Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
Kijk daar heb ik nu wat aan Meave en Dreamer, dat kan ik morgen mooi meenemen in mn verhaal.

Ik ben echt niet eigenwijs, wil ook graag gezond oud worden.
Ach Sandra

Als je gaat googlen, kom je zoveel tegenstrijdige informatie tegen. Niet alleen met google hoor. Ook als je ouderwets de boeken induikt. Een ieder legt elk onderzoek weer anders uit. Volgens mij worden er ook veel onderzoeken gedaan, om vermoedens/theoriën te bevestigen. Afwijkingen zouden dan best wel eens over het hoofd gezien kunnen worden.

Mijn theorie dat bepaalde voeding voor de ene mens wel goed is en voor de andere niet, is ook maar een theorie. Ik zie gewoon in onze cultuur veel melk. Nu we met meer culturen door elkaar leven, komen er steeds meer verhalen dat melk slecht zou zijn. Maar de Nederlanders leven al heel lang op/met melk.

Aan de andere kant; de Nederlander (en veeele anderen) leefde ook op/met bier, en daarvan is inmiddels redelijk onomstotelijk bewezen dat zoveel niet goed is. In kleine hoeveelheden dan weer wel, net als wijn.. kun je elke dag gezond dronken worden

Bovendien komt "onze" aardappel ook van een heel ander continent, maar heeft 'ons' wel genezen van de scheurbuik. Wat is wijsheid?

Voor mij ligt dat dus in variatie.

Is ook gewoon wel zo lekker.
Later is nu
quote:dreamer schreef op 18 juni 2008 @ 16:07:

Moppetoet, wat is jouw streefgewicht eigenlijk?

Eerst maar eens 10% eraf, en dat een maand vast-/volhouden, dus 76,5 kilo. Daarna op naar de volgende 10%.

Hoewel ik deze week 81,5 op de weegschaal heb gezien, mag je 82 kilo voor me noteren. Ik heb dus nog wel wat te gaan.

O. volkorenspeltbrood met appelstroop

T. rookkaas

L. tomaatjes, crème fraîche

T. pure chocola met nootjes (half blokje Ritter o.i.d.)

A. shoarmavlees, spercieboontjes, crème fraîche
O: 2 crackers, karnemlek

T: 1 1/2 gevulde koek

L: 4 boterhammen, smeerworst en kaas, ,melk

T: niets

D: tortilla`s

Maar ach jongens wat is dit toch allemaal relatief. Laten we alsjeblieft koesteren dat we gezond zijn, als het een keertje niet helemaal lukt met het afvallen dan is dàt nog altijd belangrijker......Ik heb mijn hoofd er niet helemaal bij vanavond dus ene kort berichtje.....
Dat denk ik ook vaak Bentetje, dat het allemaal maar relatief is.
Je hebt gelijk Bentetje, het is relatief. Alleen doen we het ook voor onze gezondheid, toch? Voor een beter leven.. (ik kan het goede woord niet vinden, ook met gedachten niet bij) Als ik slanker ben en fitter, voel ik me ook fijner. Is alles fijner.

Voorgaande keren dat ik relativeerde kwam ik gelijk kilo's aan.

De 'wat kan het ook schelen'-mentaliteit.

Nu wil ik proberen die energie wat om te buigen.

Hoewel ik vandaag met de auto naar het werk ben, trouwens. Voor het eerst in een week eens gezellig met Elvis gekletst, waardoor ik gelijk te laat was om de fiets nog te nemen. Niet zo'n goede planning van de communicatie dus.

Vanmiddag heb ik een werkafspraak in de stad. Dat is lastig met de auto, dus ik ga eerst naar huis, dan pak ik de fiets en ga naar de stad. Heb ik toch nog beweging gehad.

Verder het eten:

O: 2 br met pindakaas

T: br met 30+ kaas

T: yoghurt en banaan

L: 2 br met 30+ kaas

T: appel

A: .. geen idee..
Later is nu
Bent, ik ben het met je eens, heb er gewoon buikpijn van. Ik vind het zo fucking oneerlijk allemaal en ben megaboos.

Maar aan de andere kant, ik begon gisteravond te snaaien (stress, boos, gespannen) en ben daar snel weer meegestopt. Want wat Dreamer ook zegt, als ik mijn lijngedoetjes ga relativeren dan sla ik direct door. 'Kan mij het ook schelen, lekker belangrijk' is dan mijn lijfspreuk. En dat is ook gewoon niet goed. Want buiten dat ik dan niet afval, maar snel aankom, eet ik ook gewoon te veel ongezonde dingen.

Kutzooi.
Ik ben het helemaal met jullie eens dat we dit doen voor onze gezondheid, dat het helemaal niet goed is als we gelijk doorslaan. Toch kan ik me er niet tegen wapenen dat na zo`n bericht als over onze bam dat ik zo`n gevoel krijg. Ik denk dat ik bedoel te zeggen dat àls we een keer de mist in gaan dat dat niet het einde van de wereld is, dat we natuurlijk ons best moeten blijven doen, maar dat we bovenal moeten koesteren wat we hebben. Ik kan het niet goed uitleggen. Nadat ik zo ziek was had ik dat ook heel erg, zo het gevoel van"wel overgewicht en dat is niet fraai, maar ik heb het toevallig wèl overleefd en dus geniet ik extra van het leven!' Helaas merk ik toch dat naar mate de tijd verstrijkt dat gevoel een beetje wegebt en nu is het er weer!

We kunnen het!
Een wetenschappelijkonderzoek:

http://www.koolhydraatarm.eu/index.php?paginaid=9
dus? Wat vind jìj nu eigenlijk? Ben je al bij de huisarts geweest?
Kom net van de huisarts, nix aan de hand en gewoon zo doorgaan is zijn advies. Helemaal niets mis mee zegt hij.

Vanwege de overgang etc krijg ik een heel scala aan bloedonderzoeken en ook op cholestorol.

Dat ga ik morgen dus doen op nuchtere maag.

Hij had het nog wel over dat ie mn schildklier wilde onderzoeken omdat ik toen ik 14 uur sportte en netjes

at nix afviel, maar kan komen door de overgang dus.

Maar schildklieronderzoek zit bij bloedonderzoek in morgen.

Ben benieuwd.
Ach, naast alle onderzoeken Sandra die je aan zou kunnen halen (en die ik verder op dit moment niet lees) blijft het een feit dat ik me niet 2 maanden aan jouw dieet zou kunnen houden, omdat me dat teveel beperkt en me ook gewoon te vet is.

Als ik soms zie wat jij eet op een dag, dan word ik er op afstand al misselijk van, eerlijk waar! Vind het dan ook best knap dat je dit wel volgehouden hebt.

Ik weet niet of je er meeleest maar wij zijn even wat van slag wegens een naar bericht van een forumvriendin uit een ander topic. Vandaar de relativatie

Verder blijft het een balans zoeken van wél genieten van de mooie dingen in het leven en toch zoveel mogelijk gezond bezig zijn. Genieten is ook gezond, tenslotte.

En, zoals in de openingspost al staat; elke goede dag is een gewonnen dag. Een stap in de goede richting.

Net zoals genieten van wél een ijsje nemen een stap in de goede richting is
Later is nu
O: muesli met chocomelk

L: koude schotel (een schoteltje vol met voornamelijk vis) en 2 krackers met kaas

T: appel

D: 2 broodjes met haring

T: een tomaat, paar olijfjes en plakjes komkommer
Relativeren moet gewoon ff op zn tijd, dat is wel goed.

Ik heb dat bericht niet mee gekregen Dreamer, maar alle

begrip daarvoor.

*hug*
dank
Kon je ook niet weten Sandra, vandaar mijn uitleg

heb net zo'n klein zakje wokkels op. Hele dag achter telefoon is best zwaar, al zou je dat niet zeggen. DUF.

Vanavond waarschijnlijk patat, omdat ik later thuis ben. heb nog een hoop verse sla (schooltuintjes dochter, onbespoten en erg veel zand ) dus misschien neem ik dat wel

Ik heb trouwens ook een snickers genomen, stomme apparaat wisselde geen geld, maar die zit braaf in m'n tas.

Ik merk dat ik gewoon aan 't energiezoeken ben. En daarvan ga ik vreten, 't is niet anders.
Later is nu
Dream, hier zes biscuitjes met dikke klodders chocopasta. How low can you go... Maar ja.

Verder gaat het tot nu toe wel. Ik moet nog even nadenken over het avondeten. Iets calorie-arms lijkt me handig.
O: 2 crackers, meloen, karnemelk

L: 3 boterhammen (ham, 20+kaas, vruchtenhagels), karnemlek

T: meloen

D: ovenaardappels, sla, hamburger met ui-knoflook-champignonmengsel, beetje ketchup, vlaflip
hier inderdaad patat. (teveel) En ik had nog echte cacao in huis, dus heb warme chocolademelk gemaakt met zoetstof. Hoelang is cacao houdbaar, denken jullie? Er zat namelijk een raar smaakje aan

Had al hoofdpijn, dus ga maar weer eens vroeg naar bed. Ik snap niet waar al die vrouwen moeite mee hebben, wiens man voetbal wil kijken. Genoeg andere dingen te doen, zoals om 21.00 uur naar bed gaan

Nee, gekheid, andere E/Wka's ging ik lezen, of het was mooi weer en ik was in de tuin bezig. Dit jaar lig ik gewoon al in bed. Weird.

Later is nu
Net thuis, mn avondeten was een braadworst, kon daar niets anders krijgen, wel patat, slaatjes etc maar die neem ik gewoon niet. Zit nu aan de aardbeien en mss strax nog een

handjevol noten. Maar ik heb ook nog olijven staan.
Dreamer, je wilde weten waar mn bloed op onderzocht wordt?

Kreatine + eGFR

Glucose

Clolesterol

Triglyceriden (nuchter)

HDL-chol. LDL chol. Chol. ratio

TSH indien afwijkend Ft4

Laatste is voor schildklier denk ik en het eerste kwam ik

vanmorgen tegen, dat is een stofje dat maakt dat je geen trek hebt/krijgt maar waar je ook misselijk van kunt worden.

Van misselijkheid heb ik geen last gelukkig.

Truste voor strax.
kreatinine zegt iets over je nierfunktie (heeft niet te maken met je eetlust of misselijkheid), glucose en cholesterol spreken voor zich, triglyceriden is iets met vet, de laatste serie voor de schildklier(inderdaad) heeft ook te maken met je cholesterol.

Heb 2 biscuitjes op, had zo`n zin in zoet.ben wel tevreden hoe ik het heb opgelost.

Trusten.
Haihai

Ik kan me niet herinneren dat ik vroeg naar waar je bloed op onderzocht werd Sandra, ik heb er namelijk de ballen verstand van.. zal Zoyla misschien geweest zijn?

Heb weer een slechte beweegweek. Lastig hoor.
Later is nu
En ik heb al helemaal een slechte beweegweek, ik ga volgende week weer een poging doen op de sportschool.

Ohhhhhh Dreamer is dacht dat je dat hier mee bedoelde:

"Ach, naast alle onderzoeken Sandra die je aan zou kunnen halen (en die ik verder op dit moment niet lees) blijft het een feit dat ik me niet 2 maanden aan jouw dieet zou kunnen houden, omdat me dat teveel beperkt en me ook gewoon te vet is."

Maar nu snap ik wat je bedoelde, je bedoelde een of ander wetenschappelijk onderzoek naar Atkins.
O: 2 crackers, melk, meloen

T: niets (2 kokosmakronen, 1 ijsje en een zakje chips afgeslagen! -> juffendag op school)

L: kaiserbroodje met runderhamburger (was over van gisteren) en groentemengsel erop, broodje 20+kaas, ,melk

T: fruit of wortles gok ik.

D: 3 pistoletjes filet americain, cup a soup en evt rauwkost, fruit (moet werken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven