Rotterdamse vraag.

24-12-2013 08:09 48 berichten
Goedemorgen,

Weet iemand of er markt is vandaag op de Binnenrotte? Ik weet niet waar ik moet zoeken voor deze informatie, in verband met de storm. Ik heb al gekeken bij het cityportal, maar daar is het stil. Ook de markttwitter is stil.

Wie heeft inside information en laat zich omkopen om het te delen?
Alle reacties Link kopieren
Ik liep er net voorbij. Normaal staat de markt er al rond deze tijd. Nu stonden er veel minder kramen.

Wel markt maar dan kleiner.
Dank je.

Mag ik dan nog een kleine vraag stellen?

Heb je viskramen gezien?
Ik liep er om 7 uur langs, maar toen was er nog helemaal geen activiteit volgens mij.
Nou, ik zal het risico nemen en er maar naar toe gaan. Wel onhandig zo voor de kerst. Aardige inkomstenderving voor die kooplui ook.
Ik weet het over ongeveer drie kwartier, als mijn wederhelft de hond gaat uitlaten.

De die hards komen denk ik wel, ze kunnen de boel goed verankeren.

Als er geen markt is kun je altijd nog via de Librijesteeg naar de Jumbo.
verba volant, scripta manent.
Ik heb net een marktmeester aan de lijn gehad en die smeekte me haast te komen, want er is gewoon markt. Hij stond wel tegen de wind in te leunen, dat dan weer wel.
Hoe laat gaan jullie want ik ga ook nog-:)
Oh, ik was hier in ons dorpje ook al vroeg op pad voor de markt. Alleen de wagens stonden er! De kramen waren ivm de harde wind niet opgebouwd. Nu heb ik supermarkt groenten en vis gelukkig was ik vroeg, en had ik nog keus!
We hebben ook goede viswinkels hoor indien het echt niet lukt.
quote:meestmistig schreef op 24 december 2013 @ 08:57:

We hebben ook goede viswinkels hoor indien het echt niet lukt.Jawel, maar het gaat hier wel om traditie natuurlijk hè.
Tja daar kan een viswinkel inderdaad niet tegenop! hoop dat het je lukt. Ik ga voor het makkelijke naar leuvenhaven
Eigenlijk hoef ik maar de hoek om, 5 minuten lopen en ik heb een viswinkel met kraakverse vis, maar dat is het toch niet echt.
Oe echt cateautje, kijk ik ken er een paar en die vinden we echt goed te nassen! Kruiskade, zwaanshals en Paul krugerstraat,
quote:meestmistig schreef op 24 december 2013 @ 09:08:

Oe echt cateautje, kijk ik ken er een paar en die vinden we echt goed te nassen! Kruiskade, zwaanshals en Paul krugerstraat,Zwaanshals? Die op de hoek bij het Kookpunt?
Ja gaat toch zeker geen vis halen bij Koppendraaier?
Koppendraaier? Nooit van gehoord.

Vertel?
quote:Cateautje schreef op 24 december 2013 @ 09:18:

Koppendraaier? Nooit van gehoord.

Vertel?

Dat is een grote kraam aan het rechterpad van de Binnenrotte, als je vanaf de bieb komt. Die bedondert de kluit bij het leven. Als er nieuwe haring is en je haalt er drie krijg je twee nieuwe en een oude, gegarandeerd. Bovendien zijn ze slecht schoongemaakt. Als je vóór 09.00 komt heeft hij nog geen weegschaal, het enige wat je dan, met veel moeite, kunt kopen is bijv. een pot Amsterdamse uien maar dan moet je wel gepast betalen, wisselen doet hij voor die tijd ook niet. Heel veel dingen heeft hij alleen in grote verpakkingen, ook niet echt handig als je een gevarieerde visschotel gaat maken. Hij heeft het vak van zijn vader geleerd maar dan nog erger.

Ik haal altijd vis bij die kraam tegenover die kraam met allerlei luxe groenten, klein mannetje, beetje loens en een blonde vrouw met kort haar, heel aardig. Zij staat op het andere pad soms bij een kraam met gebakken vis.
Ik koop mijn vis altijd bij Taal. Altijd goed, vers en schoon. Vooral dat laatste wil nog weleens een uitdaging zijn bij bepaalde visboeren.
Ik koop miijn vis altijd bij Schmidt Zeevis. Tram 20 stopt voor de deur!

Fijne dagen allemaal!
Te duur voor mijn beurs.
Holleman is ook niet verkeerd maar altijd ontieglijk druk.
De vis is in de viswinkels toch zo'n beetje dezelfde prijs?
Schmidt voelt zich wel verheven en dat merk je qua prijs en Schmidt staat er om bekend dat hij goede nieuwe haring verkoopt, maar voor de rest is het ook maar een gewone viswinkel en heb ik mijn vis toch het liefst van de markt, vers van de afslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven