Geld & Recht alle pijlers

verhuizen en nu ?

04-01-2014 11:29 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
eindelijk na veel reageren heb ik met 7meetjaren een huisje gekregen. het liefst pak ik vandaag nog mijn spullen in haha.

mijn zoontje krijgt zijn eigen slaapkamer en er is zelfs nog een kamer over om hier mijn werkplek van te maken (taarten).

Echter stuit je dan op een leuk probleem, en dat is dat het huis vrij (of ja onwijs) groot is (voor mijn doen haha) er moet voor 100m2 vloer in !

ik zit nu op een woning van ongeveer 30m2.

De vloer die in deze woning zit kan ik niet meenemen, na lekkage van de radiatoren is deze goed verwoest.

Nu heb ik om 55euro te besparen geen urgentie aangevraagd, maar nu kom ik ook niet in aanmerking voor een bijstand.

ik kan niet in de min ivm vroegere bkr registratie dus dat word dan een klein vloertje. Ik heb deze maand 500euro over ( daar moet ik ook nog van eten ) maar daar moet de gehele verhuizing mee gedaan worden. Dubbele huur is er dan al vanaf.

ik heb op marktplaats gekeken maar hier vragen ze ook nog snel 300euro voor zoveel vloer. daarbij moet je natuurlijk bij laminaat ook een ondergrond hebben wat dan weer 100euro extra maakt.

dat zou inhouden dat er geen geld is om van te leven, benzine om te kunnen verhuizen enzovoort.

ik heb de dullartstichting al aangeschreven echter duurt dit 7 weken maar mijn huurcontract loopt 1 februari al af.

ik wil mijn zoontje niet in een stofhuis laten lopen waar een koude betonnen vloer in ligt.

Mijn slaapkamer en werkkamer is nog niet nodig, maar wel de plekken waar mijn zoontje loopt.

weten jullie misschien een oplossing of ergens waar je het goedkoop zou kunnen krijgen ?

groetjes
quote:bootje_op_de_golven schreef op 04 januari 2014 @ 11:58:

[...]

Ik wacht op het topic "Help, mijn nieuwe buurvrouw maakt zoveel herrie want haar kind stampt en ze heeft triplex op de vloer liggen" Ik woonde ernaast, maar heb ze nooit gehoord gelukkig Ach, het was in onze studententijd, in een studentenflat. Toen kwam het allemaal niet zo nauw
Ik heb nog wel wat pakken (volgens mij 2) groene platen (ondervloer) liggen. Daar wil ik best vanaf
quote:an_dre_a schreef op 04 januari 2014 @ 11:53:

Je hebt net 7 jaar de tijd gehad om te sparen. Het is niet alsof deze verhuizing onverwacht komt? :(

Denk dat je weinig opties hebt met zo'n klein budget, zou inderdaad eens gaan kijken naar restpartijen. Misschien ook even naar de kringloop voor een vloerkleed oid.Zou je denken haha, ik ben anderhalf jaar terug hoogzwanger op straat gezet dus moest opnieuw beginnen. Het was of vrouwenopvang of een kleine woning voor mij en mijn zoontje dus heb ik voor de woning gekozen. Echter ben ik nu net pas volledig schuldvrij waardoor ik nu pas in de gelegenheid ben om te sparen, wat ik gespaard heb is opgegaan aan de dubbele huur lees wel ik betaal nu bijna 700euro huur en in mijn andere woning 650 dus dat was al een smak geld.
Ligt er natuurlijk wel aan waar je woont betjebig ? Ik ga zo even langs alle verkooppunten voor vinyl misschien kan ik iets regelen met de bedrijfsleider(ster) qua kosten of een extra aanbieding
Heb je niemand in je omgeving van wie je dit kunt lenen? Het is een incidentele uitgave, niet een verkeerd uitgavenpatroon. En als je meubels er eenmaal staan is het zo'n gedoe om een nieuwe vloer te leggen. Bovendien is een enkele partij laminaat uiteindelijk vast goedkoper (en mooier) dan het in meerdere etappes aanschaffen.

Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
quote:ikwordmama schreef op 04 januari 2014 @ 12:09:

[...]

Zou je denken haha, ik ben anderhalf jaar terug hoogzwanger op straat gezet dus moest opnieuw beginnen. Het was of vrouwenopvang of een kleine woning voor mij en mijn zoontje dus heb ik voor de woning gekozen. Echter ben ik nu net pas volledig schuldvrij waardoor ik nu pas in de gelegenheid ben om te sparen, wat ik gespaard heb is opgegaan aan de dubbele huur lees wel ik betaal nu bijna 700euro huur en in mijn andere woning 650 dus dat was al een smak geld.Bwuh :( Beetje jammer van de timing, maar fijn dat je nu wat meer ruimte krijgt. Sterkte!
Ik zou bij Leenbakker het allergoedkoopste vvloerbedekking kopen voor in de woonkamer en de kamer van je zoontje. Verder een grote emmer latex voor de muren. Bij Kwantum heb je gordijnstof voor 3 euro per meter. En daarna de komende tijd kamer voor kamer doen. Maar nu eerst even met minder genoegen nemen. Tegen het knoeien kan je een stuk goedkoop tafelzeil onder zijn stoel leggen. Veeg je na het eten zo schoon.
Ik weet een laminaatboer die nu opruiming heeft en va 2 euro per m2 verkoopt.

Spotgoedkoop dus.

Is wel in het Oosten van het land maar als je wilt geef ik je de info.
Nog een andere optie: op sites als gratisaftehalen statan soms ook advertenties van mensen die hun huis leeg moeten opleveren. Mag je hun vloer er dus uitslopen.
Ik zou me echt liever schamen dan dat ik verder in de schulden zou stoppen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Helemaal mee eens hamerhaai!! Een huis van bijna 700 euro huren met een minimaal inkomen vind ik al een enorm risico.
quote:LillyFeeee schreef op 04 januari 2014 @ 12:36:

Helemaal mee eens hamerhaai!! Een huis van bijna 700 euro huren met een minimaal inkomen vind ik al een enorm risico.Behalve dan dat de woning die zij nu toegewezen heeft gekregen, recht heeft op huurtoeslag en die waar ze nu zit (tenminste, zo lees ik het) is in de vrije sector en heeft ze dat niet. Ik ben een jaar geleden verhuisd van een woning in de vrije sector (nog duurder dan 700 euro) naar een sociale huurwoning en deze was al 570 euro per maand. Echt, de gemiddelde prijs voor een sociale huurwoning is op dit moment al 570 euro per maand, iets vinden wat goedkoper is, is enkel weggelegd voor jongeren (onder de 23). Zodra iemand zijn woning verlaat, wordt de woning nl. opnieuw geevalueerd en kan het huurbedrag flink stijgen.
Goed marktplaats in de gaten houden, dat er deze ochtend niets op staat betekent niet dat er vanmiddag niets op staat... Echt meerdere keen per dag checken, koopjes zijn zo weg.

Daarnaast een beetje onderhandelen, misschien nemen mensen die ¤300 vragen, ook wel genoegen met ¤100 als je het snel komt halen en eventueel helpt om het er zelf uit te halen.
Dat kan jou ervaring misschien zijn, dat is niet de mijne. Hier in de stad zijn de meeste huizen tussen de 400 en de 550 euro. Huizen die duurder zijn, zijn op 1 hand te tellen elke week. Bovendien is huurtoeslag niet zaligmakend. Daalt elk jaar en kleine inkomensstijgingen hebben al grote invloed op de hoogte van de toeslag. Al met al een behoorlijk risico in mijn ogen.
Heb je al gekeken op gratisaftehalen.nl ? En idd op Facebook lid worden van weggeefgroepen in jouw regio.
Er is een webwinkel waar je restpartijen vloertegels kunt opkopen voor ¤0,50 per tegel. Deze koop je per pallet van 25 vierkante meter (=¤50). Makkelijk zelf te leggen, kun je leuke motieven leggen (als je creatief bent) en je pakt het makkelijk op en kunt het makkelijk schoonmaken als de kleine geknoeid heeft.

En anders kun je ook denken aan een restpartij zeil.

Oh, gefeliciteerd met je huis!!
quote:LillyFeeee schreef op 04 januari 2014 @ 12:53:

Dat kan jou ervaring misschien zijn, dat is niet de mijne. Hier in de stad zijn de meeste huizen tussen de 400 en de 550 euro. Huizen die duurder zijn, zijn op 1 hand te tellen elke week. Bovendien is huurtoeslag niet zaligmakend. Daalt elk jaar en kleine inkomensstijgingen hebben al grote invloed op de hoogte van de toeslag. Al met al een behoorlijk risico in mijn ogen.Je hebt gelijk, het zal misschien in sommige gemeenten wel zo zijn dat er goedkopere woningen zijn, maar dat is echt niet overal zo. De gemiddelde prijs die ik noemde ( http://www.telegraaf.nl/o ... theek/article20958899.ece ) is natuurlijk deels omdat er een aantal mensen zijn die langere tijd in een woning zitten en daardoor goedkoper zijn.

Ik kon kiezen of dit huis waar ik nu zit of 850 euro per maand blijven betalen. Huurtoeslag is niet zaligmakend, maar bedenk je wat het verschil is tussen wat ze betaalde en wat ze nu betaalt. Het lijkt misschien wel heel weinig, maar op jaarbasis toch zo'n 600 euro en dat verschil zal alleen maar toenemen, want een woning in de particuliere sector is niet gebonden aan de huursverhoging zoals deze geldt voor sociale huurwoningen.

En mocht je echt goedkoper willen wonen, dan gelden in de gemeenten waar dat misschien nog wel kan, ook nog bepaalde regels. Zo kon ik me bijv. niet inschrijven in omringende gemeentes, omdat ik niet economisch verbonden was en dan zit je ook nog met wachtlijsten. Het is allemaal niet zo simpel...
quote:Biebeliee schreef op 04 januari 2014 @ 12:23:

Ik weet een laminaatboer die nu opruiming heeft en va 2 euro per m2 verkoopt.

Spotgoedkoop dus.

Is wel in het Oosten van het land maar als je wilt geef ik je de info.

Ik woon in het oosten dus ideaal zou fijn zijn!

De huur voor een fatsoenlijk huis is gewoon hoog geworden ik woon nu particulier voor 700pm en hierop krijg ik geen subsidie.. Waarom zo duur ik woon midden in de stad, nu ga ik naar een leuke wijk zit ik mooi in de subsidiegrens dus dat gaat me straks 300euro per maand schelen.
Ik zie op gratisaftehalen.nl toch ook wel veel vloeren staan.
quote:shisensa schreef op 04 januari 2014 @ 13:03:

Ik zie op gratisaftehalen.nl toch ook wel veel vloeren staan.Ga ik eens kijken bedankt voor de vele goeie tips !
Je hebt deze maand EUR 500,00 over, nadat je dubbel huur hebt betaald? In totaald dus EUR 700 + Eur 650,00? Of begrijp ik dat verkeerd? Als het wel klopt heb je een behoorlijk inkomen, je schrijft immers dat je geen spaargeld hebt. En nu ben je ook nog eens verlost van de schulden? Dus eigenlijk zul je dan de komende maanden veel geld overhouden om in je huis te steken. Doe dan nu het hoognodige en spaar tot je iets bij elkaar gespaard hebt.
quote:ikwordmama schreef op 04 januari 2014 @ 13:01:

[...]

Ik woon in het oosten dus ideaal zou fijn zijn!

De huur voor een fatsoenlijk huis is gewoon hoog geworden ik woon nu particulier voor 700pm en hierop krijg ik geen subsidie.. Waarom zo duur ik woon midden in de stad, nu ga ik naar een leuke wijk zit ik mooi in de subsidiegrens dus dat gaat me straks 300euro per maand schelen.

Laat die mensen die over die huur beginnen, maar lekker zeuren. Ze willen het gewoon niet begrijpen of vinden het leuk om te veroordelen.

Vergeet betjebig die op pagina 2 reageert als je voor het laminaat gaat en let op bij het leggen van laminaat dat je de randjes vrijhoudt. Heel, heel veel succes bij je verhuizing.
http://www.kwantum.nl/vlo ... ms=7%3Cva_salesprice%3C25

Er zijn prima tapijten te vinden. Wij hebben de hele bovenverdieping gelegd met tapijt van 2.50/m2. Het is eventjes goed zoeken naar aanbiedingen. Niet fantastisch, niet geweldig mooi, maar prima.
Waarom niet ruimte voor ruimte ieder maand, eerst nu de woonkamer en keuken en later de rest, neem aan dat je een hele tijd wilt blijven zitten in deze woning en dat je het naar je zin wilt maken.

Als je de mogelijkheid hebt om iedere maand vanaf nu om geld opzij te leggen( zie dat je vanaf nu 300 euro bespaart ) kan je het wel maken zoals jij het graag hebt i.p.v iets aan te schaffen wat je straks weer wilt veranderen.
Gaat ie lekker madam? Ik spreek alleen uit dat ik het een risico vind. Dat jij daar een oordeel in leest is jouw interpretatie en probleem, niet het mijne.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven