Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:christiane schreef op 17 december 2013 @ 12:07:

Trotter als naam kwam wel vrolijk over met een blije ava, en pas later viel het kwartje en zag ik de rebus.

Positief effect!Een rebus. Dat is het inderdaad.
quote:churrro schreef op 17 december 2013 @ 19:39:

Neeeeeeee .......... Maar, ik heb mij nooit geprofileerd als helderziend, impala ! Wel ? Of heb ik iets gemist ?

Was niet aan jou, maar aan je muze gericht.

Als aanvulling op jouw verzoek om een reactie.
.
Psychologische werking van een avatar?

Dan zal mijn (door Viva onthoofde) avatar wel rustgevend werken voor psychopaten ( wetenschappelijk bewezen). Maar die zitten helaas niet op het forum, althans ik heb er nog nooit eentje gespot.

Ik vond de oude avatar van Fame heel sterk,maar had op mij geen psychologisch effect, dat dan weer niet of ik moet even heel diep graven....
quote:fru1t3lla schreef op dinsdag 17 december 2013 13:42 Aan de meeste avatars link ik toch gezelligheid en specifieke gesprekken. Vaak hebben de fictieve figuren en dieren wel de voorkeur, zoals avatar van leo, LV, bgb, rosanne, mylene,... Komt ook vooral door de indruk die ze op mij hebben gelaten. Hulde aan het wakkeren topic en topic parodie . Ik heb dus een voorkeur voor een bepaald type avatar ontwikkeld omwille van mijn ervaringen met personen met dat type avatar.

Ik vraag me wel af hoe mensen mij zien met deze avatar. Kreeg laatste wel te horen dat ik de cavias beledigde door mijn overleden cavia (waar dat ene topic over ging) als avatar te hebben :-o Een pinguïn die heel snel rent?
Churro, op het verlegene na zit je er niet eens zo ver vanaf

Impala, onderdanigheid? Haha, kan me voorstellen dat ik daar niet op gereageerd heb, het is ook niet bepaald een woord dat op mij van toepassing is
Your luck's about to change, cher.
Imapala, nailed it! ?
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 12:42:

MilaDila is een oud kattenvrouwtje en houdt meer van dieren dan van mensen. Ik heb het niet zo op kat-achtigen, natuurlijk Fout, fout en nog eens fout. Hou wel van schele katten. En schele mensen. Maar als ik een schele kat OF een scheel mans-of vrouwpersoon moet redden uit het kanaal, ga ik voor .... denk de persoon. Of persoon moet heel irritant en,of duf zijn. In dat geval ga ik alsnog voor kat/hond/lama/cavia/ezel/goudvis/bio-kip.
Murdoch, schertsfiguur in de waan.
quote:LadyDarbanville schreef op 18 december 2013 @ 02:35:

Impala, onderdanigheid? Haha, kan me voorstellen dat ik daar niet op gereageerd heb, het is ook niet bepaald een woord dat op mij van toepassing is Hoor ik daar een illusie aan diggelen gaan (bij churro) ?
.
quote:MilaDila schreef op 18 december 2013 @ 03:39:

[...]

Maar als ik een schele kat OF een scheel mans-of vrouwpersoon moet redden uit het kanaal, ga ik voor .... denk de persoon. Of persoon moet heel irritant en,of duf zijn. In dat geval ga ik alsnog voor kat/hond/lama/cavia/ezel/goudvis/bio-kip.

Need I say more ?

.
quote:flamebait schreef op 18 december 2013 @ 02:57:

Imapala, nailed it! ?Grappig !
.
quote:churrro schreef op 17 december 2013 @ 11:10:

[...]

Ik ben een man scorpid, rustig aan .......... ben blij dat ik op afstand ben

Impala: Je wilt vrij zijn, maar wordt opgejaagd.

Dat schreef ze zelf een paar dagen geleden: ***kijk angstig rond*** of zoiets. Klopt dus weer wel .........

Azile: Kattenliefhebber, niets meer en niets minder.[/quote]

Of werkt in een dierenasiel, of heeft haar kat uit het asiel gehaald ....That's me! Een kattenliefhebber met een kat uit het asiel. Niets meer en niets minder.
quote:impala schreef op 18 december 2013 @ 08:21:

[...]

Hoor ik daar een illusie aan diggelen gaan (bij churro) ? . Wacht even jij ........
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 13:03:

[...]

Ik vind deze ook een beetje eng, en niet echt passen bij je naam. Je naam vind ik vrouwelijk/zweverig en een beetje kinderachtig en het uilenoog het tegenovergestelde. Conclusie: je bent een vat vol tegenstrijdigheden of creeert graag verwarring.Goede analyse. Misschien
maar de waan van wat? Dat is de vraag.
quote:Murdoch schreef op 18 december 2013 @ 09:15:

maar de waan van wat? Dat is de vraag.Typfout volgens mij. Ze bedoelde waarschijnlijk in de waar. Maar daar was je al achter.
quote:Murdoch schreef op 18 december 2013 @ 09:15:

maar de waan van wat? Dat is de vraag.De waan van de dag, Murdoch, is there any other?
Your luck's about to change, cher.
quote:scorpid schreef op 17 december 2013 @ 10:52:

Misschien wel leuk het beeld dat ik heb bij diverse ava's:

BellatrixVanDetta: Bij haar zie ik een duistere vrouw, fout maar interessant.

zo zou ik misschien graag willen overkomen, maar IRL bak ik daar vrij weinig van!
Huts!
impala ............ pittige en speelse tante met een flinke dosis ondeugendheid. De bei die voor onrust zorgt, en daarmee straalt ze een bepaalde charme uit (wist zelfs Murdoch finaal uit balans te brengen, moet je nagaan ......). Tikkie naïef (leeftijd ?).

Niet bepaald de type dame met wie je je verveelt tijdens een avonddiner. De risico bestaat volgens mij dat je dezelfde avond in het hele restaurant bekend wordt......

Ik ben niet gauw jaloers impala, toch wel een beetje op die karakter trekjes, mag je wel weten .....

Avatar klopt in grote lijnen wel, hoewel ik deze ook geschikt vind:

En nog iets, als je prikt, dan prik ik terug ...... maar daar zit je volgens mij precies op te wachten.
Haha churrrrrrr

Ik vind dat je best gelijk hebt,maar dat haal je allemaal niet uit mijn avatar he.

Een stripfiguur zou ik niet snel als plaatje nemen en ik ben ook vast veel ouder dan je denkt (46). Naief ben ik niet, maar ik hou alles voor mogelijk en ga in eerste instantie wel uit van de goede bedoelingen van mensen (maar hou in mijn achterhoofd dat dat niet perse hoeft te kloppen). En ik maak natuurlijk een uitzondering voor politici, geheime diensten en andere beroepsleugenaars.
.
quote:impala schreef op 18 december 2013 @ 11:02:

Ik vind dat je best gelijk hebt,maar dat haal je allemaal niet uit mijn avatar he.)

Klopt. Jij bent zo kleurrijk en prominent aanwezig, dat het ava op een gegeven moment weinig meer voorstelt .......

quote:(46).No way !?
Moet ik je even komen reanimeren?
.
quote:churrro schreef op 18 december 2013 @ 10:49:

De bei die voor onrust zorgtO, de moerbei dan...
quote:impala schreef op 18 december 2013 @ 12:33:

Moet ik je even komen reanimeren?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:Diztel schreef op 17 december 2013 @ 20:29:

Psychologische werking van een avatar?

Dan zal mijn (door Viva onthoofde) avatar wel rustgevend werken voor psychopaten ( wetenschappelijk bewezen). Maar die zitten helaas niet op het forum, althans ik heb er nog nooit eentje gespot.

Ik vond de oude avatar van Fame heel sterk,maar had op mij geen psychologisch effect, dat dan weer niet of ik moet even heel diep graven....hey diztel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven