Het spijt me!

20-12-2013 14:02 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag tegen mijn vriendin "het spijt me" willen zeggen, omdat ik een vreemde geloofde boven haar. Ik werd door een meisje die ik vaag ken ingelicht dat mijn vriendin achter mijn rug over mij roddelde. Ik was zo boos en teleurgesteld dat ik haar meteen ontvriend heb en gezegd dat ik haar nooit meer wil zien, zonder eerst haar kant van het verhaal aan te horen. Achteraf blijkt dat het allemaal valse aantijgingen waren en dat meisje mijn vriendin een hak probeerde te zetten door het verspreiden van deze vuile leugens. Ik zou graag mijn excuses willen aanbieden aan mijn vriendin maar ik weet nog niet hoe want ze is echt boos hierover. Ze kijkt me niet eens meer aan als we elkaar tegenkomen, terwijl we al vanaf ons 8ste bevriend met elkaar waren. Ik ben hier dan ook heel verdrietig over en hoop dat het goedkomt.

Tegen wie zou jij deze drie woordjes willen zeggen en waarom?
quote:meidtie schreef op 20 december 2013 @ 17:30:

[...]

Allebei. Ik voel me heel erg schuldig en weet dat ik fout gehandelt heb en ik wil natuurlijk ook niet een vriendin kwijt. Echte vriendinnen zijn tegenwoordig erg zeldzaam en moet je zuinig op zijn.Dat heeft ze nu wel ontdekt dat echte vriendinnen zeldzaam zijn,en dat zelfs degene waarvan ze dacht dat het een vriendin was bleek geen echte vriendin te zijn!
quote:autumn schreef op vrijdag 20 december 2013 14:42 Vind ik naar voor je Bergje. En ik snap ook dat je heel gekwetst kan raken door een ander en ervoor kiest om die even niet ( of nooit meer te zien). Maar als zou blijken dat ze er enorm mee zit, fout heeft gehandeld en oprecht berouw heeft zou je dat dan niet accepteren? Zou de deur dan dichtblijven zeg maarNee hoor, absoluut niet. De deur staat open maar een excuus is wel belangrijk
quote:Wageningen1985 schreef op 20 december 2013 @ 17:34:

Fouten maken is menselijk, kan iedereen gebeuren. Gewoon zoals je gaat doen excuses maken meer kun je ook niet doen.

zo is het.

mocht mijn beste vriendin zoiets doen dat totaal 'out of character' is voor haar (me beschuldigen) dan zou ik me ook afvragen wat er bij haar speelt, waarom ze zich zo kwetsbaar en onzeker voelt dat ze zoiets gelooft.

als ze dan met oprechte spijt voor de deur zou staan, dan zou ik ze niet wegsturen.
quote:meidtie schreef op 20 december 2013 @ 16:41:

[...]

Als zij daarvoor kiest zal ik het ook accepteren en mij erbij neerleggen. Heb haar wel altijd tot mijn intieme cirkel van mensen die ik vertrouw gerekend, maar toen ik te horen kreeg dat ze over mij roddelde knapte er iets bij mij, omdat ik in het verleden precies hetzelfde heb gehad. Vriendinnen die ik blind vertrouwde, maar andersom een loopje met mij namen. Daarom was ik hier ook zo verdrietig over, dacht dat de geschiedenis zich weer herhaalde. Een mes in mijn rug en was daardoor te snel met oordelen. Ik trek ook voor 100% de boetekleed aan. na mijn actie had ik ookal meteen spijt, maar is het niet zo dat echte vrienden elkaar ook moeten kunnen vergeven als ze de mist in gaan. Niemand is perfect. Zolang je van je fouten leert en inziet wat je fout hebt gedaan zie ik niet in waarom iemand je voorgoed uit zijn/haar leven moet verbannen. Samen vallen en weer opstaan hoort ook bij een vriendschap. Door deze ervaring heb ik geleerd om nooit op roddels af tegaan en altijd eerst beiden kanten aan te horen. Ik heb haar ook vaak genoeg dingen vergeven, want dat is waar vriendinnen ook voor zijn in mijn ogen. Zij heeft iig mijn onvoorwaardelijke steun ookal besluit ze onze vriendschap te verbreken. Als zij mij nodig heeft mag ze altijd aankloppen, omdat ze bewezen heeft dat ze een echte vriendin is. Zal haar dit ook laten weten.Dat vind ik verstandige taal.
Ja, wel ontzettend dom wat je gedaan hebt: meteen ontvrienden zonder verhaal te halen. Maar als jullie echt een hechte vriendschap hebben vast ook overkomelijk. Maar het zou bij mij wel tijd nodig hebben om te helen denk ik. Het feit dat je niets aan haar gevraagd hebt zou ik persoonlijk wel interpreteren als een teken van wantrouwen.
quote:autumn schreef op 20 december 2013 @ 16:21:

Ja maar respect houdt dan toch ook in dat je het kan respecteren als iemand de fout in gaat en er spijt van heeft. Echte spijt. Niet de sorry ik wist niet dat je boos werd variant?

Dat kan zeker wel. Maar verwachten dat die ander dat dan zomaar achter zich kan laten is toch echt een brug te ver.

Vandaar mijn: waarvan akte.
Het ligt eraan wat iemand me flikt natuurlijk maar het geval wat meidtie beschrijft tja dan zou ik de sorry ter kennisgeving aannemen en er eerst nog eens goed over nadenken.!
Ojee, eerst deed je vriend gemeen tegen je

Vriend doet gemeen.

En nu een vriendin van je vriendin, of zo iets toch?

Misschien reageer je een ietsepietseltje te heftig?

Hormonen soms?
Hoe is het afgelopen TOer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven