*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier begint de baby kamer ook al aardig op te schieten. Er is nog niks van te zien, maar de ruimte beneden is een stuk klaar, waardoor we kunnen gaan doorschuiven. Afgelopen weekend was eigenlijk aan de drukke kant, met schoonouders over de vloer, veel opruimen en naar de stort rijden. En dan doe ik soms toch net iets te veel, maar dat merk ik pas achteraf. Gelukkig had ik zaterdag een hele rustige dag. De baby ligt nog steeds vrolijk te gymnastieken daar binnen en maakt soms hele heftige bewegingen, wel grappig. Ik moet over een week weer naar de verkloskundige en over twee weken heb ik de follow up van de 20 weken echo.

Ik weet niet meer wie dat opmerkte, maar ik heb zelf Rennies met pepermuntsmaak en die smaken best lekker. Vanillevla schijnt ook te helpen, maar dat vind ik zelf dan weer helemaal niet lekker.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
O ja, officieel begint mijn verlof op 18 juli, maar ik denk dat ik nog één of twee weekjes doorwerk, tot vier of vijf weken voor mijn uitgerekende datum. Ik voel me op dit moment prima en ik vind het ook gezellig om mijn collega's te zien. Ik heb eigenlijk weinig zin om thuis te gaan zitten.
Missworld, inderdaad, we schelen een weekje.

Ik voel de baby al lang schoppen ja, en nu beweegt hij/zij wel de hele dag. Dat gevoel ga ik straks nog missen.

Hebben jullie dat ook dat je soms je hele buik op en neer ziet golven als je baby zich omdraait? Soms is het bijna pijnlijk.

En niet schrikken als je jezelf in de spiegel ziet met die dikke buik, geniet van je mooie lichaam nu. Het is maar tijdelijk!

Mijn buik is soms ook zo ongemakkelijk en vervelend, niet echt harde buiken, maar wel erg gespannen. En ja, als ik het druk heb, of te snel fiets/ loop dan heb ik meer harde buiken.
Ik heb voornamelijk last van mn buik met t eten, tenminst ena te eten dan. Ik meot echt aan gaan leren om kleine porties te gaan eten verdeeld over de dag. Na t eten (bord vol) heb ik zon volle strakke buik dat ie echt zeer doet en ik echt moet uitbuiken.

Verder gaat t allemaal nog wel hoor...

Alles goed verder met jullie meiden??
Missworld, wij hebben babykamer paris white. 1 muur met roze met wit ruitjesbehang. Tegen die muur staat ook de commode. Tussen de commode en het raam staat het badje en de tummy. Dan het raam. En dan een rose muur met 2 bedjes er tegenaan en een witte klamboe met een rose lint erboven. De andere muur is wit en daar staat de kast tegenaan.

Geboortekaartjes zijn vorige week besteld!

Bevalling, omdat het een tweeling is moet ik wel in het ziekenhuis bevallen.

Bassiste, Carry Inn, fijne vakantie!

Maagzuur, vraag anders aan de vk of gyn antagel. Werkt echt super!!

Vorige week zijn we bij de gyn geweest. Hoop paniek want de kindjes zijn te klein. Omdat het me allemaal niet lekker zat heb ik een afspraak bij mn eigen gyn gemaakt. Die heeft met iemand anders overlegd en zelfs als ze deze lijn gaan volgen dan is het goed. Hij zag ook dat het lichamelijk heel zwaar voor me is deze zwangerschap en heeft verteld me met 34-35 weken te gaan inleiden. Dat houdt in dat over 5 of 6 weken mn kleintjes geboren zijn!!!
Hoi allemaal,

ook van mijn kant een tijdje niks laten horen maar met de zwangerschap gaat het goed hier. Alleen de laatste week weer veel misselijk en overgeven maar mogelijk is het gewoon een virus wat ik te pakken heb ofzo. Tja, en anders moet ik het maar uitzitten tot einde zwangerschap vrees ik.

Het kindje groeit en beweegt goed verder. Ook ik groei goed, ben inmidddels (schrik niet!) 18 kilo aangekomen . Over m'n hele lijf ben ik zo rond als een tonnetje. Als je al klein bent en normaal niet veel weegt is het wel veel.

Verder hoop ik dit keer op een thuisbevalling (vorige keer ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging).

Het kamertje is al klaar (daar slaapt nu mijn dochter nog in namelijk) maar we zijn wel druk bezig met de kamer waar ons meisje gaat slapen straks.

Verder nog geen ideeen voor geboortekaartjes, we zijn nog een beetje aan het speuren op internet.

Dat was weer een update voor nu, fijne avond!
Oh ja, en mijn verlof gaat in op 1 augustus, nog een kleine 6 weekjes werken nog.
vivalover: wat een spannende toestand zeg. Veel sterkte ermee! Fijn dat je baby kamer in ieder geval al af is, dan ben je op alles voorbereid.

Met mij gaat het goed, ben wel steeds sneller moe. Vandaag worden er bij ons zonneschermen geplaatst, ik merk dat ik de onrust van mensen over de vloer minder trek, misschien toch wat minder energie. Het is hier wel schitterend weer, misschien ga ik vanavond nog een stukje fietsen.

De mevrouw van de kraamzorg komt vanmiddag, ik ben benieuwd. De baby kamer is nog helemaal niet af en het is nu dus één grote chaos met een benedenverdieping die getegeld wordt en de zonneschermen.
Zo, ik heb het pretpakket weer binnen van de verzekering: het kraampakket staat klaar in de ruimte waar ooit de babykamer moet komen. Vooral dat gaasje wat een soort van onderbroek moet voorstellen, brrrrrrr!!!! En die charmante maar o zo nuttige luiers! Dit keer zat er als 'leuk' iets een spuuglelijke luiertas bij, gaat direct de vulles in. Ondankbaar kreng ben ik he, maar ja, ik heb dan ook al 3 luiertassen.

Manlief maakt nog geen enkele aanstalten om over de babykamer te beginnen en ik heb er ook helemaal geen zin in om die kamer klaar te maken (klinkt vast bizar, zeker voor degenen die hun eerste kind krijgen) en de namen zijn ook een drama. We zijn nu wel begonnen met zoeken, maar hebben 'de' naam nog niet gevonden. Blehhhhh, heb echt zo'n gevoel dat we die ook niet gaan vinden. Klinkt allemaal erg depressief, is niet zo hoor, ik geniet zo van het kindje in mijn buik! Maar vannacht heb ik maar 4 uur geslapen en dan heb ik nog niet eens een baby die 1-2 keer per nacht wakker wordt, dus dat drukt de pret wat vandaag.

Wat hebben jullie allemaal vroeg verlof! Een combinatie van juffen volgens mij en veel die 6 weken van tevoren stoppen? Ik heb het liever na mijn bevalling - maar ja, is ook makkelijk praten als je je heel goed voelt - en stop dus 4 weken van te voren. Na mijn verlof neem ik nog een paar weekjes vakantie op en start dan weer begin januari. Dat klinkt eindeloos ver!

Nou, vanavond maar eens vroeg naar bed! Trusten alvast.
Hier ook het kraampakket binnen.. en ik had ook zo'n spuuglelijke luiertas hihi! Van Oilily hebben ze echt te leuke luiertassen (tip voor de nieuwe mamma's onder ons).

Vivalover wat spannend zeg, wat gaat het snel allemaal!!
Hondje: veel afvallen is inderdaad niet goed, maar die 1,5 - 2 kg kon geen kwaad. VK zei dat kind een parasiet is en eerst voor zich zelf zorgt, maar er mogen natuurlijk geen afvalstoffen vrij komen. Nu blijft mijn gewicht stabiel gelukkig.

Onze meubeltjes worden morgenmiddag bezorgd, ben wel erg benieuwd hoor... Volgende week de gordijnen en die week daarop het screen voor ramen. Als het goed is, komt morgen alles in een keer, dus ook de kinderwagen en box enzo.

In welke week krijg je normaal gesproken zo ongeveer dat kraampakket... heb nog niets binnen of moet ik daar blij om zijn?

Maandag a.s. komt bij ons de kraamzorg op bezoek.

Hier ook een voedingskussen aangeschaft, hoorde dat het zo lekker was om te slapen. Ik werd vannacht wakker en had het bloedheet met dat ding tussen mijn benen.

Na deze week nog 4 weken werken, het aftellen is begonnen!

Groetjes allemaal.
Vivalover, erg leuk dat je een tweeling krijgt, maar het is ook allemal wat moeilijker, niet? Hopelijk blijven je kindjes goed groeien.

Mamayahoo, wij zijn begonnen aan ons kamertje, maar het is nog lang niet af, hoor. En wat betreft namen, als het een meisje wordt weten we het (of in ieder geval we hebben nog maar 2 namen over die we allebei even leuk vinden) en als het een jongen wordt...hmmm, daar zijn we nog niet over uit.

Paulien, nog eventjes. 4 weken klinkt nog maar kort. Ik heb geen voedingskussen gekocht en ben eigenlijk ook niet van plan om er 1 aan te schaffen. Die dingen zijn hier echt ontzettend duur en volgens mij gaat het ook wel lukken met een normaal kussen. Daar slaap ik trouwens nu ook mee tussen mijn benen.
Lekker zeg, dat veel nog maar een paar weken moeten werken voor hun verlof!

Alleen als ik dan de verlofdatum van Alejandra lees..8 sept... pff..nou dan hoop ik al bevallen te zijn haha...

Wij zijn ook nog niet begonnen aan de babykamer. De meubels hebben we al, want dat schuift van ons zoontje door. En hij heeft nu al zn nieuwe bed enzo.

Gister voor de eerste keer zwgym gehad. We zijn met zn 12en en voordat iedereen zich had voorgesteld, was het uur alweer voorbij.

Ik heb verder niet bijgelezen, sorry. Volgende keer weer.
Ik heb een voedingskussen gekregen van een vriendin, heb er ook mee proberen te slapen, maar ik vond het ook geen succes. Inderdaad, veel te warm. Zij had het trouwens ook nooit gebruikt en 'm daarom kado gedaan.

Afgelopen nacht ik heb sowieso slecht geslapen. Ik kon m'n draai niet vinden, kreeg last van m'n benen etc. Vanochtend voelde ik me nog steeds zo futloos dat ik me ziek heb gemeld, voor het eerst in vijf jaar.....

Nu gaat het gelukkig wel weer. Ik las op internet dat zwangere vrouwen in hun 30e week het laagste ijzergehalte hebben. Dat verklaart misschien ook mijn futloosheid. Ik heb vanmiddag een boterham met appelstroop (met toegevoegde ijzer) en sinaasappelsap genomen, hopelijk helpt dat. En nog een zwangerschapsvitamine. Aanstaande maandag prikt de verloskundige mijn HB, dat is kennelijk standaard, dus ik ben benieuwd. Hier is het ook nog steeds een beetje benauwd en warm, dat helpt ook niet echt. Meestal gaat het prima hoor, maar vandaag was ik het even helemaal zat. Hopelijk slaap ik vannacht wat beter.

Dit weekend gaan we echt met de baby kamer beginnen. Ik heb al een aantal rompertjes etc. gekocht, dus die kan ik dan meteen inruimen. En gisteren had ik intake van de kraamzorg, vooral veel adviezen gekregen over de hoogte van het bed etc. In de regio waar ik woon zijn gelukkig geen tekorten, dus voorlopig krijg ik genoeg uren zorg.
Hallo, ben eventjes niet zo vaak geweest afgelopen dagen, heb het ook zo druk gehad met van alles en nog wat!

Hier verder alles prima, alleen wat meer last van de 'kwaaltjes'. Ook heb ik sinds vorige week wat last van mijn bekken gekregen, dus moet even goed op mijn houding letten en uiteraard niet teveeel tillen...

Wil trouwens (mits er natuurlijk geen complicaties zijn) lekker thuis bevallen. Helemaal niks tegen het ziekenhuis hoor, aangezien ik daar met mn eerste bevalling ingeleid werd (42 weken + 1 dag). Ze hebben me prima geholpen (vooral die ruggenprik hahahaha)

Vivalover, wat een raar idee dan he, dat je dan over een week of 6 je kindjes al bij je hebt! Hopelijk houdt je het nog even vol (en de kleintjes ook...)

Hier toch ook dan (eindelijk) met het kamertje begonnen! mijn man zegt dat het aanstaand weekend 'klaar' is, dwz de basis, behang er helemaal op, nieuwe vloer en de meubeltjes e.d. heb ik natuurlijk al...gelukkig maar.

Paulien, niet alle verzekeraars geven zo'n kraampakket uit. Ik heb hem echt al weken binnen. Maar mijn zus bijvoorbeeld is elders verzekerd en die moet zelf voor het kraampakket zorgen!

Belle, slaap momenteel ook niet zo best, gewoon wat onrustiger...niet dat k echt last heb van mijn buik ofzo, maar snel warm enzo.

Ik zal snel de rest bij gaan lezen, ga nu even opschieten anders komt dochter telaat voor de peuterspeelzaal!!!
hoihoi,

jeetje, wat is het al lang geleden dat ik geschreven had (voor m'n gevoel dan). Ik lees wel elke dag mee, maar heb niet echt veel fut om te schrijven.

Ik heb ook het pakket van de verzekeraar gekregen, idd die netbroekjes, ieee. Terwijl ik bij dochter dus een week die dingen aan heb gehad (ik lag in het ziekenhuis, mocht bed niet uit (helemaal niet), boeien dus).

O, dochter valt gemeen, even redden..
Ik heb gewoon een kraampakket opgehaald bij het groene kruis, want mijn verzekeraar vergoedt dat niet. Ik heb het nog niet echt bestudeerd. Dit weekend gaan we dan toch echt aan de baby kamer beginnen, alles staat in de startblokken.
Hoihoi,

Ik had een heel stuk geschreven maar het ging even mis..

Opnieuw:

Gelukkig was het met dochter allemaal goed, we zijn intussen nog met de buurvrouw naar de stad gewandeld, hebben gegeten en ze ligt nu te slapen.

Het kamertje is bijna af! Ik ben helemaal blij. Er is geverft en er staan al een paar meubeltjes in. Ook heb ik de eerste rompertjes gekocht en gewassen, wat zijn ze toch klein.

Ook hebben we een duo-kinderwagen gekocht via e-bay. Helemaal nieuw inclusief verzendkosten en regenhoes voor maar 70,-. Tip voor degene die er nog een moeten hebben.

O ja, ik ben naar de vk geweest en alles was goed. Bd was netjes (onderdruk iets van 76).

Vivalover, da's wel heftig trouwens. Idd een gek idee dat je over een paar weken je baby's al in je armen hebt.

Ik ga eens wat doen,

fijne dag nog!
Ik kreeg vandaag een telefoontje van de kraamzorg voor een afspraak...belle wat hebben ze bij jou gedaan?? Kamertje bekeken?? Overlegd met jou wat je allemaal wilt enzo?? Hoe lang is ze gebleven?? Wat een vragen he haha tja allemaal nieuw he ..

Vivalover dat is zeker heftig nieuws om te weten wanneer je je kindjes in je armen heb, maar wel prachtig nieuws toch??

Wat klinkt het lamertje prachtig zeg!! Wanneer krijg je de geboortekaartjes binnen? En heb je ze uit zon boek besteld of via internet?

Lekker hondje dat het kamertje bijna af is, hoe ziet t eruit?? Lekker alles in geruimd en zo?? Lijkt me zo leuk he om die kleine kleertjes te zien hangen in de kast, heerlijk!!

Ik ben zelf nog op zoek naar leuke mandjes voor op de planken boven de commode, maar kan niks leuks vinden. Of welke nou praktisch zijn, die je kan sluiten of van die gewone open mandjes van riet ofzo....
missworld: de mevrouw van de kraamzorg was ongeveer een uurtje hier, denk ik, kan ook korter zijn. Ze heeft vooral veel uitgelegd, over hoe het bedje opgemaakt moet worden met wat voor soort dekens, lakens etc. En op welke hoogte ons bed moet staan. Verder heeft ze aangegeven hoeveel uur ik krijg, hoe dat verdeeld wordt en nog wat dingen die ik in huis moet hebben. Ze heeft ook nog wat vragen gesteld over de buurt, het huis, of er wel of niet gerookt werd etc. Dus vooral veel informatie.
hallo allemaal,

ik ben voor mijn gevoel al een eeuwigheid niet langsgeweest, dus heb wel alles bijgelezen, maar ben nog een beetje de draad kwijt.

Ik ga ook zo laat mogelijk met verlof, 28 augustus. maar heb de afspraak dat het ook eerder kan als het nodig is. Hoef de laatste twee weken alleen nog maar vervanging in te werken en heb na volgende week de hele zomer vrij! Dus dat is wel fijn.

Slaap nu met voedingskussen, is wel warm, maar ik slaap sowieso altijd met een dekentje, dus dat is altijd warm.

Heb al een tijdje geen last meer van maagzuur, dus dat is fijn. wel af en toe harde buiken als ik erg snel loop en kramp in mn billen

hier is de babykamer bij lange na niet af, ben een paar weekjes terug al begonnen met de grondlaag, maar er moet nu behang afgehaal worden, en opnieuw behangen en schilderen, dus een hoop werk, en manlief heeft er ook nog even geen energie voor.... maar ja, ik ben eind september pas uitgerekend natuurlijk.

nog niets gehoord van de kraamzorg trouwens, die zouden in maand 7 bellen.

En een kraampakket, heb je echt alles nodig wat op de lijstjes staat ( 2 rvs kruiken met rubberen dop, 3 navelbandjes, en wat is dat gaasjes-slipje voor iets engs???)

ga nu proberen het weer netjes bij te houden!

fijn weekend allemaal
Goedemorgen!

Dochter is aan het logeren bij m'n schoonouders dus ik heb de ochtend voor mezelf. Ik weet gewoon niet wat me overkomt..

Gisteravond nog een feest gehad dus ik dacht uit te kunnen slapen, mooi niet, ik was om 6 uur wakker

De kraamzorg zal bij ons een telefonische intake zijn. Ze stond al op het antwoorapparaat maar heeft nog niet teruggebeld. Ik ben wel zeer benieuwd hoeveel uur het gaat worden (ze hebben aangegeven maar 24 uur te kunnen leveren). De vorige keer hebben ze trouwens helemaal niet naar het kamertje gekeken of het huis bekeken. Gewoon kletsen over hoe en wat.

Het kamertje was al groen geverft en nu hebben we 2 muren paars gemaakt. Het zijn misschien wat vreemde kleuren (voor een jongen), maar ik vond ze leuk. De kast en het bedje staan er al in en de commode komt vandaag geloof ik (tweedehands van de buren overgekocht). Verder wat leuke dingen aan de muur en klaar. O, ik heb bij dochter van die rieten mandjes die open zijn van boven. Als je eerst een deksel op moet tillen terwijl je met de andere hand je kind vasthoudt / voorkomt dat er een voetje in de poepbroek komt / iets vast moet houden is dat niet handig.

Movamoba, kruiken zijn wel handig en nodig (zeker in het najaar; bedje voorverwarmen enzo), maar ik had ze gewoon geleend bij vriendin, navelbandjes heb je niet nodig en die netbroekjes gebruik je gewoon als onderbroek. Er gaan 2 (!) van die grote maandverbanden in en dan nog lekt het door (sorry voor deze details op de vroege ochtend). Dus je kan ze gewoon weggooien en ze rekken lekker mee.

Ik ga eens wat doen, fijne dag nog!
hai meiden!

Daar ben ik weer, terug uit Frankrijk.

We hebben t heerlijk rustig gehad, niet heel veel gedaan.

T was ontzettend warm daar, in de zon als toppunt 47 graden!! Dat was echt puffen Ben ook wel blij dat ik weer terug ben hoor.

Jeetje Vivalover, heftig zeg! Over een paar weekjes heb je je kleintjes al... gaat snel he? Voel je je wel ok nu??

Leuk dat bijna iedereen aan t kamertje bezig is, dan word t allemaal wat echter enzo he?

Gisteren hebben we de kinderwagen opgehaald, wat een groot ding. Moet nog wel ff flink oefenen met inklappen en zo.

Woendag komt de mevrouw van de kraamzorg langs. Ben benieuwd. Kraampakket ook al binnen. Met een spuuglelijk badjasje als kadootje erin, haha.

Bloeduitslagen enzo bij de gyn waren goed! Mag 11 Juli weer terugkomen.

Heeft iemand ook soms van die vreselijke krampen? Ik heb het nu al een paar keer snachts gehad, word er wakker van. Mn buik is heel hard dan, en heb t gevoel alsof er allemaal messen in mn buik zitten. Straalt uit naar mn schaambeen en mn rug.

Na een paar keer is het over. Volgens mn moeder zouden t weeen kunnen zijn. Hou t even in de gaten. Bah, iedere keer is er wel wat!

Owja, heeft iemand voor mij de link voor de Hyves van ons? ik kan hem op de een of andere manier niet meer vinden.

xxx
Bassiste, echt, komen ze nu al van de kraamzorg? Wij zijn ongeveer gelijk uitgerekend en het kamertje staat volledig vol met verhuisdozen - wij zijn nog lang niet begonnen met het kamertje. Dan hoop ik maar op een telefonische intake!
Bij mij kwam de mevrouw van de kraamzorg zo vroeg vanwege de vakantie. Ik heb er wel het één en ander voor moeten verzetten, want ze kwam het liefste midden op de dag, op een werkdag. Overigens hoef je het kamertje echt niet af te hebben hoor, daar kijken ze namelijk niet aan. Ze is bij mij niet eens boven geweest, ze heeft vooral veel informatie gegeven en een paar dingen gevraagd.

De link van de Hyves is http://babyseptember2008.hyves.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven