Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Klinkt allemaal lekker! Hopelijk heeft het gesmaakt!

@Zyra Succes met hardlopen! Wij hebben sinds het weekend een hometrainer, dat ga ik eens proberen!
Klinkt zeker lekker allemaal! Goed dat jullie zo gezond bezig zijn.

Tvfanaat, wat je schrijft over de sportschool is idd wel fijn. Dat je zelf kan weten wanneer je gaat. Ik kan dat bij mijn sportles niet en idd heb ik soms geen zin...maar meestal gelukkig wel!

Verder is er een soort van vrije inloopavond, waar ik regelmatig naar toe ga, maar niet altijd want het is niet verplicht. Dat is wel fijn, die vrijblijvendheid.

5x5, beterschap! Gelukkig was het niks ernstigs!

Dus jullie balen ook van het idee om je leven lang op te moeten letten.... ik had eigenlijk gehoopt dat iemand zou schrijven dat je het na verloop van tijd niet meer als opletten ervaart, omdat je eraan gewend raakt...

Nou ja, ik troost me er maar mee dat ik voorlopig nog twee avonden mag snoepen van mezelf. Maar dus vijf avonden niet!

Vanavond was toch niet erg gezond. Pizza gegeten bij het uit eten gaan, en daarna ook nog chips thuis bij mijn vriendin. Maar dit moet ook blijven kunnen in mijn nieuwe levensstijl. Morgen maar gauw gaan sporten ter compensatie!
Is er nog plek?
Florienepien, die tip van jou van 's avonds yoghurt eten ga ik ook eens toepassen! Dat moet dan maar het lekkers bij de film voorstellen...
Fijne dag iedereen!

Ik heb net al lekker op de hometrainer gezeten, 10,8 km gefietst in 23 minuten en 305 calorien verbrand. Ging lekker!

Ben nu lekker een brood aan het bakken in de broodbakmachine. jammie!

Hoe gaat het met jullie?
@Iris27, ah oke, ja als je in de USA woont is het niet haalbaar om in Rotterdam te gaan lopen. Hopelijk vind je een leuke loop bij jou in de buurt.

@koolmeesje, het blijft vervelend om op je eten te letten. Maar ik merk wel met bepaalde dingen dat ik er geen moeite meer voor hoef te doen. Voorheen (nu al bijna een jaar geleden) at ik eigenlijk standaard twee borden avondeten (als het om pasta ging, een knorr wereldgerecht of iets in die richting). Gewoon omdat het lekker was. Sinds ongeveer een jaar eet ik maar één bord. Een hele tijd had ik daar moeite mee. Het was zo'n gewoonte om een tweede bord op te scheppen dat het echt moeilijk was om niet te doen. Maar nu denk ik daar niet eens meer over na. Ik stop na 1 bord en heb daar geen problemen meer mee. Daarnaast gooide ik over bepaalde gerechten zoals pasta/wraps enzo heel veel kaas (echt heel veel kaas). Nu doe ik veel minder kaas. Dat was in het begin ook lastig, maar ook daar ben ik nu aan gewend. Je moet de gewoonte afleren, dan gaat het vast beter. Als jouw nieuwe gewoonte is om 2 dagen te snoepen en 5 dagen niet dan zal dat een hele tijd moeilijk zijn, maar als het een gewoonte wordt (ik heb ergens gelezen dat h­et wel tot 90 dagen kan duren voordat iets een gewoonte (soort van automatisme) wordt. Je moet dus wel goed volhouden. Misschien is het ook een idee om anders te denken. Jij zegt dat je 5 dagen niet mag snoepen. Je kan ook zeggen dat je 5 dagen niet wilt snoepen. Dat klinkt al een stuk minder erg. Zo ontzeg je jezelf eigenlijk niks, want je mag wel van jezelf, maar je wilt het niet (niet mijn eigen wijsheid, maar komt uit het boek 'het geheim van slanke mensen'. Ik heb aan dat boek wel heel veel gehad.

@tv-fanaat, ik weeg altijd in de ochtend nadat ik naar de wc ben geweest en voor het ontbijt. Gek is dat eigenlijk dat je dingen eet die je niet eens super lekker vind. Ik ken dat. Ik probeer bij alles te denken, vind ik dit wel echt heel erg lekker. Zo niet, dan neem ik het niet.

@dikkiedik1980, niet meteen een baalmoment joh. Nergens voor nodig. Je kan beter niet zo vaak wegen. 1 x in de week is genoeg! Elke dag fluctueer je, dat zorgt alleen voor baalmomenten.

@5x5, Jeetje, beterschap! Hopelijk knap je snel op! Klinkt wel eng, maar gelukkig hebben ze niks ernstigs gevonden.

@Mango12, gaat goed zo na de feestdagen!

@life22, gisteren chili con carne gegeten. Van gisteren nog over dus vanavond weer (lekker makkelijk). Goed dat je meer groente en minder aardappelen hebt genomen!

@zyra123, leuk dat je ook gaat hardlopen! Ook altijd leuk om daar leuke spullen voor aan te schaffen! Veel succes!

@coconutz, iedereen is welkom (zoals in de OP staat) dus jij ook :-). Welkom!

@sophiepapa, waarom staat er eigenlijk nog een Gisele B. in de tabel? Vroeg ik me ineens af.

Ik zal mezelf ook nog even voorstellen. Ik ben 33 jaar en woon samen met mijn vriend en 2 katers. Qua sport doe ik aan tennis, hardlopen en in de zomer komt skaten daar nog bij.

Vorig jaar op 2 januari woog ik 69,8. Ik ben veel afgevallen door wat veranderingen in mijn eetpatroon als geen tweede bord avondeten, niet teveel kaas over pasta strooien, met mate snoepen enzo. Nu moeten de laatste kilo's er nog af. En als die er af zijn, dan nog de missie om die eraf te houden.

Tot nu toe gaat het dit jaar erg goed! Ik heb namelijk al 7 dagen niets gesnoept (geen enkel koekje/snoepje/chocolaatje). Echt bizar eigenlijk. Dat is dan het goede van ziek zijn geweest. Nu denk ik, wat zou er met mijn gewicht gebeuren als ik dit nu eens tot maandag volhou? Denk dat ik zeker in het weekend wel wat lekkers neem, maar dan met mate. Denk niet dat het me lukt (zeker nu ik me weer goed voel) om helemaal niets te nemen.

Daarnaast had ik doordat ik ziek was ook niet meer gesport. Dat heb ik weer opgepakt. Maandag nadat ik hier nog had geschreven heb ik nog een stukje hardgelopen. Straks ga ik ook weer een stukje hardlopen. Voelt wel goed!

Veel succes weer vandaag!
@life123, ik had gepost en nu lees ik net dat jij ook gepost hebt. Wat ben je goed bezig geweest!! Goed begin van de dag!!
quote:coconutz schreef op 08 januari 2014 @ 02:15:

Is er nog plek?

Er is nog plek.

Hoeveel weeg je en hoe lang ben je?
Dank je wel, @plukkie80!

@ sophiepapa: Ik wil dus idd ook graag meedoen! Ik ben Coconutz, en door bepaalde medicatie ben ik het afgelopen jaar behoorlijk aangekomen. Inmiddels heb ik deze medicatie niet meer nodig en wil ik aan de bak want met mijn 1.57m is 79.1 kg (maandag) veel te veel.

Ik wil graag terug naar mijn oorspronkelijke 64kg. Daarna moeten er nog wat scherpe randjes vanaf, maar dit is vast het eerste doel wat ik graag wil halen.
Hi,

Ik zag dat iedereen ze zich aan het voorstellen was. Ik ben een vrouw van 31 jaar. Ik heb afgelopen maanden niet veel gesport aangezien ik in een ivf traject zat en zwanger was, maar wat helaas is misgegaan. Nu wil ik weer een beetje in conditie komen, door middel van hardlopen, krachttraining en gezond eten. Ik hoop in maart weer met ivf te beginnen en dan onder de 70 te zijn.

Vandaag voor de tweede keer hardgelopen met Evy. Les 2 dus gaat nog niet heel snel maar het begin is er!
@plukkie80 Wow goed bezig! Soms heeft ziek zijn toch nog een beetje een positief effect! Heb jij ook altijd van die gezonde zenuwen om op de weegschaal te gaan staan? Succes met hardlopen!

@coconutz Welkom! Wat goed dat je bent begonnen! Heb je al een plan hoe je wilt gaan afvallen?

@Emma08 Welkom! Heel veel succes!

Ik heb mijzelf eigenlijk ook nog helemaal niet voorgesteld. Ik ben 22 jaar en zit momenteel al eventjes thuis zonder werk maar wel bezig met mijn studie maar geen lessen meer. Hierdoor was ik erg gefrustreerd en emotioneel. Doordat ik mijzelf ook wat kilo's lichter wilde zien kwam ik in een cirkel terecht waardoor ik steeds meer at.

Momenteel heb ik winterstop van mijn sport, maar vanaf eind februari begin ik weer met 3 x pw sporten en in de tussentijd af en toe 1 keer per week sporten en wil ik regelmatig op de hometrainer thuis springen!

Qua eten wil ik minderen in de koolhydraten en natuurlijk minderen met mijn chipsverslaving. Mijn lijstje is nog ongeveer:

O: Vla met een banaan

T: komkommer

L: 2 volkoren boterhammen met fricandeau/magere leverpastei/kaas/gekookt eitje/gebakken eitje

T: Noten

A: Klein beetje rijst/aardappels, veel groente en mager stukje vlees
@emma08 - wat goed dat je het hardlopen hebt opgepakt! Op naar een gezond lijf en wie weet wat Maart gaat brengen...!! :-)

@life22 - dank je wel! Gezellig en fijn om elkaar hier te motiveren! Ik ga zowieso op mijn voeding letten en minderen met alcohol. Ik wil ook weer beginnen met hardlopen maar zit momenteel na een flinke griep van drie weken aan de antibiotica en moet weer bij het begin beginnen merk ik. Mijn conditie heeft een flinke klap gekregen.

Vandaag begin ik met 30day Shred, het is iig een begin. Zin in!
@life22 wat ben jij al goed bezig geweest vandaag zeg, wauw! Ik ben meteen helemaal enthousiast om ook naar de sportschool te rennen, haha! En succes met de laatste loodjes van de studie.

@ plukkie80 bedankt voor jouw uitleg! Ik snap het, kleinere porties daar kun je aan wennen. Is wel wat voor mij, want inderdaad schep ik ook erg veel op met het avondeten. Ook met de lunch trouwens; twee boterhammen is voor mij echt veel te weinig! Maar zes is ook weer overdreven natuurlijk... :-) En ik kan mezelf ook best de mentaliteit inprenten dat elke avond snoepen NIET normaal is... Inderdaad, ik WIL dat niet meer!

@emma08 succes met hardlopen en sterkte met jouw verlies
@ coconutz, minderen met alcohol is ook een goeie. Ik merk dat mij dat veel minder moeite kost dan minderen met snoepen :-)

Beterschap nog!
@ Luneth: Heeft het gesmaakt? Ik sla over *rilt van koolraap*

@ Life: Goed bezig op je hometrainer!

@ Plukkie: Wauw, 7 snoep- en snackvrije dagen. Wat goed! (Al is de reden wat minder leuk natuurlijk)

@ Emma: Het begin is er! En Evy rocks!

@ Life: Je eetlijstje lijkt mij weinig. Kom je de dag dan wel goed door?

@ Coconutz: Goed voornemen, die 30 dagen shredden! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alcohol is een gemene inderdaad, hakt er aardig in en vaak eet je dan nog wel meer (erbij)

@Florienepien Ik 'doe' niet zo heel veel op een dag, huishouden en boodschappen koken dus ik verbrand eigenlijk ook niet zoveel.. Maar mss is het toch wel weinig, maar ligt er ook aan hoe groot mn porties zijn en tot nu toe red ik het wel.
@ Sophiepapa Wow, ik dacht dat er niet veel veranderd zou zijn qua gewicht, maar jij zegt dat het zelfs minder is. Helaas zit hier wel wat achter; rond kerst wat mindere liefdesperikelen waardoor mij de lust een beetje verging en ik totaal geen zin had in snoep / lekkere dingen. Eigenlijk ook wel wat valsspelen dus.

Momenteel veel werkstress en net als lunch een zak nibbits weggewerkt (werkstress werkt tegenovergesteld; dan ga ik juist eten), ben benieuwd wat dat volgende week zal opleveren. Gisteren wel weer hardgelopen, 6 km dit keer. Voor vanavond staat er broccoli stamppot op het programma, niet te vet dus.

Momenteel ben ik een soort grote schoonmaak aan het houden in huis (heb al 5 zakken weggebracht), helpt tegen de stress en houdt in beweging, misschien ook een goede tip. ;) Hoeft t van het voorjaar niet meer, kan ik dan lekker het zonnetje in!

@ 5x5, lijkt me erg schrikken, maar fijn dat er niks ernstigs gevonden is!

@l plukkie: knap zeg die snoepvrije dagen! Ik geloof er wel in dat als je die hebt, je wanneer je weer wat snoept daar minder van nodig hebt. Ik merk dat zelf tenminste, als ik dan een periode minder gesnoept heb, vind ik het daarna vaak net wat te zoet en heb ik minder nodig! Benieuwd of jij dat ook herkent!

@ alle voor mij nieuwen (dat zijn er een hoop opeens, leuk!) ik zal me ook nog even kort voorstellen! Ik ben 31, single (net mislukt date avontuur achter de rug) en woon samen met mijn lieve kat! Loop in ieder geval 1 x per week hard, en ga proberen dit weekend ook een les te volgen met een vriendin (heb de support om te gaan wel nodig). Verder wil ik nog wel eens ongezond eten, en heb ik het idee dat ik door gezond te eten beter in mijn vel kan zitten en ook nog wat gewicht kwijt kan raken, win win situatie dus. In de praktijk vind ik dat nog best lastig, maar daarom schrijf ik ook mee in dit topic
Wat leuk dat jullie allemaal zo enhousiast reageren op ons 'nieuwelingen' :-)

Mango, jammer hoor van jouw mislukt date avontuur. Nou ja, althans ben je mooi afgevallen... (moet je dan maar denken...)

Dat van die werkstress herken ik heel erg! En ook zonder stress: dan ben ik 's avonds moe en heb ik gewoon niet meer de discipline om gezond te eten en mezelf te beheersen om de chips te laten staan...

Grote schoonmaak klinkt goed! Ik heb nu ook vrij en ben ook aan het schoonmaken in huis. Geeft een fijn gevoel en je bent lekker bezig!
@Life22, ik verbrand juist meer als ik in huis bezig ben dan als ik de hele dag op kantoor achter mijn bureau zit! Dus misschien valt het bij jou ook wel mee. Jij eet in ieder geval erg gezond zo te zien.

Straks zuurkoolstamppot eten. Lekker licht verteerbaar :-)

Hoe denken jullie eigenlijk over light frisdranken? Ik drink daar nu best wat van, lekker!
Hoi, mag ik er ook bij? Ik ben titike, 26 jaar. Door heen de jaren ben ik al over de 20kg afgevallen. Nu dat ik meer stil sta rond mijn gewicht en levensstijl merk ik dat het niet altijd even makkelijk is.

Ik heb moeilijke darmen waardoor sport en vezelrijke voeding belangrijk is voor mij.
Leuk dat er zoveel reacties zijn. Ik merk wel dat ik het lastig vind om op iedereen te reageren.

Wat betreft light frisdranken. Ik ben daar absoluut geen an van. Al die kunstmatige toevoegingen zijn schadelijker en dus slechter voor je lichaam dan de niet light producten. Verder ben ik sowieso voorstander van veel thee (kruiden) en water. Aan al die frisdranken die sommigen op een dag drinken (ik weet natuurlijk niet hoeveel jij drinkt hoor koolmeesje) heb je al bijna 1 hoofdmaaltijd aan calorieën binnen.
Zo, heb bijgehouden wat ik vandaag heb gegeten:

O: Atkins reep

L: 80gr filet americain en een komkommer (op plakjes komkommer ipv op toastjes dus)

D: een pangasiusfilet op een bedje van 100gr gewokte paksoi, 100gr gewokte snijboontjes, eroverheen wat pijnboompitten.

*burp*

Voor vanavond nog een kiwi voor de snacktrek.

Best prima vol te houden zo :-)
@koolmeesje123 Met schoonmaken ed verbruik je inderdaad ook nog best wel calorieen!

@coconutz

Vergeet je geen tussendoortjes te eten? Zo houd je wel je spijsvertering op gang!

Wat betreft de light frisdrank.. Ik drink/dronk altijd cola light, en verder geen sappen. Maar ik vind het altijd zo zonde om normale cola te nemen met zoveel calorieen, maar dat zit ook beetje 'tussen de oren'. Ik denk dat 1 glas frisdrank p.d niet zo erg is, ik merk bij mezelf alleen dat ik daardoor meer honger krijg en een opgezette/opgeblazen buik.
quote:

@coconutz

Vergeet je geen tussendoortjes te eten? Zo houd je wel je spijsvertering op gang "

Uiteraard. Toevallige was dat een halve komkommer vanmiddag. :-) Straks nog een kiwi.
Coconutz, je weet dat je met je eetlijstje nog niet eens de 800kcal aantikt? Dat is voor een dag niet erg, maar dan moet je morgen weer 'gewoon' eten.

Ik drink voornamelijk (kruiden)thee, zwarte koffie, water en zo nu een dan een glas sap of cola light. Van alle frisdranken lust ik eigenlijk alleen cola light.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven