VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Nou... 1-1... dat was zo, toen.

Strippen heeft niets nakkes nada geholpen tot nog toe. Al dagen beetje bloed en slijmverlies en verder gewoon WACHTEN. Word er stik chagerijnig van en heb nog geen krampje gevoeld. Vorige keren was chagerijn ook een voorbode, maar nu allang niet meer.

Gelukkig wel lieve ouders die kindjes komen halen en zo poffertjes met ze gaan eten.
Nou, als je bloed en slijm verliest zal het toch niet al te lang meer duren. Ik gok op vandaag doch uiterlijk morgen.
En arme Mini. Gaat het met haar nu? Wekken nog nodig geweest?
Ben er weer, ga nu bijlezen maar: IS ER NOG GEEN BABY BIJ LIEN??? Ik ging gewoon twijfelen aan mijn mobiele telefoon, dacht dat ik geen smsjes kon ontvangen oid .

Maar Lien, ik ben er weer, dus je kunt hoor .
quote:Wind schreef op 09 juni 2008 @ 22:42:

Joehoe... gewonnen!!

Wij wor-den kam-pioen, we worden kampioen, we worden kampioen, we worden KAMPIOEN! Yeah right!
Bijgelezen, moet Athena bedanken voor hele leuke post, bedankt! Jammer dat je nu op vakantie bent, maar hoop dat je veel plezier hebt.

Mille nog gefeliciteerd.

Hier alles goed. Heerlijke vakantie gehad, echt super uitgerust, zo'n vakantie doet een zwangere goed. Morgen nog lekker vrij en dan dinsdag weer aan de bak voor 3,5 week. Ik hoop dat ik de uitgeruste staat kan vasthouden.
Hai, geen baby nog? Sjee, ik doe gewoon echt hoopvol forum open om te kijken of BZN er al was, maar nog even duimen draaien voor Lientje dus. Niet leuk om zo over tijd te moeten lopen lijkt mij.

Peb, ik sluit me aan bij wijze woorden. 5 maanden is helemaal niets! Je hele leven lang heb je je moeder gekoesterd en dat zou allemaal in maanden moeten worden weggevaagd? Nah, gewoon niet haalbaar lijkt mij.

Kom niet op AK, maar verhaal dan nog te goed. We zijn aan het genieten want moeder is thuis ebn vader mocht uit het ZH. Leuke dingen dus aan het doen weend dat vader het goed maakt met mijn moeder naast zijn zijde. Fijn. Ook vriendin ontwmoet die in VS woont en die ik hier heb leren kennen en vroeger in UK woonde. Volgens mij vertelde ik dat nog dat ik haar een paar jaar geleden via google had gevonden.

Verder een sms gehad van vriendin dat 12 weken echo goed was en zij had in dec miskraam geha en heeft na overlijden van haar moeder wel goed nieuws verdiend. Ook voordat ik wegging andere vriendin opgebiecht dat ze zwanger is, dus gelukkig allemaal goed nieuws nu.

Meave, ik duim weer met je mee meid. Leuk een tweede gesprek.

Athena, een zwaai nog voor jou en een welkom terug voor Morrie. Ik ga naar bedje want gister bedroevende nacht gehad na voetbal kijken met ontgoochelend resultaat. Vervelend dus.

Tanden poetsen en wel nu dus doei meiden!
Zo, gelukkig, Morrie weer terug, dan kan ik bevallen . Ik gok over een dag of 10... want nog steeds niets. Woensdag heb ik afspraak bij gynaecoloog om alles te controleren, dan precies 41 weken en ik begin langzaamaan te denken dat ik de 42 gewoon netjes vol ga maken.

Wat een wind ineens zeg! Even creche boekje bijschrijven en boodschappenlijst maken enzo, vertrek dus weer.
He Lien, dat schiet niet echt op he....Ik hoop dat BZN er snel is!

Morrie, welcome back. Klinkt heerlijk die vakantie van jou.

Jemig, nog maar 3,5 week werken, tis wat...

Wat is dat toch hard gegaan die zwangerschappen van jullie!
Lien, bij de andere twee was je toch niet zoveel over tijd?

Ik moet ook creche boekje beschrijven, en kijken wat er eigenlijk allemaal in de crechetas zit. Geen zin in.

En Schorrie slaapt ook nog steeds niet, die zit nog in vakantieritme.
Hoi Morrie, leuk dat je er weer bent, en nóg leuker dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Athena nu op vakantie, heb ik gemist geloof ik... Dan nog maar een zwaaitje achteraf, veel plezier!

Best een lekker rustig dagje gehad. Gister voetbal gekeken bij schoonouders en Pebbeltjes daar laten liggen. Beetje brak wakker geworden vanochtend maar was snel over. Pebbeltjes gehaald en beetje gelummeld.

Groot Pebbeltje heeft leren schaken van Pebblo, weet nu al welke stenen welke zetten doen (kan ik nauwelijks onthouden) en denkt ook al een paar zetten vooruit.

Op zwemles eindelijk bericht dat het goed gaat. Als hij volgende keer weer zo zwemt als vandaag mag hij met kleren aan gaan zwemmen. Helaas is zijn vaste juf er volgende week niet en is het de week er op kijkles. Dus die volgende keer is pas op 13 juli. Maar goed, als ze eenmaal met kleren zwemmen gaat het snel en heeft kind hopelijk nog voor einde van de zomer A-diploma.

Voor Klein Pebbeltje maakte ik een fietsje van GP in orde, 16 inch ofzo. Ketting lag eraf en banden waren zacht. Met zadel laag was fietsje toch nog iets te hoog. Dus zadel van 12-inch fietsje nog even hoger gezet, Ik wil weer eens met hem gaan oefenen en hij fietst zo weg! Heeft de verdere middag gefietst. Hij was zelf heel erg trots, zo schattig!

GP wil graag een Nintendo DS voor zijn zwemdiploma. Maar ik vind het veel te duur. En ben sowieso niet zo happig op die dingen. Dus is GP er voor aan het sparen (50ct zakgeld per week, en hij heeft zijn 'eigen zaak', met mooi weer verkoopt hij limonade voor de deur!). Af en toe wordt hem nog wat toegestopt door schoonouders en inmiddels heeft hij zo'n 50-60 euro.

Nu zit ik te twijfelen om dan voor zijn A-diploma zijn spaargeld aan te vullen zodat hij DS kan kopen, schoonmoeder wil ook meedoen. Is dat gek, dat hij hem dan niet helemaal kado krijgt? Maar ding kost zo'n 150 euro ofzo en ik vind dat echt heel veel geld.

Verder gaat het zozo, voel me bij vlagen erg alleen. Is gek, want ben natuurlijk niet alleen. Maar toch.

En ik vind jullie allemaal lief. En 5 maanden is ook echt niet lang geleden.
Inderdaad Peb, 5 maanden is nog hartstikke kort!

En wat betreft kado, ik vind het niet zo'n gek idee hoor, voor hem is het kado zat, want hij krijgt wat hij wil hebben.
Ik vind het ook niet gek, Peb. En misschien vind hij het zelf juist leuk dat hij er ook voor gespaard heeft?

Vrolijk, is het de vriendin die ik denl dat het is die zwanger is? I hope so! Je vakantie klinkt gezellig! Leuk dat je zo af en toe kan komen aanwaaien trouwens!

He Lien, wat vervelend dat het wachten zo lang duurt. Zeker als je gestript wordt dan hoop je dat het iets in beweging brengt, maar helaas. Ach, je weet nooit, wie weet vannacht!

En Morrie weer terug! Ik hoop dat je dit uitgeruste vakantiegevoel lekker vast kunt houden en zo je verlof in kunt rollen, dat zou toch heerlijk zijn!

En arme Mini en Maxi! Gelukkig gaat het alweer goed met haar!

Hier drukke dag gehad. Apie is van kamer geruild dus we hebben een miniverhuizing achter de rug. Ik heb wel het gevoel dat het een goede verandering is dus het was het werk waard. Veder laten we volgende week een schilder een offerte maken voor het laatste schilder werk want het afmaken lukt anders niet ben ik bang.

Zaterdag gaat nog door hoor! Hoe zullen we het doen? Wil iedereen zelf wat meenemen of zal ik wat koken? Zeggen jullie het maar!

Nu nog even werken: we hebben een mogelijke opdracht. Een verbouwing van A tot Z regelen. Leuk!
Pebbles, cadeau is toch juist dat hij in staat is DS te kopen/krijgen? Lijkt me helemaal niet gek hoor, als hij daar zelf ook aan meebetaalt. En een DS, toevallig ging het daar zaterdag ook over op de het straatfeest, geen idee wat het is, ga zo eens googelen. Gaan zwemlessen in de vakantie door bij jullie dan? Bij ons is aankomende week de laatste les. En dan weer als school begint 10 augustus.

Morrie, dochter was 3 dagen voor uitgerekende datum, Kiloknaller 10 erna.... dus ik ken alle variaties. Had alleen echt gedacht dat nummer drie niet zo lang zou duren, baal er ook van, want had het liefst echt een kraamweek zonder (oudste) kinderen over de vloer gehad. Dat zit er niet meer echt in, vrijdag is hier de laatste schooldag.

Nathje, geef je site adres nog even door, dan kan ik zien wat jullie allemaal doen.

Zo, ga nu verzinnen hoe ik de werkster niet voor de voeten loop. Ze heeft zo'n vies zoetig parfum op, echt zo smerig. Is huis wel schoon, moet ik toch nog alles open zetten vanmiddag... (maar ik ben ook wel wat overgevoelig op dit moment denk ik, normaal ruik ik het niet zo, hoewel, dan ben ik ook aan het werk natuurlijk).
Nintendo DS, is zo'n klein spelcomputertje. Echt, wij behoren tot een soort uitstervende soort dat onze kinderen er nog geen een hebben. Zo goed als alle kinderen waar de Pebbeltjes mee omgaan, school, vrienden, familie en buurt, hebben zo'n ding.

Ik verafschuw die contactgestoorde kinderen die dan alleen nog maar met zo'n ding spelen, dus er komen wel restricties op.

Zwemlessen gaan hier altijd door. Pebbeltje zwemt op zondag, ook op 1e paas- of pinksterdag. Alleen rond/met Kerst zwemmen ze hier niet.

En hier nog 4 weken school tot de vakantie!
Pebbles, ik vind het echt helemaal niet gek als GP aan zijn Nintendo moet meebetalen. Juist opvoedkundig zeer verantwoord, dan weet hij de waarde van speelgoed in te schatten.

(Ik moet bekennen dat ik zelf wel een DS zou willen hebben, eens kijken wie mij er een cadeau wil geven, ik wil best zelf wat uit mijn spaarpot bijleggen ).

Lien, ik dacht dat KK ook rond uitgerekende datum kwam, maar niet zo. Wat jij nu hebt is mijn schrikbeeld. Schorrie kwam met 39 weken, ik wil niet dat ik met deze baby veel over tijd loop, komt slecht uit qua verjaardag Schorrie! Maar ook weer niet 4 dagen te vroeg want dat is Schorries eerste schooldag. Gewoon op uitgerekende datum of dagje erna lijkt me voor alle partijen het beste .

Ik ben vandaag nog een dagje vrij en had de werkster afgezegd. Vind het zo irritant als ik thuis ben en zij is er ook. Voel me dan erg opgelaten. Zie daar nu al tegenop qua verlof. Gelukkig gaat ze tijdens mijn verlof nog een paar weken met vakantie naar Polen. Nadeel is dan wel dat ik zelf e.e.a. moet doen maar dat moet dan maar.

Sowieso zie ik wel een beetje tegen mijn verlof op hoor. Jemig, ben vandaag nog dagje vrij en kan mijn dag wel vullen maar met boodschappen doen en dat soort suffe dingen, ik vraag me af hoe ik straks 4 weken ga vullen.

Wind, hoe vindt KW de basisschool? Ik ben zo benieuwd!

Vanmiddag gaan we met Schorrie kennismaken met de juf, om 15.15 uur. Schorrie ging vandaag met zoveel plezier weer naar het kinderdagverblijf dat ik het ineens helemaal niet zo heel leuk meer vind dat hij naar school gaat. Dat kleine ventje, dat al van alles moet dan, toch wel zielig.

Verder ga ik hem zo ook voor zwemles opgeven, nog zoiets wat hij dan 'moet', al zal dat nog wel een jaartje duren.

Ik denk dat ik Schorrie op dinsdag en vrijdag laat zwemmen om 18 uur. Wel rottijd qua eten, maar dan is er wel altijd een van ons thuis om op de baby te passen. Zat me wel gelijk te bedenken hoe dat dan moet als ik uit eten wil op vrijdag .

Nathje, waarom is Apie van kamer geruild? Ik neem aan dat ze deze kamer nog niet zo lang had, vanaf jullie verhuizing?

En ik vind het een goed idee als we allemaal wat meenemen. Wie komen er ook alweer?
O ja, Athena, Schorrie heeft gisteravond ademloos naar het cd'tje geluisterd. Het was een genot om naar te kijken, hij ging er helemaal in op. Ik ga nog meer luister cd's kopen heb ik besloten. Lijkt me ook ideaal als de baby er straks is en ik zit te voeden oid.
Ik kom zaterdag, maar kan pas weg als Pebblo thuis is, tegen half zes.
Even checken of er al babynieuws is, maar nee.... hopelijk ben of lig je (te) bevallen, Lien!

Morrie, welkom terug!

Vergeet het elke keer te zeggen maar KW en Bries zijn zó blij met die luistercd dat we overwegen om meer luistercd's aan te schaffen ipv zo'n draagbaar dvd ding (met zicht op lange rit naar Italie) .Leuk verjaardagskado ook!

Ik kom zaterdag. Staat er al iets in AK over meenemen?

Kom later (langer) terug.

Nu in bespreking...
Oh ja, shoot, zaterdag! Ik kan nog steeds, maar had er niet meer aan gedacht. Allemaal wat meenemen is prima! Anders in kelder even op elkaar afstemmen wie wat meeneemt?

En hai Morrie, leuk dat je weer terug bent en vakantie leuk was

En te laat om Athena een fijne vakantie te wensen, maar ik gun het je wel van harte natuurlijk

Morrie, dan stuur je oma mee naar zwemles of ga je pas na 19u uit eten Zwemlestijden zijn altijd lastig, maakt niet uit wanneer het is. Sowieso het rekening moeten houden ermee elke week.

Hier nog 3 weken tot vakantie (voortgezet onderwijs allemaal)! Dit jaar dus met zijn allen (Maxi al brugger, Mini nog geen school) ZEVEN weken vrij
Ik heb toetjes voorstel gedaan daar in dat zonder naam.

Zwemles is geregeld. Gemiddelde wachttijd 11 maanden maar voor dit tijdstip waarschijnlijk korter. Ik ben heel benieuwd. En inderdaad Mille, alle mogelijke tijden zijn onhandig, zeker omdat het jarenlang elke week gaat duren als je tot C doorgaat. En dan nog 2 keer per week ook. Nou ja, misschien ga ik die tijd wel nuttig besteden om zelf een half uurtje banen te trekken ofzo, op 'mijn' dag.

7 weken vrij, wat een heerlijkheid. Ben je in ieder geval vrij als ik verlof heb, heb ik een forummaatje . Gaan jullie nog op vakantie Mille? En Elyane, wat ging jij nou ook alweer doen? Je had wel een camping gevonden volgens mij, maar ik ben het even kwijt.
Ben bezig met de adressenlijst van de geboortekaartjes, zodat ik weet hoeveel postzegels, kaarten en enveloppen ik nodig heb. In 4 jaar tijd zijn er wel 3 mensen dood gegaan van het lijstje, 2 gescheiden, veel kinderen bij gekomen en heel veel mensen verhuisd. Maar vooral 3 mensen dood is raar, dat je die dan gewoon van je lijst verwijdert....

Heb ook al een wit babywasje gedaan, én gestreken. Dan ineens laat ik de strijk geen weken liggen .
Babykleertjes strijken is wél leuk

Bizar wat er in zo'n tijd kan gebeuren met de mensen op je adressenlijst. Heel bizar en confronterend.

Morrie, jij vroeg hoe KW het heeft op school.

Hij gaat morgenochtend voor de derde (en laatste) keer wennen en hij vindt het echt heel leuk. Maar wat is hij klein tussen al die kleuters! Van de week vroeg hij aan het ontbijt heel stoer aan me "mam, ga ik vandaag naar de basis". Zo grappig.

Hoe vond Schorrie het vanmiddag?

Lien, tijd niets gehoord.

Al een baby in je armen?
Schorrie vond het wel spannend. Het duurde maar een half uurtje, even kennismaken met de juf (ik vond haar vreemd....) en het lokaal bekijken. Er was nog een ander jongetje dat ook na de vakantie in Schorries groep begint. Schorrie hield toch wel de hele tijd onze hand vast. Tot het jongetje naar een poppenhuis liep, toen liep Schorrie er achteraan, maar halverwege bedacht hij zich en liep snel weer naar Harrie terug, het schatje.

Maar als ik zie hoe makkelijk hij op vakantie vriendjes maakte en dat hij eigenlijk nu al na een kwartier zelf wilde gaan spelen, denk ik dat het wel goed gaat komen met het kereltje.

Gelukkig vind KW het leuk, merk je dat hij erg moe is na zo'n wenochtend?
Ach, schatje... ik zie hem helemaal voor me.

Moe? Tja, eigenlijk valt het wel mee. Ik moet wel zeggen dat ik de middagen na het wennen niets had gepland. Gewoon hangen in de (speel)tuin achter of op de bank thuis met een dvd-tje.

Morgen gaat hij weer... ik vind het zo leuk!

En dan opeens zit ik alleen thuis met Bries en weet ik niet wat ik met hem moet doen, zo samen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven