Gezondheid alle pijlers

erge maagpijn

25-11-2013 01:23 45 berichten
Heb een crash dieet van 2 uur gehad door ziekte, maw uitvoerige kennismaking met onverteerde maag en darm inhoud, en zit met ontzettende dorst en maagpijn. Heb al 3 glazen water langzaamaan gedronken.

Enige huis tuin keukentips?

Ik, en mijn nachtrust, zijn jullie dankbaar.
quote:fru1t3lla schreef op 25 november 2013 @ 01:23:

maw uitvoerige kennismaking met onverteerde maag en darm inhoud,Wat zei jouw huisarts hier over?
Huisarts zei om na 2 dagen terug te bellen als ik nog klachten had want het hoorde bij de griep die aan het rondzwerven is.

Enn: ik las alleen maar op Internet over uitgestelde menstruatie icm griep, wist niet dat dit ook kon. Bedankt voor uitleg over de prik

Ben erg moe en ga proberen om te slapen. Welterusten
Alle reacties Link kopieren
Slaap lekker Fruitella, hopelijk voel het morgen allemaal weer veel beter voor je .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Dank je wel Enn. Leuke leuze trouwens XD. Heb zowaar wat geslapen en een cracker kunnen binnen houden en de maagpijn is gezakt, wel nog koorts en zo slap als een vaatdoek. Probeer ook te drinken want ik heb nog steeds niet kunnen plassen sinds gisteren. Dat virus mag nu echt wel ophoepelen
Dat cola zou helpen schijnt toch wel een fabeltje te zijn.
Ik heb geen idee, misschien is het om de energie van de suiker te doen waardoor je je mineer slap voelt?
Het was geloof ik een advies uit de tijd dat gewoon water niet betrouwbaar was. Of niet beschikbaar. Ik weet het niet precies meer maar het leek me wel een heel plausibele verklaring.
Er zit suiker en zout en een bepaald zuur in cola en een kruidencombinatie die anti-bacterieel zou zijn, heb ik begrepen. Daarom kun je ook voedselvergiftiging (soms) voorkomen door cola bij je eten te drinken. Ik ben zo mijn reis in India zonder diarree doorgekomen, in ieder geval. Was een tip van een (bereisde) vriendin.
Cola zonder prik drinken kreeg ik als advies bij de apotheek toen ik voor een vakantie ORS wou kopen.
quote:yasuko schreef op 26 november 2013 @ 12:46:

Dat cola zou helpen schijnt toch wel een fabeltje te zijn.Ik kan je uit (helaas ruime) eigen ervaring vertellen dat het geen fabel is, dat dit echt werkt.
Ah oke!

:Imao:
Cola en chips is hetzelfde als ORS heb ik me laten vertellen.
Tja, Het Heerst. Heb het vorige week ook gehad, heel heftig en met veel pijn idd. Gaat gelukkig vanzelf weer over, maar je voelt je nog wel een paar dagen behoorlijk slap. Beterschap!
Dat hij heftig is snap ik, heb in geen 12 jaar moeten overgeven D: Dieet van cola en chips zou me nog bevallen, krijg dingen alleen moeilijk weg momenteel
Aww wat lief, zie het nu pas maar dank je wel!

Ben inmiddels aan de betere hand, slaap nog veel en eet veel te weinig maar komt in orde . Bedankt iedereen
Tijdens de vakantie in Londen kreeg ik maagproblemen die ongeveer 2 dagen aanhield. Waarschijnlijk - volgens sommigen - voedselvergiftiging. Ik had ook diarree en overgeven. De dag nadat ik die problemen kreeg at ik vrijwel niets, maar dronk ik veel water en soms cola. Dat kwam er niet meer uit. De derde dag at ik voorzichtig. Geen overgeven meer; normale ontlasting. En ik knapte weer op. De diarree is bij mij in die zin merkwaardig, dat de frequentie voor de grote boodschap (normaal één keer per dag) afneemt (eens per 3 dagen).

Bij maagpijn denk ik overigens aan - wat het woord zegt - pijn in de maag. Te veel maagzuur, oprispingen (maagzuur komt naar boven), 's nachts verslikken in maagzuur omdat de sluiting tussen slokdarm en maag niet meer werkt en omdat je horizontaal ligt. Dat genas vaak uit zichzelf.

Ik ben wel een keer voor maagpijn naar de dokter geweest. Ik kreeg een maagbeschermer Omeprazol, dat de verschijnselen deed verminderen. Die maagpijn gaat niet gepaard met overgeven of misselijkheid. Naast die maagpijn voel ik me prima.
World of Warcraft: Legion
Tot zover over mij.

Hoe is het nu met jou, Fru1t3lla? Knap je al wat op?
Hey Hans, bedankt voor de tips! Die maagbeschermer heb ik ook eens gehad ivm een heliobacter pylori infectie.

Ik knap wel wat op, lief dat je het vraagt! Alleen gaat eten nog ontzettend moeilijk, een paar happen en ik heb geen honger meer :(. Voel me hierdoor nogal erg futloos en uitgeput. Alles smaakt ook vrij zurig, is dit herkenbaar voor jou?
Het zal wel enige tijd duren voordat de eetlust terugkomt en de hoeveelheden eet die je gewend was. Gebrek aan eetlust duurt langer dan maagproblemen; het is daar een soort nasleep of restverschijnsel daarvan. Dat is althans mijn ervaring. Het duurde voor mij enkele dagen - een week geloof ik - voordat ik mijn oude eetlust terug had. Ik weet niet of alles zurig smaakt; dat ervoer ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven