Geld & Recht alle pijlers

Toeslagendag!

20-12-2013 12:07 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer toeslagendag!

Ik heb gelijk een vraagje. Op mijn toeslagen heb ik alle beschikkingen staan van de zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebondentoeslag krijg ik deze vandaag dan ook al? Mijn vriend en ik zijn sinds een paar maanden uit elkaar en krijg dus voor het eerst deze toeslagen.
Ik heb ABN en heb het net binnen!
quote:veraaa schreef op 20 december 2013 @ 18:48:

Mies.. Hoeveel heb je nodig om van te eten voor nu? Jij en je kids? Ik las al dat je abn hebt, dan maak ik je even iets over.. Ik heb ook abn, dan heb je het direct! Ik vind niet dat je je kindjes Zo lang kan laten wachten op het avondeten.. En ik doe het graag! Omdat het bijna kerst is!Geweldig, dan wil ik wel de helft daarvan bijdragen.
ABN hier en nog niks binnen. Gelukkig had ik zowaar geld op de rekening staan dus de boodschappen stromen wel binnen hier. (en slik slik slik als ik mijn saldo zie dalen)
Is dit probleem alleen bij de ABN? Want ik heb ING en heb ook nog niets binnen :(
quote:flowerblue schreef op vrijdag 20 december 2013 18:50 Is dit probleem alleen bij de ABN? Want ik heb ING en heb ook nog niets binnen :(In ING en wel binnen
.
Lieve Mies, ik heb er helemaal een akelig gevoel van en ik voel me bijna rot omdat ik het zo goed heb. Wat heb je nodig?
Mies, ik hoop dat je nu boodschappen aan het doen bent voor jou en je kinderen. Ik kan ook wel iets missen hoor!
quote:flowerblue schreef op 20 december 2013 @ 18:50:

Is dit probleem alleen bij de ABN? Want ik heb ING en heb ook nog niets binnen :(hier ing en om 10.00 binnen wel even ¤33,- minder zorgtoeslag
Vanaf januari is bij iedereen de zorgtoeslag omlaag :(

Ik hoop ook dat mies om boodschappen is.
Mies, niemand in je omgeving die je kinderen van eten kan voorzien?
Abn heeft aan me gedacht.
Flowerblue: ING heeft het vanmorgen al gestort. Check ff je eigen profiel op www.toeslagen.nl wellicht is er iets veranderd in je persoonlijke situatie.

Verder heb ik ABN en is het net (18:50 uur) gestort.

(Zorg-, huur,- en kindgebonden budget)

Ik wens idee en fijne dagen en een gezond en financieel goed 2014.
Hoe kan het he! Serious request is weer in volke gang, miljoenen worden er weer binnengehaald, en in ons eigen landje zitten er kindertjes zonder avondeten! Waar gaat het fout?

Mies, stuur me je bank gegevens in een privé bericht. Dan zorg ik dat jullie zo heel snel kunnen eten!
Jeetje Mies :(

Hier abn en nog niets binnen, kreeg wel deze melding boven in te staan:

Door een storing is er op dit moment vertraging in de verwerking van bij- en afschrijvingen. Wij adviseren u op een later moment nogmaals uw bij- en afschrijvingen te controleren. Onze excuses voor het ongemak.

Neem aan dat banken ook op zaterdag bij schrijven ? Dan zullen de toeslagen er morgenvroeg uiterlijk op moeten staan lijkt me.
Volgens mij is dat het echt niet hoor, Waterval. Je kunt wel overal wat achter zoeken. Met de omzetting naar IBAN kan het wat langer duren. Bovendien heb ik Rabobank en ook nog niks ontvangen.
Bedankt voor de tip patr1ckje.

Er staat dat vanaf 2014 mijn zorgtoeslag is stopgezet ?!

Nou top, kan ik tot het weekend wachten met uitzoeken waar dat nou weer aan ligt..

Gelukkig geen erge haast voor dat geld maar toch vervelend weer.
Vanochtend twitterde abn al dat het pas in middag/avond verwerkt zou worden. Niks storing dus. Doelbewuste actie.
Aagje: storing was internet, niet het betalingsverkeer...
Mies, je hebt mij ooit een pakket vol eten gegeven toen ik financieel krap zat. Nu heb ik het wat breder en kun je gerust het e.e.a. bij me komen halen! Ik ben alleen vanavond niet thuis, maar volgens mij is het altijd wel welkom bij je!
quote:waterval70 schreef op 20 december 2013 @ 19:12:

Aagje: storing was internet, niet het betalingsverkeer...Ooh ik kreeg die melding zojuist in beeld toen ik een bedrag wilde overmaken ?
Nou Veraaa. Begrijp me niet verkeerd; ik vind ook dat kinderen gewoon lekker moeten kunnen eten, maar de vergelijking trekken tussen deze situatie en de situatie van die 800.000 kinderen die per jaar overlijden vind ik een béétje overdreven en onnozel. Just my 5 cents.
Let op: mensen die toeslag ontvangen en die toeslag NIET op zijn/haar eigen rekening gestort krijgen ontvangen bericht van de belasting om een eigen rekening op eigen naam door te geven. Dit i.v.m. de fraude die er is geweest. Dit bericht ontvang je vóór 1 Maart.
Hier ook binnen!

Mies, ik weet niet waar je woont, maar je kunt met alle liefde wat krijgen van mij.
Ik kan trouwens ook wel wat missen Mies! Ik help je graag!
Dames, ik wou even kwijt dat ik het top vind dat jullie zo klaar willen staan wanneer iemand het nodig heeft.

Er word nog tevaak ontkent dat er in nederland armoede is.

Ik schaam me kapot als nederlander dat het groten deel van de maatschappij bakken met geld weg geeft aan goede doelen, ontwikkelingshulp enz, maar hun ogen sluiten voor wat er hier in nederland ook gebeurd. Namenlijk kids die geen eten hebben.

Dus voor de mensen hier, ben trots op jullie ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven