Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Ha Meiden,

Tjee! Ik heb zo weinig gelegenheid om uberhaupt achter de pc te zitten, dat ik al helemaal absurd weinig op het forum ben. Ik zie dat ik nu zelfs al meer dan 15 pagina's achterloop. Hopelijk nemen jullie mij het niet kwalijk. Ik ben jullie niet vergeten, maar heb het gewoon zo druk tegenwoordig. Ik ben een ware ploetermoeder af en toe.

Ik ga binnenkort weer even helemaal bijlezen en zorgen dat ik op iedereen kan reageren.

Nu even een korte update over ons.

Tim is alweer ruim 7 weken oud en hij doet het nog steeds geweldig. Per dag krijgt hij gemiddeld 7 voedingen (alles borstvoeding!) en dat betekent dat we meestal nog maar een nachtvoeding hebben. Gelukkig begint het tijdstip van die voeding steeds meer naar de ochtend te kruipen. (Vanochtend was het pas om 5 uur en de laatste voeding van de dag was om 22 uur!) Omdat hij (net als zijn grote broer Bas destijds was) een beetje onrustig werd, zijn we begonnen hem in te bakeren (vanaf dat hij drie weken oud was). Sindsdien is de rust weergekeerd.

Nou ja, rust is een betrekkelijk begrip in ons huis geworden. Ik ben continu met een of ander kind bezig en heb momenteel nauwelijks tijd voor mezelf. Ik loop 's middags vaak nog in mijn ochtendjas rond en er zijn dagen dat ik helemaal niet aan douchen en aankleden toekom. Ik ga ervan uit dat daar nog verandering in komt....

Gelukkig is het allemaal geweldig goed te doen, omdat ik intens geniet van mijn beide kinderen en mijn man. Voor dit moment is dat absoluut genoeg voor mij. Maar ik weet zeker dat er vroeg of laat een moment komt dat ik ook weer meer wil zijn dan moeder van en vrouw van. Tot die tijd geniet ik gewoon even verder van het zorgen voor iedereen.

Veel liefs en groetjes voor jullie allemaal.

Ik probeer binnenkort bij te lezen en te reageren, maar ik weet niet precies hoelang het gaat duren. Nogmaals sorry!

Kus,

Utah
Utha, geeft toch niet. Fijn dat je wel af en toe laat weten hoe het gaat. Misschien lukt het in de toekomst beter om meer te schrijven hier.

Jeetje, wat balen he gisteravond! Bah, dacht echt dat we het wel goed zouden doen, maar toen hij zo vroeg Kuyt al ging wisselen. ZONDE! Maarja, eerlijk is eerlijk de Russen waren gewoon beter.

Maar toch baal ik ervan!!!!!!!
Harley, hoe is het bij jou?
Balen zeg, dat we niet door zijn! Ik heb de wedstrijd i een shoarmatent gezien. De Turkse eigenaar: Niet de hoop opgeven, bij ons kwam het ook goed...

Utah: Fijn te horen dat het goed daat! En voel je niet schuldig, gewoon af en toe je hoofd om de hoek steken is genoeg!

Harley & Bloem: Dikke knuffel en inmiddels zeer gespierde duimen van het duimendraaien voor jullie!
Helemaal vergeten te vragen Nadine, maar hoe is het met het eten van je mannetje?
wat balen he dat we eruit liggen.... maar oké ze waren beter...

Utah leuk om weer eens wat van je te horen!

Ik heb storing op mijn hyves! Ik kom er nog wel aan hoor, maar moet het eerst oplossen, anders kan ik niet krabbelen.

Verder geen nieuws, ben niet meer duizelig en ook niet meer misselijk. Voel eigenlijk helemaal niets

Woensdag de uitslagen. Ben er wel zenuwachtig voor.

Lief dat jullie zo duimen.

x
Zo, ff snel ego...

Morgen komt Astrid van het cb om het voedingsdagboekje van Nick van afgelopen week door te nemen.

Zoals gezegd hebben we de fles en het eten omgedraaid en eigenlijk werkt dat goed. Hij krijgt smorgens dus een fles van 180cc (eet gulzig en alles gaat op!) en ik bied hem voor de vorm nog wel pap aan van 90cc maar daar eet hij meestal maar bar weinig van. Wel logisch overigens... Dan gewoon fruit om half 10. Dan om 12.00 uur 150cc fles (gaat ook helemaal op!) en om half 1 'n snee brood waarvan hij ongeveer 3/4 opeet (ook weer iets minder dus).

Z'n avondeten schommelt per dag. De ene dag gaat er met gemak 'n hele pot in, de ander dag met moeite 'n halve. De laatste fles bied ik 'm niet eens meer aan, die weigert hij toch stug dus ik geef gewoon 100cc yoghurt extra na het eten. Verder heb ik nog geen tand gesignaleerd, maar denk echt dat het daar mee te maken heeft. Ook schijnen kindjes hun energie maar in één ding tegelijk te kunnen steken en hij tijgert/kruipt natuurlijk sinds kort, daarbij trekt hij zich ook geregeld op aan vanalles en nogwat dus dat zou ook een rol kunnen spelen. Het kan ook gewoon een fase zijn en dat niks van bovenstaande van toepassing is... Ik weet het niet maar ik heb me er wel bij neergelegd. Hij komt niks tekort en als ie honger heeft gaat ie vanzelf eten!

We wachten het morgen ff af en dan zie ik wel hoe nu verder met hem...

Vandaag op het kdv hadden ze per ongeluk de fles en het brood weer omgedraaid en hij at dus gewoon 1 snee brood en daarna heeft ie nog heel de fles leeg gedronken! Nou, schiet mij maar lek, ik snap er niks van! Dat ga ik morgen dus ook maar weer proberen!

Nu ff lekker bankhangen beneden.

Oh ja, we hebben zaterdag een mooie zweefparasol gekocht! Ben helemaal blij!

Greetzzzz Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Fijn dat het beter gaat Nadine! Het zullen inderdaad wel tandjes zijn ofzo. Hoop dat het snel helemaal over is.

Hoe is het bij Bloem en Harley?

Tink, ik weet niet naar welke datum je aan het toeleven bent, maar weet dat we voor je duimen!

Vandaag mijn allerlaatste dag op mn ene werk. Kom daar volgend schooljaar ook niet terug. Dan morgen nog een dagje "werken" en dan vrijdag een afscheidsfeest van mijn vader die stopt met werken. En dan.... vakantie/verlof!
Jippijeeeee Zaza: Wat fijn voor je meis...

Je kunt de rust hard gebruiken denk ik.

En dan...genieten maar!!

FIJNE LAATSTE DAG DAAR OP DAT WERK!
Nadine: Succes met de voeding en fijn dat er even iemand voor komt...het komt allemaal goed hoor.

Tink,Harley en Bloem: knufffffff de duipjes draaien altijd hoor!

Utah: Leuk je weer gelezen te hebben en voel je niet schuldig..niets moet meis!

Het is goed zo af en toe te lezen hoe het met je is en doe maar rustig aan!

Ongeduld: knuffel
Bloem: Hoe is het? Gister had je ongesteld moeten worden toch? En vandaag de uitslagen! Spannend joh, trek je het nog een beetje? Dikke knuffel!

Harley: We missen je!!!

Nadine: Had Astrid nog goede tips? En kanonnen, wat een mooie parasol, maar wat een prijs!

Zaza: Hoe was het afscheid? Lijkt me wel raar. En hoe is het met je buik?

Tink: Als ik het goed heb, is aankomende vrijdag D-day toch?

Sweet: Je bent weer heel lief voor iedereen, maar hoe is het met jou???

Hier eigenlijk weinig nieuws. Ik geniet van mijn laatste vrije weekje door helemaal niets te doen. Guido is gister weer naar de gastouder geweest. Weer geen centje pijn, zo lekker! Toen ik hem kwam ophalen, zaten ze lekker buiten in het zonnetje. Ik kreeg meteen een vette smile! Mensen zeiden vaak tegen me: Hoe ouder ze worden, hoe leuker het wordt. Ik geloofde dat nooit, want ik vond het immers nu al zo leuk. Maar het is echt waar! Guido is nu echt bezig om contact met je te zoeken en aandacht te trekken. En hij lacht zoveel! Gister lagen we even te knuffelen en ik werd zo overvallen door zo'n enorm geluksgevoel!

Ik heb ook mijn inwerkprogramma gekregen. Volgende week 2 dagen Deventer, 1 dag Groningen, dan door naar Soest voor een overnachting en een volledige dag. De drie weken daarna zit ik maandag & dinsdag in Den Haag. Best heftig, maar ik heb er wel veel zin in!

Hum..... voor iemand die zegt dat er weinig nieuws is, weet ik toch nog een best verhaal te tikken!
Ik denk dat B80 bezig is.......

Meiden, voor de meeting.

Volgens de datumprikker zijn zondag 27 juli en zondag 3 augustus het meest geschikt. Mijn voorkeur gaat dan uit naar 3 augustus, maar ik weet niet hoe de rest zit.

Meiden die kunnen zijn: Zaza, Blink, Nadine en ik zei de gek. Tink heeft aangegeven nu even liever niet, maar kan later natuurlijk altijd aanschuiven. B80 heeft even iets anders te doen ;). Sweety heeft nog niet gereageerd, FOEI! Bloem twijfelt nog. Utah en Harley hebben nog niet op de berichten van een meeting gereageerd.

Dan nog een lokatie..... Wij Noorderlingen zijn in de meerderheid! We kunnen een openbare lokatie kiezen, bijvoorbeeld een dierentuin. Maar we kunnen ook bij mij afspreken. Mijn tuin is echter nog niet visiteproof, dus we zijn dan veroordeeld tot binnen. Iemand anders nog suggesties?
@ Ongeduld: ja, de sol is niet voor niks (en daar komt ook nog de voet en de beschermhoes bij...), maar het is ook investeren in de toekomst. Als we met 6 man aan het tuinstel zitten, waren we altijd aan het schuiven omdat niet iedereen in de schaduw kon zitten. Dat kan met deze wel. Tis gewoon een verrekte praktisch ding, maar ook wel horecakwaliteit hoor.

Astrid is gisteren idd geweest Omdat Nick het eigenlijk al weer zo goed deed, konden we weer proberen om terug te gaan naar zijn "normale" schema. Dus eerst brood en dan fles maar dat ging gisterenmiddag meteen weer verkeerd. De fles van 19.00 uur hoeven we hem niet meer aan te bieden, hij krijgt genoeg zo. Ach, we proberen het gewoon en anders gaan we fles en eten weer gewoon omdraaien!

Ik denk trouwens ook dat B80 bezig is. Khad al ff op d'r hyves gekeken, maar nog geen nieuws. Welk maandtopic schrijft zij mij, misschien dat daar iets staat?

Ga nu snel verder met m'n strijk. Heb een kindloos dagje vandaag en wil natuurlijk 100 dingen doen!

Liefs Nadine
@ Ongeduld: ik wil best een eindje rijden, maar heb ff op routenet gekeken en een ritje naar jouw woonplaats duurt voor mij 2 uur en 15 min. Zijn er nog ander opties? Ik vind een dierentuin ook leuk maar welke zou het dan worden?
uitslag onderzoek vriend niet goed. Ik weet allemaal niet zo goed meer hoe en wat, ik had een nieuwe gyn en ik vind haar zo niet aardig. Gaf deze boodschap, nam ondertussen nog een telefoontje aan en legde niets uit behalve dat de uitslag niet goed is of iui mogelijk is en zoniet dan ivf. Vriend en ik zijn helemaal stuk en zitten vol met vragen.

Ik haak ook even af met de meeting, trek dat nu niet en laat hyves ook even rusten. (Heb erg de behoefte anoniem te blijven nu)
Bloem, alle begrip meid! heel veel dikke knuffels voor jou en vriend!

Wat verschrikkelijk stom dat jullie zo behandeld zijn. Natuurlijk ben je overdonderd door zo'n bericht en dan gaat zo'n kippetje ook nog zitten bellen, belachelijk! Heb je wel om meer uitleg gevraagd? en zo niet, meteen een nieuwe afspraak maken om al je vragen te kunnen stellen! Heel veel sterkte met het verwerken van dit nieuws. Als je maar weet dat je hier altijd terecht kunt hè!!

Heel veel liefs Nadine
Nadine, vind jij dat ik kan bellen en vragen om meer uitleg? Na wat gegoogel heb ik alleen nog maar meer vragen. En 2 maanden is zooo lang
quote:bloemetje78 schreef op 25 juni 2008 @ 12:27:

Nadine, vind jij dat ik kan bellen en vragen om meer uitleg? Na wat gegoogel heb ik alleen nog maar meer vragen. En 2 maanden is zooo lang

Jazeker vind ik dat je kunt bellen! Je kunt aangeven dat je redelijk overdonderd was door het nieuws en dat er veel van het gesprek langs je heen is gegaan (en dat is waarschjinlijk niet eens gelogen). En geef gewoon aan dat je nog een aantal vragen hebt die niet 2 maanden kunnen wachten. Misschien heeft die gyn wel een telefonisch spreekuur en kan ze je zo al helpen en anders vraag je gewoon of je een afspraak kunt maken omdat je nog zo'n hoop vragen hebt. Ik denk niet dat dat zo raar is hoor. Ik zou het iig zo doen.

Succes lief Bloemetje!

Knuffel Nadine
Hey Bloem,

Klinkt als ongeveer de uitslag die wij ook kregen de eerste keer. Dat je 2 maanden moet wachten is erv vervelend, moesten wij ook. Ze testen dan opnieuw omdat er nog wat verschil in kan zitten. Over 2 maanden is als weer "ververst" zeg maar. Als de uitslag niet goed is kan je dus wel geschikt zijn voor IUI (was bij ons zo) en als het nog wat minder/trager is kan het zijn dat ze je IVF aanraden. Maar in elk geval heb je nu misschien wel een oorzaak gevonden en ook een waar ze heel veel mee kunnen doen!

Gewoon nog een keer bellen, je vragen opschrijven zodat je niets vergeet.

Hey meiden,

Met Sweet gaat het wel goed hoor...behalve dat ze erg aan vakantie toe is en zooo graag weg wil.

Maar gezien het huis en de baby zit dat er financieel er even niet in. Ja het kan wel maar we willen nog zoveel en het kost en kost maar he?

Op 3 augustus heb ik vakantie en dan zijn we waarschijnlijk dat weekeinde naar mijn vader.

Maar als de rest wel kan gewoon door laten gaan hoor.

Zal nog even proberen wat te regelen ...want wil wel heel erg graag.

Jammer dat Tinkie niet komt...had haar heel graag ontmoet maar begrijp haar wel hoor.

Had ik ergens moeten reageren?

Oef zwangerschapsdementie he.....

Bloem: Lieve meid, uiteraard bellen net wat Nadine schrijft.

Natuurlijk kun je geen 2 maanden wachten....dit is hartstikke spannend en het is heel gewoon dat je meer wil weten meis.

Kies voor jullie en maak je geen zorgen over wat de medici denken, die zijn wel wat gewend hoor!

Sterkte en succes meis!!

En ik begrijp dat je de meeting niet zo ziet zitten, maar weet wel dat er altijd ruimte is voor jou met je vragen en twijfels.

Ook op een eventuele volgende meeting..

Je hoort erbij en gaan met zijn allen duimen dat ook jij en Tink en Harley binnenkort het blijde nieuws mogen krijgen.

xxxxxxxxxxx
Lieve lieve Bloem, wat een rot nieuws! Ik kan me goed voorstellen dat het nu allemaal even te veel is, dus neem je tijd. Ik sluit me bij Nadine aan, gewoon bellen. 2 maanden is inderdaad veel te lang. "Gewoon" aandringen en anders vriend laten bellen.

Dikke knuffel voor je!
Nadine: Je haalt met die sol inderdaad wel kwaliteit in huis, waarschijnlijk is ie z'n geld dubbel en dwars waard!

Sweet: Maar 27 juli kan ook hoor! Het wordt een druk weekend voor mij, maar dat maakt niet uit. Liever ik een druk weekend dan jij er niet bij!
Ik laat het heel snel weten...ga wel even mijn best doen misschien kan ik de boel omkieperen....

Lief van je Ongeduld (bloos) Het lijkt me ook wel supergezellig!

Enne we kunnen voor Nadientje anders misschien een middenweg kiezen?

Alleen ik heb geen rijbewijs dus graag wel per trein/bus bereikbaar.... :-)

Gezien mijn zwangerschapsdementie (sorry mag er niet mee spotten met dementie )verbaasd het me niks als ik straks als enige in Brussel belandt....
Nadine|: Die sol is zoooooooooo mooi.......staat ook nog op de (was) lijst van de wensen......

En die lijst is lang hahaha.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven