Centraal Moderatortopic

13-10-2013 10:56 3246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de linkerbovenkant van een topic, of aan de rechterbovenkant van een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Hier zijn onze algemene voorwaarden en de huisregels van het Viva forum terug te vinden.

Hier zijn de mededelingen van het Viva forum terug te vinden.

Hier kun je bugs die je op het forum tegenkomt melden.

Hier kun je de beleidsmededelingen terugvinden.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

*update 11-3-2014: Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
quote:lienepiennetje schreef op 06 januari 2014 @ 13:53:

Nogmaals de vraag of het bug topic gelezen wordt... En zou er dan wellicht ook gereageerd kunnen worden?

Dankjewel!

In principe wordt het bug topic bekeken door mensen die daar verstand van hebben. wegens drukte kan het soms wat langer duren voordat er een reactie komt, waarvoor excuses!

Wij gaan regelen dat er spoedig gereageerd wordt!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Kunnen jullie dit bij mij melden

Hoort dit niet op zijn minst op het prikbord? Deze oproep?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:ModeratorViva schreef op 05 januari 2014 @ 21:14:

[...]

Wij hebben de vraag doorgespeeld, maar wachten helaas zelf ook nog op een reactie. Ik verwacht dat we morgen meer over deze kwestie kunnen communiceren.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
In mijn topictitel op de eten pijler staat een spelfout het moet knoflooksoep zijn kan dit aangepast worden bvd.
quote:Pretzel66 schreef op 06 januari 2014 @ 16:32:

In mijn topictitel op de eten pijler staat een spelfout het moet knoflooksoep zijn kan dit aangepast worden bvd.

De titel is aangepast!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic 'ik mis een bepaalde forumster' is verwijderd ivm het openen van een topic over een andere forummer.

quote:ModeratorViva schreef op 05 januari 2014 @ 21:09:

[...]

In principe plaatsen wij geen OP's van andere forummers terug, dit is ivm privacy regels lastig. Wij kunnen niet met zekerheid zeggen dat TO de OP met opzet heeft verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

Onderaan het bericht staat dat TO het bericht voor 99% heeft verwijderd, de reden staat er niet bij, maar dat wordt wel duidelijk als je het topic leest.

De openingspost bevatte een artikel, dit artikel is van een journalist van het NRC en niet van de TO. Zouden jullie het artikel in de OP willen plaatsen?

-----------------------

Uit NRC 4 januari:

Vaak spreken mannen vrouwen zomaar op straat aan met openingszinnen waar ze niets mee bereiken. Anouk van Kampen vraagt zich af waarom ze dat doen. Mannen, weet u het?

Door Anouk van Kampen

Het is zondagavond en ik wacht op de tram. Voor me, op de trambaan, stapt een man van zijn fiets terwijl hij iets tegen me zegt. Ik zie zijn mond bewegen, maar hoor niks. Als ik mijn oordopjes uit heb, herhaalt hij zijn vraag. „Ben je hier een beetje bekend? Ik zoek de weg naar…” Hij kijkt weifelend om zich heen. „Jouw hart.” Hij lacht, zijn gouden tanden glinsteren in het licht van een lantaarnpaal. „O, dat is al bezet?”, oppert hij. Ik knik maar. Hij fietst alweer door. Niet teleurgesteld of beschaamd. Meer berustend: ach, ik kon het proberen. Ik heb geen gevat antwoord. Zoals meestal komt dat pas als hij allang is vertrokken.

Mijn ontmoeting met de man op de trambaan doet me denken aan de eerste keer dat ik een potloodventer tegenkwam. Niet omdat ik me net zo geschoffeerd voel als toen ik op mijn zeventiende bij de Hofvijver geconfronteerd werd met een geopende gulp en alles wat daar uithing. Wat ik herken, is dezelfde gemengde verbijstering en verwondering.

Jarenlang prentten mijn ouders het me in. Lachen. Om potloodventers moet je lachen. Als ze je zien schrikken, krijgen ze juist wat ze willen. Toen het moment aanbrak, schrok ik natuurlijk wel. Ik riep niet dat hij weg moest maar liep zelf door. Ik lachte niet, want ik was verbaasd. Net zo stond ik zondagavond niet zozeer geschokt als wel verbaasd naar de onbekende man op de trambaan te staren zonder dat ik de humor van de situatie meteen in kon zien of een goede reactie paraat had.

Ik ben natuurlijk niet de enige die wel eens wordt benaderd op straat, noch zijn potloodventers en rare openingszinnen op straat nieuw. Sissende groepjes mannen, mannen die ‘waarom antwoord je niet, hoer!’ roepen als je niet antwoordt op hun ‘hé schatje’, een exhibitionist in het park – iedere vrouw gebeurt het wel eens. Ruim een jaar geleden was daar al ophef over, toen de Belgische Sofie Peeters in de tv-documentaire Femme de la Rue filmde hoe ze in Brussel werd lastiggevallen op straat.

Veel vaker zijn de benaderingen subtieler, geven ze geen onveilig gevoel, zijn ze geen belediging of discriminatie. Soms zijn het bijna complimenten – de fluitende bouwvakker, het getoeter van een auto – en op zijn hoogst wekken ze lichte irritatie. Deze benaderingen, of versierpogingen – bij gebrek aan een beter woord – zitten in een gebied waar ik nog geen slet ben maar het ook niet echt om mijn geweldige persoonlijkheid gaat. Een schemergebied dat geen lastigvallen mag worden genoemd.

De groepen mannen of jongens die de behoefte voelen te fluiten, te sissen of obscene dingen naar vrouwen te roepen, snap ik nog wel. Groepsgedrag. Ze willen of moeten zich bewijzen, of vinden het gewoon grappig.

Wie ik niet begrijp, is de einzelgänger. De lichtere equivalent van de potloodventer. De man die als ik naar huis ga, langsloopt en iets onverstaanbaars in mijn oor fluistert. De man die naast me komt zitten en zonder inleiding aanbiedt zijn telefoonnummer in mijn telefoon te zetten. De jongen die ‘hé wijffie, mag ik je bezwangeren?’ roept, of ‘niet zo boos kijken schatje’. Die de ongeschreven versiercode bewust of onbewust met voeten treedt door te doen alsof de straat een gezellig café is. En, ga ik al mee naar huis? Als ik reageer met een ‘liever niet’ zijn de meesten al geschrokken of ze reageren gelaten. Een echt antwoord verwachten ze blijkbaar niet.

Ik vind het niet erg. Ik durf te wachten op een tram bij een verlaten station, ik ga niet iets anders aantrekken omdat ik ’s avonds de straat op moet. Maar die man, variërend van een zestienjarig Nederlands-Marokkaans jongetje tot een 45-jarige blanke man in de Albert Heijn (‘wil je die gehaktballen bij mij komen opeten?’) fascineert me.

Als ik het mijn mannelijke vrienden vraag, zeggen ze dat zij dit nooit doen. Maar wie dan wel, en waarom? In tegenstelling tot het toeteren of fluiten, ben ik in het geval van de einzelgänger het enige – onenthousiaste – publiek. Ze hoeven zich niet voor een groep te bewijzen en bij de betrokken vrouw kunnen ze rekenen op een afwijzing, dus goed voor hun ego kan het ook niet zijn.

Of werkt deze tactiek soms wél? Zijn er dames die hier enthousiast van worden? Is de jongen bij de tramhalte een romantische geest, die hoopt dat het gaat als in de film? Dat ik in zijn armen val bij zo’n absurde kennismaking, waar je jaren later een prachtig verhaal van kan maken op feesten? ‘Weet je nog schat, hoe we elkaar hebben ontmoet?’ Hoopt hij misschien niet op echt resultaat en gaat het alleen om de schrik, het roepen, het proberen – als een potloodventer light? Gaat hij misschien zo naar zijn vrienden, of appt hij ze een berichtje: ‘Weet je wat ik net heb gedaan?’, als uitgesteld groepsgedrag? Of gaat hij de hele stad af op zijn fiets op zondagavond en stopt hij bij iedere vrouw die alleen op straat staat omdat hij zich verveelt?

Door mijn gebrek aan een spontane reactie heb ik nog nooit een antwoord op mijn vragen kunnen vinden. Daarom vraag ik het u. Misschien bent u zo’n man of kent u er een. Misschien leest u dit stuk en was ú het, van de weg naar mijn hart. Mannen van het straatversieren: wie bent u?

---------------------------------

Of anders een link naar dit artikel?

Mannen, waarom probeert u ons op straat te versieren?

In principe verwijderen jullie topics die geen openingspost meer bevatten, dat zou jammer van de discussie zijn.
De volgende topics zijn verwijderd ivm privacy:

'Wanneer ongesteld na curettage'

'Relatieproblemen; maar door wat?'

'Ongesteldheid'

quote:ModeratorViva schreef op 06 januari 2014 @ 20:21:

De volgende topics zijn verwijderd ivm privacy:

'Wanneer ongesteld na curettage'

'Relatieproblemen; maar door wat?'

'Ongesteldheid'Zou je nog een reactie willen geven op mijn bericht van 06-01-2014, 19:32. Dank je wel.
quote:ModeratorViva schreef op 06 januari 2014 @ 17:44:

Het topic 'ik mis een bepaalde forumster' is verwijderd ivm het openen van een topic over een andere forummer.

Ik heb dat topic alleen vanmiddag even gezien, toen stond er niets geks in. Is het later ontaard in een reltopic? Anders is het toch een beetje raar om dit te verwijderen, het bevatte een oprechte vraag of een zekere forummer LdB hier nog actief was, toch?

Ik begin de klacht van sommigen over meten met twee maten (nav het Barbiee-blog) wel wat beter te begrijpen zo. Of trek ik nu te snel conclusies?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Fame schreef op 06 januari 2014 @ 15:17:

Kunnen jullie dit bij mij melden

Hoort dit niet op zijn minst op het prikbord? Deze oproep?In het kader van meten met meerdere maten gooi ik hem er nog maar een keer in.
quote:Fame schreef op 06 januari 2014 @ 23:48:

[...]

In het kader van meten met meerdere maten gooi ik hem er nog maar een keer in.

Wij zien niet de noodzaak om dit bericht te verplaatsen.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum

quote:Dana schreef op 06 januari 2014 @ 23:46:

[...]

Ik heb dat topic alleen vanmiddag even gezien, toen stond er niets geks in. Is het later ontaard in een reltopic? Anders is het toch een beetje raar om dit te verwijderen, het bevatte een oprechte vraag of een zekere forummer LdB hier nog actief was, toch?

Ik begin de klacht van sommigen over meten met twee maten (nav het Barbiee-blog) wel wat beter te begrijpen zo. Of trek ik nu te snel conclusies?

Dergelijke topics ontaarden vaak in topics waarin (ex)forummers en gepermabanden worden besproken, dit is zoals bekend niet gewenst op het Viva forum. Om deze reden is het topic verwijderd. Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Moderator Viva forum

quote:ModeratorViva schreef op 07 januari 2014 @ 11:57:

[...]

Wij zien niet de noodzaak om dit bericht te verplaatsen.

Moderator Viva forumHm, het is toch duidelijk een oproepje. Vrijwilligers gezocht om foto's op internet op te speuren en te melden.
quote:Geroldine schreef op 06 januari 2014 @ 21:07:

[...]

Zou je nog een reactie willen geven op mijn bericht van 06-01-2014, 19:32. Dank je wel.

Wij komen hier nog op terug!

Moderator Viva forum

quote:ModeratorViva schreef op 07 januari 2014 @ 11:58:

[...]

Dergelijke topics ontaarden vaak in topics waarin (ex)forummers en gepermabanden worden besproken, dit is zoals bekend niet gewenst op het Viva forum. Om deze reden is het topic verwijderd. Hopende je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Moderator Viva forumOver gepermabanden mag niet gesproken worden, maar waar kunnen we die zwarte lijst vinden? Want niemand weet wie er een permaban heeft. Iemand kan ook gewoon een tijdje niet posten ofzo.
quote:Fame schreef op 07 januari 2014 @ 12:04:

[...]

Over gepermabanden mag niet gesproken worden, maar waar kunnen we die zwarte lijst vinden? Want niemand weet wie er een permaban heeft. Iemand kan ook gewoon een tijdje niet posten ofzo.

Beste Fame,

Deze vraag heb je al eens eerder gesteld en helaas kan ik niet anders dan je hetzelfde antwoord geven.

Beste Fame,

De namen van forummers met een permaban worden niet openbaar gemaakt. Het is door omstandigheden soms wel bekend dat bepaalde forummers een permaban hebben. De reden dat er niet over gepermabanden mag worden gesproken is dat zij zelf niet meer (kunnen) reageren. Uiteraard volgt er bij het "per ongeluk" praten over gepermabanden niet direct een sanctie.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva

[...]

Moderator Viva forumO, maar een blog mag wel?
Hallo Moderators, ik heb een topic geopend bij de vraag en aanbod pijler, hij is gesloten, maar de producten zijn nog niet weg, kunnen jullie hem heropenen
quote:itsmyempire schreef op 07 januari 2014 @ 14:24:

Hallo Moderators, ik heb een topic geopend bij de vraag en aanbod pijler, hij is gesloten, maar de producten zijn nog niet weg, kunnen jullie hem heropenen

Om welk topic gaat het precies? Ik zie er namelijk maar 1 staan en dat topic is gewoon nog open. Hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum

quote:yasmijn schreef op 05 januari 2014 @ 15:33:

Hoe kan deze blogger nou los staan van het forum als zij alles volgt ("verzuurde vivavrouwen"), een blog over een forummer post en vervolgens ook nog eens meepost?

Valt lastig te rijmen, he?

Stel je voor dat al die bloggers een blog over willekeurige forummers gaan plaatsen. Gaat een hoop trammelant geven. Daar is de gemiddelde forummer niet van gediend!Ik heb hier nog geen antwoord op gezien denk ik

topics waarin (ex)forummers en gepermabanden worden besproken, dit is zoals bekend niet gewenst op het Viva forum.

Beste mods, kunnen jullie in dit nieuwe jaar als-je-blièft iets doen aan deze kafkaiaanse verwarring waarin élke keer weer die gepermabanden het onderwerp zijn?

Jaha, we weten nou wel dat er niet over perma's gepost mag worden maar als er (terecht) gevraagd wordt wie dat dan zijn zodat wij forummers ons dus aan die regel kunnen houden, komt weer dat kastje-muur antwoord dat dat niet bekend wordt gemaakt.

Sorry hoor, maar hebben jullie het nou zelf niet helder hoe idioot en ergeniswekkend dit is?

Het is even stom als een maximumsnelheid instellen maar niet zeggen wàt dat maximum is. Daar kom je wel achter als je 'm overschrijdt.

Kom op mods, gooi het es in de vergadering: hier is toch wel een fatsoenlijke oplossing voor te bedenken?
quote:Ratsmodee schreef op 07 januari 2014 @ 16:49:

[...]

Beste mods, kunnen jullie in dit nieuwe jaar als-je-blièft iets doen aan deze kafkaiaanse verwarring waarin élke keer weer die gepermabanden het onderwerp zijn?

Jaha, we weten nou wel dat er niet over perma's gepost mag worden maar als er (terecht) gevraagd wordt wie dat dan zijn zodat wij forummers ons dus aan die regel kunnen houden, komt weer dat kastje-muur antwoord dat dat niet bekend wordt gemaakt.

Sorry hoor, maar hebben jullie het nou zelf niet helder hoe idioot en ergeniswekkend dit is?

Het is even stom als een maximumsnelheid instellen maar niet zeggen wàt dat maximum is. Daar kom je wel achter als je 'm overschrijdt.

Kom op mods, gooi het es in de vergadering: hier is toch wel een fatsoenlijke oplossing voor te bedenken?Zo eens! Raar dat het gewoon niet bekend gemaakt kan worden..
Beste Mod, ik heb nog geen antwoord op mijn mail en kan nog niet op mijn eigen topic. Ik verwijs naar mijn mail voor de verdere details.
Heel vroeger hadden we een bantopic.. dat ging een tijd goed totdat daar ook rellen over onstonden. Daarna is besloten om het bantopic op te heffen. Ik zelf zie nooit zo de noodzaak om over forummers te posten. Behalve de af-en-toe vraag: waar is pietje puk gebleven? En dan antwoord iemand vanzelf: pietje puk heeft een ban. en dan is het toch klaar?

Ik snap dat gezeur over het niet mogen noemen van gepermabanden niet zo.

anyway: moderator: je mag deze posting verwijderen als je daar reden toe ziet, ik zit er nl niet zo mee.

Ik zou wel heel graag op mijn eigen topic willen posten, maar dat is een andere vraag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven