Werk & Studie alle pijlers

Van Hbo naar Universiteit, studiefinanciering?

17-12-2013 19:36 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen met de volgende vraag?

Ik heb vorig jaar mijn Propedeuse gehaald op Hbo niveau, dit

was mijn eerste studie jaar en heb ook alles in één keer gehaald.

Ben toen overgestapt naar de universiteit en zit dus nu weer in jaar 1 van een studie, wat heeft dit voor gevolg voor mijn studiefinanciering?

Als ik vertraging oploop bijvoorbeeld, heb ik dan geen recht meer op stufi?

Bedankt!
Je hebt recht op 3 jaar, want 1 jaar heb je al opgemaakt op het hbo. Je komt dus sowieso al een jaar tekort als je geen vertraging hebt.
Je hebt volgens de huidige regels 4 jaar recht op prestatiebeurs en 3 jaar op lening, ongeacht of je hbo of wo doet. Jij hebt 1 jaar van je prestatiebeurs gebruikt op het hbo. Je hebt dus nog 3 jaar prestatiebeurs en 3 jaar lening over. Zonder vertraging zal je dus vanaf je master moeten gaan lenen.

Dit zou je als wo student eigenlijk zelf moeten kunnen vinden op de site van duo
of de DUO even bellen.
Geloof dat Bootje inderdaad goed zit.

Als je het van de DUO zelf wilt horen zou ik ze bellen want de site is niet altijd even logisch.
Ik ga ze wel bellen inderdaad, want wat ze op de site zetten kan je echt op heel veel manieren interpreteren. Maar ik denk wel dat t klopt wat jullie zeggen, 1 jaar al gebruikt.

Het gekke is alleen dat als je van Mbo naar Hbo gaat dat niet geld, dan begin bij Hbo gewoon overnieuw.
quote:mango8 schreef op 17 december 2013 @ 20:46:

Het gekke is alleen dat als je van Mbo naar Hbo gaat dat niet geld, dan begin bij Hbo gewoon opnieuw.

Dat klopt, dus om dat te checken, hoef je niet te bellen. Is bedoeld om mensen te stimuleren een hogere opleiding te doen. Iets met kenniseconomie enzo.

Jij hebt gewoon recht op 4 jaar stufi, tenzij je een studie doet die sowieso langer dan 4 jaar duurt (zoals geneeskunde). Maar tegen dat je zover in je master zit, zal de studiefinanciering sowieso wel zijn afgeschaft, dus is ook niet van toepassing. 1 jaar op, nog 3 jaar over dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven