Gezondheid alle pijlers

Veel ernstige zieke mensen

07-01-2014 13:15 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel steeds meer voor te komen, die rotziekte...beginnend met een K. Ik wil het woord niet eens volledig typen, vind het een vreselijk rotwoord. Ik hoor overal om mij heen dat mensen die ziekte krijgen. Zal eerder ook wel zo zijn geweest maar nu komt het toch dichterbij. Kennis, mijn oma, een tante, op het schoolplein....bah! ik zou er haast bang van worden. Bij elk pijntje denk ik, oh jee ben ik nu aan de beurt? Ik weet het vreselijk overdreven maar ik bedoel er mee te zeggen dat het zo dichtbij komt, iedereen kan het immers overkomen.

Deze week moet ik mijn oma wegbrengen...zat helemaal vol. Volgende week een tante?
Praten zonder denken is als schieten zonder richten

Het komt ook meer voor, mensen leven ongezonder en langer en de medische mogelijkheden zijn groter. Gelukkig is de kans om het te krijgen nog steeds erg klein.

Komt het vaak voor in je familie? Het komt inderdaad heel erg veel voor. Bijna iedereen kent wel iemand die het heeft (gehad).
Mijn opa en oma zijn beide overleden aan die rotziekte. Ik denk omdat we deze week mijn oma moeten wegbrengen dat het mij allemaal ff te dichtbij komt. Eerder had ik er niet zo.n last van. Eerder dacht ik altijd zo van; ach ik kan ook over een grasspriet struikelen en mijn nek breken.

Vind het gewoon zo erg....en dan sta je bij het schoolplein en komt er een kind aan lopen, die het woord kanker als scheldwoord gebruikt....nou echt dan ben ik zo.n beetje ontploffings gevaarlijk!
Vergeet daarbij niet dat jij zelf ook ouder word dus ook meer geconfronteerd word met dingen die niet leuk zijn.

Vroeger beschermde je ouders je nog voor deze verhalen...

Heel veel sterkte in ieder geval de komende tijd.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Had ik vorig jaar, hl veel mensen dichtbij en toen hoorde je het ook overal. Heel naar! Sterkte
Heel veel sterkte toegewenst!

Het is ook echt een vreselijke ziekte mijn moeder en tante zijn er aan overleden. Helaas is het hier niet iets van de laatste tijd, er zijn al veel mensen aan overleden tientallen jaren terug. Ik vind verschrikkelijk eng, omdat je bijna de garantie hebt dat er zeker nog iemand mee te maken krijgt. Ik hoop zo dat het mij en mijn zussen word bespaard, ondanks dat die kans zeker aanwezig is in de toekomst. Mijn zusje heeft nu twee meisjes in haar klas de een heeft net haar moeder verloren, en bij de ander is ze termjnaal en is het een kwestie van tijd. Ik vind het altijd zo erg om te lezen en te horen dat mensen middein al die ellende zitten:(
Er kan steeds meer aan gedaan worden en zo zijn al enkele familieleden van mij de dans ontsprongen. Er worden ook geheel nieuwe behandelingsmethoden ontdekt. Helaas zal het voor sommigen te laat komen.
Net als vele heb ik ook mensen in mijn omgeving verloren aan de ziekte kanker. Ik vind dat het woord wel genoemd moet worden, waarom zou je dat niet doen.

Het blijft een vreselijke ziekte, gelukkig wordt er ook veel onderzoek naar gedaan. Wetenschappers beweren zelfs dat het niet heel lang meer duurt alvorens het een chronische ziekte wordt. Tevens wordt de overlevingskans steeds groter. De ontwikkelingen gaan heel snel.

Daar hebben de mensen die nu overlijden niets aan, dat begrijp ik wel. Ik zie wel steeds meer mensen in mijn omgeving die kanker wel overleven, dankzij al die onderzoeken.

Mijn moeder is overleden aan kanker, ik ben zelf soms ook wel angstig, maar de gedachte dat de onderzoeken en behandelmethodes nu veel verder ontwikkeld zijn dan toen stelt mij ook meer gerust.
Ik heb ooit een artikel/uitzending gezien over deze ziekte, dat er al wel een medicijn was ontwikkeld maar ik weet niet meer pcies hoe en wat. Maar dat de kosten te hoog liggen en dat het daardoor niet op de markt word gebracht. Is toch belachelijk dat geld voor mensenlevens gaat?!
Nee, dat is niet per sé belachelijk. Als een levensverlengende kuur 500.000 euro kost betekent dat je dat maar aan 1 patiënt kunt besteden ipv aan 5 patiënten die een goedkopere kuur nodig hebben.

De nieuwe medicijnen zijn zo geavanceerd dat ze loeiduur zijn, maar je kunt het geld maar 1 keer uitgeven.
quote:puppyvet schreef op 07 januari 2014 @ 13:58:

Ik heb ooit een artikel/uitzending gezien over deze ziekte, dat er al wel een medicijn was ontwikkeld maar ik weet niet meer pcies hoe en wat. Maar dat de kosten te hoog liggen en dat het daardoor niet op de markt word gebracht. Is toch belachelijk dat geld voor mensenlevens gaat?!

Zo werkt het nou eenmaal. Of wou jij het betalen? Nee zeker? En wie moet dat dan wel doen?

Ik snap dat het afschuwelijk is, maar een woord niet voluit durven typen is een beetje gek.

Desalnietemin is kanker een vreselijk nare ziekte en het is afschuwelijk om er mensen aan te verliezen, dat absoluut, en sterkte daarmee.
Herkenbaar, ik kende eigenlijk niemand met kanker tot vorig jaar. Toen kreeg mijn moeder borstkanker, mijn opa huidkanker, een goede vriend overleed aan darmkanker en nu heeft mijn opa ook darmkanker, mijn man heeft een leerling van 8 jaar in zijn klas die het ook heeft...... Je wordt er inderdaad bijna zelf angstig van, ik hoorde dat 1 op de 3 mensen ooit in zijn leven deze ziekte in een of andere vorm krijgt.
Ik durf het we voluit te schrijven maar ik wou hiermee aangeven dat ik het een vreselijke ziekte vind. En als ik zoveel geld in de beurs had wou ik het cker uitgeven aan mensen met kanker. Helaas ben ik niet zo rijk.

Ik snap echt wel dat die onderzoeken loeiduur zijn maar ja waarom ze wel willen uitvinden om er vervolgens niks mee te doen?
Omdat je door het ontwikkelen weer een stapje verder komt. Met die nieuwe kennis kun je weer stappen zetten voor de ontwikkeling van een nog beter (evt goedkoper) middel

Zie het maar als het beklimmen van een ladder.
gecondoleerd het gebeurt idd veel te veel veel te vaak en veel te jong! In mijn directe omgeving 5 personen (niet familie) waarvan 1 is overleden. Er zaten hier genoeg personen bij die supergezond leefden!! Dus dat zegt helaas geen donder

Echt als scheldwoord gebruiken kan gewoon niet :( Theo Maassen had daar in zn conference toch ook iets over dat Kbedankt ineens hip was?!?! TE bizar
quote:puppyvet schreef op 07 januari 2014 @ 14:10:

Ik durf het we voluit te schrijven maar ik wou hiermee aangeven dat ik het een vreselijke ziekte vind. En als ik zoveel geld in de beurs had wou ik het cker uitgeven aan mensen met kanker. Helaas ben ik niet zo rijk.

Ik snap echt wel dat die onderzoeken loeiduur zijn maar ja waarom ze wel willen uitvinden om er vervolgens niks mee te doen?

Je kunt er dan gewoon niets mee doen. Het kost dan domweg teveel om het aan iemand te geven. Laat staan aan meer iemanden. Waar moet dat geld vandaan komen? En voor jou persoonlijk is het uiteraard heel veel geld waard om je moeder, vader, kind of wie dan ook medicatie voor kanker te geven, maar ja, dat zijn niet de enige mensen die dat hebben en wat mag het kosten om iemand koste wat kost in leven te houden? Er zijn dan meer vragen die je moet stellen dan bedenken ' ik wil niet dat iemand doodgaat' want daarmee ben je er niet.

Daarnaast is het goed dat ze zoiets vinden, want dan kan er weer gezocht worden naar goedkopere alternatieven.
quote:gwen1980 schreef op 07 januari 2014 @ 14:06:

Herkenbaar, ik kende eigenlijk niemand met kanker tot vorig jaar. Toen kreeg mijn moeder borstkanker, mijn opa huidkanker, een goede vriend overleed aan darmkanker en nu heeft mijn opa ook darmkanker, mijn man heeft een leerling van 8 jaar in zijn klas die het ook heeft...... Je wordt er inderdaad bijna zelf angstig van, ik hoorde dat 1 op de 3 mensen ooit in zijn leven deze ziekte in een of andere vorm krijgt.

Yups. Ik vind het persoonlijk ook moeilijk om het echt als 'ziekte' te zien. Het is meer een soort ouderdomsverschijnsel, en bijkomstigheid van de wijze waarop ons DNA en cellen functioneren.

Kanker is niets meer dan een opeenstapeling van mutaties, en aangezien er aan de lopende band door mutaties in ons DNA ontstaan. Is het een tikkende tijdbom wachtend tot die mutaties in de juiste delen van het DNA ontstaan, waardoor uiteindelijk kankercellen kunnen ontstaan.
Heel herkenbaar. Het is hier ook ontzettend dichtbij gekomen.

Ik heb ook veel leeftijdsgenoten (begin 20) die een ouder moeten missen door deze ziekte. Vreselijk.
Ik denk trouwens dat het komt doordat mensen nu ouder worden en doordat de zorg erg is verbeterd. Er is zoveel meer mogelijk.

Vroeger was het echt survival of the fittest en doordat mensen nu dankzij veel zorg veel langer leven, krijgen ze kanker.

En uiteraard het voedingspatroon wat nu heel anders is dan een eeuw geleden. Maarja, toen had je weer andere ziektes.
Was van de week in het nieuws dat ze Daniel Den Hoedt gaan uitbreiden ivm dat er steeds meer mensen bij komen met die ziekte.
Net gehoord vorige week dat mijn vader darm kanker heeft

Deze week de scan en hopen dat nog biet uit gezaaid is.

Ik ben best bang voor wat er allemaal nog komen gaat.

Ene moment ben ik positief andere moment moet ik in ene janken.

Hoop zo dat de scan positief is.

Bij mijn vader zit het echt in de familie, dis ik ben ook best bang dat ik ook een x aan de buurt ben.

Dus snap jou angst ook wel.

Leven geeft nu eenmaal geen garanties.
quote:lizzebeestje schreef op 07 januari 2014 @ 14:34:

[...]

Yups. Ik vind het persoonlijk ook moeilijk om het echt als 'ziekte' te zien. Het is meer een soort ouderdomsverschijnsel, en bijkomstigheid van de wijze waarop ons DNA en cellen functioneren.

Kanker is niets meer dan een opeenstapeling van mutaties, en aangezien er aan de lopende band door mutaties in ons DNA ontstaan. Is het een tikkende tijdbom wachtend tot die mutaties in de juiste delen van het DNA ontstaan, waardoor uiteindelijk kankercellen kunnen ontstaan.Kanker is geen ziekte, maar een ouderdomsverschijnsel? Waarom bestaat er dan kinkerkanker en vrouwen van 27 die borstkanker krijgen? En wat gek dat je er toch aan dood kunt gaan, terwijl het geen ziekte is.
odi et amo
Er is maar voor een aantal kankers nu een medicijn in ontwikkeling waardoor het een chronische ziekte kan worden.

Voor veel vormen dus niet.

En er zijn zoveel vormen en met zoveel verschillende oorzaken dat het niet op ouderdom en een slechte levensstijl geschoven kan worden.
quote:lizzebeestje schreef op 07 januari 2014 @ 14:34:

[...]

Kanker is niets meer dan een opeenstapeling van mutaties, en aangezien er aan de lopende band door mutaties in ons DNA ontstaan. Is het een tikkende tijdbom wachtend tot die mutaties in de juiste delen van het DNA ontstaan, waardoor uiteindelijk kankercellen kunnen ontstaan.Tuurlijk joh! Misschien kan je je beter even inlezen voordat je zulke dingen tikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven