Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Ja die man die ik ken denkt er dus ook heel luchtig en makkelijk over. Ik snap dan niet waarom ze geen open relatie hebben. Dat je seks met een ander wil snap ik. Maar het liegen of verborgen houden niet. Ik vind dat niet eerlijk naar de partner toe want die blijft wel braaf omdat dat de normen en waarden zijn.

Ik heb nog eens een extra struikelblok waarom ik het niet ga doen. We werken met elkaar en wil absoluut niet dat de afdelinf eventueel te horen krijgt wat ik dan wel niet gedaan heb met hem.

@rooss

Ik vind het interessant om ook inzichten te lezen van de kant van een minnares. Waarom ga je vreemdgangers uit de weg als het je verder niets uit maakt?
Ik schrijf niet dat het me helemaal niks uitmaakt toch?

Dat ik me niet schuldig en niet direct (eind) verantwoordelijk voel betekent niet per definitie dat ik graag aan aan ontrouw meewerk. Maar ik ben niet zo principiëel dat het helemaal nooit zal gebeuren. Beetje lastig te snappen misschien.

Verder date ik niet graag met vreemdgangers omdat het onpraktisch is. Ik neem graag in het weekend alle tijd voor een leuke date. En juist deze mannen zitten dan vastgebakken aan thuis. Daarbij heb ik niet zoveel zin om rekening te houden met berichtjes die ik op bepaalde momenten niet mag sturen. Misschien ben ik een beetje te eigengereid voor het echte minnaressenbestaan
Ik date dus een bezette man (zelf ook bezet ), ik voel mij niet schuldig naar zijn vrouw.

Dat is zijn verantwoordelijkheid, hij kiest hier heel bewust voor.

Hebben intensief contact en praten ook met elkaar over thuis , beetje de dagelijkse dingetjes.

Weten van elkaar goed hoe we hierin staan.
Ik ken iemand bij wie haar man is vreemd gegaan en zij was echt in staat om die vrouw te slaan als ze haar zou tegen komen. Zelfs voor zoiets zal ik al bang zijn. Ben echt een schijterd haha. Hoe zien jullie dit dan? Want dan komt men met de reden aan dat jij bewust in zee bent gegaan met iemand die bezet is.
Ook ik ben minnares van een bezette man. Het is zijn keuze om het zo te doen, ik voel me daar niet schuldig om. We wonen een behoorlijk eind uit elkaar, ik vind dat wel een prettig idee. Weinig kans dat we elkaar in het dagelijkse leven tegen het lijf lopen. Dus ook weinig kans dat ik in m'n gezicht wordt gemept als het uitkomt.
Heb vandaag terug een moeilijke dag. Het is niet makkelijk om alles zomaar naast me neer te leggen. Ik voel een yrote drang om contact met hem op te nemen. Maar ik weet dat ik dat beter niet doe. Het wordt alleen maar nog pijnlijker dan

.
Heb je zijn contactgegevens gewist? Een tip die ik hier een keer las: schrijf zijn telefoonnummer op in een boekje en stop dat in een afgesloten kastje/laatje. Wis het nummer uit je telefoon. Als je dan de drang voelt om hem te appen/bellen of wat dan ook, moet je een aantal handelingen verrichten om dat te doen, en heb je de tijd om jezelf tegen te houden.

Veel sterkte!
Dank je Barbarella. Dat heb ik al gedaan. Ben ook vast en zeker van plan om hem niet meer te contacteren. Ik denk dat ik eerder de spanning en de aandacht mis dan dat ik hem mis. Het leek allemaal zo perfect en plots is het over. Daar heb ik het moeilijk mee.
Goed dat je dat inziet. Het is ook heel raar gegaan, ja. Cold turkey is lastig, maar op den duur het beste.
Roderoosje, ik ben daar absoluut niet bang voor. Natuurlijk is de bedrogen partij in eerste instantie heel erg kwaad op de minnares, vind ik ook logisch. Die woede moet een kant op en dat bij je eigen man leggen is eng en confronterend. Dan kan je beter de verleidende slet de schuld geven. En dat mag, een bedrogen vrouw zou welkom bij mij zijn en ik zal haar keurig van antwoord dienen.

Nieuwkomertje, knap dat je ziet dat je verliefd bent op het gevoel en wellicht niet zozeer op hem. Nu nog een kant op met je rotgevoel want ik snap dat je liefdesverdriet hebt.
quote:barbarella70 schreef op 03 januari 2014 @ 08:12:. Dus ook weinig kans dat ik in m'n gezicht wordt gemept als het uitkomt.

Ik heb ook al eens gehoord dat man van liefste lief mij een blauw oog zou komen slaan.

Gelukkig woon ik ver weg op een eiland!

(ik had 'm 1x laten slaan, als ie daarna nog verder zou gaan, dan pas teurgslaan. 1x, heel hard op de juiste plaats)
Roderoosje, gewoon een gezellig avondje met deze man op pad gaat geheid uitlopen op zoenen (misschien zelfs meer...) Weet waar je aan begint! Als jij geen bijvrouw wilt zijn, als jij een man voor jezelf wilt, dan moet je niet ingaan op voorstellen van een bezette man, klaar. Je moet er vanuit gaan dat hij (en zeker deze man, hij is er zeer duidelijk over) nooit zijn gezin in de steek zal laten.

Ik heb me nooit erg schuldig gevoeld tov de partner van mijn minnaar, dat is zijn keuze en zijn probleem. Ik heb ook nog nooit een minnaar gehad die in de buurt woonde, dus ik ben niet bang voor onverwachte pijnlijke ontmoetingen.

Nieuwkomertje, je hebt pijn, en terecht, en ik leef met je mee maar je verdient beter dan deze man die zomaar niets van zich laat horen. Je bent heel goed op weg, volhouden, geen contact meer zoeken, niet achter hem aanlopen, zoek afleiding, wees lief voor jezelf!
@Roos

Hij wist het goed in te kaderen. Romantische sfeer, mooie praatjes,... Ik ben boos op mezelf dat ik erin getrapt ben. Natuurlijk heb ik genoten van onze dates. Moeilijk te zeggen of ik wel of niet gevoelens voor hem had. Wellicht was het gevoel van veiligheid, gekoesterd te worden dat ik zo aantrekkelijk vond.

Het feit dat hij nu verdwenen is pleit niet in zijn voordeel natuurlijk. Dat is maar goed ook.

@dymo

Soms is het hard en ik heb er al (in het geniep) tranen voor gelaten. Ik verdien inderdaad beter maar het zal een tijd duren vooraleer ik nog eens een - gelijk welke - relatie met een man begin.

Bedankt voor jullie steun, het maakt het me makkelijker om vol te houden !
Er is hier altijd iemand om tegenaan te leuteren, nieuwkomertje. Ook al is het virtueel, het helpt wel om ergens je verhaal kwijt te kunnen. Sterkte!
Jeetje wat gaat dat snel hier. Moet wel vaker even langs de site gaan om "bij te blijven" merk ik 😃

Het advies een nummer uit de telefoon te halen en ergens dan toch maar even op te schrijven is denk ik niet echt een oplossing. Als het nummer niet meer bij de hand is, ken je het binnen no time uit je hoofd. En anders is het alleen maar meer werk. Knap kastje die de drang naar contact kan tegenhouden ;) Ken je het nummer nog niet dan is volledig deleten de enige optie die werkt. Het lost het damn-probleem niet op, maar helpt om niet makkelijk aan de verleiding toe te geven.

Rooss4 ... fijn zo'n spiegel... (ja daarom ben ik hier inderdaad ook wel) Natuurlijk heb je een punt. Ze kent mijn gedrag. Ik ken haar ook. Het is beslist onbespreekbaar. De grens van het bespreekbare ligt echt vele gradaties lager. Geloof me, een reclame over een man waarvan de hartslag oploopt bij het zien van een mooie vrouw (die met die app) roept al woede op. Je vraag of het me niet interesseert begrijp ik niet helemaal.

Forbiddenfruit, we kunnen het idd niet bij praten alleen houden. Het stukje intimiteit wat we hebben voelt zo fantastisch dat we daar wel aan toegeven. Maar het blijft een auto en die blijft netjes. Dus we gaan niet zo ver. Ik vind het ook knap en geloof mijzelf ook niet meer, zeker niet na ons recente contact gisteren, dat we het houden bij wat we nu doen als we een andere plek opzoeken. Ik voel me enerzijds heerlijk en anderzijds erg rot. Het cliché verhaal dus. En toch wil ik het niet opgeven, want het geeft me iets waar ik erg behoefte aan heb en in eerdere relaties ook niet (meer) had. Deels zelfs helemaal niet heb gehad.

Wat ik nog niet gezegd heb, is dat zij ook getrouwd is. Gelukkig is met haar man (ja dat kan) en er echt niet aan denkt, ook niet in de verste fantasie, om hem te verlaten voor mij. Ondanks mijn worsteling en verlangens is die ellende ook niet iets wat ik wil bij mij.

Ms lul ik mijzelf zo nu en dan erg tegen, geen idee.... ik hoor het wel van jullie spiegels 😃 Vind het fijn af en toe van me af te schirjven...
quote:damntoo schreef op 03 januari 2014 @ 11:50:Dus we gaan niet zo ver. Ik vind het ook knap en geloof mijzelf ook niet meer, zeker niet na ons recente contact gisteren, dat we het houden bij wat we nu doen als we een andere plek opzoeken.

Mooi, dat voortschrijdende inzicht

quote:Wat ik nog niet gezegd heb, is dat zij ook getrouwd is. Gelukkig is met haar man (ja dat kan) en er echt niet aan denkt, ook niet in de verste fantasie, om hem te verlaten voor mij.Ooh, maar weinig vreemdgangers willen hun partner verlaten hoor... dat is echt iets totaal anders.
quote:spraakwaterval schreef op 03 januari 2014 @ 10:49:

[...]

Ik heb ook al eens gehoord dat man van liefste lief mij een blauw oog zou komen slaan.

Gelukkig woon ik ver weg op een eiland!

(ik had 'm 1x laten slaan, als ie daarna nog verder zou gaan, dan pas teurgslaan. 1x, heel hard op de juiste plaats)Het is 1 januari geweest!! Gefeliciteerd zeg, met je nieuwe relatie! Jullie hebben ongetwijfeld al twee hele fijne dagen met elkaar doorgebracht. Wat een genot!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:dymo9 schreef op 03 januari 2014 @ 12:35:

Ooh, maar weinig vreemdgangers willen hun partner verlaten hoor... dat is echt iets totaal anders.

En toch zijn er maar heel weinig relaties overeind gebleven hier. Van bijna iedereen die hier als getrouwde man/vrouw komt en vreemd gaat of waar een ander in het spel is, loopt de eigen relatie vroeg of laat op de klippen.

Nieuwkomertje, probeer niet teveel te blijven hangen in het verdriet, dat kun je je gezin niet aandoen. Jij bent met je hoofd volgens mij continu bij je ex-minnaar, probeer jezelf echt een schop onder de kont te geven en kijk vooruit.

We roepen het hier wel vaker: eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger. Die barriere is de eerste keer het grootst, maar wordt daarna steeds lager. Ik wil echt niet zeggen dat dat voor iedereen geldt, maar als je niet aan de onderliggende issues gaat werken waarom je vreemd gaat (spanning, aandacht, goddelijke seks), zul je steeds weer in de verleiding komen.

Ja SWL, eindelijk is ze helemaal van jou! Hoe reageerden man en kind van liefste lief?

Roderoosje, bedenk: jij bent een prooi voor hem. Een niet zo heel erg moeilijk te vangen prooi misschien zelfs. Voor veel mannen is het slechts de jacht, daarna is "het hebben van de zaak het einde van het vermaak".
quote:oranjexx schreef op 03 januari 2014 @ 14:21:

[...]

En toch zijn er maar heel weinig relaties overeind gebleven hier. Van bijna iedereen die hier als getrouwde man/vrouw komt en vreemd gaat of waar een ander in het spel is, loopt de eigen relatie vroeg of laat op de klippen.

Dat klopt, maar dat is iets anders dan je partner verlaten voor je lover, en zeker aan het begin van de minnaarsrelatie denken de meesten nog dat het thuis wel goed zit (tenminste, ik wel).

Wat je zegt van die jacht tegen Roderoosje, zo had ik het nog niet bekeken maar ja, dat zit er vast achter. Goed gezien!
quote:dymo9 schreef op 03 januari 2014 @ 14:51:

[...]

Dat klopt, maar dat is iets anders dan je partner verlaten voor je lover, en zeker aan het begin van de minnaarsrelatie denken de meesten nog dat het thuis wel goed zit (tenminste, ik wel).

!Dat denk ik ook hoor, dat geldt voor mezelf ook. Toen wij onze relatie open gooiden, dachten wij ook dat het allemaal super zat tussen ons. Maar dankzij de ervaringen die we onderweg tegenkwamen, zijn toch wel een aantal zaken bloot gelegd die voorheen met de mantel der liefde werden bedekt, of die we van elkaar accepteerden zonder bespreekbaar te maken. Tot nu toe denk ik dat onze relatie er sterker van geworden is.
quote:spraakwaterval schreef op 03 januari 2014 @ 10:49:

[...]

ik had 'm 1x laten slaan, als ie daarna nog verder zou gaan, dan pas teurgslaan. 1x, heel hard op de juiste plaats)

Zo stoer, echt ik druip.

O nee, je woont veilig op een eiland, gewoon laf dus eigenlijk.
quote:Heeeidi schreef op 03 januari 2014 @ 13:34:

[...]

Het is 1 januari geweest!! Gefeliciteerd zeg, met je nieuwe relatie! Jullie hebben ongetwijfeld al twee hele fijne dagen met elkaar doorgebracht. Wat een genot!Dat ook ja
Nee, Damntoo, ik vroeg niet of het je niet zo interesseerde, ik vroeg of je er niet zo mee zat.

En dan doel ik op je stiekeme escapades natuurlijk. Zit je er niet zo mee dat je achter haar rug iets met een andere vrouw aangaat.

Jouw verhaal doet me ook weer een ander draadje aansnijden. Wat is erger/schadelijker/meer bedrog, lichamelijk vreemdgaan of geestelijk vreemdgaan.

Als ik een partner zou hebben die een keer buiten de boot pieste, zou ik dat dan erger of juist minder erg vinden dan een partner die structureel zit te pulken, frunniken en frotten terwijl er diepgaande gesprekken worden gevoerd.

Mm, misschien vind ik dat 2e wel meer "bedrog".
4 op een rij en dan stop ik.

Het klopt dat "hier" weinig relaties overeind blijven maar wat hier schrijft is nog niet een fractie van vreemdgaand NL. En waarom heb je de behoefte om te schrijven... zou dat toch iets te maken hebben met een frietseltje in de knoperij zitten met je eigen gedachten en gevoelens?

Ik denk dat 90% van de vreemdgangers dat gewoon lekker vrij en blij en redelijk discreet doet. Zonder ooit de behoefte te hebben dit ooit te delen.
quote:Rooss4 schreef op 03 januari 2014 @ 15:32:

Ik denk dat 90% van de vreemdgangers dat gewoon lekker vrij en blij en redelijk discreet doet. Zonder ooit de behoefte te hebben dit ooit te delen.Alleen al om de kans op ontdekking door roddelarietus te voorkomen ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven