iemand ervaring met de essure-methode?
donderdag 2 januari 2014 om 05:32
donderdag 2 januari 2014 om 08:24
Ik heb me 2 jaar geleden laten steriliseren, had ook de mogelijkheid om te kiezen voor Essure. Ik heb dat niet gedaan, en ben gesteriliseerd via laparoscopie.
Ik vond/vind het geen prettig idee om wakker te zijn bij een medische ingreep. Vind het laten maken van een uitstrijkje ook altijd wat ongemakkelijk, lig er voor m'n gevoel zo bloot bij. Maar goed, ik zou me het liefst ook plat laten spuiten voor het laten vullen van een gaatje bij de tandarts
Daarnaast waren er wat minder positieve geluiden, over sterilisaties die niet goed gelukt waren, en moet je na de ingreep nog een periode wachten tot de eileiders daadwerkelijk dichtgegroeid zijn. In die periode kun je nog steeds zwanger raken.
De operatie was geen probleem, ik heb me twee dagen brak gevoeld, maar was de 2e dag wel al rustig thuis aan het werk. Het herstel van de wondjes ging ook zonder problemen.
Ik vond/vind het geen prettig idee om wakker te zijn bij een medische ingreep. Vind het laten maken van een uitstrijkje ook altijd wat ongemakkelijk, lig er voor m'n gevoel zo bloot bij. Maar goed, ik zou me het liefst ook plat laten spuiten voor het laten vullen van een gaatje bij de tandarts
Daarnaast waren er wat minder positieve geluiden, over sterilisaties die niet goed gelukt waren, en moet je na de ingreep nog een periode wachten tot de eileiders daadwerkelijk dichtgegroeid zijn. In die periode kun je nog steeds zwanger raken.
De operatie was geen probleem, ik heb me twee dagen brak gevoeld, maar was de 2e dag wel al rustig thuis aan het werk. Het herstel van de wondjes ging ook zonder problemen.
donderdag 2 januari 2014 om 08:41
Ik heb me laten steriliseren via de Essure methode. Ik kreeg wat pijnstillende medicijnen vooraf. De ingreep heeft bij mij exact 10 minuten geduurd. Het was beslist geen prettige ingreep maar daarna heb ik meer last gehad van de medicijnen dan van de ingreep.
Nooit meer last van gehad verder. Je moet, zoals hierboven staat, inderdaad drie maanden wachten tot de Essure vergroeid is. In die tussentijd moet je dus nog even iets extra's gebruiken als anticonceptie.
Nooit meer last van gehad verder. Je moet, zoals hierboven staat, inderdaad drie maanden wachten tot de Essure vergroeid is. In die tussentijd moet je dus nog even iets extra's gebruiken als anticonceptie.
donderdag 2 januari 2014 om 08:43
Ja, vier jaar geleden laten doen. Viel me eerlijk gezegd tegen, maar dat kwam volledig door mezelf. Had niet ingeschat dat ik er wel eens last van kon hebben, en ben er alleen, met ov naar toe gegaan. En toen ging ik dus onderuit tijdens de ingreep . Heb twee uur bij liggen komen, en toen moest ik nog terug. En omdat ik een eigenwijs stuk vreten ben heb ik niet mijn man gebeld, maar met de trein weer terug. Kotsend en wel...Was gewoon heel, heel dom van mij.
Geen pijn na de ingreep, tijdens de ingreep eigenlijk ook niet, was echt mijn lichaam die het er niet mee eens was.
Drie maanden beschermde sex vond ik niet zo erg, dus dat kan ik toch niet echt een nadeel noemen.
Bij de echo bleek alleen een van de veertjes niet te zien, en dan moet door inspuiten van contrast gekeken worden of het goed zit. En dat is heel, heel naar. En ik ben best een bikkel, maar dit vond ik erger dan bevallen.
Maar toen alles goed bleek, was het ook goed Geen gedoe meer met anticonceptie, geen hormonen, en geen kans op toch per ongeluk zwanger, want dicht is dicht, geen herstel mogelijk.
Geen pijn na de ingreep, tijdens de ingreep eigenlijk ook niet, was echt mijn lichaam die het er niet mee eens was.
Drie maanden beschermde sex vond ik niet zo erg, dus dat kan ik toch niet echt een nadeel noemen.
Bij de echo bleek alleen een van de veertjes niet te zien, en dan moet door inspuiten van contrast gekeken worden of het goed zit. En dat is heel, heel naar. En ik ben best een bikkel, maar dit vond ik erger dan bevallen.
Maar toen alles goed bleek, was het ook goed Geen gedoe meer met anticonceptie, geen hormonen, en geen kans op toch per ongeluk zwanger, want dicht is dicht, geen herstel mogelijk.
donderdag 2 januari 2014 om 08:47
Ik was trouwens nummer tweehonderdzoveel in dit ziekenhuis, en de eerste die serieus onderuit ging (lag daar met een bloeddruk van 60/30, schrokken ze wel van). Nu ging ik de ingreep in met een bloeddruk van 85/55, van nature een erg lage bloeddruk, dus het was niet eens een dramatische daling, maar als je al zo op de grens zit is het net het zetje naar té laag. En dan voel je je echt heel naar...

donderdag 2 januari 2014 om 09:42
donderdag 2 januari 2014 om 12:53