Boxspring

09-12-2013 20:39 28 berichten
Ik wil dus een 180 bij 210 boxspring

Alleen die prijzen lopen zo uiteen, waar moet ik op letten?
Alle reacties Link kopieren
Goede goedkope Site met super service.

Er bestaan tegenwoordig geen specht slechte bedden meer. Persoonlijk zou ik de volgende keer een hoog bed willen hebben. Makkelijker in en uitstappen.

Altijd 2 losse matrassen en bodems.

Matras wat je kan keren, of een losse toplaag.

Wil je extra's? Elektrisch omhoog van hoofdsteun of voeten.

Waar slaap je nu op? Ben je een stevig matras gewend, dan nu weer voor een stevig matras kiezen. Ben juist een zacht matras gewend, een zachter matras kiezen.

Je bent niet verplicht om 2 identieke matrassen te kopen. Wanneer je partner een stuk zwaarder of lichter is, is een ander matras aan te raden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik weet niet eens of mijn matras nu hard is....
Ook ik ben op zoek naar een boxspring.

De keus is gevallen op een pullman Goldline.

Het enige waar ik nog niet uit ben is een harde of normale matras.

In de winkel voelde de normale matras heerlijk aan, maar ik ben een buikslaper met rugklachten en weeg 70 kilo.

De harde matras wordt geadviseerd vanaf 80 kilo, maar toch werd mij de harde matras geadviseerd ivm de rugklachten in combinatie met het buikslapen.

Heeft iemand hier ervaring mee??
quote:theekransje schreef op 09 december 2013 @ 21:16:

Ook ik ben op zoek naar een boxspring.

De keus is gevallen op een pullman Goldline.

Het enige waar ik nog niet uit ben is een harde of normale matras.

In de winkel voelde de normale matras heerlijk aan, maar ik ben een buikslaper met rugklachten en weeg 70 kilo.

De harde matras wordt geadviseerd vanaf 80 kilo, maar toch werd mij de harde matras geadviseerd ivm de rugklachten in combinatie met het buikslapen.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Niet helemaal, maar ik ben ook een buikslaper en heb bij tijd en wijle ineens last van mijn rug.

Wij hebben een medium matras, maar achteraf gezien had ik voor een hardere moeten gaan. Na een tijd zakt je matras toch een beetje in, en ik merk nu dat ik een harder matras fijner had gevonden.

Gelukkig is die van ons aan vervanging toe
Wij hebben net een auping dublin. Je kan de afmetingen zelf kiezen en wat voor matras(sen) je wilt. Ook de stofkleur kan je kiezen. Deze was 200 euro duurder dan de boxspring die we bij ikea op het ook hadden dus toen zijn we voor deze gegaan. Tot nu toe heel tevreden maar ik heb hem pas net.
hier jaren een boxspring gehad en eindelijk geen houten vloer meer na een verhuizing

dus vrijwel direct overgegaan op een waterbed, heerlijk!

ook prima bij rugklachten (gestabiliseerd matras)

zelf kan ik niet op een (hard) matras slapen, dan heb ik het gevoel dat mijn lijf zich naar het matras moet vormen en heb ik dus pijn in alle gewrichten die op het matras in de verdrukking zijn gekomen die nacht....
Buikslapen is slecht voor je rug! Ongeacht of dat je op een hard of zacht matras slaapt. Ik zeg niet dat het de oorzaak is van de rugklachten, maar kan deze wel in stand houden.

Ga s morgens proefliggen wanneer je goed uitgeslapen bent. Wanneer je moe bent ligt alles lekker.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Buikslapers altijd een iets harder matras anders gaat je onderrug doorliggen.

Altijd kiezen voor een natuurlatex topper.

Dit tegen het transpireren.

Zou als het budget het toelaat de box zelf ook met een pocketveerkern doen.

Sowieso pocketveer matrassen.

Uit ervaring weet ik dat toch wat steviger matrassen uiteindelijk het beste bevallen.

Ook om te voorkomen dat je partner het bed uit word gelanceerd als jij je omdraait.

Vraag naar de omruilgarantie.
Hoe lang ben je badmeester?
En met iets steviger liggen bedoel ik niet met 60 kilo op een matras die vanaf 80 kilo is.

Ligt ook aan je lengte natuurlijk 70 kilo over 1.95 belast je het matras anders dan met 1.60.

Maar goed bij een speciaalzaak kunnen ze hier goed advies in geven.
194 cms bij 100 kilo
Stevig matras idd 210cm.

Het verschil in prijs zit hem in de materialen en vaak ook in de naam van het bedrijf.

Auping is goed maar vooral onnodig duur.

Ze zijn wel goed in het design, maar daar ben je gevoelig voor of niet.

Je kan een box van Leen Bakker niet vergelijken met een box van bv Pullman.

Voor een goede box niet elektrisch ben je ong 1500 euro kwijt.

Daar heb je pocketveermatrassen voor en een natuurlatex afdekking.

Neem stevige matrassen en de topper met een afritsbare tijk.

Waarom hele dure boxsprings duur zijn?

Kan zijn door paardenhaar, talalay latex is duur, dubbele pocketveerkern,

Design, stof categorie.

Allemaal extra's die niet veel toevoegen maar wel prijzig zijn.
Thanks mafalda

Dat is dus een beetje de vraag voor mij:

Ik ben een zuinige hollander en de prijzen voor boxspringen lopen nogal uiteen, vandaar dat ik (want ik wel iets goeds kopen) wil weten waar ik nou op moet letten. Elektrisch hoeft niet. Design vinnik niet zo boeiend.
Laat je eens adviseren door in een goede bedden speciaalzaak. Wij zagen ook door de bomen het bos niet meer, zóveel aanbod! Uiteindelijk bij Truste slaapcomfort heel erg goed geholpen. En ook al vind je daar niet wat je wil hebben, ik weet zeker dat je na een bezoek aan een dergelijke winkel veel beter weet wat je nodig hebt.
Wij zijn na grondig onderzoek ook op de Auping Dublin uitgekomen en dat bevalt (na 3 jaar) nog steeds gewelig! Hebben ook de 210cm bij 180cm en ik heb het zachte matras en mijn man het harde matras. Gezamelijke topper erover en we slapen heerlijk. Achteraf gezien hadden we al veel eerder een nieuw bed moeten kopen, slapen veel beter dan voor 'onze' Auping.
Dan heb je inderdaad een 210 nodig.

Ik ben een keer in een matrassenfabriek geweest. Tijdens dat bezoekje heb ik geleerd dat (en nu noem ik even een voorbeeld) dat matras X die bij Trendhopper ligt ook bij Yisk ligt alleen dan met een ander tijkje er omheen en een ander prijskaartje.

Exact dezelfde matrassen...

Wij hebben zelf ook een boxspring, wil nooit meer anders, fijn met opmaken, hoge uitstap en ik heb wel een elektrisch verstelbare. Vind het heerlijk!
Potverdrie, zon auping is wel duur zeg...
Tijdje geleden zijn wij naar zo'n beetje elke bedden speciaalzaak in 010 geweest en hebben wij heel veel bedden gezien. We hebben gekeken naar o.a. Hästens en Pullman. Uiteindelijk zijn wij geslaagd bij Linkerlisse in Alexandrium en hebben wij daar een "merkloos" boxspring van Linkerlisse tegen een scherpe prijs gekocht. De prijs zou ik moeten opzoeken. Het was een aanbieding. Wij zijn er nog elke dag heel tevreden mee.
quote:winkelfanaat schreef op 10 december 2013 @ 12:13:

Dan heb je inderdaad een 210 nodig.

Ik ben een keer in een matrassenfabriek geweest. Tijdens dat bezoekje heb ik geleerd dat (en nu noem ik even een voorbeeld) dat matras X die bij Trendhopper ligt ook bij Yisk ligt alleen dan met een ander tijkje er omheen en een ander prijskaartje.

Exact dezelfde matrassen...

Wij hebben zelf ook een boxspring, wil nooit meer anders, fijn met opmaken, hoge uitstap en ik heb wel een elektrisch verstelbare. Vind het heerlijk!

Dat klopt, maar dan zit je ook in dezelfde prijs categorie.

Het is natuurlijk niet zo dat een Jysk matras hetzelfde is als een Pullman matras.

Daar zit echt wel een verschil in kwaliteit in.

En tuurlijk lig je als je geen rugklachten heb en je bent nog jong goed op een Jysk matras.

Vaak is überhaupt een nieuw matras al een vooruit in vergelijking met een oud versleten matras.

Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?
Ik lig alweer 15 jaar op hetzelfde matras dus volgens mij ga ik er sowieso wel op vooruit:-)
quote:mafalda schreef op 10 december 2013 @ 13:16:

[...]

Dat klopt, maar dan zit je ook in dezelfde prijs categorie.

Het is natuurlijk niet zo dat een Jysk matras hetzelfde is als een Pullman matras.

Daar zit echt wel een verschil in kwaliteit in.

En tuurlijk lig je als je geen rugklachten heb en je bent nog jong goed op een Jysk matras.

Vaak is überhaupt een nieuw matras al een vooruit in vergelijking met een oud versleten matras.

Maar hoe ligt het matras over 5 jaar?Nee, dan zit je niet in dezelfde prijscategorie en ik heb het ook niet over een pullmann.
quote:badmeester schreef op 10 december 2013 @ 13:27:

Ik lig alweer 15 jaar op hetzelfde matras dus volgens mij ga ik er sowieso wel op vooruit:-)Dat is inderdaad erg lang. Gemiddeld is de levensduur van een matras 8 tot 10 jaar.
Wij zijn heel tevreden over de onze van Swiss Sense.
Ik heb een boxspring van LeenBakker..ik ben best tevreden..!
Life is good!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven