Ach die kerstdagen...

08-12-2013 18:11 95 berichten
Elk jaar is het weer raak. De kerstdagen en Het Drama er omheen.

Ik heb er alweer een paar topics over zien verschijnen en ik heb het met jullie te doen. Die verschrikkelijke dagen…

Dus bij deze een hart onder de riem en een schop onder jullie reet.

Het zijn maar 2 dagen mensen, jullie (en ik ) gaan het overleven hoor! Na 2 dagen ben je van de verplichtingen met je (schoon)familie af, als je alleen bent overleef je die 2 dagen wel net als de 363 andere dagen in het jaar die je alleen overleeft, als je kind+aanhang besluiten dit jaar in een vreselijk center parcs huisje door te brengen ipv aan jouw tafel dan betekent dat niet dat ze niet van je houden en als de gang die jij moet bereiden hopeloos mislukt zullen mensen heus niet verhongeren.

Dus neem een lekker drank en een hapje van mij en remember: this too shall pass! Alles komt goed!

En eigenlijk verveel ik me gewoon een beetje en wil ik kletsen. Dus jullie mogen ook gewoon komen klagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 december 2013 @ 18:16:

Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik single ben en flexibele ouders heb!+1 en heb geen contact meer met mijn ouders dus flexibeler kan het niet haha
I may be young, but I'm not dumb.
Wel op bezoek bij (schoon)ouders, maar gelukkig vrijwillig en gezellig. We maken ook nog tijd vrij voor een fietstochtje en een leuke film.
quote:sorrell schreef op 08 december 2013 @ 18:31:

Herkenbaar matroesjka_, vandaar dat ik dit jaar het kerstdiner aan mijn man heb overgelaten, hij mag dit jaar onze 12 gasten verwennen op 2e kerstdag. Zoon en dochter ontfermen zich over de tafel en de aankleding hiervan. En ik No Stress

Morgenvroeg begin ik als vroeg met werken en zal niet voor 23.00 uur thuis zijn. Bij thuiskomt zal de boom staan te pronken in de kamer en de frutsels weer het huis sieren, tenminste dat hebben ze me net beloofd..

Dit jaar geen stress, ik laat het langs me heen glijden.. hoop ik Dat zou hier nooit goed gaan Als er gekookt wordt MOET ik me er mee bemoeien (best erg eigenlijk).
salsagirl86 had jij eerder op dit forum een andere nick?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 08 december 2013 @ 18:32:

_isis_, 2 minuten geleden

Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik een fijn/ warm gezin hebt, die ik vrij laat om te gaan en staan, en te komen, en heel flexibele schoonouders heb! waar ik onwijs veel van houd 

Da's fijn Isis! Een gezin zit er voor mij niet in, maar ik tel mijn zegeningen Het was met een knipoog bedoeld lieverd maar je maakt mijn dag goed met je zegeningen, tel je zegeningen, dat is waar het om gaat.
wij zitten een midweek in een center parcs bungalow . Lekker met zijn viertjes. Geen verplichtingen en wie wil komen zwemmen is welkom. Beetje wandelen. Beetje zwemmen. Spelletje spelen. Nerf gevecht in het bos. Wij zijn lekker weg.
Tja, ik vind de kerstdagen met de daarbij horende ouder- en schoonmoederverplichtingen heerlijke dagen. Ben ook best wel heel erg een familiemens.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dat wist ik wel hoor Isis

Ik vond je post ook heel vrolijk!
Huts!
quote:matroesjka_ schreef op 08 december 2013 @ 18:32:

[...]

Dat zou hier nooit goed gaan Als er gekookt wordt MOET ik me er mee bemoeien (best erg eigenlijk).

Ik kook zelden, bij mijn man is het diner in betere handen dan bij mij dus

Als ik zou koken zou het stamppot worden, hij is het er niet mee eens, dus de kookboeken liggen hier al dagen op tafel en er worden al lijstjes gemaakt.
@ Isis nee, ik schrijf al af en aan zo ongeveer 3 jaar onder deze nick. Wel 1x een andere Nick aangemaakt voor een wat pijnlijker herkenbaarder probleem wat ik toen wilde bespreken. Why? Ik ben nu nieuwsgierig haha.
Ik vier graag kerst met mijn schoonfamilie. Ik ga er vrijwillig heen met mijn kinderen terwijl mijn man moet werken (schoonvader en vriendin). Ik heb mijn schoonmoeder uitgenodigd voor het eten, maar gezien de zitplaatsen aan onze tafel gaf ze de voorkeur om te eten bij haar. Ook prima. Wij hebben een 4-persoons en zij een 6-persoons tafel.

Mijn familie is juist iets waar ik niet om zit te springen. We mogen bij mijn vader komen, maar hij zet niet eens een boom op. Hij haalt geen lekker eten en heeft geen gespreksstof. Eigenlijk wil hij niet dat wij komen, maar wil hij liever bij zijn vriendin zitten.

Dit jaar hebben we de schoonfamilie in 1 dag gepland en gaan we 1 dag zelf iets ondernemen. Dat hebben we nog nooit gedaan. Dus heb er wel zin in.
Ik vind die kerstdagen heerlijk... Ook als ik alleen ben en single,

Maar nu dit jaar 1e kerst met mijn vriend, aangezien we nog niet zo lang iets hebben en we elkaars ouders nog niet hebben ontmoet, gaan we gewoon ieder onze eigen weg. Ik ga sowieso 1e kerstdag naar mijn ouders, en hij naar zijn ouders, en/of 2e kerstdag weer naar mijn ouders of iets samen doen met mijn vriend, maar dat kan ook nog wel de kerstnacht worden, moet even kijken hoe het allemaal loop.

Maar ik heb er in ieder geval zin in, dit wordt een leuke kerst, ook als ik nog single zou zijn dit jaar
Waar is Cateau? Topic naar haar hart
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:BellatrixVanDetta schreef op zondag 08 december 2013 18:16 Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik single ben en flexibele ouders heb!Me too
.
quote:adorabull schreef op 08 december 2013 @ 18:37:

Tja, ik vind de kerstdagen met de daarbij horende ouder- en schoonmoederverplichtingen heerlijke dagen. Ben ook best wel heel erg een familiemens.

Ik ook.

En natuurlijk frons ik weleens mijn wenkbrauwen als ome Piet weer hetzelfde verhaal uit de oude doos trekt of tante Janny gortdroog gebraad heeft gemaakt zonder saus of jus. Ach, die voorspelbaarheid heeft soms ook gewoon wat.

Ik houd denk ik van traditie, gewoontes, familie en vooral samenzijn.

Scheelt dat er geen ruzies zijn in de familie.
Ik hou van kerst ( vriend gelukkig ook:)) en ik heb het geluk een familie te hebben die heel normaal met feestdagen omgaat en schoonfamilie denkt daar hetzelfde over. 1e kerstdag vieren we met mijn familie, 2e kerstdag met vriend' s familie. Gewoon, omdat we het zelf erg leuk en gezellig vinden. Mochten we het een jaar niet zo leuk vinden of gewoon totaal geen zin hebben, dan wordt daar niet moeilijk over gedaan, het is dan gewoon zo.

Mijn moeder en schoonmoeder zijn daar erg stellig in, ik moet me absoluut niet verplicht voelen om te komen, want erg gezellig zal het er dan niet van worden. Zolang we willen, zijn we van harte welkom.

Al wil ik dit wel in stand houden, tenminste totdat mijn omaatje van 86 er niet meer is. Ze vindt het zo fijn om haar familie om zich heen te hebben en is oma gelukkig, dan ben ik gelukkig-;) Ieder jaar eten we hetzelfde, champignonsoep, met rollade, huzarensalade en viennetta-ijs, chipolata en bitterkoekjesbavarois als toetje:P. Lekker standaard, maar een echte traditie.

Vriend doet graag mee, is net zo'n familiemens als ik en beiden hechten we waarde aan de tradities in onze gezinnen.
Mijn ouders hebben van Sinterklaas HET familiegebeuren gemaakt. Mijn moeder moet namelijk altijd werken met kerst, en in de weken voor kerst is het ook topdrukte op haar werk. Kerstmis begint bij ons dus pas op 1e kerstdag, rond een uur of 1 's middags . En aangezien dat riedeltje qua werk voor mijn moeder met bijna iedere feestdag is (Sinterklaas, Koninginnedag en 4/5 mei uitgezonderd) hebben we Sinterklaas maar tot familiefeest gebombardeerd.

Matroesjka, kan je schoonmoeder nog een dvd-speler bedienen? In dat geval is het misschien leuk om een oude serie op dvd te kopen voor d'r. Zeg eens AAA, Schaep met de Vijf Pooten, Baantjer... Daarnaast een paar boeken/luisterboeken/gezellige tijdschriften om haar af te leiden van 'ziek zijn'? Lekkere koffie/thee? Haar favoriete chocolaatjes? Lekker eten en drinken kan nog heel lang genot bieden aan zieke mensen...
Dit jaar ben ik met kerst uitgerekend van de 2e en het is echt maf, maar ik mis mijn strakke tijdschema van verplichtingen bij mijn en zijn familie best wel. Normaal zucht ik ook heeeel hard dat ik geen zin heb in duffe oma bezoekjes en zo. maar nu voelt het zo ongepland? Zit ik nog met een dikke buik of hebben we een eigen kerstkindje? Eten we diepvriespizza of hebben we de tijd/zin/puf om toch wat te koken?
Ik ga eerste kerst gourmetten met kinderen en familie, en ik denk dat ik de 2e naar de sauna ga, lekker relaxen
Viane, ik zou de AH lekker voor je laten koken. Hoef je net als pizza alleen maar in de oven te schuiven, maar je eet wss veel lekkerder (en iig kerstiger )
Ik vind deze maand niet zo fijn, veel verwachtingen waar ik niet aan kan of wil voldoen en ook nog een gezin die daarna niet zo blij is met de nasleep van de bipolaire mama.

En gewoon alles overslaan wil ik ook niet, soms wil ik ook gewoon een avondje gezelligheid. Maar kost mij altijd erg veel.

Is het al januari?
Ik vind kerst vreselijk. Dat verplichte gezellig doen, de enorme drukte in de supermarkten en die overvloed aan eten, Oud & Nieuw vind ik ook niks. Ik zal blij zijn als het 6 januari is en alles weer gewoon is.

Een dag met mijn (schoon)familie kan best gezellig zijn, maar waarom moet dat perse op 25/26 december? Waarom niet gewoon op 5 augustus ofzo. Gewoon voor de leuk en niet als verplichting.
I love kerstmis

Dag 1 naar schoonfamilie op de koffie, daarna door naar mijn familie met diner, kadootjes spel en slap geouwehoer.

Dag 2 naar de sauna. Relaxen, zweten en vreten.

Heerlijk.
Ja en?
quote:blueeyes*3 schreef op 08 december 2013 @ 19:14:

Mijn ouders hebben van Sinterklaas HET familiegebeuren gemaakt. Mijn moeder moet namelijk altijd werken met kerst, en in de weken voor kerst is het ook topdrukte op haar werk. Kerstmis begint bij ons dus pas op 1e kerstdag, rond een uur of 1 's middags . En aangezien dat riedeltje qua werk voor mijn moeder met bijna iedere feestdag is (Sinterklaas, Koninginnedag en 4/5 mei uitgezonderd) hebben we Sinterklaas maar tot familiefeest gebombardeerd.

Matroesjka, kan je schoonmoeder nog een dvd-speler bedienen? In dat geval is het misschien leuk om een oude serie op dvd te kopen voor d'r. Zeg eens AAA, Schaep met de Vijf Pooten, Baantjer... Daarnaast een paar boeken/luisterboeken/gezellige tijdschriften om haar af te leiden van 'ziek zijn'? Lekkere koffie/thee? Haar favoriete chocolaatjes? Lekker eten en drinken kan nog heel lang genot bieden aan zieke mensen...Dit kan ze allemaal helaas niet meer
quote:blueeyes*3 schreef op 08 december 2013 @ 19:43:

Viane, ik zou de AH lekker voor je laten koken. Hoef je net als pizza alleen maar in de oven te schuiven, maar je eet wss veel lekkerder (en iig kerstiger )Idd schuif gewoon zo'n schaal van AH (of de slager oid) in de oven! Maar ik wens je vooral een voorspoedige bevalling en een gezonde (en weinig huilende) baby toe!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven