Het spijt me!

20-12-2013 14:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag tegen mijn vriendin "het spijt me" willen zeggen, omdat ik een vreemde geloofde boven haar. Ik werd door een meisje die ik vaag ken ingelicht dat mijn vriendin achter mijn rug over mij roddelde. Ik was zo boos en teleurgesteld dat ik haar meteen ontvriend heb en gezegd dat ik haar nooit meer wil zien, zonder eerst haar kant van het verhaal aan te horen. Achteraf blijkt dat het allemaal valse aantijgingen waren en dat meisje mijn vriendin een hak probeerde te zetten door het verspreiden van deze vuile leugens. Ik zou graag mijn excuses willen aanbieden aan mijn vriendin maar ik weet nog niet hoe want ze is echt boos hierover. Ze kijkt me niet eens meer aan als we elkaar tegenkomen, terwijl we al vanaf ons 8ste bevriend met elkaar waren. Ik ben hier dan ook heel verdrietig over en hoop dat het goedkomt.

Tegen wie zou jij deze drie woordjes willen zeggen en waarom?
Bos bloemen, fles wijn en chocolade kopen en voor de deur gaan staan met een hele grote SORRY
Mocht ik het willen/moeten zeggen tegen iemand dan heb ik dat allang gedaan. Misschien handiger om op je fiets te stappen en naar je vriendin te rijden en dit aan haar te vertellen i.p.v. het met ons delen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Sorry tegen mijn forum vriendinnen dat ik ineens niks meer liet horen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Je zou bij mij de boom in kunnen

Mensen die zo weinig vertrouwen in mij hebben en klakkeloos een vreemde geloven hoef ik niet in mijn vriendenkring
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heerlijk toch, die vrouwenvriendschappen. Roddel, intrige en achterklap.

De vriendschap zal wel niet zo diep gezeten hebben, als jij zo zonder haar kant te horen in het wilde weg de vriendschap verbroken hebt.
Wat erg dat jij een vreemde verkoos boven je beste vriendin.

Ik zou als vriendin zijnde jou niet meer vertrouwen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Summerdance schreef op 20 december 2013 @ 14:08:

Je zou bij mij de boom in kunnen

Mensen die zo weinig vertrouwen in mij hebben en klakkeloos een vreemde geloven hoef ik niet in mijn vriendenkringDit dus! Zou voor mij ook einde vriendschap zijn.
Klopt, maar dat maakt niet dat TO geen sorry hoeft te gaan zeggen. En hoe haar vriendin reageert is nog niet duidelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 20 december 2013 @ 14:13:

Klopt, maar dat maakt niet dat TO geen sorry hoeft te gaan zeggen. En hoe haar vriendin reageert is nog niet duidelijk.

Ook weer waar.

Nou aan bellen en sorry zeggen dan maar hè
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nou zeg er is nog nooit iemand doodgegaan van een beetje vergevingsgezindheid. Hoop ook voor je dat het goed komt TO!

Als iemand met oprechte spijt bij mij aankomt is ie altijd welkom, ook na een keer of tig.
Ik heb gister sorry gezegd tegen mijn vriend. We zijn de laatste tijd nogal snel geïrriteerd en al snel gaan we tegen elkaar lopen katten. Gister besloot ik dat het lang genoeg heeft geduurd en we hebben zowat de hele nacht gepraat. Conclusie: we voelden ons beiden niet gehoord door de ander. Ik voel me nu zo veel lichter en blijer

Succes met het spijt me zeggen TO.
Some flies are too awesome for the wall
Eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig hoe je er eigenlijk achter bent gekomen dat dat meisje een leugen over jouw vriendin rondstrooide? En waarom geloofde je dat meisje meteen?

Daarnaast zou ik een vage vriendin nooit zomaar geloven boven mijn vriendin die ik al zolang ken. Of zat er al iets fout in jullie vriendschap?
Je kan een mail sturen met sorry daarin. En precies de tekst zoals je het hier hebt neergeschreven. En schrijf dit puur om sorry te zeggen en niet met de verborgen agenda om het weer goed te krijgen. Want verwacht niet meteen dat zij je meteen weer als vriendin terug wil. En dat is ook niet aan jou. Als zij je een nieuwe kans wil geven, dan mag je in je handjes knijpen, maar het is volledig aan haar.
Fem. Goed verhaal ! Wat fijn. Zeker zo voor de feestdagen nog lekker goed kunnen praten.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Ik zou iemand zo'n fout niet gouw meer vergeven

Een verhaal heeft bijna altijd 2 kanten

Het is dan egoïstisch om het zo te doen en geeft

Aan dat de vriendschap niet veel voorstelt
Hier de andere kant van het verhaal. Al meer dan 15 jaar beste vriendinnen en op een gegeven moment komt mijn vriendin naar me toe en verteld een kletsverhaal en zegt, dat had ik ook nooit van jou verwacht.

Ze heeft ruim 15 jaar! de gelegenheid gehad om mij echt te leren kennen en neemt dan van de eerste de beste kletskous verhaaltjes over mij aan? Toedeloe. Ik heb haar gezegd dat ik haar nooit meer wilde zien.
quote:kerol schreef op 20 december 2013 @ 14:10:

Heerlijk toch, die vrouwenvriendschappen. Roddel, intrige en achterklap.

De vriendschap zal wel niet zo diep gezeten hebben, als jij zo zonder haar kant te horen in het wilde weg de vriendschap verbroken hebt.Het waren echt hele heftige dingen die gezegd zouden zijn en ik kon mij niet voorstellen dat iemand zulke vreselijke dingen verzon maar ik was naif. Het betrof ook iets wat heel weinig mensen van mij weten waaronder mijn vriendin, waardoor ik nog sterker het gevoel kreeg dat het allemaal waar was. Ik weet inmiddels dat zij haar mond niet voorbij heeft gepraat, maar dat het van een rancuneuze ex afkomt. Normaal ben ik nooit zo snel met het aan de kant zetten van goede vriendinnen. Zeker niet als we al jaren bevriend zijn, maar het werd me even allemaal teveel en kon niet meer helder denken. Ik heb een paar dagen later een appje verstuurd of ze alsjeblieft nog even met me wilt praten, maar niks gehoord. Ze is erg beledigd en dat begrijp ik.
Vanaf je 8e al bevriend?

Nou dat moet dan al zeker 2 jaar zijn gezien je gedrag!!
Ik schrik een beetje van hoe snel velen klaar zijn met iemand. Maar goed, heb dan ook niet zo'n uitgebreide vriendenkring, zal wel niet voor niets zijn . Iedereen maakt fouten en ik vindt het mooi van meidtie dat ze dat inziet en ook graag weer goed zou willen maken. Dan zie ik het probleem ook niet meer hoor. Spijt wordt niet meer zo makkelijk serieus genomen lijkt wel. Misschien wordt er tegenwoordig te makkelijk sorry gezegd ofzo.
quote:Mies85 schreef op 20 december 2013 @ 14:16:

Fem. Goed verhaal ! Wat fijn. Zeker zo voor de feestdagen nog lekker goed kunnen praten.

Dankjewel, ben ook heel blij dat alles opgehelderd is. .

Voor TO: geef het wat tijd. Ze is terecht heel erg beledigd, maar als jullie zo lang vriendinnen zijn is er een kans dat het weer goed komt. Je was toch zwanger? Zou het dan niet door de hormonen komen dat je zulke rigoreuze beslissingen maakt?
Some flies are too awesome for the wall
quote:autumn schreef op 20 december 2013 @ 14:29:

Ik schrik een beetje van hoe snel velen klaar zijn met iemand. Maar goed, heb dan ook niet zo'n uitgebreide vriendenkring, zal wel niet voor niets zijn . Iedereen maakt fouten en ik vindt het mooi van meidtie dat ze dat inziet en ook graag weer goed zou willen maken. Dan zie ik het probleem ook niet meer hoor. Spijt wordt niet meer zo makkelijk serieus genomen lijkt wel. Misschien wordt er tegenwoordig te makkelijk sorry gezegd ofzo.Ik ben een paar jaar geleden ontzettend op mn ziel getrapt door iemand die ik al deccenia mijn beste vriendin noemde. Die persoon heb ik zonder nadenken aan de kant gezet. En nog voelt dat goed. Zij mag, op haar beurt, deze 3 woorden naar mij uitspreken... al ben ik er bang voor dat dat nooit gaat gebeuren.
quote:femselien schreef op 20 december 2013 @ 14:15:

Ik heb gister sorry gezegd tegen mijn vriend. We zijn de laatste tijd nogal snel geïrriteerd en al snel gaan we tegen elkaar lopen katten. Gister besloot ik dat het lang genoeg heeft geduurd en we hebben zowat de hele nacht gepraat. Conclusie: we voelden ons beiden niet gehoord door de ander. Ik voel me nu zo veel lichter en blijer

Succes met het spijt me zeggen TO.Wat fijn dat het weer goed is. Ik heb dat ook weleens met mijn vriend en het is inderdaad een enorme opluchting als we het weer bijleggen. Kan er ook heel slecht tegen als we lelijk tegen elkaar doen, word er helemaal naar van. Goed dat jij je eroverheen hebt gezet en het gesprek aan bent gaan. Bij mij zit soms nog mijn trots in de weg en duurt een ruzie altijd nodeloos lang. Heel irritant vind ik dat van mijzelf.
Vind ik naar voor je Bergje. En ik snap ook dat je heel gekwetst kan raken door een ander en ervoor kiest om die even niet ( of nooit meer te zien). Maar als zou blijken dat ze er enorm mee zit, fout heeft gehandeld en oprecht berouw heeft zou je dat dan niet accepteren? Zou de deur dan dichtblijven zeg maar
En oh als inderdaad iemand niets laat horen dan is het een ander verhaal. Vindt wel dat als je spijt hebt van iets je dat ook uit moet spreken naar de ander natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven