Entertainment alle pijlers

Utopia (spoiler alert!)

06-01-2014 12:35 3046 berichten
SPOILER ALERT: topic bevat actuele nieuwtjes n.a.v. de live streams en loopt dus voor op de uitzendingen!

Wie gaat er kijken vanavond?

Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.

Jullie ook?
Ik denk dat dat los staat van elkaar. Ze krijgen hun vaste lasten vergoed gedurende hun deelname (las ik ergens) maar als ze zomaar uitstappen zijn ze hun borg kwijt. Dit waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen er al na 1,5 mee kappen. Blijkbaar was de boete toch nog niet hoog genoeg als er desondanks al zo snel mee gekapt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Het feit dat ze zo lang achterlopen op de productie van de uitzendingen zegt ook al genoeg.

Misschien gewoon handen te kort? In de tijd van BB was het team wellicht verdriedubbeld t.o.v. nu?

Of het zijn een stelletje prutsers, kan natuurlijk ook
Only dead fish go with the flow
quote:elninjoo schreef op 16 januari 2014 @ 09:21:

Ik denk dat dat los staat van elkaar. Ze krijgen hun vaste lasten vergoed gedurende hun deelname (las ik ergens) maar als ze zomaar uitstappen zijn ze hun borg kwijt. Dit waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen er al na 1,5 mee kappen. Blijkbaar was de boete toch nog niet hoog genoeg als er desondanks al zo snel mee gekapt wordt.

Dat zou kunnen.

Weet niet of een hogere borg voor mij een drempel zou zijn t.o.v. het echt niet naar mijn zin hebben tussen allemaal onbekenden, die klef aan elkaar zitten en zich continue met mijn dagelijkse boterham bemoeien.
Ik zag wel een redactie stage vacature voorbij komen
Je zou toch denken dat je na tig jaar dit soort programma's (big brother t/m expeditie robinson) dat je toch wel 'n redelijke inschatting kunt maken of je daar tegen kunt?
quote:dophertje schreef op 15 januari 2014 @ 22:33:

Jammer dat er geen interessante intelligente (wijze) mensen bij zitten, maar van die aso's en ego's. Wel precies de doelgroep van SBS denk ik maar ik vind r zo niks an.Er zitten heus wel interessante mensen bij maar wie wordt er nou niet eng van in zo'n situatie leven.
Dat altijd maar alles met z'n allen doen zou mij echt gaan tegenstaan. Ik zou dan ook pleiten voor aparte slaapkamers of een aantal kamers waar je gewoon even alleen kunt zijn.
Zou ook niks voor mij zijn. Ik deel al geen hotelkamer, laat staan dat ik met 15 man hutje-mutje naast elkaar ga liggen. Moet je echt 'n doorgewinterde backpacker voor zijn om daar tegen te kunnen denk ik.
Dat vond ik meteen al zo raar. Dat ze allemaal pal naast elkaar gingen liggen. Dat doe je niet uit jezelf. Ik was aan de andere kant van de loods gaan liggen. Heb zo'n idee dat ze van alles moeten wat ze zelf eigenlijk niet willen. En niet iedereen pikt dat.
quote:zonnemeis schreef op 15 januari 2014 @ 22:45:

[...]

Volgens mij geen onzin hoor, de doelgroep van de SBS6 is lageropgeleiden!

Ik denk dat je gelijk hebt, als er een groep mensen zouden zitten die elke avond de werken van Kafka gaan analyseren of zoveel mogelijk cijfers van het getal pi achter de komma kunnen opdreunen haakt de gemiddelde SBS6 kijker af. Het enige wat het programma laat zien is hoe de mensen op elkaar reageren. En al dat geroddel en commentaar is blijkbaar leuk om naar te kijken.

(ok, ik geef toe, ik heb gisteren ook gekeken, maar alleen omdat mijn 2 zonen het wilde zien en het zo mooi voor De Slimste Mens geprogrameerd staat )

Ik zelf had gehoopt op meer inventiviteit om echt te overleven. Dus van, dit materiaal/voedsel/gereedschap hebben we, wat kunnen we daarmee. Niet met een telefoon en een stapel geld de Hornbach bellen voor spullen.
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:sweetfirefly schreef op 16 januari 2014 @ 10:23:

[...]

(ok, ik geef toe, ik heb gisteren ook gekeken, maar alleen omdat mijn 2 zonen het wilde zien en het zo mooi voor De Slimste Mens geprogrameerd staat )Ik kijk omdat ik mezelf beschouw als laag opgeleid!
Ik geef het toe,ondanks dat ik het verschrikkelijk vind kijk ik ook. En nog erger ik lees ook op fok:-)

Ik schaam me diep en haal het niveau van Viva dramatisch naar beneden..
quote:dolfje schreef op 16 januari 2014 @ 10:53:

Ik geef het toe,ondanks dat ik het verschrikkelijk vind kijk ik ook. En nog erger ik lees ook op fok:-)

Ik schaam me diep en haal het niveau van Viva dramatisch naar beneden..

Ja, ga je schamen, dolf!

Ik ken een hele slimme meid - cum laude afgestudeerd - die helemaal verslingerd is aan bouquet romannetjes.

Wordt door sommigen ook gezien als laag IQ-leesvoer.... Pffffff...
quote:sweetfirefly schreef op 16 januari 2014 @ 10:23:

[...]

Ik denk dat je gelijk hebt, als er een groep mensen zouden zitten die elke avond de werken van Kafka gaan analyseren of zoveel mogelijk cijfers van het getal pi achter de komma kunnen opdreunen haakt de gemiddelde SBS6 kijker af. Het enige wat het programma laat zien is hoe de mensen op elkaar reageren. En al dat geroddel en commentaar is blijkbaar leuk om naar te kijken.

(ok, ik geef toe, ik heb gisteren ook gekeken, maar alleen omdat mijn 2 zonen het wilde zien en het zo mooi voor De Slimste Mens geprogrameerd staat )

Ik zelf had gehoopt op meer inventiviteit om echt te overleven. Dus van, dit materiaal/voedsel/gereedschap hebben we, wat kunnen we daarmee. Niet met een telefoon en een stapel geld de Hornbach bellen voor spullen.

SBS zegt het zelf ook. Op de website: SBS --> Familie, dichtbij, laagdrempelig, betrokken en spraakmakend.

Daarmee gericht op lageropgeleiden, waarmee niks mis is imo! Het betekent toch niet dat de hoogopgeleiden onder ons niet mogen kijken?
music is my life
quote:Dreamglasses schreef op 16 januari 2014 @ 09:16:

Vind het sowieso wel bijzonder dat mensen geld moesten toeleggen om mee te kunnen doen. ik twijfel dan ook erg aan dat verhaal.

In Show Laat zei Lindy dat ze het bedrag niet gaat noemen, maar ze moest er wel voor sparen. Dat kan toch elk bedrag zijn?? Wie weet nu de draagkracht van zo'n meid? toen ik 23 was, moest ik door omstandigheden sparen voor 50 euro extra. Sjaa...

Zo'n Paul ook: die is toch kostwinner? Kan zo'n gezin leven zonder zijn inkomen en ook nog eens met zijn afwezigheid.? Ik kan me echt niet voorstellen dat die gasten betaald hebben om mee te doen. Ik denk eerder dat ze er een vergoeding voor krijgen. Lijkt me iets logischer.Dat was volgens mij in big brother, de latere edities en de gouden kooi ook al zo
quote:zonnemeis schreef op 16 januari 2014 @ 17:04:

[...]

SBS zegt het zelf ook. Op de website: SBS --> Familie, dichtbij, laagdrempelig, betrokken en spraakmakend.

Daarmee gericht op lageropgeleiden, waarmee niks mis is imo! Het betekent toch niet dat de hoogopgeleiden onder ons niet mogen kijken?Niet mogen kijken? Zeg ik dat dan?
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:sweetfirefly schreef op 16 januari 2014 @ 20:14:

[...]

Niet mogen kijken? Zeg ik dat dan?Nee dat was meer een reactie op Dolfje die zegt dat ze zich diep schaamt en het niveau van het forum naar beneden haalt. Helemaal niet nodig toch?
music is my life
Nou ik schaam me ook niet serieus hoor;-)
Vond big brother dan toch leuker dan wat ik tot nu toe van Utopia heb gezien. Van die Lindy begrijp ik dan niet dat je dan toch mee doet als je van jezelf weet dat je last hebt van heimwee. Ik heb ook last van heimwee zou er ook niet aan moeten denken om ' misschien' een jaar lang weg te zijn. En dan ook nog met een groep mensen die je niet kent opgesloten te zitten. En nee dat bijelkaar liggen slapen is toch ook niks. En dan die kleffe Billy met haar kusjes. Gruwel

En toch kijk ik nog maar lees geen fok .
ik vind die paul en hakim nare mannetjes . ze stoken de zaak op en geven een ander de schuld . ruud kreeg op zijn falie voor 5 boterhammen maar een broek van 35 euro en aardbeien bestellen mag niks van gezegd worden
Ik vind het naar dat ze nu opeens Paul zijn broek gunnen van gezamenlijk geld, maar dat sportgastje die zelf notabene wil werken voor zijn extraatjes afzeiken en onder elkaar zwart maken.
die paul wil ruud weghebben omdat hij tegenspreekt (dat kan hij niet hebben) en hij steukt andere op rienk is wel n toffe peer .

als paul trouwens mijn vent was stond zijn koffertje aan de poort van utopia
Ik las op Fok dat ze internet hebben besteld, zouden ze dan zichzelf kunnen bekijken?
paul en hakin gaan ZEKER naar zichzelf kijken :p
Paul vind ik echt 'n enorme LUL en die Hakim waar ie mee heult even goed!

Snap trouwens niet dat ze niet gewoon 'n paar 100 pakken havermout laten aanrukken. Het kost geen drol en het vult enorm. Okee, lekker is anders als je het niet op smaak kunt brengen, maar geen honger hebben is toch ook al wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven