Entertainment alle pijlers

Utopia (spoiler alert!)

06-01-2014 12:35 3046 berichten
SPOILER ALERT: topic bevat actuele nieuwtjes n.a.v. de live streams en loopt dus voor op de uitzendingen!

Wie gaat er kijken vanavond?

Ik vind de voorstukjes nog niet echt spannend en het idee erg vaag (ze mogen contact hebben met de buitenwereld, krijgen een telefoon en geld), maar ga er wel even voor zitten vanavond.

Jullie ook?
Alle reacties Link kopieren
De postcodeloterij???

Straks komen Geer en Goor nog een weekje logeren
Als je minder wil moeten, moet je minder willen.
quote:sweetfirefly schreef op 25 januari 2014 @ 12:45:

De postcodeloterij???

Straks komen Geer en Goor nog een weekje logeren

(Emil wilde toch worstelen? Gele broekjes, ik ben om)
conversation = awareness
Mogen de familieleden trouwens ook op die rondleidingen/pannenkoekendagen etc komen of is dat verboden?
Die jimmy, ik vind het ook een leuke man, hij zegt waar het op staat en wat vele daar echt wel nodig hebben maar goed dat viel dus bij sommige al weer in het verkeerde keelgat.

zoooo jammer dat ik gister zat te kijken na de komst van Jimmy en dat ik al weer wist dat hij heel veel stemmen zou krijgen

omdat je de nominaties, die maandag in de aflevering komen allang op internet hebt kunnen zien, zoooo saaai
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dat is verboden Elninjoo.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
quote:vivadiva85 schreef op 23 januari 2014 @ 11:59:

Even een lans breken voor Johnie

Dat het een paar dagen achter loopt is echt niet zo gek. Enig idee hoeveel werk het is om een aflevering te monteren? (en alles van tevoren te spotten, daarna weer audionabewerking en kleurcorrectie).. Dat kan niet in een dagje hoorBij Big Brother liepen ze toch ook maar 1, of maximaal 1,5 dag achter ??? Dus waarom kan onze John dat dat niet ?
Waar ik gek van ben aan het worden is, dat de stream niet mee werkt! Hij valt steeds weg of je kunt niet horen wat ze zeggen!
Is het heel overdreven als ik zeg dat ik het heel zielig vind, die koeien in Utopia? Vandaag worden ze, zoals zo vaak, veel te laat gemolken en is het voer ook nog op! Ben in staat om er een mail over te sturen...
Zie het probleem niet van later melken. Als ze normaal om 8 en 20 uur doen en ze verschuiven het naar 9 en 21, komt dat toch op 't zelfde neer? Het zijn blijkbaar geen ochtendmensen die daar zitten dat ze niet eens om 8 uur hun nest uit kunnen.
Gister zijn de koeien om 18 uur gemolken. En geen voer voor die beesten, vind je dat in de haak, Elninjoo?
Hebben ze nog geen nieuw voer besteld dan? Krijgen ze ook geen hooi meer dan? Als ze geen voer kopen voor die beesten, stoppen ze waarschijnlijk ook met melk geven.
Edit: vorige keer heeft de boer van de koeien ook geklaagd toen Billy te druk was met de koeien: hij zal vastwel op z'n veestapel passen. Ja, ik maakte me te druk.
Ja die boer houdt dat wel in de gaten lijkt me, als het niet goed gaat haalt hij ze denk ik gewoon weg.
Als je die koeien niet op tijd melkt en niet goed leeg melkt(wat ze zo te zien ook niet doen), hebben ze een grote kans op uierontsteking. Iedereen die borstvoeding heeft gegeven en wel eens een borstontsteking heeft gehad, weet hoe je je dan voelt.

Bovendien moeten ze dan aan de antibiotica en moet de melk weggegooid worden.

Dus ja, ook een uurtje of wat later gaan melken en vervolgens je met een Jantje van Leiden afmaken, is slecht voor die koeien.

Net als het voeren. Koeien hebben ongeloofelijk veel voer nodig, alleen al om die magen aan het werk te houden. Een koe met een stilligende maag, dat wil je bepaald ook niet.

Ik mag hopen dat die boer de boel in de gaten houdt(zou hij ook moeten betalen voor de slecht werkende streams?), die lui lopen de godganse dag hun tijd te verlummelen, laat ze alsjeblieft eens wat beter zorgen voor de levende have.

Maar ja, als die koeien weg zijn, scheelt ze dat alleen maar tijd die ze weer met roddel en achterklap en veren in elkaars reet(of juist niet) steken, kunnen vullen. Als Sjonnie zich aan het originele concept had gehouden, hadden ze een probleem zonder koe. Nu kunnen ze gewoon melk en -produkten bestellen.
Misschien moet er toch iemand eens mailen , kijken wat er gebeurd..,
Ik kijk nu trouwens de uitzending van vrijdag met die nieuwe die binnenkomt met een rode baret op. Ik vind hem meteen stom en ik heb het idee dat hij er met opdrachten is binnengekomen...
Maar Wolf, jij loopt ook een week achter. Mijn tip: volg de streams op Fok, ben je altijd up to date.Ik heb daar geen tijd voor maar een aantal mensen op fok brengen alles in kaart. Live verslagen van de streams...
quote:dolfje schreef op 26 januari 2014 @ 10:26:

Misschien moet er toch iemand eens mailen , kijken wat er gebeurd..,Gezien de vorige intermezzo van de boer -met Billy- komt dat wel aan: dan gaat de boer bellen dat 't niet gaat zoals het moet. I rest my case.
Tsja, bellen dat het niet gaat zoals het moet heeft er tot op heden niet toe geleid dat ze als een haas die beesten wel fatsoenlijk zijn gaan melken/voeren. Ze hebben geen flauw benul hoe een koe in elkaar zit en het interesseert ze ook geen drol, ze zien ze alleen maar als een last.

Weet jij veel wat voor contract die boer met Sjon heeft, hoe meer verontwaardiging over bepaalde zaken, hoe meer kijkers.
Blij je te treffen Lugnhasadh, dat ik niet de enige roepende in de woestijn ben. Voor de kijkcijfers:ik snap 't maar 't zijn dieren.
Als een last? Jij weet toch ook wat ze allemaal kunnen maken van melk. Melk pasteurizeren en dan brinta: goed ontbijt!
Snap dat ook niet dat ze het als last ervaren. De rest van de dag voeren ze geen flikker uit die meiden. De mannen bouwen dan in elk geval nog wat.
Natuurlijk weet ik dat en dat weten zij zowaar ook nog wel. Maar ze willen het zo uit een pak kunnen schenken en niet eerst die beesten melken(en dan niet die paar liter die je nodig hebt, maar beide koeien goed leeg, en ja, dat kost je een tijdje met de hand), voeren en dan ook nog jakkiebah uitmesten. En dan ook nog vloeken op die beesten omdat je maar wat aanmoddert en ze daar terecht, niet zo van gediend zijn en vervelend gaan doen.
Nee het is niet overdreven, redhothead, het is ontzettend sneu voor die koeien. Het is gewoon verwaarlozing. Waarom hadden ze niet weer een dierenarts of paraveterinair erbij gedaan ipv die rode baret? Die koeien zullen ze nodig hebben ipv de supermarkt, ik zag een paar dagen geleden dat ze al bijna op de helft zaten van het geldbedrag. En dat al na zo'n 3 weken?
Some flies are too awesome for the wall
Met dat dagje rondleiding en pannekoeken hadden ze toch zo'n 1200 euro opgehaald? Waarom doen ze zoiets dan niet vaker? Van 1200 euro kun je heel veel eten kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven