Ongewenste liefdesverklaringen

19-12-2013 19:38 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben een jonge vrouw, en mijn eigen ogen niet zo heel bijzonder, beperkt door een hele lijst aan lichamelijke stoornissen maar blijf ondanks dat studeren om uiteindelijk wel gewoon te kunnen werken. De laatste tijd denk ik steeds vaker om eens een bijbaantje te gaan zoeken naast mijn studie, maar mijn 'probleem' houdt me tegen.

Het zit namelijk zo: ik schijn mannen te betoveren. Vraag me niet hoe, want ik ben de dagen dat ik niet op bed lig alleen maar bezig met overleven en mijn best te doen zo goed mogelijk te functioneren. Maar wanneer ik ergens ben, en nieuwe mensen heb ontmoet, is het 9 van de 10 keer raak. Afgelopen jaar hebben twee leraren mij laten weten dat ze meer voor me voelen dan voor de andere studenten. Bij mijn bijbaantjes (alle, op één na) heb ik gekozen om te stoppen omdat mijn leidinggevenden andere plannen hadden. Het gekke is dat het geen verzoeken zijn voor een one-night-stand, maar echte liefdesverklaringen. Tenminste, dat denken zij. Wat mij boos maakt in die situaties is dat het vaak om getrouwde mannen gaat! Ik blijf me dan steeds afvragen wat ik verkeerd heb gedaan. Het antwoord van mijn vriendinnen is dat het écht aan die mannen ligt. Maar waarom overkomt mij dit steeds? Met jonge vrijgezelle mannen heb ik veel minder problemen dan wanneer het om een getrouwde man gaat. Ik wil nu zonder angst een bijbaantje kunnen zoeken, zonder bang te zijn dat ik weer het hart steel van een man daar.

Afgelopen tijd word ik hier steeds meer bang van. Ik weet niet wat het is, maar het beperkt mij echt. Weet iemand wat het is?
Dus.
Het hart stelen van getrouwde mannen. Ik vrees dat ze op iets anders uit zijn.

Waarom leg je dat soort dingen niet naast je neer? Gewoon lekker je ding doen en niet op ingaan. Of worden ze handtastelijk? Ik zou mijn leven hier niet zo door laten beinvloeden. Zonde...
Misschien willen ze je beschermen. Of ehm misschien zien ze heel erg dat je dat nodig hebt en zien ze daar door allerlei kansen om aan een jong blaadje te komen, jou dus en worden ze verliefd. Of ik zeg maar wat, herkennen ze zichzelf in jou en krijgen ze rare gedachtenkronkels. Of je hebt veel potentie en je bent woestaantrekkelijk en zij denken degene te zijn die dat in je naar boven kunnnen laten komen. Of misschien herken een oudere mannen iets über vrouwelijks in je, wat jongere mannen niet zien.

Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat je aan jezelf moet denken en je eigen koers voor ogen moet houden. Laat je niet meeslepen.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Misschien kom je vanwege je beperkingen een beetje over als een Damsel in distress. Het lieve "hulpbehoevende" meisje.

En dat is voor bepaalde types, vooral types die de ballen niet hebben om sterk ogende vrouwen aan te spreken of aan hun huwelijk te werken als dat niet goed zit, aantrekkelijk.

Ik ken je verder niet dus ik heb geen idee of je eigenlijk zonder dat je het weet extreem mooi bent. Indien je (zoals je zelf een beetje doet overkomen) gemiddeld bent, zou dat een verklaring kunnen zijn.
Doe eens een fotootje?
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees inderdaad een paar rake punten. Mijn ziekte benoem ik allang niet meer, omdat het inderdaad bepaalde mannen nog verliefder maakt en ik absoluut niet zielig ben. Ik wil er op eigen kracht komen.

Mensen kennen mij als een ontzettend sterk en zelfverzekerde vrouw. Kan al na één gesprek het vertrouwen van mensen zo winnen dat ze mij hun hele levensverhaal vertellen.

Het is geen onzekerheid, maar er is inderdaad een enorm verschil tussen hoe mensen mij zien en hoe ik mezelf zie. Wanneer ik merk dat er te veel mensen naar me kijken dan denk ik dat er een enorme scheur zit in mijn broek, of dat ik maar bij één oog mascara heb gesmeerd. Terwijl anderen die gedachte maar raar vinden en zeggen dat mensen kijken omdat ik mooi ben om te zien.

En toch, al ben ik woest aantrekkelijk, ik wil dit naast me neer kunnen leggen. Maar hoe?
Dus.
Hahaha boerderijgeit, na jou ;)
Dus.
Leuk toch? Ik herken het wel hoor, waar zit die enorme puist en hoe heb ik mezelf nou weer belachelijk gemaakt, want dat mascara verhaal is mij in het echt overkomen. Ik dacht verschrikkelijk mooi te zijn in de regen. Oeps....... Pandabeer.

Gisteren een bericht gehad van een hele lieve man dat hij trots op me is en van me houdt. Erg lief.

Waarschijnlijk ben je gewoon een hartstikke leuke vrouw, dat denk ik wel namelijk.

Leg het naast je neer, waardeer de complimenten en geniet er gewoon van. En jij weet dat je niet perfect bent, want je struikelt vast ook weleens, doet iets stoms aan, of zegt net het verkeerde op feestjes......maar dat geeft niet. Zodra je dat gaat accepteren gebeurd het minder en zolang jij weet wat je wil, komt dat helemaal goed.

Deze oude vrouw zegt je ook dat het een beetje met de jaren komt
quote:shaam schreef op 19 december 2013 @ 19:55:

Terwijl anderen die gedachte maar raar vinden en zeggen dat mensen kijken omdat ik mooi ben om te zien.

Dat zei mijn moeder ook altijd als ik me bekeken voelde . Maarja, das mn moeder, die móet mij mooi vinden .
Het is absoluut geen onzekerheid, en ik heb ook ooit van de complimenten kunnen genieten. Maar in sommige situaties durf ik mezelf niet meer te zijn, en denk ik na bij elke beweging: niet te leuk lachen, want dan worden ze verliefd op mijn betoverende lach. Niet te stil doen, want dan ben ik mysterieus. Niet te bot doen, want anders ben ik zo lekker spannend om op te jagen. Geen oogcontact geen oogcontact! Want o wat zijn mijn ogen mooi.

Dit is allemaal voorgekomen. Ik weet niet meer hoe ik mij moet gedragen. Wanneer ik oud en verrimpeld ben zal ik vast wensen dat ik nog maar één keer begeerd zou worden. Maar voor nu is het beperkend en door de verkeerde mannen!
Dus.
Hahha ja kom je thuis met de klas foto, roept moeder dat je toch echt de mooiste bent.

Kom je volgende dag op school, iedereen roept dat hij/zij de mooiste is, want dat zei moeder toch zelf.

Toen wist ik genoeg.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Jeetje dat je er echt zó veel last van hebt. Ik kan het me bijna niet voorstellen.

Ik weet niet wat je allemaal kan gezien je beperkingen, maar kun je huishoudelijk werk verrichten? Waarom zoek je niet iets waarbij je niet echt veel contact hebt met andere mensen.
quote:shaam schreef op 19 december 2013 @ 20:19:

Het is absoluut geen onzekerheid, en ik heb ook ooit van de complimenten kunnen genieten. Maar in sommige situaties durf ik mezelf niet meer te zijn, en denk ik na bij elke beweging: niet te leuk lachen, want dan worden ze verliefd op mijn betoverende lach. Niet te stil doen, want dan ben ik mysterieus. Niet te bot doen, want anders ben ik zo lekker spannend om op te jagen. Geen oogcontact geen oogcontact! Want o wat zijn mijn ogen mooi.

Dit is allemaal voorgekomen. Ik weet niet meer hoe ik mij moet gedragen. Wanneer ik oud en verrimpeld ben zal ik vast wensen dat ik nog maar één keer begeerd zou worden. Maar voor nu is het beperkend en door de verkeerde mannen!Je moet echt jezelf op eisen. Je moet je toch kunnen gedragen zonder de te veel bij na te moeten denken. En de ander mag je best aantrekkelijk vinden, maar je mag dat ook weigeren. Dat een ander jou wil, maakt je niet tot zijn recht. En als je je niet sterk genoeg voelt om bepaalde mensen op spafstand te houden. Want misschien is dat het hele probleem, dat je daarom bang bent voor de gevolgen. Dan moet je zorgen dat je dat wel bent, ga op assertiviteits cursus, vecht sport, wat je denkt dat jou kan helpen. Misschien helpt dat je, dat weten dat je kan omgaan met de gevolgen, om je nu vrijer te voelen.
Sorry voor alle spelfouten, ben echt te lui onze te verbeteren:)
Ik heb ook regelmatig getrouwde mannen achter me aan. Maar die willen seks hoor, proberen ze je te verleiden met liefdesverklaringen maar draait uiteindelijk vast en zeker om seks.

Misschien bij jou ook wel ook al denk jij dat het echte verklaringen zijn.

Ik negeer het , moet jij ook gewoon doen.
.
Ik heb het eigenlijk nooit zo eerlijk durven vertellen, alleen nu omdat dat lekker anoniem is. Dus ja echt, ik heb er last van.

Thuiswerk zou een optie zijn, maar dat is niet zo uitdagend (ik doe universiteit).
Dus.
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees goede dingen waar ik echt wat mee moet doen. Wat ook fijn is dat niemand mijn angst heeft bevestigd: dat het aan mij ligt.
Dus.
Thuiszorg bedoelde ik. En dat is absoluut goed voor je, als mens. Uitdagend genoeg ook. Heb onwijze bejaardeskills opgedaan . Ik werk in de verzorging en vriendinnen van mij in de huishoudelijke sector. We studeren allemaal aan de uni.

Nee maar ff serieus, als je het lichamelijk aan kunt is het erg mooi werk. Je leert erg goed met mensen om gaan. Er zijn vele competenties te trainen dmv dit werk.
Hmm, je verhaal doet me een beetje denken aan het verhaal van een vriendin van me. Ze is erg mooi, maar ook heel naïef en onzeker. Ze is van "lelijk eendje" de afgelopen jaren uit gegroeid tot een bloedmooie vrouw met wilde lange krullen, een mooi lief gezicht en precies de vormen waar je ze hebben wil. Ze ziet het alleen zelf niet. Ze krijgt ook regelmatig mannen achter haar aan die haar van alles en nog wat verklaren of haar willen beschermen. Op de een of andere manier straal ze dat uit, het is een soort hulpeloosheid, ze roept bij ons in de vriendengroep ook altijd een soort beschermingsdrang op. Ik zeg niet dat jij dat hebt hoor, dat je hulpeloos bent, maar men heeft blijkbaar wel het gevoel voor je te moeten zorgen of je te beschermen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe dat gaat, dat mannen je "spontaan" de liefde verklaren. Ik kan me er niet heel veel bij voorstellen. Weet je zeker dat je ze er absoluut geen aanleiding toe geeft? Ook niet non-verbaal?

Misschien kun je je in zakelijke relaties wat afstandelijker op stellen. Niet koud oid, of mysterieus of hoe je het ook wil benoemen, maar gewoon zakelijk. En misschien moet je ook proberen, en dat klinkt heel loos, om je eigen gedrag iets minder te analyseren. En is het niet mogelijk om een bijbaantje te zoeken waar veel jonge mensen werken, typische "studentenwerk" als Pepperminds oid? Of bij een studentenorganisatie of een organisatie waar alleen of veel vrouwen werken?

Zou je kunnen uitleggen wat je angst is? In de trant van dat het aan jezelf zou kunnen liggen? Want dat kan natuurlijk wel. Wij kunnen dat alleen niet beoordelen omdat we je niet kennen.
quote:Ephina schreef op 19 december 2013 @ 20:44:

Thuiszorg bedoelde ik. En dat is absoluut goed voor je, als mens. Uitdagend genoeg ook. Heb onwijze bejaardeskills opgedaan . Ik werk in de verzorging en vriendinnen van mij in de huishoudelijke sector. We studeren allemaal aan de uni.

Nee maar ff serieus, als je het lichamelijk aan kunt is het erg mooi werk. Je leert erg goed met mensen om gaan. Er zijn vele competenties te trainen dmv dit werk.Ja! Met bejaarden werken vind ik echt ontzettend leerzaam. Nu je het zo zegt denk ik dat het inderdaad iets is waar ik naar kan kijken, hoewel dat niks heeft met de richting van mijn studie.
Dus.
Één van mijn vriendinnen die huishoudelijke hulp doet is nu bezig met een master in de richting politicologie .
quote:Groen_Druifje schreef op 19 december 2013 @ 20:45:

Zou je kunnen uitleggen wat je angst is? In de trant van dat het aan jezelf zou kunnen liggen? Want dat kan natuurlijk wel. Wij kunnen dat alleen niet beoordelen omdat we je niet kennen.

Ik kom juist heel zelfstandig over, wat anderen weer heel aantrekkelijk vinden. Het verhaal van je vriendin begrijp ik ook inderdaad.

Mijn probleem hiermee is dat ik inderdaad soms denk dat het aan mij ligt. Vooral als ik weer met iets moet stoppen vanwege een getrouwde man die achter me aan zit. Want al zou het de liefde van mijn leven zijn: een getrouwde man is voor mij geen optie.
Dus.
Ephina je hebt me enthousiast gemaakt
Dus.
Maar je hoeft toch niet met je werk te stoppen als je een getrouwde man achter je aan hebt? Als je afstand neemt en duidelijk aangeeft geen interesse , is het toch prima ?
.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven