Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd sproetje!!!
Dootje ook van harte gefeliciteerd!!

En sproetje; ook hier nogmaals gefeliciteerd!
@ florine; ik kreeg pas rond ongeveer 7 weken echt kwaaltjes (misselijk, geen eetlust, obstipatie , heel erg moe zijn).
Sproet: had je op fb al gefeliciteerd maar hier bij deze nog een x.

Dootje: voor jou hetzelfde! Nogmaals gefeliciteerd.

Leuk leuk, topic word steeds voller :-)

Wat ik trouwens de laatste paar dagen merk bij mezelf is dat ik officieel uit de mmm ben maar de mmm nog niet uit mij.

Slaap lekker dames!
Bedankt allemaal voor de felicitaties! Schrijf later meer!

En kroes bedankt voor het aanpassen van de tabel! Lukte niet helemaal met mijn telefoon, haha
Voor de Tabel

Florine

27

1e kind

UD: 17/9/2014

Hoe lang: op 15/1 ben ik 5 weken
Sproetje! Gefeliciteerd en veel geluk!!!

Wauw, dootje en florine er ook bij! Gefeliciteerd meiden!! Welkom hier!

Ik zal straks de tabel aanpassen, ik zit nu mobiel.

Hier ook weinig kwaaltjes hoor! Dus probeer je daar niet te veel door in de war te laten brengen. (Zei ze heel wijs :P )

Dominoo, het valt ook niet mee. Je hebt veel meegemaakt de laatste weken ook zonder kwaaltjes en bloedverlies! Geen wonder dat je niet zo makkelijk omschakelt! Maar dat komt vast snel! Zeker nu je je beebje ook voelt!

Kroes bij jou al wat gerommel las ik toch? Hoop voor je dat hij snel komt! Spannend!!

Hier gaat alles goed, nog 2 nachtjes voor de echo , blijf t spannend vinden!

Gister een moeilijke dag gehad. Heb 1 van m'n beste vriendinnen verteld over mijn zwangerschap, maar zij gaat zelf hoogstwaarschijnlijk geen kinderen krijgen. En bah, wat weet ik goed hoe kl*te dat voelt zo'n bericht!! Maar niet vertellen kan ook niet, pff ik ben er echt verdrietig van...
@ Sproetje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Heel veel geluk gewenst!!

@ Andere dames, bedankt voor jullie lieve reactie op mijn berichtje van laatst!

* Ik ga weer in de meeleesstand *
@hopen spannend, bijna echo! en lijkt me idd moeilijk om aan iemand die waarschijnlijk geen kinderen krijgt zoiets te moeten vertellen... vooral als het ook nog eens een van je beste vriendinnen is!
Tabel is weer bijgewerkt!

Dootje, ik heb jou er ook ingezet, maar bedacht dat je dat misschien nog niet wil? Laat maar weten!

Florine, ik vind dat iid echt moeilijk. Ik heb dat ook met mijn zus, zij is na 7 jaar proberen nog nooit zwanger geweest, dat is ook zo moeilijk..!

Echt spannend weer ja! Ook al heb ik al 2x een kloppend hartje gezien! Ga jij morgen bellen voor een afspraak?
Ik ga morgen eerst ziekenhuis even informeren of ik nu eerst naar hen moet of naar verloskundige? ik weet niet namelijk wat normaal is... hoop stiekem op eerst nog ziekenhuis ;)
@ hopen zou je mijn week willen veranderen? Staat nu op 19 maar as woensdag ben ik 21 wk.

Moeilijke situatie. Zulke dingen blijven altijd lastig. Wij gister bij vrienden geweest die al veel langer in de mmm zitten, 3 miskramen gehad hebben en nu door imuunziektes nog maar een jaar de tijd hebben gekregen om zwanger te raken ivm medicatie. Was erg lastig om te vertellen dat ik wel zwanger was.

Gelukkig zijn ze erg blij voor ons. Maar blijft lastig. Gun het hun ook zo.

Bijna je echo weer. Blijft spannend he.

Nou dames duim morgenochtend voor mijn 20 wk echo. Moet om 8.30 en stikzenuwachtig. Zo bang dat de narcose in het begin alles behalve goed was.

Whaaa wat kan een mens zich gek maken :-)
@florine ik bleef tot 12 wk in het ziekenhuis en was erg fijn omdat ik om de week een echo kreeg.
Bedankt voor het toevoegen in de tabel, vind het stiekem toch wel leuk hoewel ik het ook nog wel eng vind! Mijn UD is 14 sept.

Net bij mijn zus geweest die 16 wk zwanger is van de 3e. O wat moeilijk om nog niets te zeggen. Verheug me er zo op om het te vertellen! Maar eerst 1e echo maar afwachten.

Iemand trouwens nog tips voor leuke zwangerschap app? Het eb nog niet een hele leuke gevonden...
Dominoo: ik duim voor je!!!! Toi toi toi!

Dootje: Leuk dat je samen met je zus zwanger bent!!! Kan me voorstellen dat het moeilijk was je mond te houden!
@kroes dankje voor het opzoeken van de topics. Ik kijk eigenlijk altijd alleen op mijn mobiel naar het forum dus ik kan/kon er vrij weinig mee. Ik zal ze zo eventjes doorlezen. (Zit eindelijk weer eens achter de computer)

@south heb je werk? Hoe reageren ze daar dan dat je eigenlijk niet meer komt. Bij mij beginnen ze zich toch af te vragen waarom ik al zolang thuis ben. Ik begin mij nu in ieder geval toch iets beter te voelen. Dus ik ga aankomende week toch maar proberen te werken. Kan ook niet eeuwig thuis blijven.

Ik vind dat je echt heerlijk enthousiast bent.

@de anderen die mij een hart onder de riem hebben gestoken. Dankjewel. Het is toch wel even fijn om af en toe hier 'lekker' te klagen.

@sproet Gefeliciteerd met jullie zoon. Wat fijn dat hij er is. Alles helemaal goed met jullie?

@dootje en Florine ik had jullie all in het andere topic gefeliciteerd. Maar bij deze nog een keer. Wat ontzettend leuk dat jullie ook zijn doorgestroomd. Ik hoop dat het 'wij proberen' topic snel leeg is.

@florine ik moest eerst nog 2x naar het ziekenhuis en de volgende afspraak is bij de verloskundige.

@dootje Ik heb een engelstalige app 'pregnancy app' en die heeft mooie plaatjes enzo. Na week 14 moet je wel betalen. Eenmalig om de rest ook te kunnen zien.

Leuk dat je zwanger bent samen met je zus. Gezellig.

Ik heb een vriendin die een paar weken langer zwanger is dan ik. En we hebben een vermoeden van mijn schoonzus maar dat is nog even afwachten.

@hier De ergste misselijkheid is eraf. Ik heb een beetje energie terug omdat ik eindelijk mijn eten binnen houd. Maar ja dat maakt dan meteen weer plaats voor onzekerheid. Zou alles het nog goed gaan. Leeft de baby nog enz. Houdt zeker nooit meer op die onzekerheid en angsten.

@dominoo ik snap het wel wat je bedoeld,denk ik.

Ik zou het liefst een luikje in mijn buik willen hebben. Gewoon om even te checken of alles het nog goed doet.

Succes morgen bij je echo.
Dominoo succes!!! Mijn schoonzus heeft narcose gehad en bij mijn collega hebben ze haar blinde darm verwijderd tijdens de zwangerschap, allebei bij ongeveer 6 weken en hun kindjes zijn gezond geboren! Hoop dat t bij jou ook geen kwaad kan! Duim heel hard!

Ik pas vanavond de tabel aan!

Dootje t is ook superspannend! Maar ook heel leuk!! Ook met 10 weken vind ik t nog spannend.

Biscuit fijn dat t beter gaat, hopelijk blijft dat zo.

Fijne dag meiden!
@Dootje en Florine van harte gefeliciteerd en natuurlijk van harte welkom. Ik hoop dat jullie de komende 34 tot 36 weken hier mogen meekletsen

@Sproet nogmaals gefeliciteerd!

@Biscuit, die onzekerheid kennen we allemaal dus schrijf het lekker van je af. Meer dan afwachten kun je helaas niet doen en de ene dag gaat dat veel beter dan de andere dag (spreek uit ervaring)

@Dominoo ik hoop dat je een goede 20 weken echo hebt gehad! Ik duim hard voor je

Hier gaat verder alles naar wens, merk wel dat alles langzaamaan wat zwaarder gaat worden en dat ik sinds 1 week ook weer sneller moe ben dan in het 2de trimester.....maar ook dat schijnt erbij te horen. Verder komen deze week als het goed is de gordijnen en over 2 a 3 weken alle meubeltjes. En dan is het kamertje echt klaar. Vorige week intake gehad van de kraamconsulente, was wel een fijn gesprek alleen wist ik de meeste dingen al (had me goed ingelezen ;) ) We moeten nu nog de kleine dingen kopen als een kruik, extra hydrof. washandjes etc. Dus dat komt allemaal wel goed. Verder afgelopen week ook de eerste dag van mn pufklasje gehad, ik was veruit de oudste.....maar verder was het wel leuk, al was mijn puflerares niet blij met mijn instelling dat ik pro pijnbestrijding ben en dat ik met mn gyn heb afgesproken dat ik zodra de bevalling begint sowieso direct moet komen maar ook direct aan de ruggeprik ga, ik zou de hele ervaring missen volgens haar. Nou ik zei dus maar tegen haar ja maar mevrouw als u naar de tandarts gaat en die zegt ik ga 3 kiezen trekken dan zegt u toch ook graag eerst verdoven. Nou dat was volgens haar echt niet te vergelijken. Ik dacht alleen maar ach ik voel me er goed bij en ik voel me echt niet minder vrouw omdat ik kies voor een minder pijnlijke bevalling. Verder was de groep erg gezellig

Nou dat was de update wel weer voor vandaag

Fijne dag!
Ff een korte update:

20 weken echo was top! Meisje doet het goed. Ik blijf deze ochtend maar huilen van dankbaarheid, verwondering en uit liefde! Helemaal blij dus en wat last van m'n hormonen ;)

Enne.. Kroes is bevallen van een zoon

Biscuit: fijn dat je je iets beter voelt!
Hey allemaal,

@ Dominoo wat super fijn van je goede echo! Lekker van genieten!!

@ Nena; ik sta er eigenlijk precies hetzelfde in als jij (qua pijnbestrijding). Ik heb ook meteen bij de intake van de vk aangegeven dat als ik tzt een ruggenprik wil dat ik die dan ook moet kunnen krijgen. Daar reageerde in ieder geval de vk helemaal niet negatief op. Misschien een les voor mij dat als ik ook bij zo'n klasje ga dat ik dan dus maar niks ga zeggen daarover haha. En je moet gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt! Ik heb ook echt zoiets van waarom onnodig pijn lijden??

Ga weer even snel verder, druk op werk!

Fijne dag allemaal!
Oh wat leuk alweer een baby. Gefeliciteerd Kroes! Hoop dat alles goed gaat met jullie.

Ik dacht gisteravond al hoe zou het bij Kroes zijn.

@dominoo wat fijn dat alles goed was op de echo. En nu echt gaan genieten van je meid he.
jeaj! Kroes baby is ook geboren!

Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal.

En voor Dominoo ook voor de goede echo...

Wat fijn zeg. En wat kan ik me goed voorstellen dat je de hele dag loopt te grienen... Ik ben ook zo verschrikkelijk emotioneel en denk dat ik dat ook ga doen als we volgende week een goede echo hebben.

Nena en Kissy, ik kan me voorstellen dat als je zo bang bent voor de pijn van de bevalling dat pijnstilling dan bijna noodzakelijk is. Ik heb gemerkt dat je je echt moet kunnen overgeven aan de weeen en dus de pijn en dat het dan heel goed te doen is. Overigens had ik bij onze dochter pas erg laat door dat ik echt aan het bevallen was (ik wilde gewoon echt niet toegeven dt het zo was en ik had mijn haren net zo netjes gefohnd en gestyled, dat ik geen zin had om dat te verpesten.... ) En toen we eenmaal de verloskundige hadden gebeld en zij was gekomen had ik al 7/8 cm ontsluiting, dus had ik (als ik naar het ziekenhuis was gegaan) toch geen pijnstilling meer kunnen krijgen.

Maar echt geloof me, de pijn is goed te doen als je er in mee gaat en je je lichaam toelaat om de hormonen vrij te laten die het alles zo fijn verdoven. (Ik was echt high van de hormonen) Maar als je dat niet aandurft, dan zou ik er ook niet aan beginnen hoor, want zonder al die fijne hormonen lijkt het me ook een hel.
@ South; ik heb me voorgenomen om het wel eerst te proberen (natuurlijk tot aan de grens dat je nog een ruggenprik kan). En heb zoiets van als ik het dan niet trek, dan wil ik daarvoor kunnen kiezen. Ik zeg dus niet op voorhand al dat ik het wil, maar wil wel de optie hebben. Ergens ben ik ook wel heel nieuwsgierig hoe het is en voelt en natuurlijk moeten we het aankunnen, maar toch. Ach, tijd zat nog
Kroes! Gefeliciteerd! Hopelijk gaat alles goed, lekker genieten!

Dominoo, jippie! Gefeliciteerd en lekker blijven huilen als je daar zin in hebt ;)

Nena, fijn dat alles goed gaat! En groot gelijk wat de ruggenprik betreft! In onze buurlanden is dat gewoon standaard!

Hier, morgen termijnecho, leuk! Maar ook spannend. Hopelijk is alles goed en durf ik ook eindelijk echt te gaan genieten.

Eetstokje jij ook al bijna de echo weer!

Florine, heb jij nog gebeld?
voor tabel:

18 februari echo ziekenhuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven