TTC Herfst 2013

20-10-2013 15:16 1156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa, hier ons eigen (en laten we hopen: zeer vruchtbare) kletstopic!

NaamLeeftijdDDOKindjeStartBijzonderh.Jemida342eJuni 2013 Chocolade-

letter34 4eAugustus 2013 Elsy251eJuni 2013 Liesje34 1eApril 2013UD 29 juni 2014, 3 januari 3e echo Tijgerprintje27 ? 1eJanuari 2013 Groenegeiten-

sok28 1eAugustus 2013Suikerklontje241eMei 2013 UD is 19 juli. Begin jan alweer 3e echo en tevens nekplooimeting ivm diabetesForestfruit32 1eJuni 2012UD eind dec, goede echo 10 weken gehadMar-lou23 1eMei 2013Cupcakegirl343eJuli 20138 november echo Lady261eAugustus 2013UD 17 juli 2014Brianne281eJuni 2013UD 1 mei 2014, jongenMousi29februari1eOktober 2013Zwanger worden dmv inseminatie donorzaad

In onze tabel is Kroos altijd van harte welkom.

Herfst_2013
Dank je suikerklontje!
Denk dat je gelijk heb: ik heb echt nog geen zin in ovutesten (daarbij had ik de vorige (zwangere) ronde nooit een pos ovutest gehad maar was ik toch zwanger)
lieve meiden ik neem even afstand van hier, een vriend is vanmorgen na een kort ziek bed overleden. Ik ben er echt even helemaal stuk van en niet bezig met kinderen of iets dergelijks.

Sorry
Gecondoleerd lieve Elsy. Wat vreselijk!

Heel veel sterkte en je bent hier meer dan welkom om je verhaal en verdriet te delen met ons! Dikke knuffel!

Choco, heftig. Hoop dat het snel weer raak is voor jullie. Hoelang had je er deze keer over gedaan om zwanger te worden?
Forest, kreeg jij gisteren niet de uitslag van het semenonderzoek van je man? Hoe was dat?
Gecondoleerd Elsy
@elsy gecondoleerd, pff wat heftig... Kan me voorstellen dat je dan even iets anders aan je hoofd hebt... In de eerste maand dat wij zouden gaan insemineren ging het even niet goed met mijn vader (nu alles weer helemaal oke hoor!) en toen hebben we het ook overgeslagen, kon er toen ook geen ruimte voor maken in mijn hoofd.

@choco: wat een heftige week voor jullie is dit geweest... Wel fijn dat je baarmoeder schoon is en jullie daardoor meteen verder kunnen aan. Begrijp wel goed wat je schrijft: ik had toen ik twee dagen over tijd was al bijna een 'ik en zwanger gevoel' en wilde daarna ook alleen maar meteen doorgaan omdat het de wens nog meer had aangewakkerd. En dat is natuurlijk nog helemaal niks vergeleken met jou nu! Hoop heel erg voor jullie dat je snel een tweede envelopje kan maken met weer een positieve test!!

Dank voor al t medeleven! Na een of twee flinke baal dagen heb ik weer goede moed verzameld voor ronde 5! We gaan er gewoon weer voor!!
Chocoladeletter, goed dat je baarmoeder schoon is .

Ik begrijp helemaal het gevoel dat je weer door wilt gaan en day de wens alleen maar sterker is geworden, ik had hetzelfde.

Op zich vind ik de ovulatietesten een uitkomst, maar je hebt wel gelijk dat je er dan meer mee bezig bent. Of je probeert het 1 maand, wordt het je te krampachtig dan de testen weer de deur uit!

Gewoon doen wat goed voor jou voelt, voelt het goed dan zeg ik doen! Heb je er weerstand tegen dan natuurlijk gewoon niet doen.

Elsy, gecondoleerd, echt vreselijk.

Wat kan het leven dan ineens kwetsbaar zijn he.. Veel sterkte voor jullie en inderdaad wat Jemida al zegt, hier ben je altijd welkom, ook met al je verdriet. Dikke knuffel

Jemida en alle meiden , jaaaaa inderdaad! En ik kreeg gisteren de lach niet meer van m’n gezicht af .

Het stoppen met roken heeft geholpen en manlief had 3 miljoen in totaal en na opwerking 1,4 miljoen.

Dat betekent dat we in aanmerking komen voor iui. En toen ik aan de gyn vroeg hoe lang het ongeveer zou duren voordat we aan de beurt waren zei hij dat het af hing wanneer ik ongesteld zou worden.

Dus ik zei oh jammer net geweest, maar volgende maand is nog vlug.

Toen zei de gyn, nou als je vorige week ongesteld bent geworden, dan kunnen we nu al beginnen.

Ik viel bijna van me stoel af hihi, alleen maar goed nieuws.

Ze hebben gisteren een follikel meting gedaan en a.s. vrijdag weer en dan moet ik een spuit met pregnyl zetten.

Prikles ook gelijk gisteren gehad, dus het gaat echt snel.

Als het goed is heb ik zaterdag of maandag de eerste inseminatie.

Klein dompertje, manlief kreeg gisteren ineens koudwatervrees en vond het allemaal ineens snel gaan. Ik schrok er wel even van, maar hij heeft me geprobeerd gerust te stellen dat hij het toch wel net zo graag wil.
Elsy, gecondoleerd met jullie verlies. Wat een verdriet zeg. Neem je tijd en weet dat je hier altijd welkom bent!

Forest fruit wat goed dat jullie al zo snel mogen beginnen!!!!

Sinds gisterenavond geen bloedverlies meer!! Heb nog wel een inlegkruisje voor het geval dat. Zit nog steeds in dubio over die ovulatietesten. Ik heb nu natuurlijk geen idee van mijn cyclus en wil toch wel weten waar ik aan toe ben. Vorige keer had ik de ovutesten van de action en is ie nooit positief geweest dus die ga ik niet kopen. misschien toch die van 123testn... want clearblue vind ik echt te duur!
Jemida. 1 aug is mijn mirena verwijderd en op 15 dec had ik de positieve test dus t was best snel raak.
@Forest Woow, hoe snel kan het allemaal gaan zeg! Wat superfijn dat het zo snel al kan! En hopelijk direct raak

@Elsy Gecondoleerd, wat erg. Zo zie je maar dat leven en dood wel heel dicht naast elkaar liggen he...Sterkte

@Choco Positieve spirit!! Fijn dat het beter met je gaat. En wat ovutesten betreft, je kan het ook gewoon proberen. Je merkt vanzelf wel of het je tegenstaat...
Heb ze vanochtend besteld
Choco, dat idd vlot gegaan dan, komt het vast nu ook weer snel goed bij jullie. En ovutest toch besteld zie ik, gewoon kijken wat je prettig vind!

Forest wat gaat dat snel ineens!! Wat fijn voor jullie zeg! Nu duimen dat het snel raak is. Dat zou echt te gek zijn. Kan me voorstellen dat je effe schrok van de koudwatervrees van je man, is dat alweer over nu? Hoop dat ons zkh ook zo snel is. Ik heb net eisprong gehad als wij de afspraak hebben. Heb vanmorgen de vragenlijst op de post gedaan.

Suikerklontje, hoe is t? Kan je je rust weer een beetje vinden? Heb je nu al een bijbaantje opgezegd eigenlijk? Of ging je minder werken?

Ik zit me thuis te vervelen zonder werk, zullen we ruilen? Haha
Dames wat is het rustig hier!

Allemaal druk met werk?

Forest, vandaag zkh toch? Vind je het spannend?
Chocoladeletter,die van clearblue zijn inderdaad erg prijzig. Ik heb de ovulatietesten van 123zwangerschap punt nl. Ze zijn erg goedkoop en tot nu toe ben ik er erg tevreden over.

(Edit, ik lees net dat je de testen al besteld hebt, mosterd..)

Suikerklontje, ja snel he! Ik hoop ook zo dat ik begin februari positief test.

Jemida, ja manlief is helemaal bekomen haha. Ik denk dat hij even moest wennen aan het idee dat het nu snel gaat, maar ook dat we de medische kant op zijn gegaan.

Ik had vandaag inderdaad weer een follikelmeting, hij is nu 17 mm en dat was goed volgens de gyn. Ik mag morgenavond om 23 uur de spuit zetten en maandag om 12 uur is de inseminatie.

Ik vind het wel erg spannend hoor..

Jij mag de 29e toch? Wij hebben ook een vragenlijst ingevuld en zodra je de afspraak hebt kan het best vlug gaan.

Hier tenminste wel, begin januari zaten we er voor het eerst hebben ze wat testjes gedaan en nu zitten we er ineens midden in.

Nog mooier zou zijn als je het ziekenhuis helemaal niet meer nodig hebt en deze ronde zwanger raakt . Jij hebt over een paar dagen ook ongeveer je ei toch?
Sorry meiden, ik heb weer een drukke week gehad. Meteen na het werk had ik afspraken staan en als ik daarvan terugkwam was het bedtijd voor me Nu ga ik het weer even inhalen!

@Chocoladeletter: Fijn dat je baarmoeder “schoon” is. Als het dan toch niet zo heeft mogen zijn, dan is het voor jezelf ook prettig dat het niet blijft duren maar dat je vrij snel weer verder kunt. Echt knap hoe positief je erin staat!! Het hakt er echt wel in Goed dat je ovulatietesten hebt besteld. Is het niets voor je, dan weet je dat ook weer. Maar in elk geval heb je dan wat meer inzicht in je cyclus. Dat geeft misschien wat meer rust. Ik hoop voor je dat het snel weer raak is bij jullie en dat het dan wel goed mag blijven gaan! Ik duim voor je!

@Elsy: Wat een vreselijk nieuws! Gecondoleerd en ik wens je heel veel sterkte!! Begrijpelijk dat je even geen trek hebt in het forum. Als je je verhaal kwijt wilt kun je hier altijd terecht. Rustig aan lieverd!

@Forestfruit: Wat gaaaf!! Echt superfijn dat het stoppen met roken meteen zo’n superresultaat laat zien! En geweldig dat er meteen gestart wordt met IUI!! Spannend, maandag al de eerste inseminatie, ik hoop voor jullie dat het meteen raak is! Dat zou super zijn! Vervelend dat je man wat last had van koudwatervrees maar ik snap het inderdaad wel. Het is ook een hele stap, de MM. Je verwacht vooraf ook niet dat dat zo snel gaat. Ik kan me voorstellen dat hij daaraan wat langer moet wennen. Gelukkig is je man weer helemaal bekomen van de schrik! Ik snap dat je het heel spannend vindt allemaal, dat is het ook! Ik hoop echt zo voor je dat het snel raak is! Succes met wachten tot maandag…

@Jemida: Ik hoop dat jouw ziekenhuis er ook zoveel vaart achter zet, dat zou super zijn!! Nog beter zou het zijn als je helemaal geen ziekenhuis nodig hebt natuurlijk. Ik duim voor je!!
Forest, fijn hoor dat het zo snel gaat! Hoop het idd niet nodig te hebben maar vrees toch van wel. Ik heb idd aankomende week mijn ei, ik vermoedt zelf wo. of do.

Gewoon maar weer aan de slag dus. Straks effe ovu testen halen.

Ik hoop wel dat ons zkh ook zo snel is maar ik vermoedt dat ze ons baar huis sturen dat we nog maar 4/5 maanden zelf moeten proberen. Er is immers bij het zaad geen afwijking gevonden. Of zouden ze mij meteen gaan onderzoeken? Ik hoop het maar, hoe eerder we starten hoe beter. Neem aan dat wij dan ook voor iui in aanmerking komen? (Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk?) ben echt niet thuis in die materie!

Ivf is toch als zaad slecht is en bij de vrouw ook niet alles oke? Moet me er nog in gaan verdiepen, niet verwacht dat het ooit zou moeten eerlijk gezegd.

Liesjes, gezellig dat je er weer bent. Drukke week achter de rug! Hou je het allemaal wel vol of is de ergste vermoeidheid wel weer achter de rug?
@Jemida Nou, je mag best één van mijn baantjes overnemen haha. Vervelend dat jij je zo verveeld zeg. De fimpjes/series heb je op een gegeven moment ook wel gezien en je vriendinnen zullen allemaal wel werken. Bleeeegh!! Wat doe je om de dag door te komen? Solliciteer je?

@Forest Wat spannend zeg!!

@Choco Ik had ze ook van 123 en was erg tevreden. Werkte bij mij altijd erg goed. Hoe is het nu met je?

Hier enorm zwanger. Heb echt een behoorlijke buik al, kan echt mijn eigen broeken niet aan en mijn shirtjes/jurkjes nog wel maar de voorkant staat al wel omhoog. Meeste denken dat ik al rond de 20 weken ben, terwijl het toch echt 14 is. Heerlijk vind ik het zeg. Heb wel al een waggelgevoel. Ik voel me behoorlijk los in de heupen en dat is niet altijd prettig. Loop af en toe ook tegen dingen aan, instabiel. Hoop niet op bekken instabiliteit als ik nog dikker ga worden..
@Forestfruit: Spannend, vandaag! Ben je nerveus? Pff, lijkt me echt wel even extra spannend. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan, ik duim voor je!!

@Jemida: Deze week je vruchtbare dagen, ik duim voor je! Het zou geweldig zijn dat je het ziekenhuis niet nodig hebt. Als dat toch het geval is, ben ik ook benieuwd wat ze dan gaan doen. Ik hoop ook dat ze wel iets gaan doen, weggestuurd worden lijkt me echt zo klote. Begrijpelijk dat je je er niet in verdiept hebt hoe het dan verder zal gaan. Dat verwacht (en hoop) je ook niet als je begint! Laten we hopen dat het bij jullie ook niet zover hoeft te komen... Succes deze week!

@Suikerklontje: Wooh, wat gaaf, zo'n buik al!! Ik kan mijn eigen kleren nog prima aan maar trek "omdat het kan" weleens positiekleren (broeken/rokken) aan. Die zitten echt nog niet lekker, loop er de hele tijd aan te trekken omdat ze afzakken. Maar goed, er is een buikje te zien bij me en dat show ik dan ook met trots! Oeh, dat lijkt me lastig, dat je al zo'n waggelgevoel hebt. Wat zegt de gynaecoloog hiervan? Bekkeninstabiliteit lijkt me vreselijk, hoop dat dat je bespaard blijft! Hoe gaat het verder? Ben je nog veel moe? En hoe gaat het met je suiker?

Hier gaat het goed. Heb een zeer rustig weekend gehad. Had zaterdag een feestje maar manlief heeft me daar afgemeld. Was gewoon te beroerd. Ben ook nog best moe, het lijkt wel of ik niet bijgeslapen raak. Het is allemaal voor een goed doel natuurlijk. Ben nu zeventien weken, vind het echt heel snel gaan allemaal! Word ook wat zenuwachtig want we moeten nog flink aan de slag op de zolder en als die af is gaan we pas met de babykamer aan de slag. Het is niet zo'n megaverbouwing dus het zal allemaal wel loslopen maar toch...fijn als het gebeurd is!
Thanks liesje, hoop ook dat het nu raak zal zijn. Heb wel beetje stress deze week. Vrijdag rechtszaak... Mijn leuke ex vind dat hij niet meer hoeft te betalen voor zijn zoon. Leuk vooruitzicht dus(not) ik maak me altijd heel druk voor zulke dingen dus dat zal een evt zwangerschap niet bevorderen vrees ik. Wel weer gevoelige prive info dit keer, maar ja, is niet anders.

Forest, in het andere topic las ik dat jouw afspraak niet door gaat? Hebben jullie vanmorgen al gebeld en kun je nog terecht? Ik hoop het zo voor je!!

Leuk dames dat jullie al echt buikjes gaan krijgen! Ik krijg steeds opmerkingen of ik ben afgevallen. Er is 1 kilo af dus kan me niet voorstellen dat je dat kunt zien!
quote:suikerklontje1989 schreef op zaterdag 18 januari 2014 21:46 @Jemida Nou, je mag best één van mijn baantjes overnemen haha. Vervelend dat jij je zo verveeld zeg. De fimpjes/series heb je op een gegeven moment ook wel gezien en je vriendinnen zullen allemaal wel werken. Bleeeegh!! Wat doe je om de dag door te komen? Solliciteer je?

@Forest Wat spannend zeg!!

@Choco Ik had ze ook van 123 en was erg tevreden. Werkte bij mij altijd erg goed. Hoe is het nu met je?

Hier enorm zwanger. Heb echt een behoorlijke buik al, kan echt mijn eigen broeken niet aan en mijn shirtjes/jurkjes nog wel maar de voorkant staat al wel omhoog. Meeste denken dat ik al rond de 20 weken ben, terwijl het toch echt 14 is. Heerlijk vind ik het zeg. Heb wel al een waggelgevoel. Ik voel me behoorlijk los in de heupen en dat is niet altijd prettig. Loop af en toe ook tegen dingen aan, instabiel. Hoop niet op bekken instabiliteit als ik nog dikker ga worden.. "@Jemida Nou, je mag best één van mijn baantjes overnemen haha. Vervelend dat jij je zo verveeld zeg. De fimpjes/series heb je op een gegeven moment ook wel gezien en je vriendinnen zullen allemaal wel werken. Bleeeegh!! Wat doe je om de dag door te komen? Solliciteer je?

Nee momenteel solliciteer ik niet. Ik volg een traject om uit te zoeken wat voor werk bij me past en wat ik ook kan ivm ADHD. Ik heb heel erg moeite met concentreren waardoor het moeilijk is een baan te houden. Ik ben heel intelligent ( beetje stom om over mezelf te zeggen) maar door de ADHD maak ik heel veel fouten. Die ik later zelf ook niet begrijp dat ik ze maak. Na 4 a 5 keer geen contractverlenging is mijn zelfvertrouwen gedaald naar het nulpunt dus daarom nu eerst dit traject. Ik zit in de ziektewet. Op zich is dat prettig om even de druk van werk zoeken eraf te hebben. Ik krijg echt de tijd om uit te zoeken welk werk er echt bij me past. Nog meer afwijzingen zou ik niet kunnen hebben, dan ligt de echte burn-out op de loer.

Ook om deze reden zou het prettig zijn om snel zwanger te raken. Als de baby geboren is, ben ik klaar met het traject en kan ik aan het solliciteren. Mocht een zwangerschap nog lang op zich laten wachten dan wordt het solliciteren met een dikke buik. Dat lijkt me niet wenselijk haha.

Wat doen jullie voor werk eigenlijk meiden? Of is dat te privacy gevoelig? ( er is ook nog steeds de mogelijkheid tot een besloten Facebookpagina)
Quoten is niet goed gegaan zie ik. Haha beetje lastig op iPhone hoor..
Liesje, ja ongelooflijk he! Hij is nu helemaal gestimuleerd om een niet roker te blijven.

Al hebben ew van het weekend allebei 1 sigaret gerookt door alles stress, natuurlijk erg dom, maar we trokken het even niet.

En ik ben al zo’n 1,5 jaar gestopt oh oh.

Ik begrijp mijn man nu ook wel hoor natuurlijk is het best eng, maar op dat moment schrok ik er ven van.

Waauw bij jou lijken de weken voorbij te vliegen, 17 weken al weer!

Lekker aan jezelf denken, mensen snappen het wel als je je beroerd voelt of moe, zo niet dan is dat niet jou probleem haha.

Jemida, ik hoop dat ze jou meteen gaan onderzoeken.

Bij ons hebben ze juist eerst mij onderzocht en daarna pas mijn man. Jee wat spannend he, op welke datum hebben jullie de afspraak ook alweer?

Nou je had al wat gelezen van mij, ik zet het hieronder het hele verhaal wel neer.

Het was een bewogen weekend en ik ben blij dat hij weer voorbij is.

Fijn dat je nu de tijd krijgt om uit te zoeken wat je echt wilt.

Suikerl;ontje, wat genieten zo’n buik!!

Heb je al veel zwangerschapskleding geshopt?

Hier, een onrustig en onzeker weekend achter de rug.

Zaterdag deed ik voor de zekerheid een ovulatietest om te kijken hoe ver ik in de cyclus was.

De streepjes waren even donker, dus ik was bang dat mijn ovulatie toch eerder zou komen dan maandag.

Contact gezocht met het centrum en medewerkster gaf aan dat iui geen zin meer had, omdat ik al een positieve test had en dus zondag mijn ei zou gaan krijgen.

Ik gaf aan het toch te willen proberen en dat ik twijfelde aan hoe positief de ovulatietest was, maar dat ik eigenlijk belde om te vragen of ik de pregnyl dan later moest zetten.

Medewerkster bleef voet bij stuk houden en haalde de afspraak uit het systeem.

Flink balen natuurlijk en aardig wat tranen gelaten omdat we nu deze kans zouden missen.

Zondag rond half 12 weer een test gedaan en deze was toch weer een stukje donkerder dan gisteren (testlijn donkerder dan de controle lijn).

Kreeg ik dan toch misschien mijn eisprong op maandag?

Weer tranen en onzekerheid, want nu konden we er vast niet meer zo snel tussen.

En moest ik nu de pregnyl wel zetten of niet zetten.

Nou uiteindelijk de spuit toch maar om 12 uur gezet, dan konden ze daar in ieder geval niet moeilijk over doen.

Mijn man heeft vanochtend gelijk om 8 uur naar het centrum gebeld en ik zat er met verhoogde hartslag naast ( man wat ik zenuwachtig zijn haha)

Na uitleg van het verhaal mochten we toch komen op de tijden die we eigenlijk hadden staan

Het kan zo maar zijn dat ik mijn eisprong afgelopen nacht heb gehad, want ik voelde steeds van alles bij mijn rechter eierstok (waar het eitje ook aan het groeien was) en vanochtend voelde ik niks meer.

Naar mijn weten is een eitje 12 uur te bevruchten, dus we hopen dat we net op tijd zijn geweest met alles.

De iui heeft namelijk om 12 uur plaatsgevonden.

Sorry voor het lange verhaal!
Nah wat spannend zeg forest! Hoop dat jullie op tijd zijn geweest.

Zal duimen!

ik zou een besloten fb pagina wel fijn vinden! Nog meer mensen?

Dan kan ik ook uitleggen waarom ik hier niet zo vaak ben. Dat wil ik liever niet zo hier neer zetten.

Ben nu 18 weken en al behoorlijk dik.... ik kan om de een of andere reden niet beschaafd zwanger zijn lijkt het wel :-)
Forest gelukkig toch iui gehad!! Fijn zeg!

Ben erg benieuwd hoe dat in z'n werk gaat..

Ik ben echt voor een Facebookpagina. Iedereen kan hier maar meelezen en dat weerhoudt mij ook om sommige dingen te schrijven!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven