tips voor krullen?

06-01-2014 22:45 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van me zelf een flinke bos met krullen

ik heb echt veel producten geprobeerd om het er mooi

te krijgen maar krijg niet hoe ik het wil hebben

hebben jullie tips voor mij zodat mijn haar mooi gaat glanzen

en er gezond uit kan zien

welke producten zweren jullie bij??
Tweede krullentopic van vandaag.

Dus voor de tweede keer: ik zweer bij John Frieda.
Max 2x per week wassen + cremespoeling en verder met rust laten. Geen stylingproducten gebruiken, geen maskers, niet föhnen; gewoon met rust laten!
Shampoo is echt voor mijn haar slecht dan is het net

Of ik een dode cavia op me hoofd heb en kom en met

geen mogelijkheid meer Door heen met de kam
1 keer in de week olijfolie erin smeren, een half uurtje erin laten zitten en dan uitspoelen met shampoo zonder siliconen.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Na 35 jaar werkt dit bij mij het beste: wassen met babyshampoo. Geen conditioner. Daarna 1 pompje arganolie, laten opdrogen aan de lucht en ik heb super zachte mooie krullen.
quote:mali30 schreef op 06 januari 2014 @ 22:58:

1 keer in de week olijfolie erin smeren, een half uurtje erin laten zitten en dan uitspoelen met shampoo zonder siliconen.Oh ga ik is proberen
quote:NummerZoveel schreef op 06 januari 2014 @ 22:48:

Max 2x per week wassen + cremespoeling en verder met rust laten. Geen stylingproducten gebruiken, geen maskers, niet föhnen; gewoon met rust laten!Ik heb ook krullen, maar als ik dit er mee doe, dan zie ik eruit alsof ik 8 weken aan een windmolen heb gehangen.
quote:Lifeforever schreef op 07 januari 2014 @ 00:21:

[...]

Ik heb ook krullen, maar als ik dit er mee doe, dan zie ik eruit alsof ik 8 weken aan een windmolen heb gehangen.Ik moet het ook echt temmen, anders klapt mijn Hairbag uit
De curl activator van de Etos werkt goed. Is een tip die ik hier van het forum heb gehaald en ik kan het je ook aanraden. Het kost ook niet veel, vier euro ongeveer. Moet wel zeggen dat ik niet echt krullen heb, meer slag eigenlijk, maar met die activator krult m'n haar meer dan zonder en het wordt niet vet of hard.
Ik heb gemend haar (halfbloed) en zweer bij de producten van 'Dark and Lovely'. Ik gebruik 2x p/w een milde shampoo, dan 5 minuten hun 'ultra cholesterol conditioning mask' en daarna op handdoekdroog haar hun 'Moisturize Plus' crème, en aan de lucht laten drogen.
Naar een speciale krullenkapper gaan. Serieus.. Je betaalt er flink voor, maar die zorgen dat je krullen van zichzelf in goede conditie blijven.

NIET drogen met handdoeken, maar met katoenen lappen. Aan badstof zitten kleine haakjes, en die haakjes trekken je krullen los van elkaar en dan gaat je haar dus nog eens extra pluizen.
Gewoon de tips van Royke Donders opvolgen voor harde krullen
De Curly Wurly shampoo van Lush gebruiken, max om de dag je haar wassen, lichte conditioner gebruiken (alleen in de punten), een grove kam gebruiken ipv een borstel en na het haren wassen wat arganolie in je haar kneden.

Ik heb eindelijk geen pluis meer maar gezonde glanzende krullen.
quote:anno1984 schreef op dinsdag 07 januari 2014 01:14 Gewoon de tips van Royke Donders opvolgen voor harde krullen

Ja dat is een goede tip!! Lig echt in een deuk om die man. Vooral wachten tot het gaat sissen. Dan is het goed.

Ik doe mijn krullen met zoutspray. Shampoo zonder silicone helpt ook goed. Geen pluis te bekennen. Ik heb half lang dun haar, met flinke krul.
Wat voor krullen heb je precies? Echt gemixt/kroes achtig, of meer "europees haar" met een "lichte krul"?

In de loop der jaren ben ik er wel achter gekomen dat niet alles voor iedereen met krullen werkt. Ik heb nu voor mijzelf een perfecte manier van wassen en stylen gevonden, maar dat wil niet zeggen dat dit ook voor jou werkt. Dus ik zeg: probeer eens wat tips uit en kijk wat het beste is voor jouw haar.

Er zijn zat websites over dit onderwerp te vinden. Sommige mensen zweren bij appelazijn, anderen bij arganolie, weer anderen bij de no-poo methode en ga zo maar door...

Succes!
En om ook nog even je vraag te beantwoorden:

Ik gebruik zelf een shampo van Andrelon voor krullen, conditioner van herbal essence (hello hydration), leave in conditioner van Mixed Chicks, kokosolie en IC Hair Polisher. En af en toe en half uurtje warme olijfolie in laten trekken
Van peroxide krijg je nog meer krullen.

Je haar wordt dan lichter dus ervaart minder zwaartekracht. Plus de schubben gaan wat afstaan.

Niet dat dat goed is voor je haar.
Er is een heel groot verschil tussen de behandeling van ongekleurd en gekleurd haar. Bijvoorbeeld de olijfolie van Mali is beslist goed voor ongekleurd of gebleekt haar maar het maakt ook (door bepaalde zuren die erin zitten) dat kunstmatige kleur sneller uit je haar verdwijnt.
Ik heb soort van kroes haar de meeste kappers willen mijn haar

Niet eens knippen en verwijzen m Door naar een afro kapper

die hier in de buurt niet te vinden is zelfs als me haar nat us krult

het en moet het ook gelijk kammen als het nat is doe ik dat niet

kan ik gewoon weer gaan douchen niet dat ik dat erg vind haha

maar ga de tips zeker gebruiken
Ik zweer al jaren bij de cremevoeding van kruidvat eigen merk! Na het wassen door je haar doen (en dus niet uitspoelen!) je haar half droog föhnen en hopla! Geen pluis en lekker zacht haar! Ik gebruik overigens nooit een kam of borstel, enkel mijn vingers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven