Gezondheid alle pijlers

HPV-virus vaccinatie?

21-01-2014 16:35 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
De brief lag op de mat vandaag, oudste krijgt binnenkort een oproep voor de HPV-vaccinatie. Ik ben moeder van 2 meiden en wist natuurlijk dat dit eraan zat te komen. Ooit eens een documentaire gezien en er al eens over gelezen. Maar nooit de keus gemaakt, want het was nog een ver-van-mijn-bed-show. Maar nu niet meer.

En ik weet het echt niet. Ik lees op sites alle voors en tegens, en denk dan dat ik het niet ga doen. Maar als ik dan denk aan mij kind wat later misschien baarmoederhalskanker krijgt "omdat ik ze niet heb laten enten..." De schuldgevoelens rijzen alweer de pan uit.

Mijn dochter boeit het overigens niet en ik probeer er met haar over te praten maar ze heeft geen idee. Heb haar de toegestuurde folder gegeven maar ze leest hem door en zegt vervolgens:"Beslis jij maar."

Mede-meiden-moeders, welke keus hebben jullie gemaakt en waarom?
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2014 @ 23:09:

[...]

Die zeldzame risico's treden toch alleen op vlak na 't geven van 'n vaccinatie? (ook bij kinderziektes, griepprik, reisvaccinaties) Na 5 jaar kun je er geen onhoudbare koortsstuip meer van krijgen lijkt me...Jawel, van al die chips die de overheid stiekem bij je naar binnen spuiten om je 24 uur per dag af te luisteren :-)
quote:whopper schreef op 21 januari 2014 @ 23:10:

[...]

Weer een aanname. Meerdere zelfs. En ik heb een mening. Jij toch ook? Of matig ik hem me aan,en heb jij m gewoon?Ik heb er meer verstand van dan jij, zoveel is duidelijk.
quote:markovic schreef op 21 januari 2014 @ 23:10:

[...]

Jawel, van al die chips die de overheid stiekem bij je naar binnen spuiten om je 24 uur per dag af te luisteren :-)ohhhhhhh, is dát 't!
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2014 @ 23:09:

[...]

Die zeldzame risico's treden toch alleen op vlak na 't geven van 'n vaccinatie? (ook bij kinderziektes, griepprik, reisvaccinaties) Na 5 jaar kun je er geen onhoudbare koortsstuip meer van krijgen lijkt me...

Nee dat denk ik ook niet. Maar je weet nooit

Nee even serieus, ik ben ervan overtuigd dat het een redelijk onnodige vaccinatie is, en vaccinaties zijn nooit zonder risico dus ik zou het niet doen. En dan mag ik nog steeds huilen als mijn dochter kanker zou krijgen.
quote:markovic schreef op 21 januari 2014 @ 23:11:

[...]

Ik heb er meer verstand van dan jij, zoveel is duidelijk.Je hebt natuurlijk helemaal gelijk
Zeggen dat iemand niet moet janken als haar dochter die niet ingeënt is kanker krijgt slaat nergens op.

Ik zeg toch ook niet: Niet gaan janken als straks pas duidelijk wordt wat het vaccin op lange termijn doet.
Dat vaccin tegen Mexicaanse griep 'n paar jaar geleden werd op stel en sprong ontwikkeld en toegediend aan hele bevolkingsgroepen. Daar vallen toch ook geen bosjes doden door?

Ik zou denken dat bij hpv de mogelijke risico's te verwaarlozen zijn en de winst in afnemen van kans op kanker altijd mooi meegenomen is.
Het beschermt niet. Elk jaar 170 vrouwen.... Dat zijn er heel weinig, en dit aantal gaat niet terug naar 0 door vaccineren. Want het beschermt niet voor 100%. Maar goed, jij zou het wel doen, ik niet. We hebben ge... oh nee we matigen ons gewoon een andere mening aan. En dat is toch prima? Ik een alu hoedje, jij een prik. Iedereen blij.
quote:markovic schreef op 21 januari 2014 @ 22:50:

[...]

Wat een complete onzin vertel je hier. Alsof HPV niet voorkomt bij gelovigen of lslamieten. Dat is gewoon neit waar. 80% van de volwassenen is besmet met HPV. Hoe eerder je de besmetting opdoet hoe groter de kans dat je afwijkingen ontwikkelt. Daarom is het zo belangrijk jonge meiden vroeg te vaccineren.

Maagd zijn heeft helemaal niks met HPV besmetting te maken, het is nl. geen SOA. Een besmette hand in de schaamstreek is voldoende om iemand te besmetten. Die besmette hand kan ook van jezelf zijn.

Er zijn geen goede redenen om die vaccinatie af te wijzen, behalve idiote complottheorieen die veel te serieus worden genomen. Er zijn wel heel goede redenen om het wel te doen. Zelfs als het vaccin niet levenslang werkt (wat nog niet bekend is) dan is ieder jaar dat een jonge meid HPV vrij blijft al enorme winst, want minder kans op kanker.

??

Wat een vreemde ongenuanceerde reactie?

In mijn reactie had ik juist duidelijk uitgelegd dat

- het uiteraard niet zo is dat gelovigen niet vreemdgaan, maar dat het lage aantal sekspartners dat zij hebben geen verspreiding van HPV veroorzaakt in die omvang waarmee dat in westerse culturen gebeurt;

-dat wij in het onderzoek op de universiteit juist niet opdelen in maagdelijk en niet maagdelijk, maar op basis van kansverhoudingen vier groepen hebben benoemd om in het project mee te werken;

-het niet per definitie verstandig is om vrouwen zo jong mogelijk in te enten, omdat eigen mening, levenshouding, risico en huidige relatiestatus een grotere rol spelen in de afweging.

Dat het niet gaat om maagdelijkheid maar om aanraking in de schaamstreek heeft iemand anders al uitgelegd en daar heb ik niets over gezegd.

Overigens lijkt de kans dat ik "complete onzin" vertel mij klein en je hoeft mij niet te overtuigen van of er wel of geen "complottheorieën" zijn. Tot vorig jaar heb ik me uitgebreid bezig gehouden met een project binnen dit thema. Ik vertel gewoon over afwegingen in de adviezen die momenteel worden gegeven en die kunnen per patiënt en per huisarts verschillen.
Lastig onderwerp.

Ik heb een dochter die over pakweg 8/9 jaar een oproep krijgt en ik neig naar inenten.

Gewoon, omdat ik er als moeder niet op wil vertrouwen dat zij zich meldt ruim voor ze seks gaat hebben met haar vriend van 17 die geen maagd meer is.
Ach joh, ze weet het beter. Dat is toch al duidelijk. Wij zijn dummy's die maar beter niet ingeënt kunnen worden zodat we sneller doodgaan. Blijven alleen de slimme mensen over ( waar heb ik dit eerder gehoord....)
Zou 't niet gewoon kunnen zijn dat 't blanke ras vatbaarder is voor dit virus dan andere rassen? Er zijn tenslotte wel meer ziektes die op het ene ras meer vat krijgen dan op 't andere.
quote:markovic schreef op 21 januari 2014 @ 23:05:

[...]

Vond hem zelf wel grappig.

In ieder geval hou ik niemand met bangmaakverhaaltjes af van vaccinaties en ben ik in ieder geval dus niet medeverantwoordelijk voor de gevolgen van de ziekten die ze krijgen die voorkomen hadden kunnen worden.Je geeft me teveel credits mop. Volgens mij is iedereen nog steeds zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die hij of zij neemt. Daar komt mijn verantwoordelijkheid niet aan te pas. Net zoals bij jouw bangmaakverhaaltjes.
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2014 @ 23:40:

Zou 't niet gewoon kunnen zijn dat 't blanke ras vatbaarder is voor dit virus dan andere rassen? Er zijn tenslotte wel meer ziektes die op het ene ras meer vat krijgen dan op 't andere.Ja, zoals seriemoodernarij
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2014 @ 23:40:

Zou 't niet gewoon kunnen zijn dat 't blanke ras vatbaarder is voor dit virus dan andere rassen? Er zijn tenslotte wel meer ziektes die op het ene ras meer vat krijgen dan op 't andere.Nee, ik denk eerder dat de seksuele moraal onder bepaalde bevolkingsgroepen vrijer is. En het moge duidelijk zijn: hoe meer seksuele partners een groep mensen verslijt, hoe sneller het virus zich verspreid.
quote:wendy7474 schreef op 21 januari 2014 @ 23:44:

[...]

Nee, ik denk eerder dat de seksuele moraal onder bepaalde bevolkingsgroepen vrijer is. En het moge duidelijk zijn: hoe meer seksuele partners een groep mensen verslijt, hoe sneller het virus zich verspreid.Ik heb het idee dat die verschillende groepen niet echt mengen. Of zit ik ernaast?
Ik denk anders dat er vooral in Afrika lustig op los verkracht wordt, dus okee, wel 'n andere seksuele moraal, maar evengoed erg veel onbeschermde seks met meerdere partners (zij het ook vaak onvrijwillig)
quote:elninjoo schreef op 21 januari 2014 @ 23:46:

Ik denk anders dat er vooral in Afrika lustig op los verkracht wordt, dus okee, wel 'n andere seksuele moraal, maar evengoed erg veel onbeschermde seks met meerdere partners (zij het ook vaak onvrijwillig)Ik denk dat hpv daar hun laatste zorg is.....
quote:whopper schreef op 21 januari 2014 @ 23:46:

[...]

Ik heb het idee dat die verschillende groepen niet echt mengen. Of zit ik ernaast?Ik heb het niet over rassen. Meer: westen vs Afrika, stad vs platteland, Amsterdam vs biblebelt.
Dat denk ik ook hoor, ze zijn al 3 keer gestorven aan aids voor hpv de kop op kon steken.
quote:wendy7474 schreef op 21 januari 2014 @ 23:48:

[...]

Ik heb het niet over rassen. Meer: westen vs Afrika, stad vs platteland, Amsterdam vs biblebelt.

Ik heb het ook niet over rassen. Er staat toch duidelijk groepen. En de Biblebelt mengt volgens mij niet lekker met party people uit Amsterdam, of ben ik nu heel ouderwets?

Overigens is er in de biblebelt weinig kans op vaccinatie. Daar doet God zijn. Werk.....
quote:whopper schreef op 21 januari 2014 @ 23:50:

[...]

Ik heb het ook niet over rassen. Er staat toch duidelijk groepen. En de Bijleveld mengt volgens mij niet lekker met party people uit Amsterdam, of ben ik nu heel ouderwets?Dat is lastig te zeggen denk ik, als je bedenkt dat de meeste besmettingen zich in de adolescentietijd voordoen. Eenmaal op kamers mengt het misschien prima, al is het voor een one night stand.
quote:wendy7474 schreef op 21 januari 2014 @ 23:53:

[...]

Dat is lastig te zeggen denk ik, als je bedenkt dat de meeste besmettingen zich in de adolescentietijd voordoen. Eenmaal op kamers mengt het misschien prima, al is het voor een one night stand.Dan zou statistisch gezien in de biblebelt over een paar jaar de meeste baarmoederhals kanker voor moeten komen, maar daar doen ze weer niet aan seks voor het huwelijk, dus die vlieger gaat niet op. Dan in de steden? Ook niet he, want daar laat iedereen zijn kind inenten. Want daar wonen slimme mensen. Platteland dan denk ik. Domme boeren die zich in de bierkeet suf neuken tijdens ze vrijdagmiddagorgie.
Grapje hoor
Voor iedereen die nog twijfelt over het wel of niet geven van het HPV vaccin is de uitzending van Holland Doc zeer de moeite waard.

Holland doc - het meisje en de prik. uitzending; 19 mei 2011

Een moeder, (Maartje) gaat op onderzoek uit, op zoek naar informatie over en veiligheid van het HPV vaccin....

Het maakt het meisje van 12, om wie het gaat in deze documentaire, niks uit of ze wel of niet wordt ingeënt. Zij wil dat haar ouders deze moeilijke keuze voor haar maken.

Ik heb hieronder een verslag staan van uitspraken en dingen die gezegd worden in de uitzending waarvan ik vind dat ze heel belangrijk en waardevol kunnen zijn in de zoektocht naar wel of niet vaccineren.

Anneke Bleker in gesprek met Maartje.

Anneke hoopt dat mensen voor zichzelf bewust keuzes maken.

Uitspraak Anneke Bleeker; "Ga nadenken. Neem het niet klakkeloos aan omdat er opeens heel veel verhalen in de media gaan verschijnen over een ziekte. Opeens is daar dan de oplossing door middel van een vaccin".

We horen meneer Coutinho bij Paul en Witteman niet vertellen dat de 60% meisjes die wel gevaccineerd zijn nog steeds een klein risico lopen op baarmoederhalskanker en ik hoor de heer Coutinho ook niet vertellen dat hij niet kan zeggen of het vaccin ook daadwerkelijk beschermd tegen baarmoederhalskanker. Ach, en laat Coutinho nou ook vergeten zijn te vertellen dat het HPV vaccin nog niet op de langere termijn is getest en hij onmogelijk kan weten of er schadelijke bijwerkingen op zullen gaan treden in de toekomst.

Coutinho is wel heel duidelijk over de ernstige bijwerkingen van het vaccin die op internet circuleren. Dat zijn volgens hem indianenverhalen.

Mocht je kind na het vaccin ziek worden of overlijden, klop dan niet met je indianenverhalen bij het RIVM aan want er zijn nog nooit ernstige bijwerkingen gemeld door vaccinatie want DIE indianenverhalen gelooft het RIVM niet.

Marijke heeft baarmoederhalskanker gehad en roept op tot vaccineren.

"Ik zou wel van de daken af willen schreeuwen, laat je inenten! Baadt het niet dan schaad het zeker niet! Tja, en die malaria tabletten en gele koorts en DKTP neem ik ook, dus neem ik deze ook"

Eeeeeh, heb je je wel eens verdiept in deze rotzooi die je net opnoemt Marijke?

vanaf ongeveer 18 minuten te zien ...

Mathilde Boon, de grap van de eeuw! Dit kan je toch niet serieus nemen?

Mathilde is meer geïnteresseerd in de kudde dan in het individu. Nu kunnen wij de kudde aanpakken op HPV en barst Mathilde in tranen uit omdat wij dat niet doen.

Maartje is bang voor de bijwerkingen op langere termijn.

Tja, dat weet niemand.... zegt die gekke Mathilde.

"Ik denk dat dat onterecht is. In feite vind ik het een uitdaging, dat we dit hebben. Ik vind het zo'n hoogstandje van de techniek die hier geleverd is. Ik ben voor het EXPERIMENT.

IK VIND DIT EEN WAAAANZINNIG GOED EXPERIMENT! Als jij het durft dit als een experiment te zien, maar dat moet je echt durven hoor . Nou dan wordt het leven heel opwindend hoor"!

Maartje heeft een helder moment en zegt; "Ik laat mijn kind niet voor een wereld wijd experiment gebruiken.

"Gekke Mathilde; "Ja... maar... daarmee maak je het experiment kapot"!!! "Dus je hebt een hele grote verantwoordelijkheid op je mevrouw! We kunnen de KUDDE vrij krijgen en die kudde komt niet vrij als jij je dochter niet laat inenten! Dus misschien moet je je kind niet met HPV vaccineren voor je kind zelf maar voor de wereld".

En als laatste zeer denigrerende opmerking van gekke Mathilde..; "Hier heb ik de kennis van... en jij niet".

Nadat Maartje met Mathilde heeft gesproken is ze tot de bizarre conclusie gekomen om die prik wel te laten zetten bij haar dochter. Ze laat haar kind toch geen risico lopen om kanker te krijgen... Nee, liever gaat ze experimenteren met haar dochter in het belang van een KUDDE.

Hoe groot is het risico eigenlijk op kanker...

200 personen overlijden er aan baarmoederhals kanker per jaar. Daar willen ze er 100 van proberen te redden door middel van en vaccin.

Joep Sonnemans rekent het even voor Maartje uit....

Met vaccin 0.05% * kans op baarmoederhalskanker

Zonder vaccin 0.1% kans op baarmoederhalskanker

* Als het vaccin dat doet waarvan men nu aanneemt dat het doet... Misschien krijg je juist meer kans op kanker omdat het virus rechtstreeks je lichaam is ingespoten en daar rustig in al je organen kankercelletjes gaat zitten maken. Ach ja, risico van het EXPERIMENT....

Wat kost het nou, een baarmoederhals vaccin? 378 euro per persoon. Tjonge... 378 euro per meisje, jaar in jaar uit, waar de hele Nederlandse bevolking aan moet meebetalen en wat rechtstreeks de zakken van de farmaceutische industrie ingaat. Een vaccin waarvan we niet weten of het werkt, hoe lang het werkt, welke bijwerkingen er van kunnen gaan komen en hoeveel Booster vaccinaties er nog nodig zullen zijn.

Enkele uitspraken Maartje:

"Ik heb het gevoel alsof er een spel wordt gespeeld wat ik niet begrijp"

"Ik vind zowel de voor als tegenstanders even eng. Ze maken mij allebei verantwoordelijk, voor jouw eventuele dood.....".

"Ik moet gewoon stoppen met denken en stoppen met dit onderzoek, dan kom ik uit het probleem. Want, Hoe meer ik hier over nadenk, hoe meer ik hier in vast kom te zitten..... Ga toch "gewoon" inenten. Zit toch niet zo moeilijk te doen.

"Ik weet niet meer wie of wat goed of slecht is. Hoe kan ik nou leven in een wereld waarin ik geen vertrouwen meer heb"?

"Ik zei tegen Coutinho, als u het zo zeker weet, waarom stelt u het dan niet verplicht? Dan hoef ik er niet over na te denken"....

En dan nu de eind conclusie...

Verhip, er is ook nog een vader in beeld. Die vader heb ik tijdens het hele onderzoek gemist. Hij is er wel als ze beslissen... wel of niet vaccineren.

Het meisje van 12 wil zich wel laten vaccineren. iedereen zegt dat het wel helpt en als het niet helpt dan maakt het ook niet uit. Het maakt haar ook niet uit als bij iedereen het haar uitvalt of dat ze allemaal groen worden van het vaccin want dan is iedereen toch hetzelfde.

De vader is VOOR vaccineren maar als de moeder aan hem kan uitleggen wat de twijfel bij haar is dan twijfelt hij onmiddellijk mee, zegt hij. Vaders heeft zich dus duidelijk niet in het onderzoek van moeder verdiept en heeft geen idee van hetgeen er zo juist in de uitzending op televisie van zijn vrouw en kind te zien is geweest anders weet hij wat de twijfels van zijn vrouw zijn.

Het meisje wil dat haar ouders beslissen om haar wel of niet te laten vaccineren.

Terwijl de moeder helemaal in tranen is, zegt de vader (zonder enige ECHTE kennis over het vaccin) "Bij spijt en twijfel kan je het dus maar beter wel doen".

De keus is gemaakt.

Het meisje gaat voor het HPV vaccin.

De vader van dit meisje (aan wie dit onderzoek blijkbaar compleet voorbij was gegaan) heeft helaas ook de uitspraak aan het begin van de uitzending gemist: "Ga nadenken. Neem het niet klakkeloos aan omdat er opeens heel veel verhalen in de media gaan verschijnen over een ziekte. Opeens is daar dan de oplossing.... door middel van een vaccin".

Bron: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1102351
anoniem_170610 wijzigde dit bericht op 22-01-2014 12:19
Reden: Kreeg een reactie dat het verhaal te warrig was.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven