universitaire studie in deeltijd?
vrijdag 17 januari 2014 om 10:31
Ik zit eraan te denken om weer een studie op te gaan pakken. In het grijze verleden een HBO opleiding gedaan (voltijd) en inmiddels al heel lang werkzaam maar het blijft toch kriebelen om ooit nog eens een universitaire studie te doen en af te ronden, omdat ik het leuk vind maar ook om aan mezelf te bewijzen dat ik het kan.
Maar, ik heb gewoon een fulltime baan en kan maar bar weinig vinden over deeltijd studies in de richting die ik leuk vind (talen). Leiden biedt alleen Nederlands in deeltijd aan terwijl ik eerder denk aan Frans of misschien wel iets van Chinees of Japans…. waarin Leiden dan weer de enige mogelijkheid zou zijn volgens mij.
Heeft er iemand ervaring met één van deze opleidingen in voltijd? Is dit überhaupt te doen deeltijd (bijvoorbeeld door het grotendeels als zelfstudie aan te pakken)?
Alvast bedankt voor alle reacties!
Maar, ik heb gewoon een fulltime baan en kan maar bar weinig vinden over deeltijd studies in de richting die ik leuk vind (talen). Leiden biedt alleen Nederlands in deeltijd aan terwijl ik eerder denk aan Frans of misschien wel iets van Chinees of Japans…. waarin Leiden dan weer de enige mogelijkheid zou zijn volgens mij.
Heeft er iemand ervaring met één van deze opleidingen in voltijd? Is dit überhaupt te doen deeltijd (bijvoorbeeld door het grotendeels als zelfstudie aan te pakken)?
Alvast bedankt voor alle reacties!
vrijdag 17 januari 2014 om 10:55
Je moet vooral uitvinden hoeveel contact uren je hebt. En ik vraag me af je per sé een universitaire opleiding in een taal moet gaan volgen. Als je een taal wil leren, voldoet de volksuniversiteit dan niet? Of het talencentrum van een universiteit?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 17 januari 2014 om 11:10
Bedankt voor de snelle reacties!
Open universiteit heb ik gekeken maar kan ik nog niet echt iets vinden wat ik interessant genoeg vindt. En een taleninstituut zou kunnen inderdaad, maar ik wil zo graag ooit nog die universitaire studie doen en wat is dan mooier dan combineren?
Volgens mij zijn wij van hetzelfde bouwjaar Houston dus die volle mep moet ik eens even onderzoeken, thx!
Misschien ben ik wel gewoon te ambitieus en kan wat ik wil helemaal niet, maar waar een wil is zou toch een weg moeten zijn….
Open universiteit heb ik gekeken maar kan ik nog niet echt iets vinden wat ik interessant genoeg vindt. En een taleninstituut zou kunnen inderdaad, maar ik wil zo graag ooit nog die universitaire studie doen en wat is dan mooier dan combineren?
Volgens mij zijn wij van hetzelfde bouwjaar Houston dus die volle mep moet ik eens even onderzoeken, thx!
Misschien ben ik wel gewoon te ambitieus en kan wat ik wil helemaal niet, maar waar een wil is zou toch een weg moeten zijn….
vrijdag 17 januari 2014 om 11:53
quote:kruidnootje77 schreef op 17 januari 2014 @ 11:10:
Misschien ben ik wel gewoon te ambitieus en kan wat ik wil helemaal niet, maar waar een wil is zou toch een weg moeten zijn….Mijn 77 is niet mijn bouwjaar. Maar het scheelt niet veel.
Misschien ben ik wel gewoon te ambitieus en kan wat ik wil helemaal niet, maar waar een wil is zou toch een weg moeten zijn….Mijn 77 is niet mijn bouwjaar. Maar het scheelt niet veel.
Waar zit de any-key?
vrijdag 17 januari 2014 om 12:45
Als jouw Engels goed is zou je ook kunnen overwegen via een Engelse universiteit te studeren. Veel Engelse universiteiten bieden volledige bachelor en masterstudies aan via Distance Learning. De keuze is veel groter dan bij onze Open Universiteit.
Via britischcouncil.org kun je (study in the UK) een zoekopdracht doen waarbij je aangeeft alleen distance learning courses te zoeken.
(zit zelf ook in het traject om op deze manier een Master te gaan doen)
Via britischcouncil.org kun je (study in the UK) een zoekopdracht doen waarbij je aangeeft alleen distance learning courses te zoeken.
(zit zelf ook in het traject om op deze manier een Master te gaan doen)
vrijdag 17 januari 2014 om 14:41
zaterdag 18 januari 2014 om 21:47
Je kunt in Leiden je ook inschrijven als contractstudent. Een aantal opleidingen bieden vakken aan voor 'mensen van buiten'. Je schrijft je in voor een vak wat je leuk lijkt; kosten zijn 100 euro per studiepunt en je doet een tentamen; je rond het dus echt af. Zo kun je op jouw eigen manier stapelen; qua studie, tijd en kosten. Bovendien merk je dan heel snel of het bevalt of niet.
Ik heb tot nu toe 3 colleges gevolgd als contractstudent, ik vond het erg prettig. Een complete studie is niet nodig, maar ik kan wel de vakken bij elkaar 'shoppen' die ik interessant, leuk vind en die qua rooster haalbaar zijn. Op deze manier hoop ik een minder boeiend schakeltraject met algemene vakken te omzeilen en mij uiteindelijk in te kunnen schrijven voor een master.
Ik heb tot nu toe 3 colleges gevolgd als contractstudent, ik vond het erg prettig. Een complete studie is niet nodig, maar ik kan wel de vakken bij elkaar 'shoppen' die ik interessant, leuk vind en die qua rooster haalbaar zijn. Op deze manier hoop ik een minder boeiend schakeltraject met algemene vakken te omzeilen en mij uiteindelijk in te kunnen schrijven voor een master.
zaterdag 18 januari 2014 om 22:00
Geen ervaring, lees wel mee! Wil ook graag nog een studie gaan doen. Nog aan t bedenken welke richting. En daarbij ook al een hbo op zak dus ook al naar de prijzen zitten kijken.. Echt onbetaalbaar! Als je bij de OU ook alles losse modules + de toeslag vd gehele opleiding bij elkaar optelt dan kom je ook een behoorlijk bedrag uit. Maar wel goedkoper dan de meeste reguliere universiteiten, en je kan eigen temp. betalen.
Veel succes met zoeken!
Veel succes met zoeken!