Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
ja Fennah, echt een hele slimme actie was al niet de beste met knutselen op de kleuterschool...
het is echt niet mijn dag of week , NOD is natuurlijk niet 8 juli, I wish, maar pas 15 juli
Woesel is van de statistieken, erg handig inderdaad. Maar alleen als je er tijd voor hebt hoor. Het lijkt nu nog zo lang te duren allemaal, totdat er weer spannende tijden gaan aanbreken.

Heb ik er overheen gelezen wat er met je zus is? Heeft ze een moeilijke bevalling gehad? Maar begrijp dus wel dat haar dochtertje nog in een couveuse moet liggen? Wat zielig! Hopelijk gaat het snel weer beter, met allebei.

Lente, jammer dat dat Franse gebrabbel in je oren niet z'n uitwerking heeft. Vind het toch wel erg charmant als een man Frans spreekt. Maar ja, daar raak je waarschijnlijk ook wel aan gewend he.

Zlna, ben toch niet de 2e Cuore aan het worden he haha. Hebben ons nou ook weer niet als echte gedragen, maar gewoon om de dag. Combi van geluk en regelmatig oefenen.

Nikiet, goed om te lezen dat het al wat beter tussen jou en je man gaat. En wat fijn dat je je gevoelens zo goed op papier kan zetten. Ik ben ook beter schriftelijk, in een gesprek kan ik me door emoties denk ik niet helemaal goed uiten. Spannend dat jullie het aankomend weekend aan je schoonmoeder gaan vertellen. Hoop dat de reacties zijn zoals jullie hopen.

Fijn dat jouw misselijkheid al wat afneemt, heb er het meest in de ochtend last van. Rest van de dag ben ik niet ontevreden, maar wel erg moe, energieloos.
37 weken zwanger!
jeetje, ik lees net dat Boulahrouz zijn pas geboren dochtertje is overleden. Vreselijk voor hem en zijn vrouw. Zit je in de selectie, iedereen is vol lof, overkomt je zoiets. Het leven is onvoorspelbaar.
Zlna, volgens mij loopt iedereen te klooien met die kleuren haha. Tis allemaal niet zo duidelijk waar je nou op moet klikken. Inderdaad op de T klikken en dan een kleur selecteren en die moet dan ook onderaan in een vakje staan en dan op OK klikken, dan moet het lukken.
37 weken zwanger!
Ja, hoorde ik ook net op het nieuws, onbegrijpelijk! Dat lijkt me zo verschrikkelijk, zie je er 9 maanden naar uit, al die pijn en moeite en dan zulk verdriet omdat het kindje het niet overleefd. Echt onmenselijk om zoiets mee te moeten maken...
37 weken zwanger!
quote:Fennah schreef op 19 juni 2008 @ 12:06:

[...]

Moest even hoor, sorry Zlna Ga nu even verder lezenhahaha ja die is geniaal!
poeh, wat een afschuwelijk verhaal, dat meisje... Wat hebben die mensen het zwaar nu...
He Getsie, zo'n klein meisje...

@ Cuore: leuke site ja, maar mijn vriend krijgt een rolberoerte als ik nog meer schoenen in huis haal! Dus verlekkerd kijken is hier even genoeg....jammer.

@ Lieselotje: je vriendin in dezelfde kamer...das nou jammer! Maar dat zou mij ook echt wel tegenhouden.

Heb je al een outfit?

@ Zina: Hoe moet ik die randjesfietsmethode zien dan? Klinkt erg plastisch allemaal.

En dat je het te weinig doet dat zou kunnen, maar in mijn ei week hebben wij het maar 2x gedaan en toch was het raak. Dus ik denk dat het toch ook echt aan de dag ligt, alhoewel ik mijn ei weer op een andere dag had gepland dan hij waarschijnlijk gesprongen is. Maargoed, om de dag kan zeker geen kwaad.

@ Woesel: volgens mij had ik je nog niet gefeliciteerd, dus bij deze: gefeliciteerd. Zo te lezen was het een zware bevalling...dat is iets waar ik nu al tegenop kan zien als ik erover na denk. Maarja, je kan niet meer terug op dat moment, dus je zal wel door moeten. Hoop dat snel alles goed is, en dat ze haar baby lekker vast mag houden.

@ Nikiet: fijn dat het toch wat beter gaat, het lijkt of wel of je zelf wat meer afstand houdt nu. Dat je zoiets hebt van "ik zie wel wat er gebeurd maar ik ga voor dit kindje". En ik denk dat dit ook de enige manier is hoe je het nu kan aanpakken.

Maar jij hebt dus ook buikpijn (gehad)?

Ik ga vandaag nog een zetpil proberen en hopelijk komt de boel dan eindelijk wat op gang. Ik heb vandaag nog wel buikpijn gehad, ben er dus nog steeds niet vanaf. Maar het stelt me alweer wat meer gerust nu jij zegt dat het erbij hoort.

Het kleurtje doe je op de goede manier, alleen moet je dan wel het kruisje wat links onderin staat verslepen! Anders blijft het zwart.

Heb net gebeld voor een echo en ik mag pas 31 juli !! Ze wilde het pas doen als ik 11 weken ben omdat je dan meer kan zien.

Nouja, door de vakantie gaan die 3 weken misschien wel snel voorbij.
Het verhaal van Boularouch komt erg in de buurt van wat er met zijn collega aan de hand is, Zij ging maandag voor een echo omdat ze vonden dat het kindje zo groot leek en dat de verloskundige zicg afvroeg of het wel goed zou gaan met de bevalling (ze was al 38 en een halve week) en toen kreeg ze dus te horen dat de baby was overleden in haar buik. Ze is nu al twee dagen bezig met bevallen omdat de onsluiting maar niet wil komen. Afschuwelijk allemaal. Na de 13 weken ga je er toch niet echt meer vanuit dat het mis kan gaan. Maar deze verhalen zetten je wel weer met 2 benen op de grond.

Ik las dat ook van die randjesfiets methode, er stond iets van nadat de man is klaargekomen moet je proberen meerdere keren bijna klaar te komen maar net niet, en dan uiteindelijk wel. Maar het lijkt mij ingewikkeld. En het lijkt me dat het zonder die methode ook wel lukt. Die menstruatiekalender is handig maar ook een beetje vreemd, je komt al gauw te weinig klaar en hebt ook te weinig betrekkingen. Of te wel bijna niemand zou zwangerf kunnen worden. Ik gebruik de kalender alleen nog maar om te bepalen wanneer mijn vruchtbare dagen zijn. En om in te vullen of we gevreen hebben.

woesel nog, gefeliciteerd met je nichtje. Lijkt me heel speciaal, ik hoop dat mijn zus ook snel zwanger wordt, het liefst tegelijk met mij. Lijkt me erg leuk. De broer van mijn man heeft wel 3 kinderen, maar die zijn al 18 en ouder, dus die ken ik niet echt en voel me daar ook geen tante voor.

Ik heb ook steeds ruzie met die kleurtjes hoor, ikkrijg het ook niet voor elkaar.
Oh wat zijn die verhalen toch altijd vre-se-lijk. Dat leed is zo zwaar om te dragen... Ik heb ook wat van die horrorverhalen van dichtbij meegemaakt en dat blijft altijd wel een paar dagen hangen bij me. Afschuwelijk, niets erger dan je eigen kind te moeten wegbrengen...

Maar goed, leven in Frankrijk gaat ook door en het zwembad is vol. Nu nog een tafel afkrabben (oude verf eraf halen) en nog boven de balken in de beits zetten en dan kan ik alweer de kleine grote meid ophalen.
He meisjes,

Hier weer even een kort (ego) berichtje. Met mn nichtje is alles goed hoor! Geen couveuze oid nodig. Zij was direct helemaal gezond! M'n zus minder, die moest na de bevalling met spoed naar t ziekenhuis om daar onder narcose geopereerd te worden. Maar daarna waren ze alweer samen en de baby heeft de hele nacht bij dr gelegen in t ziekenhuis. En ze mogen vandaag al weer naar huis. Dus t valt allemaal toch wel aardig mee (dankzij t ziekenhuis, anders was t n drama geweest).

Tot later!
Woesel, gelukkig kan je zus vandaag naar huis met haar dochter! Ik zou me zo'n zorgen maken als het in mijn directe omgeving zou gebeuren. Waarom moest ze eigenlijk alsnog geopereerd worden, of is dat wat te prive?

Estherz, wat afschuwelijk zeg! En wat een hel dat ze al 2 dagen met een (zinloze) bevalling bezig is. Ik kan me echt niet indenken hoe zoiets moet voelen zeg. En klopt, na 13 weken waan je je toch zeker en dan verwacht je toch zeker niet dat je kindje na 38 weken in je buik kan sterven, onbegrijpelijk... Kunnen ze achter de eventuele oorzaak komen?

Die randjesfietsmethode... verschrikkelijk haha. Zouden er nou echt mensen zijn die dat doen? Das toch totaal niet ontspannend meer, wat ze mensen allemaal niet wijsmaken he.

Lente, ik vind het zo'n vreemd idee dat jij zo ver in dat mooie, warme Frankrijk zit! En ook de dingen die je doet, klinkt net als Het roer om haha. Oude tafel opknappen, groot zwembad in de tuin, ruilen?

Heb net in de stad 2 boeken gekocht. Heb van mijn schoonzus veel boeken gekregen, maar dat zijn van die jaren 80 biebboeken. Bruin bladzijdes en achterhaalde info. Dan koop ik liever zelf een paar boeken, heb sowieso liever een paar goeie boeken, dan stapels rotzooi. Heb nu het boek van Daphne Deckers gekocht, de geboorte van een moeder. Ik vind haar altijd zo humoristisch, dat schijnt dit boek ook te zijn. En nog een ander boek, iets met ik ben zwanger ofzo. Ga ik straks in beginnen. Met de hele dag al zo moe, kan alleen maar bankhangen. Heb zelfs hoofdpijn, hopelijk helpt de paracetamol nog een beetje bij mij. Maar gelukkig vandaag vrij, dus kan ongegeneerd uitpuffen op de bank.
37 weken zwanger!
Mooi Woesel, dat het ziekenhuis het ook goed kan doen. Mijn hele bevalling was namelijk zo'n horror omdat het ziekenhuis fouten had gemaakt. Verkeerde diagnose, laten lopen met gebroken vliezen, naar huis gestuurd toen de vliezen braken en ik 40 graden koorts had... Bij mij had het heel anders kunnen aflopen, en mijn huisarts zei dat het ziekehuis nooit die fout zou toegeven. Ik ben ook vreselijk boos geweest, maar goed das allemaal voorbij ( oja, het was het Bronovo in Den Haag, waar mevr Maxima erin ging toen ik eruit ging)

Nou Fennah, het is helemaal niet zo heel erg warm hier hoor, ik zit ten hoogte van Parijs, dus zo ver is het ook weer niet :-)

Dr zit hier een vlieg in de kamer waar ik gek van wordt!!
@Fennah, inmiddels is mijn collega bevallen, de verloskundige zag in eerste instantie niets aan het kindje, maar de kinderarts zag dat het achterhoofd niet goed ontwikkeld was en de hersentjes dus ook niet. Dit kindje was als het was blijven leven in ieder geval zwaar gehandicapt geweest. Eigenlijk had het al voor de 13e week in een miskraam moeten eindigen. Heel naar dus allemaal, het enige wat straks bij de verwerking hun misschien kan helpen is dat het dus een reden heeft dat het is gestorven en dat het geen domme pech is. Maar dit gun je niemand. En daar moeten we ook niet te veel aandenken, want de meeste kinderen komen natuurlijk levend en gezond op de wereld.

@Woesel, fijn dat het met je zus weer beter gaat.

@Drew, is er al nieuws, ik duim nog steeds voor je
he Esterz, wat een afschuwelijk verhaal. Traumatisch lijkt me als je dan ook nog eens die bevalling moet doen. Krijg er de rillingen van. Hoop dat ze het beiden kunnen verwerken.

Fennah, jij een tweede Cuore? Ik dacht we haar heilig hadden verklaard Nou, ach ik bedoel gewoon dat we het meer moeten doen, joehoe..

En wat die randjesfietsmethode, bizarre naam, betreft ik weet het ook niet. maar wil het wel keer proberen. Het is wel spannend om het zo langzaam mogelijk te doen... is weer eens wat anders Het klonk wel ingewikkeld inderdaad Esther. maar er zijn gekkere dingen. Hoorde van een vriendin die in Rwanda heeft gewoond dat ze daar als ultieme sex met de penis tegen de clit slaan zien. Dat was de beschrijving, en het had een hele vreemde naam. Hele volkstammen in haar vriendenkring hebben dat ondertussen een keer geprobeerd maar geen tot weinig resultaat..

En Woesel, echt fijn dat het allemaal goed is gegaan! heerlijk, geniet van je nichtje...

Da's ook weer een discussie, ziekenhuis of thuisbevallen.. Kranten staan er vol van. Nou ja dat zien we wel weer als we uberhaupt zwanger raken. Al heb ik altijd thuis willen zijn, maar als de meerderheid van 1e bevalingen uiteindelijk toch naar het ziekenhuis moet kun je er beter al zijn. Fijn in ieder geval Lente dat het uitiendelijk goed is gekomen bij jou! Wat een naar verhaal, met al die domme fouten, ongelooflijk. heb je er nog iets mee gedaan?
hai,

Estherz wat een naar verhaal zeg... Helaas ken ik er ook een paar van mensen die redelijk dichtbij waren ... O.a.een vriendin van mij die bleek een zwakke baarmoedermond te hebben en verloor haar kindje met ca. 22 weken net als Boula nu... Inmiddels heeft ze nog een kindje van nu een jaar omdat ze bij haar de baarmoederhals hadden dichtgebonden bij de 2e...

Tja...

Procentueel gezien is de kans klein maar zekerheid heb je helaas nooit. Maar niet teveel bij stilstaan en hopen op... Je hebt het leven helaas niet in de hand.. Maar t geeft wel weer aan hoe bijzonder een zwangerschap en ook het leven is...

Ik baal erg van mijn huidige werk. Ik werk nu 24 uur maar de uitdaging is er helemaal uit. Daarbij zitten we nog in een reorganisatie/fusie... Ik kan in principe blijven maar weet nog niet in welke functie. Als het mijn huidige functie is weet ik niet of ik dat wel wil... Volgende week een gesprek met mijn leidinggevende en ik vertel hem dan ook dat ik zwanger ben.. Ik hoop niet dat dit in mijn nadeel werkt voor de indeling in de nieuwe functie in de nieuw onstane organisatie... Ik heb een onbepaalde tijd contract dus ze kunnen niet zomaar van me af... Maar je elke dag doodvervelen is ook niet leuk... Dan bij wijze van liever even geen werk... maar ja de centjes zijn wel belangrijk natuurlijk. Zeker straks met een 2e!

Wanneer gaan de zwangeren het op het werk vertellen en verwachten jullie problemen???

liefs,

Nikiet
Pluk de dag!
Hier nog geen nieuws van Drew?
By the way ik ga vrijwel zeker voor een ziekenhuisbevalling..

Mijn verloskundige zei bij het 1e gesprek dat we dat tzt nog wel zien, dat een 2e vaak sneller gaat bla,bla...

Tja... Een vriendin van mij wilde beslist in het ziekenhuis bevallen maar haar bevalling ging zo goed en vlot dat ze geen tijd meer had om naar het ziekenhuis te gaan. En achteraf vond ze het thuis heel relaxed en ook de 2e kwam thuis...

Ik wilde thuis maar moest door complicaties twee keer op en neer naar het ziekenhuis met weeën... 1 keer omdat ze dachten dat ik koorts had (incl. gebroken vliezen risico voor het kindje). Maar bleek loos alarm, aantal uren daarna weer naar het ziekenhuis omdat de kleine maar niet wilde komen...

Ja zeg... Dan er maar zijn.. Scheelt ook een heleboel smurrie thuis.. haha.... Alleen een nachtje in het ziekenhuis slapen (doodmoe) met een vrouw met een huilbaby naast je en familie die tot 23.00 uur bleef kletsen was weer niet fijn...

Tja. Het laat zich niet plannen en gelukkig is het nog even ver van mijn bed....

Doei Again!
Pluk de dag!
Nog steeds geen nieuws van Drew... ik duim nog even door.

Nikiet, wat een gedoe zeg bij jouw eerste bevalling. Mijn voorkeur gaat uit naar een ziekenhuisbevalling. Mede omdat er een enorm ziekenhuis achter onze wijk wordt gebouwd, is in oktober klaar. Dus dat is en dichtbij en nieuw dus hopelijk goed georganiseerd.

Zlna, ik wens je veel succes dan met je randjesfietsmethode. Benieuwd of zoiets lukt hoor haha.

Estherz, gelukkig is je collega eindelijk bevallen. Wat een lijdensweg. Hoop dat ze wel hulp zoeken om dit goed te kunnen verwerken. Het zal je maar overkomen...

Wat eten jullie vanavond? Bij ons wordt het een Macmenu. Heb al weken zo'n behoefte aan fastfood en nu lees ik net in het boek van Daphne Deckers dat dit vaak voorkomt. Gelukkig maar, voelde me er al zo schuldig over, maar dat is echt het enigste lekkere avondeten op het moment voor mij. Niet dat ik elke avond aan de snacks zit by the way!

Drew, hoop dat je ons snel even op de hoogte kan brengen. Hopelijk is het goed nieuws meid!
37 weken zwanger!
Drew, is alles goed meis?

Hier weer buikpijn gehad. Zetpil genomen en tot nu toe nog geen resultaat. Als dit zo blijft ga ik toch eens aan de huisarts vragen of ik niet wat eerder een echo mag. Gewoon om te kijken of alles goed zit, en of het op de goede plek zit. Dan kan ik wat geruster met vakantie...

Ik weet alleen niet of ze dat zo snel doen, ook omdat ik aanvallen heb en geen constante pijn, en dus geen bloedverlies.

Thuis of ziekenhuis....tja ben er nog niet helemaal uit. Heeft allebei voor- en nadelen.

Ik ga nu eten koken, wij eten wraps. Gehakt met taco kruiden, sla, tomaat, kaas en sour creme...en dat dus allemaal in een wrap. Jummie...

Hoop snel wat te horen van Drew.
Slecht nieuws. Weet het pas een halfuurtje. Het zit niet goed. HCG is maar gestegen met 200, van 347 naar een goeie 500. De gyneacoloog zegt dat een goede zwangerschap uitgesloten is met die kleine stijging, zou moeten verdubbelen per 2 dagen dus het had boven de 1000 moeten zijn vandaag. Hopelijk wordt het nu een miskraam en geen buitenbaarmoederlijke, want daar zijn ze ook nog niet uit. Maandag moet ik terug om bloed te prikken. Bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap stijgt het HCG heel traag, dus het zou moeten beginnen zakken nu indien het een miskraam is. Ondertussen moet ik afwachten en bij acute pijn onmiddellijk naar het ziekenhuis. Is het maandag gestegen moet ik een kijkoperatie krijgen. Leuk is anders, ik ben zo bang van narcose.

Wat me nog het meeste pijn doet is om te zien hoeveel verdriet mijn vriend heeft. Ik weet niet goed wat te voelen, ik besef het nog niet goed denk ik.
Wat een k*tnieuws Drew. Hoe komt het dat je bang bent voor de narcose? Heel erg logisch dat je het je nog niet beseft. Een klein dingetje om je aan vast te houden. Je bent er vroeg bij, als het toch een bbz is dan kunnen ze waarschijnlijk je eileider wel sparen. Maar goed, het is wel een dooddoener want dit wil niemand. Hele dikke knuffel Drew
Voel de traantjes ineens wel prikkelen..

Aruba, ben ondertussen wel een 7-tal keren onder narcose geweest en ben daar echt niet goed van achteraf. Hoe langer de narcose is geweest, hoe meer last ik daar achteraf van heb, soms weken of maanden.

Weet je, ik ben bijna 36 jaar, het was te mooi om waar te zijn. Ik voel me ook nog enorm zwanger. Borsten doen nog steeds pijn, tja, die buikpijn dat is een constante geworden. Ik hoop nu dat ik heel erg begin te bloeden zodat ik met een schone lei opnieuw kan beginnen. En zo stom dat ik ergens blijf hopen, zo van, stel je voor dat ze maandag toch een vruchtzakje zien. Weet je wat mijn vriend daarnet zei, omdat ik een klein van gestalte ben het embryo'tje misschien ook klein begint. Mijn lieve schat is aan het koken nu, om zijn gedachten wat te verzetten. Die pijn mag nu wel verdwijnen, als je weet dat je zwanger bent heb je dat er allemaal voor over maar nu is het klote.
Wat een lieve vriend heb je. Natuurlijk blijf je hopen. Je wilt graag een kindje, dat is toch logisch. Ik herken het allemaal hoor. Ik bleek ook allebei de miskramen hopen. En toen ik zeker wist dat het niet goed was ging ik hopen dat we zo snel mogelijk verder konden.

Vervelend dat je zo vaak onder narcose bent geweest en je er zulke slechte ervaringen mee hebt. (ik vond het zelf erg lekker, vandaar de vraag)

Je bent echt niet stom om je gedachtes. En je mag huilen lieve Drew. Ik hoopte ook met je mee dat dat duifje een engeltje was. Maar voor jou komt dat engeltje nog. Als je wilt, kom anders eens bij ons: Een wondertje in 2009? buurten. Bijna alle meiden hebbben 1 of meerdere miskramen gehad. Misschien kunnen we je tips geven of steunen. Ik geloof ook dat ze hier erg lief voor je zullen zijn en je zullen steunen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven