behang gekrompen !
woensdag 22 januari 2014 om 22:19
ik heb eergisteren mijn zoontjes slaapkamer behangen, nu kom ik vandaag in de nieuwe woning en tot mijn grote schrik zie ik alleen nog maar naden van de muur. ik baal enorm ! het zat recht toen het erop geplakt werd. het is een stick and peel behang dus hoefde alleen water op aangebracht te worden. Omdat dit niet goed pakte heb ik er ook behanglijm bij gebruikt. Bestaat er een oplossing ? ik kan dit behang alleen nog maar vinden voor 175euro via ebay.
woensdag 22 januari 2014 om 22:42
Ja, lullig he? Dat is hier ook gebeurd op de kamer van oudste. Na het behangen zat alles echt keurig netjes tegen elkaar, en de volgende dag overal witte streepjes tussen de banen. We hebben het laten hangen, want het was toch best een klus. Bij ons was het vliesbehang, waarbij je de muur moest insmeren. Waren ook geen supergoedkope rollen (rond de 35 euro volgens mij) dus daar lag het ook niet aan.
woensdag 22 januari 2014 om 22:43
quote:ikwordmama schreef op 22 januari 2014 @ 22:41:
moet ik het dan opnieuw kopen of zal ik proberen evt met een fohn het behang wat warmer te maken zodat het rustig loslaat en weer opnieuw met hetzelfde behang het nogmaals proberen ?Jammer dat je behanglijm hebt gebruikt, want nu heb je dus lijm op lijm. Dat plakt behoorlijk, dus ik ben bang dat je het er niet meer af krijgt! Maar je weet het niet voor je het probeert he, dat kunnen wij hier door de computer heen niet voor je doen...
moet ik het dan opnieuw kopen of zal ik proberen evt met een fohn het behang wat warmer te maken zodat het rustig loslaat en weer opnieuw met hetzelfde behang het nogmaals proberen ?Jammer dat je behanglijm hebt gebruikt, want nu heb je dus lijm op lijm. Dat plakt behoorlijk, dus ik ben bang dat je het er niet meer af krijgt! Maar je weet het niet voor je het probeert he, dat kunnen wij hier door de computer heen niet voor je doen...
woensdag 22 januari 2014 om 22:47
woensdag 22 januari 2014 om 22:48
snap ik, ik heb op dit moment de tijd en het geld niet voor een nieuwe. de lijm op het behang zelf was niet echt sterk. ik was zaterdag al begonnen en zag zondag dat hij niet goed recht tegen de wand zat en kon het zo lostrekken. ( de eerste baan zat er toen alleen nog op )
ik durf het risico nu nog niet aan, ik kleur de muur dan wel wat bij haha en volgende maand kijk ik wel weer verder zucht
ik durf het risico nu nog niet aan, ik kleur de muur dan wel wat bij haha en volgende maand kijk ik wel weer verder zucht
woensdag 22 januari 2014 om 22:49
quote:barrelroll schreef op 22 januari 2014 @ 22:47:
Is het egaal behang of met een printje? Je zou evt. de naadjes kunnen verven. Of (geen flauw idee of dit überhaupt mooi is) dunne houten latjes over de naden kunnen lijmen.
het is de hele straat van sesamstraat
zie link http://www.hayneedle.com/ ... prepastedmural6x105ft.cfm
Is het egaal behang of met een printje? Je zou evt. de naadjes kunnen verven. Of (geen flauw idee of dit überhaupt mooi is) dunne houten latjes over de naden kunnen lijmen.
het is de hele straat van sesamstraat
zie link http://www.hayneedle.com/ ... prepastedmural6x105ft.cfm
woensdag 22 januari 2014 om 22:55
woensdag 22 januari 2014 om 22:59
donderdag 23 januari 2014 om 08:34
donderdag 23 januari 2014 om 08:40
Ik heb dit een poosje terug ook gehad. Wat ik gedaan heb is de naadjes los gepeuterd, dat goed dik ingesmeerd met behanglijm en vervolgens weer tegen de muur geplakt.(het behang was weer een beetje opgerekt door de behanglijm, dus dat lukte wel) Nu is het gelukkig wel blijven zitten. Maar ik had vliesbehang, ik weet niet of dat met jouw behang ook zou lukken.
There is no always forever...just this...
donderdag 23 januari 2014 om 09:37
donderdag 23 januari 2014 om 09:40
quote:Tauriel schreef op 23 januari 2014 @ 08:40:
Ik heb dit een poosje terug ook gehad. Wat ik gedaan heb is de naadjes los gepeuterd, dat goed dik ingesmeerd met behanglijm en vervolgens weer tegen de muur geplakt.(het behang was weer een beetje opgerekt door de behanglijm, dus dat lukte wel) Nu is het gelukkig wel blijven zitten. Maar ik had vliesbehang, ik weet niet of dat met jouw behang ook zou lukken.Dat is dan echt een uitzondering. Heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb menig rolletje verwerkt.
Ik heb dit een poosje terug ook gehad. Wat ik gedaan heb is de naadjes los gepeuterd, dat goed dik ingesmeerd met behanglijm en vervolgens weer tegen de muur geplakt.(het behang was weer een beetje opgerekt door de behanglijm, dus dat lukte wel) Nu is het gelukkig wel blijven zitten. Maar ik had vliesbehang, ik weet niet of dat met jouw behang ook zou lukken.Dat is dan echt een uitzondering. Heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb menig rolletje verwerkt.
donderdag 23 januari 2014 om 09:45
Ik heb heel wat rollen behang geplakt, maar nog nooit meegemaakt dat behang kromp. Ik plak banen tegen elkaar, overlappen is niet mooi.
Ik denk dus dat het aan de kwaliteit van het behang ligt en de plakmethode. Snel drogen kan er ook een bijdrage aan hebben geleverd. Ik heb de methode van plakken, zoals jij gebruikt, nog nooit gebruikt. Misschien is het wel inherent aan deze methode.
Ik denk dus dat het aan de kwaliteit van het behang ligt en de plakmethode. Snel drogen kan er ook een bijdrage aan hebben geleverd. Ik heb de methode van plakken, zoals jij gebruikt, nog nooit gebruikt. Misschien is het wel inherent aan deze methode.
donderdag 23 januari 2014 om 10:03
donderdag 23 januari 2014 om 10:07
Vrienden van mij hebben ooit mijn nieuwe huis behangen met heel fraai wit structuurvinylbehang, een heel klein onregelmatig motiefje (een soort jute), en helemaal correct gestort en stotend geplakt maar het enige wat je zag waren de naden die qua motief niet aansloten. Het was zó lelijk dat ik het er allemaal heb afgehaald en vervangen in de loop van tijd.
Ik zie trouwens nog steeds mensen dat behang kopen.
Ik zie trouwens nog steeds mensen dat behang kopen.
donderdag 23 januari 2014 om 10:11
Zou het ook aan de plakmethode liggen? Toen ik nog gewoon de lijm op de muur smeerde i.p.v. op het behang had ik dit probleem nooit. Andersom natuurlijk. Je knipte je banen, smeerde daar de lijm op en plakte dat tegen de muur, tegenwoordig smeer je je muur in en plak je het behang ertegen aan. En bij dat laatste had ik zichtbare naden.
There is no always forever...just this...