TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
Effe egopost; 4 dagen bruinverlies maar nog steeds niet ongesteld. Gisteren zelfs bijna zwart wat er in mijn broekje zat?!

Vind het zo raar. Normaal 2 dagen wat bruin en dan echt helderrood en echt ongesteld...
@jemida: vreemd zeg! Erg he, hoe je op alles zo gaat letten en alles gaat analyseren... Maar dit is wel gekkig... Misschien stiekem ook een beetje hoopvol of denk je van niet?

Ik ben gisteren avond ongesteld geworden, blehhh baal er zo van!! Had deze maand niet veel hoop, maar toen er maar niks bruinigs kwam toch weer veel hoop gekregen...

@ choco: kan me zooo voorstellen dat je toch heel verdrietig bent. Ik ben t al omdat ik twee dagen over tijd was, kan je nagaan hoe heftig het nu voor jou is... Knuffel!
Jemida: Testen!!!!

Mousi:
Ah mousi, balen toch weer he.

Choco hoe is t met je? De ergste klap weer een klein beetje te boven? Is dit voor jou de eerste keer dat je dit meemaakt of is het al vaker gebeurd?

Had gisteren nog getest met zo'n dipstick van 123 thuistesten, die zou 4 dagen voor NOD al kunnen..en die was negatief. Toch krijg ik er stiekem hoop van, helemaal in combi met die pijnlijke tepels die ik van de week een paar dagen had.. Maar nu heb ik dat niet meer en ook geen testen meer in huis! Effe afwachten maar toch?

Net zoonlief op school moeten ophalen. Er belde een dame van school dat hij weer zo duizelig was. Ze durfden hem niet op de fiets naar huis te laten gaan. Was net op visite bij een vriendin, heb de huisarts direct gebeld en moest meteen met hem langskomen. Zijn ijzer is paar welen terug opgenomen en zijn bloeddruk ook. Beiden veel te laag. Hij zit aan de ijzertabletten maar niks verbeterd nog. Net roosvicee Ferro gekocht en maar weer spinazie eten. Weet het ook niet anders. Iemand nog tips?

Ze hebben net weer bloeddruk gemeten, eerst als hij lag. En daarna moest hij snel opstaan en toen opnieuw gemeten. Zijn bloeddruk is dan extreem laag. Kind is zo vreselijk hard gegroeid de laatste paar maanden. Zijn lijf kan het eigenlijk niet bijbenen. Ik vind het zo naar dit. Hij is ook duizelig op de fiets, kind moet toch 6km heen en 6 km terug fietsen elke dag. Zit erover te denken een buskaartjes te kopen voor hem, iig zolang deze duizeligheid nog aanhoudt. Vrees dat ik dat bij manlief er niet door krijg. Die vind al dat ik hem teveel verwen.... Lastige dingen zijn dit hoor....
Lieve meiden, ik heb jullie wel verwaarloosd zeg. Drukke dagen gehad en ik moet dadelijk ook weer weg, dus ik reageer even heel kort op iedereen. Ik maak het later goed!

@Chocoladeletter: Echt superknap dat hoe je ermee omgaat. Heel begrijpelijk dat je verdrietig bent, dat hoort er ook bij. Het had allemaal zo anders kunnen lopen. Ik snap ook dat je het forum even vermijd, het is ook erg confronterend allemaal. Goed dat je de moed niet opgeeft, jullie kindje komt er echt nog wel!! Ik hoop ook voor je dat het snel weer raak is. Sterkte en zorg goed voor jezelf

@Jemida: Fijn dat je die doorverwijzing binnen hebt! Ik hoop dat je die niet hoeft te gebruiken en dat je (ondanks die negatieve test van gisteren) hartstikke zwanger bent nu! Ik vind het in elk geval spannend klinken en mijn duimen draaien overuren. Succes met wachten nog! Vervelend van je zoon zeg!! Dat is ook wel schrikken, kan me voorstellen dat je hem niet graag laat fietsen nu… Als hij zo duizelig is, is dat ook niet echt veilig. Toch maar even met je man over die buskaartjes praten. Het lijkt mij nu niet handig als hij moet fietsen…

@Tijgerprintje: Welkom terug!! Fijn, onverwacht even lekker weg!

@Suikerklontje: Pff, heftig dat je zo vermoeid bent door de zwangerschap in combinatie met je diabetes. Dat hakt er wel even in! Fijn dat je die sensor nu draagt, inzicht hebben is wel prettig natuurlijk. Wel vervelend dat je zo vaak wakker wordt door het alarm ’s nachts! Het klinkt ook allemaal heel erg druk! Het is ook moeilijk om je rust te pakken. Fijn dat je je wel happy voelt! Dat is ook heel belangrijk! Vervelend dat je zo aan jezelf twijfelt met betrekking tot je studie! Dat heeft inderdaad echt met hormonen te maken. Probeer je niet gek te laten maken he!

@Forestfruit: Wat fijn dat jullie gisteren al naar het fertiliteitcentrum mochten!! Eindelijk gaat er dan iets gebeuren, echt heel erg fijn!! Dan zal er nog wel een flinke wacht-periode volgen maar dan zijn jullie in elk geval al een stap verder.

@Mousi: He, wat klote dat je ongesteld geworden bent Wees maar extra lief voor jezelf!

@Lady: Fijn dat de misselijkheid minder is!! Gelukkig maar. Die vermoeidheid is ook heel vervelend. Doe maar extra rustig aan. Heerlijk, die vakantie in het vooruitzicht!! Laat alles met betrekking tot je studie maar lekker los en geniet er saampjes maar goed van. Echt balen dat je studiebegeleider zo aan het zeuren blijft. Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt (en natuurlijk dat je een voldoende hebt en echt van je rust kunt gaan genieten!!). Succes met wachten nog…en alvast een heel fijne vakantie!! Oh ja, nee, er is geen medische reden voor al die echo’s! Bij mijn verloskundige krijg je er gewoon veel Ik heb geen moeite met het groeien van mijn buik. Sterker nog: ik vind het heerlijk! Sinds een paar dagen zie je het al een beetje door mijn kleren heen, daarvoor zag ik het alleen als ik naakt voor de spiegel stond. Echt fijn dat het nu zichtbaarder wordt! Nu lijkt het alsnog of ik teveel gegeten heb maar mensen die weten dat ik zwanger ben beginnen het nu ook te zien.

Sorry voor de korte reactie! Ik maak het snel weer goed met jullie!!
Mennn ik ben echt moe en emotioneel. Ben blij dat het bijna weekend is en ik even niet op t schoolplein hoef te staan. Voel me ook een beetje slapjes. Heb best veel bloedverlies. Denk dat ik gisteren het vruchtzakje ben verloren. Ga zo even roosvicee ferro halen. Misschien dat ik dan wat opknap.
@mousi: balen joh! Verwen jezelf maar extra goed dit weekend!

@choco: ahh wat vreselijk naar allemaal! Zorg goed voor jezelf en op tijd naar de dokter als het niet gaat hè? Heel veel sterkte nogmaals (ook voor man)! Hopelijk kan je dit weekend weer op krachten komen, zowel lichamelijk als emotioneel

@jemida: blijft wel spannend zo, misschien dit weekend wel een positieve test? Voor lage bloeddruk kan het ook helpen om wat meer zout te eten: meer zout op eten, bouillon, tucjes. Werkt bij mijn vriend met lage bloeddruk erg goed tegen duizeligheid

Ik ga in vakantiestand, er is daar geen wifi dus kan helaas niet meelezen of reageren... hopelijk staan er over 2 weken weer 1 of meer cheerleaders bij in de tabel
Chocoladeletter, geniet lekker van je weekend. Gewoon even bijkomen en weer aansterken, knap je vast van op.

Zelf ben ik ook wel toe aan weekend. Zou bijna een middagdutje willen doen, maar dat vinden mijn klanten vast niet goed... nog twee weekjes wachten tot mijn eerste echo, daar kijk ik echt naar uit. Van mij mag de moeheid en misselijkheid snel over zijn. Kan niet eens normaal uit mijn stoel opstaan zonder duizelig te worden.
Helaas, de rode duivels zijn volop doorgebroken vanochtend.. Echt balen maar had toch geen hoop meer. De wachttijd voor de fertiliteitspoli is maar 2 weken gelukkig, dus hoop dat ik snel meer weet!

Reageer later even op jullie, zit nu op mijn telefoon dus kan niks terug zien.
He balen jemida. Hoop dat je over twee weken meer duidelijkheid krijgt
29-01 om 19:00 aan de beurt.

Dat is best vlot dus!
Dikke knuffel Jemida! Balen dat je toch ongesteld bent geworden. Hopelijk brengt de fertiliteitskliniek duidelijkheid!
quote:elsy schreef op vrijdag 10 januari 2014 15:21 Dikke knuffel Jemida! Balen dat je toch ongesteld bent geworden. Hopelijk brengt de fertiliteitskliniek duidelijkheid!

Thanks!

Hoe gaat ie met jou? Inmiddels alweer toe aan de vruchtbare dagen?
@ Jemida bijna volgende week donderdag volgens FF dus wij zijn vast enthousiast begonnen haha
quote:elsy schreef op vrijdag 10 januari 2014 16:03 @ Jemida bijna volgende week donderdag volgens FF dus wij zijn vast enthousiast begonnen hahaHaha Goedzo, je moet wat he?
@forest: wat fijn dat jullie al terecht konden bij de fertiliteitspoli!! lijkt me inderdaad een fijne gedachte dat er nu wat gebeurt en de wens weer dichterbij komt:)

@mousi: ahh balen meid:( Zo vervelend he, dat die hoop dan toch weer komt en zo kansloos wordt weggeveegd! Baal maar even flinkt, met wat extra chocola enzo. En daarna weer nieuwe kansen in de volgende ronde:)

@choco: oo meid toch, ik vind het zo naar voor je:( En zolang je bloedverlies hebt, voel je je natuurlijk slap en ellendig en dat helpt niet om je positieve gevoel vast te houden. Ik hoop dat het snel minder wordt en je lekker kunt uitrusten dit weekend!

@lady: lekker joh, even op vakantie!! en je hebt het ook echt verdiend! Ik hoop dat je weer helemaal uitgerust terugkomt:). Ik heb idd ook geneeskunde gedaan, ben inmiddels al 3 jaar afgestudeerd en werk met veel plezier in het medisch onderwijs (artsen i.o. en verpleegkundigen). Erg leuk en dit is ook echt mijn bestemming, dus ik hoop hierin een mooie carriere te maken:). Naast dat het voor mij inhoudelijk ook echt de voorkeur had, heeft het onderwijs natuurlijk nog meer voordelen wat betreft partime werken en het gebrek aan wisselende diensten of weekenden ofzo. Dat vind ik wel erg fijn. Maar jij gaat dus voor de 80-urige werkweek als ik het zo hoor ;). Nee hoor, ook een dergelijk vak kun je indelen zoals je het zelf wilt en gelukkig worden de voorzieningen voor arts-moeders die bijv willen parttimen wel steeds beter.

@suikerklontje: ow die emoties zijn heel herkenbaar hoor. Als ik ook maar een beetje moe ben aan het eind van de avond begin ik met huilen en komt er geen eind aan. Echt schaamteloos;) Maar inderdaad, het zullen de hormonen wel zijn! Hopelijk heb je een vriend die (net als de mijne) je lief troost en zegt dat het allemaal wel meevalt;)

@jemida: balen joh dat je ongesteld bent geworden!! ook voor jou een knuffel! wel fijn dat je in januari nog terecht kan. De hulp is nabij en het kindje ook!

Lastige situatie ook met je zoon en dat naar school fietsen. Ik zou wel echt voor de veiligheid gaan en dat heeft niks te maken met 'verwennen'. Als ie niet op z'n benen kan staan, kan ik ook van z'n fiets afvallen en onder een auto komen, lijkt me niet de bedoeling! Lichaamsbeweging is wel goed en dan komt z'n bloed en bloeddruk ook weer wat eerder op peil, maar laat 'm dat maar niet in het verkeer oefenen...

@liesje: haha hoezo 'korte reactie'?? ik lees graag je volgende 'lange reactie' in dat geval:) Hoe is het met je?

@groenegeitensok: balen van die misselijkheid en duizeligheid. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Het ergste zal ook snel over zijn, nog een paar weekjes en dan voel je je vast beter! en inderdaad, duurt lang voor zo'n echo? Ik vond het echt helse weken, die eerste 11-12!

Go Elsy! komt vast goed met jullie dit jaar en ik hoop zo snel mogelijk:)!

Vandaag 24+1 hoera:) ben toch weer blij met elke week die erbij komt. En ik voel me ook gewoon goed de laatste twee weken, kan het bijna niet geloven. Vandaag echt een fijne vrije dag gehad (dat was me eigenlijk m'n hele zwangerschap nog niet gelukt): 2x naar de stad geweest om te winkelen, box (die we gister van marktplaats hadden gekocht) uit de auto gehaald, blije doos opgehaald en uitgepakt. Nou als m'n laatste trimester zo verloopt, teken ik ervoor:)

Nu lekker weekend! Geniet ervan dames!
@Lies ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je uitgebreide reactie hihih. Vond deze al behoorlijk uitgebreid. Leuk dat je 'gewoon' zoveel echo's krijgt. Toch weer de bevestiging dat er echt iets in je buik zit. Leuk dat je buik nu ook door je kleding heen te zien is. Wordt het toch zichtbaar voor iedereen, trots?!

@Choco He getsie zeg. Het nare is dat je er ook gewoon doorheen moet he. Je kunt niet even een pilletje krijgen of een paar dagen slapen en dat het over is. Zorg goed voor jezelf en laat je goed verwennen. Het is moeilijk genoeg!!! Heel veel sterkte en klets maar lekker van je af, het helpt.

@Brianne Dat schiet al lekker op zeg. Je ziet nu echt over de helft van je zwangerschap. Fijn dat je je zo goed voelt, hopelijk meer van die dagen. Het is altijd maar afwachten he. Ga je niet te hard als je je goed voelt? Dan komt de man met de hamer je toch opzoeken hoor.

@Moussie Balen zeg!!! Lekker wijntje en rauw vlees maar gaan eten dus hihihi

@Jemida Oeh wat eng zeg! Ik zou hem inderdaad ook niet op de fiets sturen en al helemaal niet zo'n stuk! Heeft wat mij betreft ook niets met verwennen te maken. Hoe is het nu opgelost? Wat jammer dat je nu ook ongesteld bent geworden...gelukkig is de wachttijd maar 2 weken, dat is te overzien. Ben benieuwd naar je uitgebreide uitleg, ben erg benieuwd hoe zoiets in zijn werk gaat.

@Groenegeitensok Dat hoort er allemaal bij. Probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven je lijf geeft het niet voor niets aan. Denk maar zo: Je bent in ieder geval echt zwanger. Ik ben amper misselijk geweest en vroeg me af of dit wel normaal was haha.

@Elsy Succes en vooral veel plezier!!! Gebruik je nu temperatuurmethode of toch de ovutesten?

Gisteren zwangerschapsonderbroek aangetrokken want het zat me allemaal een beetje krap. Ik heb toen een comfortabele legging aangetrokken met een wat strakker jurkje. Nou, ik wist niet wat ik zag, een enorme buik al!!! Je kunt als echt heel goed zien dat ik zwanger ben. Gister op het werk van mijn man zei iedereen ook: Woow wat ben jij gegroeid, wat een mooie buik!

Ik ben maar wat trots, ben immers vandaag 13 weken.

Ik heb de laatste weken vooral wat losse shirtjes en tuniekjes aan gehad want een blubbuikje staat me niet zo goed, niet wetende dat mijn buik nu echt al een zwangerbuik is geworden.

Verder lijkt de vermoeidheid wat te zijn afgezakt, voel me stuk energieker. De hypo's blijven maar zijn nu beter te doen omdat ik minder moe ben. Een stijgende lijn hier.
Zo, daar ben ik weer! Haha, ik werd er ook al in het “uitgerekend half juni/begin juli-topic” op gewezen dat ik me excuseerde voor mijn korte reactie waarna er alsnog een hele lap tekst volgde Het heeft meer met mijn gevoel te maken: op het moment dat ik voldoende tijd heb om te reageren lees ik beter, denk ik langer na over mijn reactie en besteed ik er meer tijd aan. Als ik weinig tijd heb, lukt dat dus niet en heb ik het idee dat ik minder uitgebreid reageer

@Chocoladeletter: Wat naar voor je meid Snap dat je blij bent even niet op het schoolplein te hoeven staan. Lijkt me heel naar om nu te moeten doen alsof het allemaal goed gaat met je Ik hoop dat je dit weekend fysiek wat aangesterkt bent (goed idee om Roosvicee Ferro te halen!) dan kun je geestelijk ook weer wat meer aan. Rustig aan meid, het is echt niet gek dat je je zo emotioneel voelt. Het is ook een flinke klap die je te verwerken hebt gekregen.

@Lady: Jeeej, heerlijk meid!! Geniet van je vakantie en tot over twee weekjes!

@Groenegeitensok: Oooh, wat duurt dat wachten op een eerste echo toch lang he! Ik hoop dat de tijd vliegt voor je! Vervelend dat je zo moe en misselijk bent! Ik ben nu zestien weken en bij mij gaat het sinds een week of twee beter. Gisteren en maandag heb ik wel mijn avondeten er weer uit gegooid maar de rest van de week heb ik nergens last van gehad. Ik hoop voor je dat je er snel van verlost bent! Succes met wachten op die eerste echo! Spannend!!

@Jemida: He, meid, wat klote voor je!! Fijn dat je al op 29 januari terecht kunt!! Dat wachten duurt toch altijd lang. Het is nu wel prettig dat je een datum hebt waarop je je kunt richten. Ik ben benieuwd hoe het dan verder gaat! Spannend hoor.

@Elsy: Fijn dat de vruchtbare dagen er weer aankomen!! Dan kun je eindelijk weer iets “doen” Ben je deze ronde ook weer bezig met temperaturen? Ik hoop voor je dat dit wat meer inzicht biedt. Ik duim voor je!! Zet ‘m op de komende dagen!!

@Brianne: Wow, alweer ruim 24 weken! Wat gaat het snel he! Superfijn dat je je de laatste twee weken eindelijk goed voelt. Na alle pech die je hebt gehad, heb je dat ook dubbel en dwars verdiend! Ik hoop voor je dat het zo blijft gaan!! Fijn dat je zo genoten hebt van je vrije dag! Zo te lezen heb je die ook goed besteed.

@Suikerklontje: Wat gaaf dat je echt al zo’n mooi buikje hebt!! Heerlijk dat het goed te zien is dat je zwanger bent, daar mag je zeker trots op wezen! Mooie strakke kleding dragen inderdaad, het mag te zien zijn toch? Fijn dat je je veel energieker voelt!! Dan kun je extra genieten!

Hier gaat het goed! Mijn buikje begint te komen maar het lijkt nog meer op een “ik-heb-teveel-gegeten-tijdens-de-feestdagen-buikje” dan op een zwangerschapsbuikje. Ach ja, nu het groeien eenmaal begonnen is, zal dat ook snel genoeg veranderen. Ik ben vandaag zestien weken! De 20-wekenecho is gepland op 10 februari. Verder heb ik het idee dat ik onze uk voel bewegen. Ik weet niet precies wat ik moet voelen, dus het kunnen ook mijn darmen zijn. Het zal over een paar weken vast duidelijker worden!
Chocoladeletter, dat is ook confronterend, ik hoop dat je het weekend goed door komt

Lady, hele fijne vakantie geniet ervan met z’n tweeën! Gelukkig is je misselijkheid bijna over, net op tijd haha.

Hoe ver ben je nu?

Suikerklontje, dinsdag krijgen we uitslag van het semenonderzoek van mijn man en de uitslag van mijn bloedonderzoek.

De echo bij mij was goed, alles zag er zo uit als het hoorde volgens de arts.

Ik stond er echt positief in, maar sinds dit weekend een dipje, misschien dat het nu pas echt doordringt?

Je gaat het vast super doen met afstuderen! En zoals je al zegt je haalt hele goede cijfers, dat moet goed komen! Hormonen kunnen je zo raar doen voelen he.

En ik zou ook super trots zijn op een buikje, heerlijk!

Aah Mousi, wat balen zeg, ik had voor jou goede hoop. Wees maar lief voor jezelf.

Jemida, wat lastig voor je zoon zeg. En inderdaad die buskaart lijkt me een heel goed idee.

Ik heb ook vaak een lage bloeddruk en de verloskundig zei me in het verleden dat ik zoute drop mocht eten, dat het daardoor wat minder kon worden.

Aah stom dat jij ook ongesteld bent geworden..

Wel fijn dat je er eind deze maand al terecht kunt, gaan ze jou dan onderzoeken?

Ook prettig dat je niet eerst 12 maand zelf hoeft te proberen.

Liesje, ik was inderdaad ook heel blij, maar zie nu toch ook wel erg op tegen dinsdag.

Ik ben bang dat de uitslag weer zo slecht is.

En dan moet ik een keuze maken of ik voor pgd wil gaan, maar dan ben je zo weer een jaar verder voordat je aan de beurt bent.

En hier ben ik eerder aan de beurt, maar ik heb maar 3 kansen als het via ivf of icsi me.

Het voordeel zonder pgd is dat we sneller aan de beurt zijn en het nadeel de grote kans op een miskraam.

Brianne, wat ben je al ver!! Ik hoop dat de rest van je zwangerschap ook zo voorspoedig verloopt
Zo om 18:50 de controle echo. Hoop dat alles schoon is (of dat er een klein wonder is gebeurd)
@Choco Heb je hoop? Heel veel sterkte vanavond in ieder geval, het zal niet makkelijk voor je worden. Hoe voel je je vandaag?
@choco altijd goed om hoop te houden. Toen mijn moeder in verwachting was van mijn zusje, kreeg ze een miskraam. Bleek om een tweeling te gaan en mijn zusje is blijven hangen. Ik weet het is een hele kleine kans, maar hoop is altijd goed
Choco hoe is het gegaan?
Zoals verwacht was mijn baarmoeder leeg. Ze hebben even mijn Hb gecontroleerd maar die was goed (7.3)

Heb ook 2 zw.schaptesten mee gekregen om eind volgende week te controleren of het hcg uit mijn urine is (en een extra test voor als t weer raak is)

Heb de echo van t vruchtzakje en de positieve test in een envelopje gedaan om te bewaren.

En nu? We gaan meteen door. De wens is er alleen maar sterker door geworden, maar twijfel of ik ovutesten wil gebruiken. Aan de ene kant wil ik het wel maar wil ook niet te krampachtig bezig zijn. Twijfels, twijfels...
@Choco Heftig hoor. Ik denk dat het wel fijn voor je is dat je baarmoeder leeg is. Niet dat je nog meer kan verwachten aan bloedverlies. Knap van je dat je gelijk door wil en dat het de bevestiging gegeven heeft dat jullie echt nog een kindje willen. Mooi!!! Wellicht is het goed om het inderdaad even op z'n beloop te laten zonder ovutesten. Geeft je mogelijk rust dat je nu wel nodig hebt. En wie weet is het zo weer raak. Ik denk dat je zelf wel goed aanvoelt wanneer je wel wil tempen of ovutesten wil gaan gebruiken. Proef nu heel erg weerstand hiertegen.

voor jou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven