*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Meiden,

Ik ben weer terug naar een heerlijke vakantie in het zeer Turkije. We hebben het echt heerlijk gehad.

Heb net geprobeerd een beetje bij te lezen maar dat is best veel naar 2 weken.

VIVALOVER: heel veel sterkte en een dikke

Ik wil poliklinische in het ziekenhuis bevallen, ben bij de eerste ook in het ziekenhuis bevallen en dat is goed bevallen.

Ik zit al een tijdje voor 100% in de ziektewet maar mijn VERLOF GAAT OFFICIEEL 24 JULI in.

Komende week wordt een drukke week want donderdag word mijn dochtertje 4 jaar. Natuurlijk komen dan de opa`s en oma`s en peet oom en tante. Maar zondag hebben we het grote feest.

Nou dat was het weer voor even.

Groetjes,

Twisje
hoihoi,

net de telefonische intake gehad van de kraamzorg en alles was prima. Er is nog even bevestigd dat ik 24 uur krijg . Het schijnt zo druk te zijn dat het echt zo is.

Verder een beetje gepraat over wat ze doen, wanneer ik moet bellen etc.

Bassite en Twisje, leuk dat jullie weer terug zijn!

Bassiste, jeetje die temperatuur klinkt niet echt lekker. Ik heb al niet zo veel zin in deze week, schijnt ook heel warm te worden..

En hoe gaat het met die krampen? Misschien even aan de gyn vragen, lijkt me super lastig!

Ik moet trouwens 10 juli voor een groeiecho naar de gyn, ben benieuwd.

Fijne dag nog!

liefs Hondje
Hallo allemaal,

Fijn Twisje en Bassiste dat jullie leuke vakantie hebben gehad!

Hier ook eeen super druk weekend achter de boeg met ja, het kamertje!! het is zo goed als af...dwz vloer, behang etc. de basis is er, en de meubeltjes moet ik even verhuizen van mijn dochtertjes kamertje naar die van de baby...en natuurlijk nog wat aankleed dingetjes, maar wel fijn hoor, het was echt overal een bende :-)

Dochtertje is vanmorgen lekker naar de PSZ geweest (voor het eerst nu ook op maandagmorgen) dus weer eventjes paar uurtjes 'rust'. Wel fijn, dat ze straks na de bevalling ook 2 ochtendjes gaat...heb ik wat tijd alleen met de baby.

Bassiste, hopelijk zijn de steken niks ernstigs en gaat het weer over...(kan me wel enigszins herinneren, dat ik die 'messteken' volgens mij ook tijdens mijn eerste zwangerschap gehad heb...

Het wordt inderdaad een warm weekje deze week, nou ja ik moet op de warmste dagen gewoon werken, dus zal er niet zoveel van meekrijgen, aangezien de airco dan gewoon draait :-)

Dag allemaal! succes met alles!
@mamayahoo: Ja, ik vond t ook ietwat vroeg hoor, ben niet eens 7 maanden! maarja, dan heb ik t maar gehad.

Begreep van meer mensen dat ze niet meer in t kamertje kijken inderdaad.

Thanks voor de link van de hyves!

ja, ik had nog iemand gehoord die van die messteken voelde tijdens de eerste zwangerschap. Vanacht gelukkig nergens last van gehad, dus ik hoop dat t over is.

T zou een warm weekje worden inderdaad, vooral woensdag begreep ik. pffff.
Bassiste en twisje, fijne vakantie gehad, lekker hoor!!!

Leuk zeg dat jullie allemaal ook met t kamertje bezig zijn, hier heeft manlief gisteren het babykledingkastje in elkaar gezet en de meubels zijn nu compleet, lieffff....

Vandaag hangertjes gekocht en ga ik hem inruimen, alleen geen idee hoe dat moet hahah...Hangen jullie alles op en hebben jullie mandjes in de kast staan??

Rompertjes in de commode??? Zoals jullie lezen heb ik geen idee hoe t moet, ik ga gewoon puzzelen haha

Zondag ga ik even naar burgerhout kijken voor leuke neutrale mandjes...kan ik nergens vinden...

Ja warme week weer, ppfff hebben jullie veel last van de warmte?? Zweten?? Dorstig??

Vandaag ook kraamozrg gebeld, over 2 wkn een intake. Ze komt maar 30 minuten zei ze en ook geen controle. Die vrouw zei dat dat tegenwoordig niet meer gebeurd om dat zo goed als iedereen eerder teveel in huis heeft dan te weinig haha...Zal ook wel zijn omdat er misschien te weinig tijd en personeel voor is misschien.
Ik heb ook geen flauw idee waar wat moet liggen, ik hoop dat ik nog achter kom en zo niet, dan merk ik het vast als de baby er is .
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Zo, ook weer terug van vakantie. We hebben het heerlijk gehad. Vandaag alweer gewerkt en de pijp leeg. Dus kom van de week weer wat uitgebreider terug.

Voor het schema, ga 11 augustus met verlof.
Belle73, hier in Bolivia kreeg ik in het ziekenhuis staalpillen mee, 90, voor elke dag een. Dat doen ze hier standaard omdat zoveel vrouwen bloedarmoede krijgen tijdens de zwangerschap. Ik slik ze niet elke dag, maar 1 keer in de 3 dagen, want ik raak er echt ontzettend van verstopt.

Gisteren heb ik mijn babybedje binnen gekregen, van de zus van mijn man die het voor haar kinderen heeft gebruikt. Even nog een likje verf erover en dan klaar. Overigens heb ik behalve het bedje nog een hele lading spullen gekregen, wipstoeltje, badje met staander, kleertjes. Handig! De kinderwagen/ buggy krijg ik ook nog van haar.

Ik krijg hier ook geen kraampakket, dus ga zelf wat dingen aanschaffen. Op zich staan op internet lijstjes genoeg. Hebben jullie nog tips wat wel en niet handig is/lijkt? Ik vraag me trouwens af of ik zulke netbroekjes hier kan kopen, , maar we zullen wel zien.

Gisteren moest ik niezen, terwijl ik in bed op mijn rug zat en toen schoot er ook zo`n messteek in mijn buik. Daarna ging het weg, maar het bleef gevoelig. Overigens heb ik nu echt vaker last van harde buiken, vooral als ik te druk bezig ben.

Zat net met mijn moeder te bellen. Mijn ouders zijn van plan om te komen net een week na de uitgerekende datum, die . Mocht de baby eerder komen, dan kan ik heus wel hulp krijgen van mijn schoonfamilie. Mijn ouders zijn bang dat het niet lekker is als zij er al zijn en de baby nog niet, dat ik me dan opgelaten ga voelen. Overigens wilden ze ook in een hotel gaan, dan hebben wij wat meer privacy, maar ik vind het juist leuk als ze bij ons in huis komen. We hebben ruimte zat. Behalve onze en de babykamer nog een grote logeerkamer over.
quote:alejandra schreef op 30 juni 2008 @ 21:45:

Belle73, hier in Bolivia kreeg ik in het ziekenhuis staalpillen mee, 90, voor elke dag een. Dat doen ze hier standaard omdat zoveel vrouwen bloedarmoede krijgen tijdens de zwangerschap. Ik slik ze niet elke dag, maar 1 keer in de 3 dagen, want ik raak er echt ontzettend van verstopt.

Ik krijg hier ook geen kraampakket, dus ga zelf wat dingen aanschaffen. Op zich staan op internet lijstjes genoeg. Hebben jullie nog tips wat wel en niet handig is/lijkt? Ik vraag me trouwens af of ik zulke netbroekjes hier kan kopen, , maar we zullen wel zien.

Zo'n kraampakket is niet zo zwaar en niet zo duur. Misschien kunnen je ouders er één aanschaffen bij de thuiszorgwinkel en opsturen? Ik heb geen idee of het handig is hoor, maar dan heb je maar alvast alles bij elkaar.

Ik ben ook een beetje bang voor verstopping met die ijzertabletten, hopelijk valt het mee.
Lino, gisteren belde leverancier van kraampakket, dat ze het pakket retour hadden ontvangen. Wordt nu opnieuw opgestuurd.

Alejandra, prijs van voedingskussen valt mee hoor, al zijn er natuurlijk ook daar weer veel varianties in. Slapen kan inderdaad nog net zo goed met gewoon kussen, maar geeft wel wat steun verder in de buik of rug en straks hoop ik 'm met voeden te kunnen gebruiken natuurlijk.

Belle, heeft de vk bij jou geen bloedgeprikt voor ijzerwaarde? Mijne was nog prima in ieder geval. Sinaasappelsap bij eten helpt trouwens ook om ijzer op te nemen uit je voeding.

MissWorld, kraamzorg is maandag bij mij geweest. Ze hebben gevraagd of ik 2 gecontroleerde kruiken had en 2 thermometers. Verder checken ze je uitzet niet, maar willen wel weten bij wat voor soort gezin ze terecht komen, zijn er huisdieren, wordt er gerookt, ga je borstvoeding geven etc.

Hondje77, gelukkig krijgen wij gewoon 49 uur kraamzorg. Hier geen problemen met vakantie en tekorten e.d.

Kamertje hier ingericht, alleen de finishing touch nog: gordijntjes en frutseltjes en dingetje voor aan de muur. Het grote werk is in ieder geval klaar.

Succes allemaal!
hallo allemaal!

ben blij dat deze 'extreme' warmte maar 2 daagjes houdt...haha mij te warm (en heb ik vandaag nog in de airco gezeten op mijn werk...)

Mn schoonmoeder zal ongetwijfeld wel eventjes naar strand gaan morgen met mn dochtertje. Ze vindt het ook heerlijk op het strand!

Wat betreft kraampakket, volgens mij zijn er heel wat dingetjes overgebleven die ik niet eens gebruikt heb (watten, alcohol flesje, navelklem, gaasjes) Maar ben dan ook in het ziekenhuis bevallen. Als je in het ziekenhuis bevalt heb je sowieso heel veel niet nodig. Die netbroekjes, zeggen mij eigenlijk niks, volgens mij heb ik die ook niet gehad? Het enige echte handige van het kraampakket vond ik de super verbanden haha! daar kun je in iedergeval niet genoeg van hebben, snik!!!!

Alejandra, wat fijn dat je al die spulletjes hebt gekregen, alleen maar handig. Zo'n kleintje kost al genoeg :-)

ik moet donderdag weer naar de VK. ben dan 31+2 dus dan zal ik ook wel ijzergeprikt worden...en idd hoop ik niet dat t telaag, want die ijzertabletten daar word ik denk niet zo blij van, aangezien het nu ook al niet zo soepel gaat .

Alejandra, lijkt me ook sowieso wel lastig voor je ouders, wanneer hoe en wat, waar doe je verstandig aan... Je weet tenslotte niet wanneer de kleine komt! De meeste vrouwen bevallen toch wel na de uitgerekende datum (week 41) dus wie weet...:-) Het zou natuurlijk helemaal super zijn, als ze erbij zijn! als je moeder 'op tijd' is, wil je haar dan ook bij bevalling?

Gister weer naar de pufclub geweest, het wordt nu wel gezelliger naarmate de lessen volgen. iedereen vertelt wat meer en is meer open, toch wel leuk om ieders verhalen te horen! Ondanks dat k voor de tweede keer gym doe, moet ik toch wel zeggen dat ik er wel weer baat bij heb, vooral de oefeningen voor bekken enzo...

Allemaal fijne avond en succes morgen met de warmte
Bij de verloskundige is gisteren mijn ijzer geprikt, en het was echt te laag. Ik heb er niet zo veel last van, maar ik heb een receptje voor ijzerpillen en foliumzuur gekregen. Mijn man is vandaag even naar de apotheek gegaan om alles op te halen. Over 3 weken kijkt de verloskundige opnieuw of het niveau is gestegen. Verder moet ik proberen groene groente te eten, vlees (dat vind ik zelf een beetje lastig omdat rood vlees juist veel ijzer bevat, maar soms ook listeria), appelstroop etc. En inderdaad met vitamine C, dus liever sinaasappelsap dan thee. Kennelijk wordt het ijzer weer minder goed opgenomen als je het samen met thee of koffie neemt.

Ik kom net terug van yoga, was wel lekker, al heb ik nog steeds wel last van mijn bekken en dat is vooral bij het opstaan en draaien tijdens de les niet zo prettig. Sommige oefeningen doe ik helemaal niet mee, ook op aanraden van de juf. We doen ook wat bekkenoefeningen en dat schijnt dan juist wel weer goed te zijn. Ik ga proberen die ook thuis te doen als ik het niet vergeet.
Even snel een vraagje: heeft jullie kindje ook zo vaak de hik? Mijne op het moment namelijk iedere dag wel 1 of 2 keer....
Hoi Paulien,

Mijn kindje heeft er tot nu toe nog geen last van althans niet dat ik het merk. Heb hier bij mijn 1st zwangerschap ook nooit iets van gemerkt.

Maar het komt blijkbaar wel vaak voor een baby'tje in de buik.

Groetjes,

Twisje
Hai!

Kraamzorg is ook hier net geweest voor de intake. Onzettend leuk mens, dus das een goeie eerste indruk. Ik ben nu geindiceerd op 45 uur kraamzorg, ook hier geen problemen so far.

Helaas heeft mn kat geen goede indruk op die mevrouw achtergelaten, ik zat te vertellen dat ze zo lief en is echt geen vlieg kwaad doet enzo, komt madame een paar minuten later met een kikker!! in dr bek de woonkamer binnenwandelen, levend.... dus die kikker sprong vrolijk uit haar bek en ging op verkenning in t huis. Ik schaamde me rot! Samen met die mevrouw die kikker geprobeerd naar buiten te krijgen, t was hilarisch!

Fijn inderdaad, Alejandra dat je al zo wat spulletjes hebt gekregen. Spannend hoor allemaal, hopelijk zijn je ouders op tijd!

Leuk is dat he lino, dat iedereen wat losser enzo word met die lessen, vind t ook echt ff gezellig!

Iemand nog last van de warmte? Heb alleen ontzettend dikke voeten, tis geen gezicht!

Groetjes
Bassiste hahaha ik lig in een deuk om je verhaal hahah zoiets zou ook echt voor mij zijn haha...ik weet dus wat ik met mn kat doe als zelangskomt...opsluiten boven in zn kamertje hahahah.....

Alejandra, wat fijn dat je een hoop gekregen hebt, en dat je ouders snel komen voor je kindje geweldig!! Moet je wel een fijn gveoel geven om ze snel weer te zien. Zie je ze vaak per jaar??
haha ja Missworld, ik zou je kat maar opsluiten als ik jou was ;)

Eigenlijk had het gefilmd moeten worden, ik en die vrouw op onze knieen op de grond om die kikker te zoeken, met een theedoek dat beest proberen te vangen... t was geen gezicht!

Heb heel de tijd met mn voeten op de bank gezeten, was echt bang dat tie op me sprong! :D

Heb ook mn vriend uit zn werk laten komen (hij werkt om de hoek) om t beest naar buiten te verjagen... tja, vrouwen!
Bij mij is de kraamzorg ook al geweest en kwam nog met een goeie tip voor als je katten hebt die: (zoals die 2 van mij) graag in het wiegje/box/kinderwagen enz gaan liggen slapen. Leg er balonnen of aluminiumfolie in. Dit vinden katten vaak eng. Ik ga dit zeker proberen! De kinderkamer is bij ons al helemaal klaar . M'n vriend kon nl niet wachten om te beginnen en ik vond dat natuurlijk prima!

Oja Paulien: mijn kleintje heeft ook vaak de hik. Dan voel je om de zoveel sec. een klein schokje op dezelfde plek. Echt grappig en het kan geen kwaad heb ik gehoord.

Vivalover: hoe is het nu met je en je 2 kindjes?

Lekker trouwens dat het een beetje is gaan regenen vandaag. Het was zo warm! Nu gelukkig wat afgekoeld. Op m'n werk heb ik hier ook last van. Ook van lage rugpijn.. maar verder gaat alles goed.
hoihoi,

even uppen, we stonden best onderaan. Ik zit nu lekker met m'n voetjes in een voetenbadje (bruistabletten van Kneipp, aanrader!) en ben helemaal gaar.

Dus alleen even een *zwaai* van mij, alles gaat goed hier.

fijne avond!
Ik lees ook wel heel trouw mee, maar heb zo weinig te melden. Alles gaat goed, baby is lekker aanwezig de hele dag. De andere twee kinderen zijn bij elkaar zo'n keer of 4-6 's nachts wakker door dromen....waarom wilden we ook al weer een derde?
Hallo!

Ik meld me ook even, alles gaat hier goed, heb op Hyves nog een stukje geschreven.
Hallo!

Gister weer VK geweest, was toch alweer een maandje terug..ijzer geprikt, 7.8, bloeddruk 120/75 en gewicht (hier moet je rond 30 weken weer een keertje op de weegschaal) en tot mijn grote blijdschap was er dit keer maar 4 kilo aan vanaf 8 mei, dus een week of 9. Volgens mij wel netjes. Er zitten wel aardig wat kilootjes al bij hoor, maar de 35 van vorige zwangerschap ga ik toch echt niet redden :-). Het koppie lag ook onder (zegt niet veel, kan natuurlijk nog draaien)

Weten jullie in welk deel van de zwangerschap je het meest aankomt? Kom je op het eind nog veel aan?

Paulien en Kiara, volgens mij heeft deze kleine ook al paar keer de hik gehad hihi. Je voelt dan idd van die kleine regelmatige schokjes..

Bassiste[/b], wat een toestand zeg met die kat! Doet je kat nooit zoiets, zal je zien dat het uitgerekend nu gebeurt..haha

Fijn trouwens dat jij ook geen problemen ondervindt mbt het aantal uren kraamzorg! Hier in de regio is het toch wel een klein dramaatje, want heb al een aantal meiden gesproken waarbij de kraamhulp echt maar 3 uurtjes per dag is geweest!

Hebben jullie met het warme weer van afgelopen week erg last gehad van dikke voeten enzo? Tot mijn verbazing valt het hier nog alles mee (vooral in vergelijking met vorige zwangerschap) Heb mijn ring ook gewoon nog om...

Ik ga zo eventjes richting het strand, kan mn meisje ff lekker in het zand spelen! tot gauw
Bassiste, ik zie het al voor me met je kat, haha.

Paulien, mijn kindje heeft ook vaak de hik.

En sowieso is hij/zij zoveel aan het bewegen. Ik kan hem nu ook echt wakker maken, als ik hem even niet voel, kan ik hem zeg maar roepen door zachtjes tegen hem beginnen te praten of door mijn hand op de buik te leggen en te aaien. Ik heb nu ook echt het idee dat ik kan voelen met mijn handen hoe hij ligt, meestal met het hoofdje linksonder en de billen rechtsboven.

Ik zie mijn ouders ongeveer 1-2 keer per jaar, dus dat is vrij weinig. Ik vind het wel heerlijk dat ze komen rond de bevallingstijd. Maar of ik mijn moeder ook erbij wil hebben, weet ik nog niet. Ik denk het eigenlijk niet. Zolang mijn man maar de hele tijd aan mijn zij staat.

Helaas is Bolivia ver weg en duur om naartoe te vliegen. En aangezien ik hier een lokaal salaris verdien, voor hier niet slecht, maar niets in vergelijking met NL, is het voor ons best moeilijk om elk jaar een ticket naar NL te boeken. Komende december ga ik naar NL, met de baby, maar waarschijnlijk zonder man. Dat is wel jammer, maar het komt niet zo goed uit voor zijn werk en het scheelt een hele boel geld voor ons.
Hallo Allemaal,

Gisteren was mijn dochter jarig ze werd alweer 4 jaar zondag hebben we groot feest.

Afgelopen woensdag op controle geweest bij de VK op zich was alles oke maar ze twijfelde aan de grote van mijn buik, ze kon hem niet goed opmeten omdat mijn navel niet precies in het midden zit. ( is een vervangende vk omdat 1 van mij vk zelf met zwangerschapsverlof is tot augustus).

Ze heeft me dus door gestuurd naar het ziekenhuis. Nou daar ben ik vandaag geweest maar alles zag er zo op het eerste gezicht prima uit. De kleine is kwa grote net onder het gemiddelde maar onze dochter was ook niet zo`n grote baby dus dat was geen enkel probleem. Over 2 weken krijg ik een groei echo om alles nog eens een keer extra te bekijken. Dus dat is mooi meegenomen.

En aanstaande dinsdag heb ik weer een bloedsuikerbepaling. Dit is omdat mijn moeder suiker heeft.

Ik heb nog niemand van de thuiszorg gesproken.

Voor iedereen een fijn en weekend.

Groetjes,

Twisje
Alejandra, ik heb dat ook dat ik hem/haar soort van wakker kan maken haha als ik hem een tijdje niet voel en ik duw en wrijf een beetje dan vole ik heel snel al een schop terug zeg maar haha...

Maar dat ik kan voelen of t een hoofd of een bil is, dat kan ik niet hoor...hoe voel je dat dan??

Woensdag ook naar de VK geweest en alles was ok., bloeddruk stabiel nog steeds, mn buik klopte qua cm exact met t boekje...maar ben wel filnk aangekomen hoor...maar ja niet op mn buik haha meer op mn billen en heupen hihi...Tja ach..

Dat de baby de hik heeft, heb ik ook nog niet meegemaakt , tenmiste niet dat ik weet...Zal ereens op letten.

Volgende x over 3 wkn moet ik urine meenemen en gaat ze prikken op ijzer, ben benieuwd. Krijg je dan gelijk de uitslag??

Vandaag kraampakket gehad met een grote knuffen erin, Zetje Zebra haha...wel grappig en een leuk leesboekje voor papas en mamas....En een hoop verband en zo bbrrrr..

Twisje nog gefeliciteerd met je meisje!! 4 jaar alweer, vind ik een leuke leeftijd hoor..

Verder nog leuke plannen van het weekend meiden??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven