Mode & Beauty alle pijlers

mac counter

29-11-2013 11:25 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben deze week bij de mac counter geweest voor advies. Ik ben behoorlijk slecht in make up: totaal geen verstand van en heb ook nog eens een erg moeilijke niet zo mooie huid.

Ik ben er heen gegaan zonder make up in de hoop op een goed advies. Resultaat: meer dan 100 euro lichter en zowel de kleur als de structuur is verschrikkelijk op mijn huid in daglicht en in kunstlicht is het nou ook niet echt je van het.

Daarnaast krijg ik er ook nog eens een onrustige huid van terwijl ik mezelf echt niet dicht plamuur en m'n huid goed schoon houd.

Heeft iemand ervaring met advies bij een mac counter en geld terug vragen? Ik heb de potjes gebruikt (ik heb het eigenlijk pas sinds vandaag door: ik heb er nooit aan gedacht bij daglicht alles nog eens te checken: ik dacht dat ik goed advies gehad had en dat ik zelf nog oefening nodig had in aanbrengen).

Of misschien heeft iemand tips hoe ik de perfecte make up dan WEL kan bemachtigen (advies in een winkel vertrouw ik niet echt meer op: ik heb een jaar geleden bij ici paris een keer advies gevraagd en kreeg daar ook de verkeerde kleur mee en nu dus bij mac...)

Alvast bedankt voor de reacties
Gewoon teruggaan en uitleggen dat je niet tevreden bent. MAC staat goed bekend en zullen je hopelijk verder helpen.

Verder heb ik vaker gehoord dat deze make up reacties teweeg kan brengen waardoor de huid onrustig wordt.

Ik zelf zweer bij clinique foundation en mineralen poeder. Verder weinig zooi er op smeren en reinigen met water en/of een facewash van vichy.
Je hebt gelijk, gewoon teruggaan is de beste oplossing. Ik vind het wel moeilijk... Ik voelde me al een beetje geïntimideerd door de meisjes/vrouwen daar en dan mn mond opentrekken: moet er niet aan denken. Ben ook wel een beetje bang dat ze zeggen: "ja, met zo een huid kan je er gewoon niet beter uitzien accepteer het maar!" (projectie natuurlijk).

Ik vraag me ook af hoe vrouwen met een slechte/mindere huid er toch een mooi egaal geheel van kunnen maken zonder er te opgemaakt uit te zien.
Ik herken die angsten wel, heb zelf ook een poosje flink last gehad van onzuiverheden. Maar echt, hoe meer ik er op smeerde, hoe erger het wordt.
Helemaal waar. Misschien moet ik het ook gewoon loslaten om de perfecte huid te willen. Als ik mn geld terug krijg bij mac zal ik eens kijken naar clinique met mineralen poeder. Ik vind het persoonlijk ook helemaal niet mooi om zo veel te smeren
Als ik een foundation oid koop, dan loop ik altijd even naar buiten om het in daglicht te bekijken. In winkels heb je vaak slecht licht.

Al had ik bij Mac wel verwacht dat ze daarmee rekening zouden houden.

Gewoon teruggaan! Het is een hoop geld!
Terug gaan hoor! Het verbaast me dat je zo slecht geholpen bent.

Heb je al eens een BB Cream geprobeerd?
Ik had bij mac idd verwacht dat ze daar rekening mee hielden: ze hebben zoveel kleuren en ook zoveel verschillende foundations!

En meestal draag ik gewoon een bb cream, maar ik kan helaas niet zeggen dat mijn huid daar echt van opknapt. Daarom dacht ik ook voor iets meer dekking te gaan.
Weet jij misschien een bb creme met meer dekking dweedledee?

(ik heb nu: garnier en een van estee lauder)
Je kunt dan de BB cream als een basis gebruiken. Klein beetje. Dat egaliseert je huid alvast een beetje en zorgt voor meer dekking van je foundation zonder dat het cakey wordt. Zelf gebruik ik die van Max Factor hiervoor. En dan een dun laagje foundation. Works like a charm
En MAC foundations staan er wel om bekend dat ze bij sommige huidtypes onrust veroorzaken. Gewoon teruggaan hoor
En wat voor een huidtype heb je? Vet? Gecombineerd?
Je moet de oorzaak aanpakken en niet verwachten dat make up het beter maakt. Vaak is make up juist iets waardoor het erger wordt.

Reinig je huid goed maar ga niet met dingen waar alcohol etc. in zit in de weer. Drink veel water en gebruik make up waar niet te veel zooi aan is toegevoegd.
Slechte reclame zo voor mac, maar jij zat toen daar voor de spiegel neem ik aan . Je had het beter even kunnen aankijken zeker met foundation (welke heb je trouwens) om te zien wat die met je huid doet. Of ze hadden een proefpotje voor je kunnen aanmaken dit is weggegooid geld zo. Ik zou er zeker mee terug gaan en zeggen je krijgt er uitslag van toch? En dat de kleur niet matcht met je huid hadden zij beter moeten zien. Je hebt er al van gebruikt dan denk ik niet dat ze het geld teruggeven, je kunt het proberen ja heb je nee kun je krijgen .En sommige founndations veroorzaken huiduitslag vandaar dat ik vroeg welke heb?
Van een Mac chicken en een big Mac gaat mijn huid ook altijd achteruit
quote:doedoe schreef op 29 november 2013 @ 12:55:

Weet jij misschien een bb creme met meer dekking dweedledee?

(ik heb nu: garnier en een van estee lauder)

Ik heb zelf de BB cream van MAC en die dekt bijna nog beter dan een foundation, en je kan hem mooi aanbrengen met een speciale kwast. Hij geeft een gezonde glans maar niet teveel, dat vind ik erg fijn.

Lees hier er maar meer over:

http://www.misslipgloss.n ... beauty-balm-mac-bb-cream/
quote:anno1984 schreef op 29 november 2013 @ 17:55:

Van een Mac chicken en een big Mac gaat mijn huid ook altijd achteruitIk zat te twijfelen of dit topic over McDonald's of Apple zou gaan. Dat maakt meteen duidelijk hoeveel makeup ik dagelijks op mijn hoofd smeer
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Teruggaan, ze zijn ook niet allemaal goed en aardig in het adviseren vind ik.

Ik reageer ook op Mac make up, en volgens hen kon dat niet.

Flauwekul natuurlijk.

De Mac bij douglas amsterdam werd ik wel fijn geadviseerd, dat meisje was prettig en zei dat je altijd kan reageren op make up, dus ook op Mac( maar die info wist ik echt wel, ben visagiste)
Ik ben dus niet de enige die niet zo goed reageert op mac foundation. Ik heb de matchmaster foundation. In de winkel zat het er goed op (ik zat inderdaad voor een spiegel ;)), maar na een paar uur werd het korrelig en gelig. Ik was die dag veel buiten en het was erg koud dus dacht niet gelijk aan teruggaan. Ik heb een gecombineerde huid: sommige tijden wat vettiger, andere wat droger.

En Nemesis: ben ik het helemaal mee eens, zo min mogelijk smeren is het beste. Ik houd mijn huid goed schoon en heb bijna geen last (meer) van acne. Wel rode vlekken, couperose en littekentjes: dat wil ik graag camoufleren. De laaste dagen ging het dus wel weer mis met pukkeltjes ed: het werd echt een beetje onrustig en dat ligt volgens mij echt aan de foundation: van mn bb creme krijg ik het nooit.

Ik durf eigenlijk geen mac producten meer te proberen en voor advies ga ik er al helemaal niet meer heen (al zullen er natuurlijk ook mensen werken die hun werk wel goed doen). Ik woon zelf in een dorp dus moet voor een mac counter een eindje rijden. Zodra ik er tijd voor heb ga ik er heen, al is het alleen maar om aan te geven dat ik er ECHT niet blij mee ben ;).
quote:ClaudeFiolle schreef op 30 november 2013 @ 09:39:

[...]

Ik zat te twijfelen of dit topic over McDonald's of Apple zou gaan. Dat maakt meteen duidelijk hoeveel makeup ik dagelijks op mijn hoofd smeer

Dit haha.

Maar inderdaad terug gaan!
Ik zou er zeker mee teruggaan en het gooien op irritatie/allergie. Dan krijg je namelijk altijd je geld retour. Als je alleen gaat "zeuren" over de kleur, krijg je hun "expert-advies" en desnoods ruilt ze het om voor een andere kleur. Je moet die troep inleveren en je geld terug vragen.
Overigens heb ik zelf ooit een BB cream gekocht van Dior. Achteraf vond ik de kleur te donker. Daar bracht ze het heel ietsje aan en zag het er mooi uit. Toen ik een keer bij de ICI was en dat ter sprake bracht, terwijl ik iets anders kocht. Zei die meid: we nemen alleen iets retour bij allergie, ook al hebben wij die kleur geadviseerd. (Dior-visagiste in mijn geval) Dus maak het jezelf makkelijk. Kan zijn dat ze een uitzondering maken, maar ik zou er gewoon slim mee omgaan.
quote:jilzz schreef op 30 november 2013 @ 11:37:

Teruggaan, ze zijn ook niet allemaal goed en aardig in het adviseren vind ik.

Ik reageer ook op Mac make up, en volgens hen kon dat niet.

Flauwekul natuurlijk.

De Mac bij douglas amsterdam werd ik wel fijn geadviseerd, dat meisje was prettig en zei dat je altijd kan reageren op make up, dus ook op Mac( maar die info wist ik echt wel, ben visagiste)

Was dat ook foundation?

Heb dat ook wel eens gelezen dat dit vaker bij ze voorkomt. Ook van de oogschaduw.
Die matchmaster is toch die foundation die zich aan de kleur van je huid zal aanpassen? En korrelig mag het natuurlijk niet worden of dat je zandkorrels op je huid hebt. Ik zou er toch haast meemaken hoor om ermee terug te gaan dit hoort niet. Ze zouden nog kunnen vragen wat je bais is wat je eronder hebt aan dagcreme. Denk dat het moeilijk gaat worden om geld terug te krijgen want het is een aangebroken verpakking. Daarom nog beter morgen ermee terug dan dat je er een week over heen laat gaan. Succes.
quote:Superhuisvrouw schreef op 30 november 2013 @ 19:48:

Die matchmaster is toch die foundation die zich aan de kleur van je huid zal aanpassen? En korrelig mag het natuurlijk niet worden of dat je zandkorrels op je huid hebt. Ik zou er toch haast meemaken hoor om ermee terug te gaan dit hoort niet. Ze zouden nog kunnen vragen wat je bais is wat je eronder hebt aan dagcreme. Denk dat het moeilijk gaat worden om geld terug te krijgen want het is een aangebroken verpakking. Daarom nog beter morgen ermee terug dan dat je er een week over heen laat gaan. Succes.Dat is logisch en maakt natuurlijk niks uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven