*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik heb even snel de tabel bijgewerkt. Wil iedereen dan doorgeven wanneer jullie met verlof gaan, of dat jullie al niet meer werken enz... graag dik gedrukt, zodat ik het goed terug kan vinden!

Hier gaat alles wel redelijk. Heb sinds het weekend ernorm last van mn bekken. Baal er wel van, want het doet echt zeer!

Ik heb gelukkig geen last van zw suiker, de bloedwaarden waren goed!

Leontien, jammer dat je niet meer langs komt, kom je nog wel even langs als je bevallen bent?
Hi ben ik weer ff snel. Ik werk al niet meer maar zou eigenlijk 29 juli met verlof gaan. maar door de weeenremmers, harde buiken en nu de groei van de kinderen zit ik al vanaf begin mei thuis.

Vandaag is trouwens onze trouwdag! En ik ben ook nog eens 28 weken zwanger...

Oh en mijn naam mag ook in het roze hoor!

Kamertje is klaar, namen zijn uitgezocht, kaartjes zijn besteld en bijna alle enveloppen zijn geschreven. Ben inmiddels bezig met de babywas.
Jeetje Vivalover, jij laat er geen gras over groeien...:-) Ik heb nog niets klaar van hetgeen jij hierboven benoemd hihi. Alhoewel in jouw situatie ook wel logisch natuurlijk...als je al aan de weeenremmers hebt gezeten en nu al een tijdje thuiszit...

Natuurlijk gefeliciteerd met je trouwdag! Ga je nog wat gezelligs doen met manlief?

Jammer Leontien, maar in iedergeval alle sterkte en succes toegewenst de komende tijd en met je bevalling en je bedrijf. En idd als je bevallen bent, dan horen we graag van je :-)

Naatie, woensdag 17 juli is mijn laatste werkdag en officieel start mijn verlof op dinsdag 22 juli

Morgen weer werken dus ga ff opschieten voordat de voetbal begint!
Hallo allemaal!

Sorry, heb het even heel druk, dus geen tijd om op iedereen te reageren.

Het gaat goed met ons, alleen voel ik me wel heel erg moe de laatste tijd.
Hey meiden,

alles goed met jullie?? Houden jullie t nog een beetje vol??

Hier schopt de kleine er flink op los, zeker rond 05.00 uur hehe en zodra ik naar bed ga hihi...echt zo raar om die wave door je buik heen te zien haha....Wat zou er toch allemaal gaande zijn daarbinnen vraag ik me af...wat een wonder he dat dit allemaal gebeurd...

Zo vivalover jij hebt lekker alles al voor elkaar, wauw...ik ga vandaag misschien nog even de kledingkast halen voor de babykamer en dan heb ik de meubels kompleet.

verder alle accesoires nog enzo zoals een klamboe, en alles inruimen op zn plek maja k heb dan ook nog wel even de tijd dat scheelt.

Hoe ziet t kamertje eruit vivalover??

fijne dag meiden xxx
Inderdaad Vivalover, je hebt het allemaal al goed voor elkaar!

Hier wordt nog druk geschilderd en gedaan, de comode is af, maar er wachten nog een bedje en een soort bankje om te schilderen.

Geboortekaartjes ga ik niet laten maken. Ik ga zelf iets in elkaar zetten om naar iedereen te mailen, een digitaal geboortekaartje, maar niets laten drukken. Hier in Bolivia is het niet gebruikelijk, en ik heb geen zin om heel veel geld te gaan uitgeven aan bergen post naar Nederland.

We hebben het er al eens over gehad, maar ik vroeg me af: wie van jullie wil thuis bevallen en wie in het ziekenhuis? En waarom?

Ik ben nog steeds over een thuisbevalling aan het nadenken, hoewel dat hier een hele organisatie wordt. Maar een vriendin is basisarts en die zou het eventueel wel willen doen. Ik denk er over na, mijn man vindt het maar niets. Natuurlijk, als er van te voren complicaties bekend zijn, wordt het toch een bevalling in een kliniek of ziekenhuis.
Hoiii, Wat een verhalen allemaal! Ik ga zo even rustig bijlezen. Wat de tabel betreft.. 17 juli is mijn laatste werkdag en 21 juli gaat mijn verlof in.

Ben ontzettend moe na een dag werken dus zal blij zijn als het zover is.
Alejandra, ik heb besloten in het ziekenhuis te bevallen, kreeg net over de post mn uitnodiging voor de voorlichtingsavond. En daarna ga ik naar t kraamhotel in rotterdam voor een dag of 3 ongeveer.

Ik heb geen roze/blauwe wolk van thuis bevallen in mn eigen omgeving enzo...Mijn man is nu al bang om mij te zien pijn lijden (ja echte man he haha) die wil dus sowieso graag naar t ZH. Zelf geeft mij dat denk ik van tevoren al een gerust gevoel dat je daar gewoon bent. Mijn zus moest tijdens de bevalling halsoverkop met een ambulance naar t ZH enzo...allemaal niks. Maar dat is puur mijn gevoel erover....iedereen is anders en moet kijken naar wat bij haar past. Ik weet bijna 100% zeker dat ik me zekerder zal voelen in een ZH.

Maar bijv. bij je 2e kind kan je misschien heel anders denken, of gruwelt al bij t idee van een ZH. MOet wel zeggen dat ik eerst aardig research heb gedaan hoor naar ZH hier in de regio enzo...Ervaringen van mensen gehoord ed. Mijn beste vriendin is ook in dit ZH bevallen.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar wat de rest heeft besloten, het is ook zo persoonlijke keuze, je moet doen waar JIJ je goed bij voelt vind ik.

xxx MW
Hier hopelijk weer een thuisbevalling; is me de vorige twee keer goed bevallen (haha, blijft een leuke woordspeling). En met de stortbevalling van de vorige keer had ik het ziekenhuis ook never nooit niet gehaald. Het belangrijkste is dat je kiest voor de omgeving waarin jij denkt dat je het meest relaxed bent. Hoever is het ziekenhuis bij jou vandaan Alejandra? Ik zou namelijk weer niet thuis durven bevallen als dat veel verder is dan 15-20 minuten rijden, stel dat je op stel en sprong tijdens de bevalling toch naar het ziekenhuis moet.
Zijn jullie trouwens al bezig voor de geboortekaartjes??

Ik nog niet, heb er ook niet zo heel veel zin in eigenlijk haha...WIlde ze eerst zelf maken met een leuke foto ofzo maar misschien is eentje uit zon boek toch wel het handigst haha..
hoihoi,

ik weet eigenlijk nog niet echt waar ik wil bevallen. Het liefst zou ik het thuis doen, maar gezien de vorige keer (HELLP), is het misschien verstandiger het in het ziekenhuis te doen. M'n vriend vind dat ook een veel prettiger idee.

Ik weet alleen niet of ik het wel zo zie zitten om met weeen en al in de auto te moeten.

Geboortekaartjes, goed dat je het zegt! Ik zal eens gaan kijken. Vorige keer zijn we met van die boeken aan de gang gegaan via een drukker, maar deze keer wil ik het gewoon via internet gaan bestellen.

Ik ben net thuis van yoga en ga lekker m'n bedje in, fijne avond nog!
Ik ben er nog niet over uit, ziekenhuis of thuis, maar ik denk het laatste. Ik woon echt vlakbij het ziekenhuis, dus ik ben er zo. Ik heb wel een dubbele afspraak met de verloskundige ingepland om één en ander te bespreken, dan heeft ze ook weer wat meer tijd. Met mij gaat het redelijk, ben wel moe. Ik slaap als een blok, maar ik heb het idee dat ik makkelijk nog een paar uur had kunnen slapen. Het zal wel met de zwangerschap te maken hebben, maar ik heb ook last van hooikoorts en daar word ik vaak ook erg moe van. Gelukkig hoef ik alleen nog maar vandaag te werken en dan heb ik alweer weekend. We gaan dan hard aan de slag met de babykamer. Vannacht droomde ik dat ik de baby wilde aankleden, maar nergens kleertjes kon vinden. Hoog tijd dus om er aan te beginnen :-).
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
haai haai!!

ja slapen dat gaat nog zeer goed he!! alleen het inslaap komen is even lastig door het geschop!

heb gister een muziek ding mee genomen op bed als slaap liedsje voor de baby hahaha

hielp niks~!

we kijken allemaal denk ik wel uit naar verlof de dagen worden steeds langer he!!

ik ga 28 juli met verlof dat is laatste week van de bouwvak hier.

dus nog 5 weken werken!!

wij hebben het kaartje al helemaal klaar,en de kamer ook bijna

wil niet alles op het laatste moment doen.

hebben jullie ook last van het zuur???

xx
Hoi meiden,

Zo, lekker veel geschreven hierzo! Moet nog ff goed bijlezen.

Vivalover, hoe gaat het nu met je??

Jammer Leontien, sterkte met de laatste loodjes!

Mijn laatste werkdag is 1 augustus...

Dus nog ff volhouden, aanstaande zaterdag gaan we een weekje op vakantie naar Zuid-Frankrijk, heerlijk. We zijn er beiden zo aan toe! Dus ik meld me ook even af voor een weekje dan.

T verven enzo in de kinderkamer is af, en 1 juli worden de meubels gebracht. Ik ben ookal druk bezig met het geboortekaartje, en de naam hebben we eindelijk ook gevonden! :D Wat een opluchting. Geboortekaartje hebben we zelf ontworpen, ik heb een mooie buikschidering laten maken. Kaartje maken en versturen we via www.geboortepost.nl Ideaal!

Morgen eerst weer naar mn gyneacoloog voor mn uitslagen van mn bloed enzo, bloeddruk was vandeweek weer hoog, maar is weer gezakt. Voel me nog steeds niet lekker. Schiet niet op dus.

Ik beval in t ziekenhuis, mag ook niet anders. 14 juli hebben we een voorlichtingsavond erover.

Vanavond weer pufles, leuk!

Zou wel leuk zijn he, Alejandra om thuis te bevallen, ik hoop voor je dat t lukt! Komen jou ouders ofzo ook over als je bevallen bent, of ga je ff terug naar NL?

Ga nu ff langs bij een vriendin, de is vandeweek bevallen van de 2e....

xxx
Ik heb ook af en toe last van brandend maagzuur; je kunt gewoo een rennie pakken hoor. Ik heb het vooral 's avonds en dan val ik niet zo best in slaap, dus soms neem ik er één voor het slapen gaan. Ik heb al een tijdje geslapen met het hoofdeinde van mijn bed omhoog, maar dat hielp toch ook niet echt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik wil kijken of het lukt met thuisbevallen. Op zich woon ik 5 minuten van het ziekenhuis af.

Overigens zei mijn zwangerschapsgymjuf, "als je in het ziekenhuis wilt bevallen, ga pas zo laat mogelijk, pas als je water breekt. Want je kunt er toch niets doen daar, en thuis kan je makkelijker je een beetje afleiden en de tijd doorkomen."

Ik zit erover te denken om haar te vragen als Doula, als een soort begeleidster bij de bevalling. Of het nou thuis gaat gebeuren of in het ziekenhuis. Ze is obstetrisch verpleegster, maar vooral omdat ik ontzettend veel vertrouwen in haar heb. Ook omdat ik een beetje bang ben voor een medische bevalling hier, en zij een groot voorstander is van natuurlijk bevallen.

Mijn ouders komen precies op de uitgerekende datum aan bij ons, en 1 van mijn zusjes komt net een week later. Erg fijn, ze willen er voor me zijn en me helpen waar het kan. Natuurlijk heb ik ook schoonfamilie dichtbij, maar dat is toch anders, hoewel het ook schatten zijn.

In begin december wil ik naar Nederland, met de kleine. Om aan iedereen te showen! De baby is dan net 2 maanden als het goed is, maar dat durf ik wel aan. Zo`n kleine ukkies slapen in ieder geval nog veel in het vliegtuig. Het is alleen nog niet zeker of mijn man ook mee kan, ik hoop van wel.

Ik heb geen last van brandend maagzuur, maar wel ontzettende pijn in mijn benen `s nachts. Gewoon zo gespannen dat het niet meer fijn is.

Bassiste, leuk zo`n buikschildering op je geboortekaartje, lijkt me erg bijzonder.

Wat betreft verlof; ik hoop per 8 september, maar het is nog niet zeker. Overigens ook een teleurstelling, want het blijken geen 3 maanden maar zelfs maar 2 maanden verlof te zijn. Dat is wel heel erg weinig.
Hoi

Meld me even af voor 2 weken. Ga hopelijk morgen voor 2 weken naar Frankrijk. Hopelijk omdat manlief nog herstellende is van een keelontsteking en ik van door mijn rug gaan. Ja we zijn een leuk stelletje bij elkaar...:-)

Even kort verder reageren wat ik zo nog weet. Wij gaan in principe in het ziekenhuis bevallen. Je bent sowieso het grootste gedeelte van de bevalling thuis (je mag pas met ongeveer 7 cm ontsluiting naar het ziekenhuis of wanneer de verloskundige het aangeeft). En ik vind het een veiliger idee dat er meer hulpmiddelen en -diensten beschikbaar zijn. En vorige keer waren we ook in een paar uur weer thuis.

En die vorige keer was vandaag precies twee jaar geleden. Zoontje is vandaag echt jarig en doordat ik nu natuurlijk zwanger ben denk je er toch weer heel anders aan terug. Gek idee dat ik dat dit jaar nog een keer mee mag maken.

Tot over 2 weken!!!
Oja, geboortekaartje, we hebben een kaartje gezien en een idee voor de teksten. Dat gaan we na de vakantie allemaal regelen.
Naatie, mijn officiële verlof gaat in op 6 augustus, maar ik stop met werken per 25 juli a.s. en heb dus nog 1,5 week vakantie.

Vivalover, gefeliciteerd met jullie trouwdag!

Wij hopen voor een thuisbevalling te kunnen gaan, lijkt me dat je je iets meer kunt ontspannen in je eigen omgeving dan in het ziekenhuis en ik hoorde dat je pas naar het ziekenhuis mag als je 6 cm ontsluiting hebt. Nou, zie mezelf dan niet meer in de auto kruipen...

Carry, fijne vakantie!

HIer alles ok, suiker is goed onder controle, kindje mooi op schema (dus niet te groot wat een risico is bij suiker), ijzer en bloeddruk keurig. Dit keer bijna 1,5 kg afgevallen in plaats van 4 kg aangekomen, dat komt dat de suiker nu onder controle is.

Hartje ging goed gekeer en de kleine draaide zich onder het apparaatje uit.

Hier ook nog 5 weken werken, begin er langzaam aan wel naar uit te kijken.... Dagen worden erg lang en vermoeiend. Fijn weekend allemaal!
Even een ego-berichtje: we hebben vanmorgen een nieuwe echo gedaan. En alles is goed en in orde, gelukkig. Volgens de arts was ik vandaag 26 weken en 2 dagen, wat precies klopt met mijn eigen berekeningen. Joepie, nog 100 dagen en dan gaat het gebeuren!
Alejandra gefeliciteerd meid, wat een heerlijk gevoel he!!!

Wij schelen dan ongeveer een weekje leukkk....Jij voelt t toch ook al lang iedere dag schoppen??

Pauline, kijk dat zijn dingen waar ik dus niks van afweet he, goed dat jij het zegt, dat je pas met 6 cm naar t ZH mag, dus qua pijnbestrijdijng ben je dan toch al te laat...???

Hhm heb over 2 wkn een voorlichtingsavond, kan ik t gelijk even navragen hoe dat dan zit..

Jullie zijn dus maar ook begonnen met de geboortekaartjes hmm toch maar even snel van die boeken gaan halen dan...

Ik heb gelukkig geen last van zuur, maar die buik groeit nu wel hard door hoor...schrik telkens savonds in de spiegel als ik van de zijkant kijk en ik ben naakt...Hij is echt aan t groeien, zie t ook op de weegschaal....boehoeee....

En savonds begin ik er wel moeite mee te krijgen, als ik teveel gegeten heb dan zit die buik zo ongemakkelijk en is ie hard...hebben jullie dat ook??

Maar goed even volhouden nog, maar ik kan me zo niet voorstellen dat ie nog veeeel groter gaat worden mijn god...

Fijne dag vandaag meiden xxx MW
Hoihoi,

dat heb ik ook Missworld! Dat je 's avonds in de spiegel kijkt en schrikt van je eigen lichaam

Maar als ik dan met kleren aan kijk valt het best wel mee, ik kreeg ook al opmerkingen dat het voor 7 maanden niet zo'n grote buik is.

Na het eten heb ik dat ook trouwens, nu dus proberen vaker kleinere porties te eten.

Ik had een leuke kaartjes-site gevonden: geboortekaartjes.nl

Daar hoop ik wel wat leuks bij te vinden.

Alejandra, fijn dat alles goed is! Nog 100 dagen, wat klinkt dat leuk!

En Paulien, ook fijn dat alles goed is, maar afvallen is toch niet de bedoeling? Of kan het nu geen kwaad? Ik merk ook dat alles zwaarder wordt, het aftellen is begonnen..

Ik ben ff vergeten (joh) wat iedereen had geschreven, dus alvast sorry als ik niet gereageerd heb. Ik ga weer verder met de babykamer (jaja!)

Fijne dag nog!
Hoi allemaal!

Jammer dat 'we' zijn uitgeschakeld, maar ben tegelijkertijd ook wel blij dat ik nu niet meer tot zo laat 'verplicht' voetbal moet kijken en gewoon heerlijk op tijd kan gaan slapen.

Hier begint ook alles zwaarder te worden, maar gelukkig hoef ik nog maar eventjes. We gaan 19 juli met vakantie en daarna begint mijn verlof, dus dat is heerlijk. Verheug me er al erg op!

Hier ook veel last van brandend maagzuur, ik draag dan ook erg 'hoog'. Verder gelukkig geen klachten, daar ben ik natuurlijk heel blij mee, want ik hoor nog best vaak bij een 2e zwangerschap dat men meer last heeft van kwaaltjes als rugpijn etc.
Hey allemaal,

Heel lang geleden dat ik op het forum ben geweest. We zijn heerlijk 3 weken op vakantie geweest naar de Malediven. Tijdens onze vakantie zijn ze thuis met de verbouwing begonnen. Helaas zijn ze nog niet klaar en we wonen ondertussen al meer dan een maand niet meer in ons eigen huis. Babykamertje is bij ons dus nog een kale boel. De meubeltjs zijn gelukkig al lang geleden besteld en komen eind juli. Geboortekaartjes ben ik dus ook nog helemaal niet mee bezig. Maak me drukker op nieuwe lampen, deurbeslag en kleuren verf etc........

Missworld Heb je al een beetje idee wat voor werk je wilt gaan doen? Ik werk zelf in de sector bank- en verzekeringswezen. Heeft over het algemeen een beetje een suf image.

Naatie Wat fijn dat je suiker waardes in orde zijn!! Mijn verlof begint 21 augustus

Alejandra Ik wil het liefst thuis bevallen. Is gewoon een kwestie van gevoel hoor. Denk dat ik me in mn eigen huis beter kan ontspannen. Ook het idee dat er om de paar minuten weer een ander gezicht aan je bed staat, vind ik helemaal niks.

Jacqie Pff dat zuur is vervelend he. Heb er wel een maniertje voor geleerd op de yoga. Verder heb ik een pakje rennie in mn tas zitten.

Sorry als ik vergeten ben om op iemand te reageren, maar heb niet alles bijgelezen.

Fijne zondag
Hoi!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geschreven, maar hier gaat het goed. We zijn lekker op een weekje uitgewaaid op Texel. Ik heb 's avonds weinig puf meer om dingen te doen, maar had deze afgelopen weken bijna elke avond wat. Pufcursus, borstvoedingscursus. Op zich wel gezellig, oefenen met een pop enzo (ook de partner), maar niet heel veel nieuwe dingen gehoord. Ik merk wel dat als ik een drukke dag heb, ik harde buiken krijg, jullie ook? Nog 6 weekjes werken, 4 augustus begint mijn verlof, tot 1 december. Kamertje is bijna klaar, meubels werden 4 weken eerder afgeleverd dan afgesproken, zal wel met de vakantie te maken hebben, maar dat was geen probleem. Zal wat foto's maken en op hyves zetten. Ik zal binnenkort ook de geboortekaartjesboeken van de drukker halen, ben zelf niet zo'n creabea.

Jackie ik heb voor het zuur graviscon, dat is wat een lekkerder smaakje dan rennies en werkt prima.

Ilona: ik wil ook graag thuis, in de eigen vertrouwde omgeving bevallen. Mijn vriend moest even wennen aan het idee, maar is nu ook om.

Naatie: wat fijn dat de suikers goed zijn, weer iets minder om zorgen over te maken.

Paulien: ik zit nu al ongeveer 6 weken op hetzelfde gewicht, maar het kindje groeit prima volgens de VK.

Alejandra: fijn dat alles goed is met de echo!

Nou tot zover, ga nog even van het weekend genieten!

Fijne dag nog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven