Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Hoi Bloosje, welkom!

Zelf heb ik alleen de 0-5K van Evy gedaan. Maar volgens mij sluit de 5-10 gewoon naadloos aan.

@moonlight, hoe zit je jasje?

@rozehanddoek, wandelen is ook lekker hoor. Ik wandel ook elke dag. Vanmorgen eerst een uur met mijn meiden in het bos gewandeld en aan het eind van de ochtend een rondje gelopen.

Van de week heb ik op de hardloopkalender gekeken voor een wedstrijd in de buurt van ons vakantieadres (begin januari).

En... er is een wedstrijd

Geen 5K maar 6,5K dus zeer waarschijnlijk gaan we (zus en ik) die doen.

Mijn zus komt altijd een weekendje langs tijdens onze vakantie.

Aan het eind van de ochtend gelijk maar een loopronde van 6,5K gedaan en in 42 minuten gelopen.

Dus ik ben fier op mezelf

Het was droog toen ik begon met lopen, maar rond de 4K ging het toch een beetje regenen, maar dat was niet heel erg hard.
Never regret something that once made you smile.
Haha ik ben ook fier op je!

Ben nog steeds niet bij ouders geweest, t komt er steeds niet van. Morgen wel, dat is nu afgesproken.

Was dit weekend nachtje weg en had een vlek op mijn gewone jas gekregen. Meteen uitgespoeld maar toen was mijn jas nat. Bij action voor 12,95 een jas gekocht, haha. Ik heb m net met lopen aan gedaan maar ik ging er erg in zweten. Dus dat wordt niet mijn hardloopjas en hopelijk is de jas van h en m beter.

Net les 7 herhaald. Weer herhaling dus maar ik had sinds donderdag niet gelopen en ik ben echt moe de laatste dagen. Beter zo dan niks.
Ik wilde gisteren gaan lopen, maar toen ik er helemaal klaar voor was kwam het met bakken uit de lucht. Dus maar lekker binnen gebleven. Vanmiddag een rondje gelopen, ging lekker en heb 5,5 kilometer gelopen. De komende dagen komt er weinig van, maar na de kerstdagen ga ik er weer helemaal voor.

Ik verbaas me overigens wel over mensen die momenteel niet lopen (bv. vanwege de winter) en die zeggen dat je die 5 kilometer altijd als basis nog wel in je hebt. Ik merk nu, nu ik maar 1x per week loop en een beetje ziek ben geweest, dat het me behoorlijk wat moeite kost om die 5 kilometer te lopen. En dan voel ik me ook nog een slak....

@ Moonlight: je kunt dan beter een les herhalen inderdaad, dan heb je toch een rondje gemaakt!

@ Dorisdoos: haha, weer een wedstrijd gepland dus

@ Bloosje: ik heb eerst Evy 0-5 gelopen en vervolgens 5-10. De lessen sluiten bij elkaar aan. Als je 5 kilometer aaneengesloten kunt lopen dan kun je door met de volgende reeks.

@ Rozehanddoek: balen dat je nu niet kunt lopen, hopelijk kun je het snel weer oppakken.

Allemaal alvast fijne kerstdagen dames!
Ik vind de winter ook niet zo'n goed excuus om niet te lopen eigenlijk

Wielrennen en skaten enzo kan ik me voorstellen met gladde wegen... maar lopen kan altijd.

Ja ik vind het niet zo erg als ik niet heel snel opbouw, als ik maar blijf lopen. Dus niet denken: Heb nu vier dagen niet gelopen.... laat maar.

Zal straks trouwens mijn loopspullen inpakken dat ik dat met kerst meeneem naar mijn ouders. Moet eerste kerstdag lopen van Evy en ik vermoed dat ik het heerlijk vind na al dat zitten en eten om ff naar buiten te gaan.
Morgen komt mijn SinterKerstVerjaarValentijnsTrouwdag kado

Ik krijg namelijk een elektrische loopband.

Dan kan ik weer gewoon doordeweeks makkelijker 2 keer lopen en als het weer het toe laat ga ik het weekend buiten lopen.

Kijken of ik mijn conditie weer verder kan opbouwen.

Hele gezellige Kerstdagen en veel loopplezier
Leuk doris!

Ik zou binnen lopen niet zo leuk vinden zelf, maar zou wel een fiets-hometrainer willen. Eens kijken op MP.

Namens mij ook allemaal gezellige kerstdagen gewenst
Ik vind fietsen helemaal niks, ben nu echt helemaal aan het lopen verslaafd.

Bij deze loopband kan je een tablet aan de loopband koppelen en dan een app gebruiken, waarbij je de op allerlei plaatsen ter wereld kan lopen.

Dus ik ben erg benieuwd
Super!

Benieuwd hoe het bevalt.

Ik vond het vandaag maar vies en winderig buiten. Dan is zo'n band wel fijn idd
Ik heb het jasje! De mouwen zijn eigenlijk wel te kort, maar dan trek ik de mouwen van mijn vest er wel onder uit en draag ik m met handschoenen. Geen zin om nu weer ander jasje te zoeken.

Ben nu bij ouders voor kerst, wil vanmiddag even lopen. Les 8 vandaag. Heb spullen mee. Vanavond na t eten zit ik ws wel vol.

Vader heeft een fitpakket gekregen van zijn werk, waar hij niet blij mee is. Bidon, armlampje, dat soort spullen. Armlampje heb ik al gekregen, verder zal ik eerst broers er eens naar laten kijken en dan ga ik nog iets vragen
Iedereen doet het goed! Ik ben vandaag geweest, heb voor kerst een hardloophorloge gekregen, dus die wilde ik perse uitproberen. Ik ben voor les 16 van Start to Run gegaan en dat ging goed. Dus misschien dat ik het nu weer een beetje te pakken krijg, het loopvirus eigenlijk moet ik eerst aankomen, maar ik denk dat een beetje Evy geen kwaad kan, toch?
leuk handdoek, een hardloophorloge. En misschien is het lopen ook goed voor de eetlust?

Ik heb les 8 gedaan. Na ong 14 min ging er even iets mis met mijn MP3 waardoor ik wat langer gewandeld heb dan de bedoeling was. Ik heb wel alles wat ik rennen moest, gerend, alleen dus met te lange pauze daar. En die had ik wel ff nodig want deze traning was wel wat intensiever.

Wel lekker rustig zo eerste kerstdag waar ik liep. Ws op nieuwjaarsochtend na, het rustigste moment
Ik hoop het wel. Ik heb vandaag een voedingsschema gemaakt, in de hoop dat dat me iets gaat helpen. Want tot nog toe vliegen de kilo's er niet bepaald aan. Heb wel spierpijn overgehouden van gisteren, maar ik ga morgen toch de volgende les lopen.

Moonlight, je bent dus nu bij les 8? Bevalt het goed met Evy? Het bouwt lekker vlot op he? En je merkt echt gauw dat je conditie vooruit gaat... Heb je al een wedstrijd geprikt? Of heb ik daar overheen gelezen
Ja het bevalt prima met Evy! Heerlijk dat je niet zelf aan de gang hoeft met timing en schema's.

Nee nog geen wedstrijd geprikt. Ik wil mezelf niet onder druk zetten dat ik over x weken een wedstrijd MOET lopen.

Ik heb (nog redelijk nieuw) werk dat veel stress geeft en ik heb voor deze baan jaren thuis gezeten... ik wil nu niet ineens alles tegelijk van mezelf eisen.

Dus ik loop regelmatig maar als ik een keer een oude les wil lopen omdat ik moe ben, moet dat ook kunnen.

Maar het gaat snel, vind ik. Spierpijn heb ik nog niet gehad en ben ook nog niet echt buiten adem geweest.

Ze zegt steeds dat je op je ademhaling moet letten, maar die gaat vanzelf goed bij mij. Ben dik tevreden
Zo les 9 gedaan. Eigenlijk twee rustdagen nu maar ik ga proberen t zo te plannen dat ik oud en nieuw 2 dagen rust heb.

Misschien zondag en dinsdag lopen en dan woe/do vrij.
Terwijl de regen tegen het raam tikte, heb ik een korte broek en hemdje heb ik vanmiddag 5K op de loopband afgelegd.

En dat was lekker

Op 1e kerstdag heb ik ook op de loopband gelopen, maar toen moest ik wel even wennen en was ik vergeten muziek aan te zetten.

Toen heb ik 4K gerend.

Zondagavond weer buiten lopen, voor de Runnersworld Night Run
Goed bezig Doris!

Kun je beetje goed terugschakelen met zo'n band, als je van lopen naar wandelen gaat?

Bij de sportschool vind ik dat nog lastig met die knopjes. Maar thuis kun je t misschien beter instellen.
Vanmiddag heb ik weer gelopen. Was lui en had geen zin, maar buiten scheen de zon en het was zo heerlijk om weer te lopen! Heb een rondje van 6 kilometer gemaakt. Wil nu weer minstens 2x per week gaan trainen. Doelen voor komend jaar zijn 10 kilometer rond het uur (eronder is nog iets te optimistisch denk ik) en toewerken naar de 10 Mijl! Wil in april een 5 mijl loop doen en dan in mei 10 kilometer en in het najaar misschien wel 10 mijl....

@ Dorisdoos: dus je loopband bevalt goed! Alvast veel succes morgen bij de loop van Runnersworld!

@ Moonlight: gewoon lekker doorgaan met Evy, een wedstrijdje komt vanzelf wel ween keer.

@ Rozehanddoek; wat goed dat je een eetschema hebt opgesteld, dan ben je wat bewuster er mee bezig. En dus ook Evy weer opgepakt, nog erge spierpijn gehad?
Hallo allemaal,

Mag ik me bij jullie aansluiten?

Na al een paar keer eerder gestart te zijn met hardlopen ben ik deze week (1e kerstdag) opnieuw begonnen met de 4 mijl easy van Renate Wennemars.

Ik ben eerder steeds in t voorjaar begonnen en in de zomer weer gestopt. Deze keer heb ik niet willen wachten op mooi weer of op het nieuwe jaar. Gewoon weer begonnen. En ik vind het weer heerlijk. En nu is het doel volhouden. Niet weer stoppen in de vakantie en weer blijven bankhangen tot het volgende voorjaar.

Ik ben 44, wil een paar kilootjes kwijt en mij conditie weer op peil krijgen. Mag ik aanhaken bij jullie?
Welkom Laleentje. Natuurlijk mag je aanhaken. Is Renate Wennemars vergelijkbaar met Evy? (voor zover je Evy kent dan )

Ik denk dat voor mij de winter beter te doen is dan de zomer. Ik kan niet zo goed tegen de warmte, maar hoe we dat oplossen zie ik dan wel weer. Misschien bij de sportschool lopen of in het bos, of het tijdstip aanpassen.

Sneeuwwitje lekker bezig! Mooie doelen heb je
Zo les 10 zit erop. Ben niet helemaal fit vandaag, t ging niet top maar het ging.

Wel merkte ik voor het eerst dat ik nog niet helemaal hersteld was van vorige keer. Beetje zwaar gevoel in de benen, de vorige was ook een heel pittige vond ik.

Ik doe nu de extra rustdag wanneer het mij uitkomt. Maar ik heb toch het idee dat de geplande extra rustdagen door Evy heel bewust gedaan zijn (waarschijnlijk doen de meesten ze in t weekend maar ik heb dan juist tijd om te lopen)

Toch maar doen zoals Evy zegt volgende keer.
Vanavond de Runnersworld Night Run gelopen.

Dat was heel erg leuk

We liepen namelijk in een bosgebied midden in de stad, waar het pikkedonker was.

Maar alle lopers kregen een hoofdlampje en glowsticks.

En bijna alle lopers hadden lampjes om.

Er werd in 4 groepen gelopen een langzame en snelle 5K en een langzame en snelle 8K.

Wijn (zus en ik) hebben voor de langzame 5K gekozen.

Voordat we begonnen moesten we eerst met onze groep een rebus oplossen en daarna begon de run door het bos.

Er liep bij elke groep 1 persoon voorop en 1 als laatste man.

Tussendoor werd er af toe gestopt om de groep weer bij elkaar te laten komen.

We kwamen ook verschillende keren langs het startpunt, wat erg leuk was voor alle kijkers.

Het was een onwijs gaaf gezicht om al die mensen als een sliert verlichting door het bos te zien lopen.

Uiteindelijk hebben we 5K in 43 minuten gelopen.

En toen bleek ook nog dat onze groep als snelste de rebus had opgelost en won iedereen ook nog een mooie Runnersworld hardloopmuts.

@moonlight, het is heel makkelijk om de snelheid terug te zetten. Dat kan met een knopje op de handgreep.En zo kan je hem ook sneller zetten

Je bent goed bezig met Evy! Ik deed de twee rustdagen ook door de weeks omdat ik het weekend wilde lopen.

Nu loop ik op dinsdag, donderdag en een weekend dag.

Net op welke dag het mij uitkomt.

@sneeuwwitje, je hebt alvast mooie doelen voor jezelf gesteld! Ik ben al wel op de hardloopkalender aan het kijken welke wedstrijden er in mijn buurt zijn en welke ik dan wil lopen.

@laleentje, welkom! veel plezier met renate

En als je in deze tijd begint zou je het wel moeten kunnen volhouden.

Ben je ook van plan om wedstrijdjes te gaan lopen?

Dat is wat mij motiveert om ook in deze tijd te lopen.
Wat gaaf Doris zo in het donker in het bos! En ook nog een muts gewonnen
Ja... was echt heel leuk. Het was geen officiële wedstrijd maar wel erg gezellig.

In maart is nog een Night Run, die gaat wel op tijd.

En daarbij moeten we de Big Spotters Hill oprennen (die is toendertijd gemaakt voor de Floriade in Hoofddorp)

Dus dat is wel een uitdaging.

Ga hem met mijn zus en mijn nichtje lopen
De laatste weken elke keer gewoon zelf gelopen, maar vandaag dan toch echt de laatste les van Evy 5-10 gelopen Laatste training was een intervaltraining en heb 7 kilometer gelopen. De wind viel me behoorlijk tegen en had (ondanks dat ik voor mijn gevoel wel een beschutte route had uitgezocht) soms behoorlijk wind tegen.

Nu ben ik dus schemaloos, ga eens even kijken wat voor schema ik nu ga doen.

@ Laleentje: welkom! Super dat je weer begonnen bent. Ik loop zelf ook liever nu, omdat je dan minder last hebt van de warmte.

@ Dorisdoos: klinkt leuk die night run, wel meer voor de gezelligheid als voor de snelheid dus. Ik heb ook al een paar wedstrijdjes uitgezocht, ga me daar binnenkort maar eens voor inschrijven (goede stok achter de deur )

@ Moonlight: rustdagen zijn inderdaad erg belangrijk. Als je merkt dat je nog last hebt van je benen, gewoon een extra dagje inplannen.
Die wind is idd vervelend af en toe. Mijn rondje gaat dwars door de polder, dicht bij de kust en t waait hier flink.

Gefeliciteerd sneeuwwitje! Heb je eerder dit niveau gehad of nu voor t eerst?

Ik denk dat ik morgen toch die extra rustdag neem. Moet nog veel doen met boodschappen en helaas wat telefoontjes voor werk en nog iets van de belastingdienst.... En s avonds feestje.

Ben van plan niks te drinken behalve 1 champagne. En dan kan ik woensdag ook gewoon lopen.

Heb me laatst een beetje laten gaan met de alcohol dus nu maar ff wat strenger.

Trouwens ik las lopen met nichtje... ik heb ook een nichtje dat hardloopt. Samen trainen is ivm afstand niet handig maar misschien wel af en toe een wedstrijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven