de motor en racede ervandoor
Hij ging geld uitgeven, stimuleren die markt, daar was hij toch voor
Hij sprinte de winkel in en kocht voor xxx een cadeau
Bij deze een poging
Sint hoorde gebrom
Sint hoorde gebrom, uit hoeken en gaten
Had hij nu echt de airco aangelaten
Hij drukte het apparaat uit
Maar hoorde het nog steeds, stom geluid
Toen keek hij naar buiten
En zag daar een piet op een motor met ruiten
Sint schrok zich een hoedje,
Een motor dat is een duur goedje
Het is crisis, het geld bijna op
En dan haalt piet zoiets stoms in zijn kop
Boos stapte hij naar pieterbaas
Piet, wat heb je gedaan! Nu is er geen geld coor speculaas!
De piet keek sip op, door de kleine babypiet wwlde de emoties op
Hij kin het niet laten,
Wilde genieten van ale hoeken en gaten
Sint snapte het meteen
Zo'n kleine dat geeft energie, dat voelt iedereen
Dus sprong hij op de motor en racede ervandoor
Hij ging geld uitgeven, stimuleren die markt, daar was hij toch voor
Hij sprinte de winkel in en kocht voor xxx een cadeau
Bij deze een poging
Sint hoorde gebrom
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
zondag 1 december 2013 om 08:25
Wie wil er voor mij een gedicht maken? Ik ben altijd zo knullig in dat soort dingen....
Ik wil graag een rijm voor mijn nichtje van 9. Ze is een echt hockeymeisje en gelooft dit jaar voor het eerst niet meer in Sinterklaas. Ze heeft een jong katje wat Joep heet. En ze krijgt van mij een beker waarmee je slush puppie kunt maken.
Alvast enorm bedankt!
Ik wil graag een rijm voor mijn nichtje van 9. Ze is een echt hockeymeisje en gelooft dit jaar voor het eerst niet meer in Sinterklaas. Ze heeft een jong katje wat Joep heet. En ze krijgt van mij een beker waarmee je slush puppie kunt maken.
Alvast enorm bedankt!
zondag 1 december 2013 om 11:25
Oh wat leuk! Ik heb er nog eentje nodig voor mijn tante. Het is namelijk lastig om voor haar wat te verzinnen, omdat ik eigenlijk niet superveel over haar weet te vertellen.
Ze heeft soepkommen met oor gevraagd, die krijgt ze ook. Ze werkt al jaren bij de Spar. We noemen haar ook wel "Chef van de Spar", omdat zij eigenlijk de winkel draaiende houdt.
Ze heeft 2 lieve kinderen, jongen en een meisje. Komt uit een voetbalgezin en ze schaatst graag met de kinderen. Ze loopt sinds kort ook hard.
Gut, veel meer weet ik eigenlijk niet over haar. Dus een algemeen gedichtje is ook welkom.
Ze heeft soepkommen met oor gevraagd, die krijgt ze ook. Ze werkt al jaren bij de Spar. We noemen haar ook wel "Chef van de Spar", omdat zij eigenlijk de winkel draaiende houdt.
Ze heeft 2 lieve kinderen, jongen en een meisje. Komt uit een voetbalgezin en ze schaatst graag met de kinderen. Ze loopt sinds kort ook hard.
Gut, veel meer weet ik eigenlijk niet over haar. Dus een algemeen gedichtje is ook welkom.