Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Het lijkt mij gewoon eng om alles zelf te doen.

Wat zou zo iets los kosten voor een week of 3 inclusief 1 week resort? of is dat erg afhankelijk van wat je doet?
Ja je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.

Ik geloof dat wij rond de 500¤ pp kwijt waren voor de vlucht Düsseldorf/Bangkok en terug en hebben volgens mij rond de 1500 ofzo opgemaakt aan hotels,tours en eten. Kan ook iets meer zijn maar dat weet ik dus niet meer.
Mijn moeder en haar vriend hadden tijdens hun eerste trip datzelfde gevoel en hadden toen in bangkok alles laten vastleggen bij een klein reisburootje. Daar hadden ze achteraf spijt van, ze vonden het op bepaalde plekken heerlijk maar moesten verder want dat was zo geregeld. Dit was hun eerste verre reis, maar er zijn nog vele reizen gevolgd waarop ze ter plekke de volgende etappe regelden en dan bekeken hoe leuk het was. Ik leg zelf altijd mijn eerste paar nachten vast en heb een globale planning maar wijk daar erg vaak vanaf...

Bekijk eerst eens bij de beschrijvingen van rondreizen wat je leuk zou lijken om te zien/doen, dan kunnen we je wellicht ook wat beter helpen. Er zijn ook organisaties die bouwstenen aanbieden, kijk daar ook eens naar om een idee te krijgen.
Naar die bouwstenen heb ik al gekeken idd.

Wij zijn absoluut geen backpack type.

We moeten maar eens rustig alle opties gaan bekijken.
Kan iemand mij een hotel in Bangkok aanraden waar je makkelijk andere mensen ontmoet?

Net als een hostel eigenlijk maar ik zou graag wel een eigen kamer willen hebben, gezien de jetlag enzo.
Er zijn zoveel hotels in BKK.

Als je makkelijk mensen wilt ontmoeten raad ik de buurt Khao San aan.

En wat is je budget?
Rik, lees ff ern paar blz terug. We hebben al een aantal keer hotelsuggesties gedaan. Er zit vast wel wat voor je tussen.
De kogel is door de tempel

We gaan 20 februari t/m 15 maart. Nu nog even een ticket boeken. Het wordt China i.v.m. betere vluchttijden op de heenweg. Terug is wel kut, want dan vlieg je pas om 2.00 uur 's nachts, maar we nemen gewoon een hotelletje in Bangkok de laatste dag. Dan kan mijn zoontje nog een beetje slapen en eten, want die kan ik nooit wakker houden natuurlijk.

Maar Eva is duurder en het scheelt op de heenreis een dag, want je komt pas om 14.30 uur in Bangkok aan. Voordat je dan in je hotel bent is het avond. Plus dat China iedere dag vertrekt en Eva maar 3x per week. KLM is helemaal duur, dus die skipper we (sorry Mayou).

Mijn wederhelft is nogal zeikerig voorzichtig aangelegd v.w.b. ons zoontje, dus hij wil per se naar Samui en omgeving. Ik wil eigenlijk niet die kant op, maar ja compromissen sluiten is nodig, want hij betaalt :-) Nu zoek ik eigenlijk iets buiten Chaweng of Lamai. Iemand nog een suggestie?
Eva elite class lijkt mij wel wat.

Jammer dat de leuningen niet omhoog kunnen.
Kaar, dan kunnen we elkaar tegenkomen Wij vertrekken 25 febr. Ik wil ook vanuit BKK richting Samui (2 nachten ofzo) en dan door naar Phangang en/of Tao.

Maar goed, die plannen kunnen nog steeds veranderen ter plaatse. Het enige wat ik nu heb geboekt is 2 nachten BKK.

Wat ik je kan aanraden met een klein kind: Koh Lanta. Wij zijn daar vanuit Railay (Krabi) met de boot heen gegaan. We zaten in een superresortje waar ik veel kleins onder de 5 zag, tot babies aan toe. Die werden 'smiddags gezamenlijk in een hangmat op het strand in de schaduw gelegd en daar wiegden ze in slaap. Zo schattig om te zien! Die babies waren van verschillende nationaliteiten en toch konden ze communiceren

Wij vliegen met Ethiad met een stop van 2 uur in Abu Dabi.

Was maar 486 p.p dus daar heb ik die stop wel voor over
Das niet duur Yasmijn!
Hoe meer informatie ik lees (oa thailandtopic 1). Hoe enthousiaster ik word. Vooral de eilanden spreekt mij erg aan. Ik zou graag drie weken willen gaan waarvan minimaal een week op zo`n eiland in een hotel/resort.
Mijn liefje wil graag ergens zijn waar op acceptabele afstand een (internationaal) ziekenhuis is En dat na 15 jaar reizen! Maar ja een kind maakt zelfs de ruwe bolster blank zal maar zeggen.

Dus wij gaan ook 1 dag BKK, 3 dagen Samui, 1 week Phangang en 1 week Tao. Maar wat je zegt Yasmijn, kan nog allemaal veranderen.

Wij hebben nu een rechtstreekse vlucht voor 658,-- pp. Een tussenstop is met een peuter geen optie.
Vlieg jij op Samui of op Surathani Yasmijn?
Wat grappig. Vooralsnog hebben we dezelfde route

Wij vliegen eerst op BKK, daar blijven we een dag of 2 of 3 en vanaf BKK vliegen we naar Samui, ook een dag of 3 daar en vervolgens door naar Phangang, daar misschien een week en een week Tao.

Zoiets heb ik in de planning.
Waarom blijf je op beide bestemmingen een week Yasmijn?

Het ziet er wel mooi uit.
Kaar, ik vlieg nooit meer KLM, veel te duur! Lekker dat jullie weer gaan. Je hebt op Samui ook nog Bophut, dat vissersdorpje/straatje. Daar heb ik wel eens gezeten. Goeie restaurants, maar het strand was niet echt top.
quote:Flashy schreef op 04 januari 2014 @ 14:11:

Waarom blijf je op beide bestemmingen een week Yasmijn?

Het ziet er wel mooi uit.

Dat is het plan zoals ik het nu voor me zie.

Kan ook totaal anders worden.

Vorige keer had ik ook een 'plan' en daar kwam uiteindelijk niets van terecht

Het liep heel anders. Dat heb je daar nou eenmaal, je kunt alles doen wat je wilt en overal zo lang/kort blijven als je wilt.

Soms valt iets tegen en ga je verder. Soms vind je het ergens zo fijn dat je langer blijft.
Yasmijn, in een ander topic schrijf je dat 100 euro per dag prima te doen is, is dat nog steeds zo?

Ik dacht zelf aan ongeveer 50 euro aan accommodatie (max) per dag en 45 a 50 euro aan de rest voor twee personen.

Kun je dan wel reizen per vliegtuig/bus of moet je dan ook met de boot/trein? Ik zie ons zelf niet steeds van boot naar trein gaan.

Ook is fatsoenlijk eten voor ons erg belangrijk, manlief zal wel alleen westers eten willen / kunnen (allergisch voor peper) voor mij maakt het niet zoveel uit.

Ik wil ook nog uitzoeken wat reizen met auto en chauffeur kost.
Ja, dat is zo hoor, je kunt het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt.

Het Thai streetfood is het lekkerste ter wereld en kost haast niets. Zo heerlijk vers omdat de doorloop enorm is. Dat is zéér fatsoenlijk eten en niet overal zit peper in, hoor.

Dan zit je lekker met je bakje eten aan de kant van de weg en je ziet alles aan je voorbij gaan.

Als je naar de eilanden wilt, moet je echt wel per boot

Wat westers eten kost, weet ik niet. Dat doe ik daar nooit, het Thai streetfood is veel te lekker. En goedkoop! Je ziet het ook niet veel, niet dat ik weet. Ja, hamburgers enzo.

Je kunt ook met minivans gaan. Dat zijn gedeelde busjes, scheelt weer veel geld.

Als je bv naar een eiland wilt, dan vlieg je vanuit BKK naar bv Krabi (vanuit daar kun je naar Koh Phi Phi en Koh Lanta enzo)

Als je aankomt op Krabi neem je een taxi naar je accomodatie als je daar een paar dagen wilt blijven. En daar pak je dan gewoon de boot naar een eiland.

Waar zou je dan heen willen met auto met chauffeur?

Als je dat al zou willen, dat kun je daar op straat afspreken met een driver. Flink handelen. Daar zijn er ook legio van.

Trein hoeft niet altijd, alles is te vliegen. Als je bv naar het noorden wilt, Chang Mai en omgeving, dan kun je of met de (nacht)trein of met het vliegtuig.

Ik doe geen trein meer, dat heb ik al vaker gedaan, Is best leuk maar het kost me teveel tijd.

Wij reizen alleen per vliegtuig, taxi en boot. En deze vakantie zo min mogelijk, we willen veel luieren. (zie het programma wat ik nu in mijn hoofd heb ergens hier boven, maar dat kan zo veranderen)

Dus een vlucht vanuit BKK naar een wat groter eiland, als aangekomen taxi naar accomodatie en dan per boot naar een kleiner eiland. En vanaf daar kun je weer per boot naar een ander eiland indien gewenst. Met de boot is leuk!

Ik denk als ik je zo lees, dat je jezelf het veel te moeilijk maakt.

Nergens is reizen zo makkelijk en goedkoop als in Thailand.

And I have been around

Echt, gewoon je neus achterna. Als je daar bent zie je het nl wel en alles wijst zich écht vanzelf. Je struikelt over de bureautjes met ticketsservice. Voor welk vervoer dan ook.

Gewoon de eerste nachten BKK boeken vanuit hier.

Dan ga je vanaf het vliegveld met een taxi naar je hotel. En dan krijgen jullie eerst een cultuurshock Dus even lekker bijkomen in BKK en dan zie je het wel. Boek een vlucht naar weetikwaar en dan met de boot naar een eiland en ga eilandhoppen. Je komt ook mensen tegen die vertellen waar zij geweest zijn en wat leuk is of niet. Onderweg doe je nl ook tips op.

En als ik je zo inschat, dan zijn jullie ook geen types voor wilde jungletochten of klimpartijen of wat dan ook.
Als je man alleen westers eet in een land met zo'n lekkere keuken als Thailand doet hij zichzelf te kort. Het is het meest lekkere eten ter wereld in mijn ogen.

En inderdaad het enige westerse eten wat ik daar gezien heb is burger king en McDonald's..

Ik zou als ik jou was Flashy eens kijken bij de verschillende reisaanbieders die rondreizen aanbieden en de bouwstenen en dan bekijken wat je het meest trekt.

En dan daar een globaal reisplan op samen stellen. Wij hadden ook maar 3 weken en Tuurlijk kan je dan van Bangkok naar het noorden en weer terug en dan naar het zuiden maar wij wilden ook relaxen en niet al teveel dagen moeten reizen dus hebben wij het noorden overgeslagen.
Bedankt voor je reacties.

Wij hoeven idd de jungle niet in

Wat ik nu in mijn hoofd heb is naar Bangkok / Attatuya voor een tempel en dan door te gaan naar Chang Mai (geloof dat ik dat vliegticket wel alvast hier wil boeken), daar iig zo`n kookworkshop doen. En voor de rest? We willen graag luieren dus naar een badplaats zoals Pattaya of naar één of meerdere van de eilanden. Phucket lijkt mij niks, geen idee waarom.

Ik zie dat je voor 50 euro echt goeie hotels hebt, dat zou misschien wel minder kunnen. Ik wil iig een normale wc

De route die jij gaat doen (zoals het lijkt) ziet er wel heel fijn uit.

Maakt het qua prijs nog uit voor de binnenlandse vluchten als je die hier of daar boekt?
Pattaya?? Nooit doen! Dat is de hel of aarde!

Ik dacht dat jij een rustig eilandje wilde? Pattaya is een soort Benidorm met heel veel sekstoerisme. Dat heb je in BKK ook wel. maar Pattaya is gruwelijk.

Tickets daar boeken! Veel goedkoper dan hier!

Edit: echt niet boeken vanuit hier! Of je moet in de kerstvakantie gaan.

En zou je het noorden en zuiden willen doen in 1 vakantie?

Ik zou keuzes maken.
Wil je alleen naar Ayuthaya voor een tempel? Zou ik ook niet doen.

Overal zijn tempels.

Kookworkshops kunnen ook overal. Hoef je niet dat hele eind voor naar Chang Mai.

Omdat jullie zo onervaren zijn zou ik het andersom doen, alleen het zuiden. Je vergist je denk ik in de afstanden.
Ik dacht dat Chang Mai erg mooi was?

Als ik die rondreis dingen zie dan ga je ook kris kras door het land toch? Op zich vinden wij Lloret wel gezellig dus dacht dat Pattaya misschien ook leuk was.

Ik dacht eraan om meteen een vlucht naar Chang Mai te nemen en van daaruit wel te zien en de eindigen op een resort/resorts ergens waar het leuk relaxen is. Ik denk dat we drie weken kunnen gaan, misschien vier? Ik ga uit van drie weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven