De 45 up club ;-)

31-12-2013 10:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om af en toe op dit forum te lezen, en soms plaats ik zelf ook een topic, maar heel vaak betrap ik mijzelf erop dat ik te oud word voor veel topics en me toch echt in een andere leeftijdsfase bevind. De vele 'Ben ik zwanger' topics, de vele topics over of hij nu wel of niet geïnteresseerd is, het ingewikkelde en onzekere relatiegedoe via whats-app, zien dat de ander 'online is' maar niet reageert, in plaats van gewoon (noem het maar ouderwets) de telefoon pakken en vragen hoe het zit enz enz.

Het lijkt me daarom leuk om hier te 'kletsen' met mensen van mijn generatie en ouder, over de dingen die ons bezig kunnen houden.

Om mijn eigen situatie te schetsen; ik ben 46, woon in Deventer, ben 8 jaar geleden gescheiden, moeder van een studerende maar nog (in co-ouderschap) thuiswonende zoon van 17, ik werk 30 uur per week op de financiële administratie van een verzorgingsinstelling, ik heb een eigen (rijtjes)woning.

Onderwerpen die mij bijvoorbeeld bezighouden zijn: de actualiteit, bijzondere tv-programma's/ docu's, mijn werk, mijn woning, mijn zoon, mijn vriendinnen (ik heb er 5), financiën, gezondheid, milieu, nou ja, en vast nog veel meer..
joh ik ben eind 20..en zelfs ik denk soms nu "gaan we weer.."..is misschien niet zo leeftijdsgebonden
O haha, dat kan ook nog Miszlady!
Ik herken je verhaal en doe graag mee. Ik ben 49 Jr en word in 2014 50! Ik ben ook jarenlang alleen geweest met de kids maar paar jaar geleden crush van de middelbare school weer ontmoet en dit jaar zijn we getrouwd! Kinderen waren getuige! Was heel leuk. Heb dus een topjaar achter de rug. Half januari krijgen we de sleutel van ons nieuwe appartement. Dus ben aan het inpakken, is drukke tijd!
Ik ben 45 maar voel mij dan wel weer thuis bij de kindertopics omdat ik nog een jong kindje heb.

Als je van plan bent om in 2014 weer te gaan daten dan zal je zien dat je de topics over ingewikkeld relatiegedoe ineens weer interessant gaat vinden. Want hoe jong/oud je ook bent, in die eerste fase van daten is iedereen onzeker omdat je nog niet weet hoe het afloopt. Hoewel dat appen en nooit bellen, daar snap ik ook niets van.

Heb dan wel weer het probleem dat ik mij soms bij geen enkele leeftijdsgroep thuis voel.

Veel 45 plussers hebben inderdaad vaak al veel oudere kinderen en zijn met heel andere dingen bezig. De moeders van leeftijdgenootjes van mijn kind zijn in mijn omgeving vaak nog onder de 30 en vinden mij dan weer oud.
Wauw kaatje, wat een leuke ontwikkelingen allemaal.
Sugarmiss, welkom. Hoe jong is jouw kindje? Klets gezellig mee, hoe dan ook welkom! En ik laat me ook niet echt in een hokje stoppen hoor, heb eigenlijk ook een hekel aan dat idee. Ondanks mijn 46 jaar ga ik helemaal los op de muziek van Eminem of the Prodigy..
Ah joh, het halve forum is 40plus. Maar dat houdt Viva liever geheim :-)
.
Ik moet nu even de stad in, last minute outfit voor vannacht scoren . Ben vanmiddag weer terug!
O is dat zo Impala? Oeps...
Net zoals het overgrote deel van de vrouwen hier op het forum echt niet de viva leest.

Mijn kind is 3
Eminem ...... ........
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Volgens mij is het merendeel van de forumsters 40plus (inclusief ikzelf). Het lijkt mij dan ook niet zinvol een apart topic te hebben voor juist die doelgroep, daar hebben we namelijk zeker 70 % van het forum al voor.
42...kinderloos..nog geen grijze haar te vinden..gebruik wel steeds vaker t woord: VROEGER...

mag ik dan mee spelen ?
quote:impala schreef op 31 december 2013 @ 11:26:

Ah joh, het halve forum is 40plus. Maar dat houdt Viva liever geheim :-)

Dat oogt hipper.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben ook 40+, maar nog geen 45+
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:sugarmiss schreef op 31 december 2013 @ 11:19:

Ik ben 45 maar voel mij dan wel weer thuis bij de kindertopics omdat ik nog een jong kindje heb.

Als je van plan bent om in 2014 weer te gaan daten dan zal je zien dat je de topics over ingewikkeld relatiegedoe ineens weer interessant gaat vinden. Want hoe jong/oud je ook bent, in die eerste fase van daten is iedereen onzeker omdat je nog niet weet hoe het afloopt. Hoewel dat appen en nooit bellen, daar snap ik ook niets van.

Heb dan wel weer het probleem dat ik mij soms bij geen enkele leeftijdsgroep thuis voel.

Veel 45 plussers hebben inderdaad vaak al veel oudere kinderen en zijn met heel andere dingen bezig. De moeders van leeftijdgenootjes van mijn kind zijn in mijn omgeving vaak nog onder de 30 en vinden mij dan weer oud.Voor mij geldt hetzelfde als voor sugarmiss. Ik ben bijna 45, ik heb ook nog een kindje van 3. Ik voel me thuis bij het kindertopic, maar ook bij andere topics. Maar ik merk wel dat ik topics over zwangerschappen begin over te slaan, hier ligt mijn interesse niet meer. Ik merk ook dat mijn interesse in bepaalde topics in de loop der jaren steeds is veranderd. Een jaar of tien geleden keek ik bijvoorbeeld nog veel op mode en beauty, nu is dat een stuk minder. Mijn leven is zodanig verandert de afgelopen jaren, dat ik me niet meer zo druk kan maken om mijn uiterlijk als dat ik toen deed.
45 jaar, single en bewust kindvrij

vind het af en toe heerlijk om me uit te leven in topics over relatie- en wel/geen kind problemen

Ben niet aan 't daten, ik hoef niet zo nodig 'n relatie en wil al helemaal niet samenwonen. Mocht ik toevalligerwijs 'n partner treffen is latten voor mij het hoogst haalbare.

Dat appen bij beginnende relaties en de problemen daarmee speelt ook bij 40-plussers hoor. Zie het bij mijn 40-plus vriendinnen.
Hoi Jools241, Ik ben 52 en heb vaak het zelfde idee als jou.

Te oud voor verschillende topics,vind het een goed idee om te kletsen met mensen van mijn eigen leeftijd.

Heb 2 dochters waarvan 1 van 18 nog inwonend.

Ik ga nu snel nog even boodschappen doen voor alles op is (zal wel meevallen)
40-plus, zoon van 11, relatie van bijna 26 jaar.

Tsja, wij groeien groter, maar het blad Viva groeit niet mee.

Inmiddels 12 jaar actief als forumfossiel.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Dan ben ik nog te jong , ik word binnenkort 44
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
quote:wilmaiy schreef op 31 december 2013 @ 13:08:

Hoi Jools241, Ik ben 52 en heb vaak het zelfde idee als jou.

Te oud voor verschillende topics,vind het een goed idee om te kletsen met mensen van mijn eigen leeftijd.

Heb 2 dochters waarvan 1 van 18 nog inwonend.

Ik ga nu snel nog even boodschappen doen voor alles op is (zal wel meevallen)quote:Dropje70 schreef op 31 december 2013 @ 13:42:

Dan ben ik nog te jong , ik word binnenkort 44Dit dus, met mijn > 45 en bewust kindvrij ben ik te jong voor allerlei topics zoals door TO uitgeduid. Mutserij, that is.
Ben ik weer. Leuk om de reacties te lezen. En of dit topic uiteindelijk een bestaansrecht krijgt of niet zal de tijd wel uitwijzen. Voorlopig is dit een leuke start!
Ow... Foto!!!

Klinkt leuk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben 44, dus ik ben eerlijk gezegd blij dat ik niet bij jullie bejaardenclub hoef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven