Gezondheid alle pijlers

Last van keel

02-01-2014 13:01 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds eerste kerstdag heb ik last van mijn keel. De symptomen zijn pijn als ik slik, hoest of iets drink. Nu dacht ik dat het vanzelf wel minder zou worden maar het doet nog steeds zo'n pijn dat ik bijna niet kan eten.

Weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
Strepsels, thee met honing, ijsjes eten, heb je je amandelen nog?
Ja ik heb mijn amandelen nog. En drink al thee met honing. Scherpe dingen zoals koffie doen ook pijn.
Kan zijn dat je keelontsteking krijgt of hebt. Het is de bedoeling dat je je keel goed nat houdt (maar dat is niet fijn als slikken voelt als het doorslikken van scheermesjes). Ik zou je even te goed doen aan ijsjes, vaak helpt dat wel. Houdt het aan dan moet je even de HA bellen voor en antibioticakuurtje.
Spoelen met zout, werkt bij mij altijd!

Flinke bodem zout in een glas, oplossen in gekookt water. Slok voor slok gorgelen en weer uitspugen, tot het glas leeg is. Je voelt het zout branden op de pijnlijke plekken, alle bacteriën worden weggespoeld. Daarna even naspoelen met kraanwater, weet je meteen waarom zoet water zoet water heet.

Ik doe het bij keelpijn 's ochtends en 's avonds, na een dag is het dan weg. Beterschap!
met een natte doek om je keel en daarover weer een sjaal vastgezet gaan slapen 'nachts.

Beetje sterke alcohol drinken , dus sterker dan 12 %; wodka, jenever o.i.d
Hetzelfde als Stess. En dan (indien mogelijk vanwege werk) zoveel mogelijk waterijsjes. Anders die ontsmettende keeltabletten om op te sabbelen.
Verse gemberthee met honing en limoen: DE remedie. Teentje knoflook opknauwen. Smerig, maar het verlicht echt. Succes!
idd spoelen met zout !!

Heb je al in je keel gekeken of er witte puntjes inzitten, dan evt ha bellen voor kuurtje,soms kom je er gewoon niet goed door.
koelen!

waterijs laten smelten achterin je keel

en als de klachten aanhouden of als er puntjes op de amandelen zitten, je koorts krijgt of je het niet vertrouwt naar de HA
Heb net ff in mijn keel gekeken en er zitten wel witte puntjes maar ben geen expert of het ook echt wat is natuurlijk

Vanavond ga ik dat zout proberen! En anders ga ik maandag wel naar de HA
Ik heb nog nooit in mijn volwassen leven antibiotica genomen voor een keelontsteking.

Gewoon honing niet in hete thee , knoflook , zoutspoelen en sterke drank dat is veel beter.En heeel veeeel thee drinken.
quote:miedo schreef op 02 januari 2014 @ 13:50:

Ik heb nog nooit in mijn volwassen leven antibiotica genomen voor een keelontsteking.

Ik heb ooit acute angina gehad, dat deed zeer joh, nou toen heb ik me toch een paardenmiddel gekregen......en ijsjes, thee met honing en gorgelen hielpen echt niet.

@To, waarom pas maandag de HA bellen? Je wilt toch niet nog 3 dagen met pijn in je keel lopen?
Ik houd er niet van om naar de HA te gaan boerderijgeit. Ga eerst de tips hier proberen en als dat niet helpt ga ik alsnog naar de HA.
Inderdaad, gember thee met honing, gorgelen met zout water. Wat ook helpt is gorgelen met een goede mondspoeling.

Mijn ideale behandelmethode is: eerst gorgelen met zout water, dan lekker sterke gember/citroen thee met honing en een scheut gloei (whiskey, brandy) Voor het slapen gaan gorgelen met mondspoeling. Tussendoor drink ik veel brandnetel/kamille thee.

én, een lekkere ouderwetse kippensoep doet ook nog wel eens wonderen, met veel verse peterselie erin (niet meekoken!)

Die natte doek om je keel, weet ik niet. Zou dan wel warm moeten zijn maar dat koelt wel heel snel af en dan ben je straks verder van huis.
Als je witte puntjes achter in je keel ziet zou ik toch echt vandaag even de huisarts bellen want dat zou eventueel op een angina kunnen duiden en dat kan gevaarlijk zijn. Mijn vriendin heeft er reuma aan over gehouden...
daar is nou paracetamol voor uitgevonden, neem er lekker 2. en je kunt over een half uurtje weer eten
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=709

Niet direct aan de antibiotica met keelpijn! Helpt niet of nauwelijks.

Idd pijnstilling, sabelen ergens op veel drinken en gewoon uitzieken.
Maandag? Is je huisarts morgen niet beschikbaar?
quote:Doreia schreef op 02 januari 2014 @ 14:46:

Maandag? Is je huisarts morgen niet beschikbaar?of naar de spoedeisende hulp?
Tip: stop onmiddellijk met die thee met honing. Geen warme dranken..!!! De warmte verlicht misschien even, maar uiteindelijk zwelt de ontsteking alleen maar meer en houd je langer last.

(Op een zwelling doe je altijd iets kouds, dan slinkt het)

Veel ijsjes, strepsils, koud water, etc..

Sterkte!
Roefan kan best zijn wat je zegt maar het enigste wat bij mij helpt als t weereens zo ver is is rooibosthee met honing. De rest doet zeer.

Ooit acute angina gehad denk ik(weekend met 40 graden koorts op bed gelegen, 2wkn keelpijn gehad en onwijs dikke klieren) , nooit behandelt en nu regelmatig de klos
Been there, done that, got the T-shirt.
Gorgelen met zoutoplossing en trachitol halen bij het kruidvat zijn ontsmettende keeltabletten om de twee uur zo'n tablet en paracetamol tegen de pijn .
quote:domblondje schreef op 02 januari 2014 @ 14:32:

Als je witte puntjes achter in je keel ziet zou ik toch echt vandaag even de huisarts bellen want dat zou eventueel op een angina kunnen duiden en dat kan gevaarlijk zijn. Mijn vriendin heeft er reuma aan over gehouden...huh?
quote:Apatura schreef op 02 januari 2014 @ 15:12:

Ooit acute angina gehad denk ik(weekend met 40 graden koorts op bed gelegen, 2wkn keelpijn gehad en onwijs dikke klieren) , nooit behandelt en nu regelmatig de klosWat erg! Bij mij gebeurde t ook in t weekend, stond om half 5 's nachts raketjes te eten, om half 8 stond ik voor de apotheek, maar zij konden me niet helpen, dus ik mijn schoonzus laten bellen naar de HAP en ik daarheen en wat zegt dat wonderkind "ja je hebt wel een vieze keel", nee meen je ik kom hier voor zweetvoeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven