(klein leed) Kleedkamerperikelen

27-01-2014 17:36 94 berichten
Sta ik me na het vrijzwemmen samen met mijn zoon om te kleden in (uiteraard) de herenkleedkamer, komt er een vrouw met haar zoontje de kleedkamer binnen om hem om te kleden voor de komende zwemles.

Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om de dameskleedkamer binnen te lopen, om wat voor reden dan ook. Kwestie van respect, vind ik (gecombineerd met een diepgewortelde angst om klappen te krijgen ).

Ik wijs haar er dus op dat ze zich in de herenkleedkamer bevindt. Ze springt onmiddellijk in de verdediging door me nogal agressief verschillende niet-relevante dingen toe te bijten als 'Ik kom hier altijd.' en 'Ik heb je hier nog nooit gezien.', om daarna nadrukkelijk meerdere malen tegen iedereen die het niet horen wil 'Dit is de herenkleedkamer hoor!' te roepen.

Nu zal het me jeuken dat ze stiekem mijn adonis-lichaam staat te bewonderen, maar ik vind het nogal respectloos om zomaar de verkeerde kleedkamer binnen te gaan. Om nog maar te zwijgen over de asociale reactie.

Wat vinden jullie?

Wat vinden jullie?

Totaal aantal stemmen: 47

Je moet niet zo zeiken (23%)
Asociaal en respectloos (77%)
Want? Wanneer je kinderen bij je hebt hoef je opeens de privacy van andere (naakte) volwassenen niet meer te respecteren?
quote:Amand schreef op 28 januari 2014 @ 08:46:

Want? Wanneer je kinderen bij je hebt hoef je opeens de privacy van andere (naakte) volwassenen niet meer te respecteren? Zeker wel, dat te allen tijde. Wat ik wil zeggen is dat ik het niet per definitie respectloos vind wanneer iemand van de andere sekse in de verkeerde kleedkamer komt. De reactie van die vrouw in jouw OP vind ik dat overigens wel, maar het feit op zichzelf niet. Privacy zit in zoveel meer alleen of iemand wel of niet je blote kont kan zien.
En jij meent dat je dat voor die andere volwassenen mag beslissen?
Ik had je hoger ingeschat Amand, sorry, mijn fout.
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 27 januari 2014 @ 17:51:

[...]

Ik ben geneigd om hetzelfde te denken, maar is dat wel zo?

Anyone?

Nee hoor, geen enkele moeite met mannelijk personeel. Personeel is personeel en ze hebben zich discreet te gedragen dan is er wat mij betreft niks aan de hand.

On topic

Ik vind ook dat zoonlief bij moeders in de kleedkamer thuis hoort!
Ik haat kleedkamers zwemmen trouwens ook.

Tommy_Gun
Waarom he…springen zwembaden hier niet eens op in door een kleedhok voor KINDEREN te maken?? Dit probleem is er al sinds de prehistorie geloof ik en aangezien het 9 van de 10 keer gaat om volwassenen die zelf niet gaan zwemmen (en zichzelf dus ook niet hoeven om te kleden) maar om kinderen, snap ik niet dat er niet gewoon een kleedhok voor kinderen is waar ouders (ongeacht welk geslacht) gewoon in kunnen lopen met hun kind.

Je zou zelfs nog een jongetjeskleedkamer en een meisjeskleedkamer kunnen maken (anders gaan de kinderen misschien weer piepen dat ze niet in 1 ruimte omgekleed willen worden met jongens/meisjes). Maar dan ben je er toch vanaf?

In de meisjeskinderkleedkamer komen dus vaders en moeders die hun dochters komen omkleden.

In de jongenskinderkleedkamer komen vaders en moeders die hun zoontjes komen omkleden. klaar...
.
Bij ons zijn er kleedkamers voor moeders met zonen, moeders met dochters, vaders met zonen en vaders met dochters.

Weet alleen niet waar je heen moet met een zoon en een dochter
Het is zoals het is
Zo Isis, anders doe je even le-zen!
Hier gebeurt het ook. Gelukkig treedt het personeel eens in de zoveel tijd streng op. Ik snap sowieso niet wat ouders van kinderen van 6 jaar en ouder in de kleedkamer doen als ze zelf niet zwemmen. Op die leeftijd kunnen en moeten kinderen zich prima zelf redden in een kleedkamer.

En ik ben dus zeer blij met de gemeenschappelijke kleedkamers. Ik gruwel van die kleedhokjes, waar je je kont niet kan keren. Helaas zijn er tegenwoordig zwembaden waar je niet anders meer hebt dan die ondingen.
quote:NYC schreef op 28 januari 2014 @ 08:34:

Ik bedoelde vooral dat ik het zielig vind dat mensen moeilijk doen wanneer een moeder met een zoon of zoontjes in de dameskleedkamer is en mensen dan vragen wat die jongens doen.

Waar ligt de leeftijdsgrens dan? Een kind van 2 kan nog wel maar eentje van 5 niet? Of eentje van 7? En wat doe je dan, stuur je je zoontje dan in zijn eentje naar de herenkleedkamer, ook in zwembaden die hij niet kent, of in het buitenland? Destijds toen ik met mijn vader en zusje ging zwemmen heeft geloof ik niemand raar opgekeken van die 2 meisjes in de herenkleedkamer. En dat nota bene terwijl iedereen naakt stond te douchen.

Natuurlijk hoeft iemand geen scheldkanonades af te vuren wanneer iemand er iets van zegt, maar ik vind het heel wat anders wanneer er kinderen meegenomen worden dan wanneer tieners of volwassenen alleen in de "verkeerde" kleedkamer komen.

Ook duidelijk.

Met kinderen van het andere geslacht heb ik geen problemen! Ik denk dat dat zich in zekere zin vanzelf scheidt. Een kind zal op een gegeven moment naar de kleedkamer van het eigen geslacht willen.

Kinderen kunnen zich dan prima zelf omkleden, dat doen ze immers ook als ze gym hebben op school.

Maar nee, volwassenen van het andere geslacht in de kleedkamer is in mijn ogen 'not done'.
quote:feelsogood schreef op 27 januari 2014 @ 18:40:

tja, als dochter zwemles heeft is er geen vrijzwemmen voor of na. Ik ga met haar naar de dameskleedkamer ( want dochter wordt omgekleed en dat is een "dame"). Ook als mijn man met haar naar de les gaat, gaan ze naar de dameskleedkamer ( want ze is nog steeds een "dame"). Ik ga ervan uit dat degene die omgekleed gaat worden, dat geslacht kleedkamer gebruikt moet worden.

En de rest van de kindjes denken dat daar ook, want ik zie geen jongentjes in de dameskleedkamer, maar wel zowel moeders als vaders met meiden.

Met vrijzwemmen persen we ons meestal met zn tweeën in een minihokje ( moeder-dochter of vader-dochter).

dan wordt het tijd dat je dochter zichzelf leert omkleden, als ze een dame is. Een man hoort niet in de dameskleedkamer.

Bij ons bepaalde het geslacht van de ouder ook altijd waar het kind omgekleed werd.
Later is nu
Goed plan, bananenboot.
Vroeger, als puber had ik dit probleem ook. Voor het wedstrijdzwemmen was er zwemles. En dus kwamen de vaders hun dochters in de dameskleedkamer omkleden. Als 15-jarige vond ik dat echt vreselijk. Kleedhokjes waren dicht tijdens die uren, dus er was geen alternatief.

Ik begrijp eigenlijk achteraf niet waarom die vaders er niets mee hebben gedaan. Als man snap je toch ook wel dat het niet zo handig is om in een ruimte vol naakte pubers rond te lopen?

Ik snap trouwens wel dat kinderen hulp nodig hebben. Een maillot aankrijgen na de zwemles is heel wat anders dan jezelf aankleden na gym.
quote:anky schreef op 28 januari 2014 @ 09:42:

Hier gebeurt het ook. Gelukkig treedt het personeel eens in de zoveel tijd streng op. Ik snap sowieso niet wat ouders van kinderen van 6 jaar en ouder in de kleedkamer doen als ze zelf niet zwemmen. Op die leeftijd kunnen en moeten kinderen zich prima zelf redden in een kleedkamer.

.

Gaat sneller.

Mijn kinderen konden zich best omkleden, maar als ze alleen in het kleedhok waren, duurde het omkleden zo 10 minuten langer. Ik gaf op den duur trouwens gewoon een tijdslimiet: over zoveel minuten ben je klaar, anders loop je maar naar huis.
Later is nu
wij hebben alleen kleedhokjes, daar komen dus mannen en vrouwen.

Ik heb er zelf eigenlijk nooit echt zo'n probleem van gemaakt.

Ik vind de reactie van die vrouw wat overdreven, je kan ook normaal reageren, want stel dat jij samen met je dochter in de dameskleedkamer had gestaan. Rollen omdraaien.... Maar zoals ze nu overkomt zal dat niet in haar op zijn gekomen.

Ik ga overigens ook vaak genoeg naar de heren WC, ik weet het het mag niet, maar vrouwen zijn zo vreselijk traag in de wc, ik snap werkelijk waar niet wat ze daar doen...? En ik ben zelf een vrouw......

Dus een man naar de dames WC ik wens hem heel veel suc6, als hij in die rij moet gaan staan wachten heeft hij al 4 keer op de heren wc kunnen plassen.
By your inflection I can tell that you think what you're saying is funny, but... No.
Ik kan me er eigenlijk plaatsvervangend nog steeds best over opwinden.

Dat zo'n wijf gewoon schijt heeft aan het feit dat er een volwassen man in z'n blote kont staat en zijn privacy niet wordt gerespecteerd omdat zij te beroerd is om de dameskleedkamer te gebruiken waarvan ze zelf wel weet dat dat de bedoeling is, maar ja, al die 25 andere moeders staan daar al met hun kinderen en zo'n hok is meestal te warm, te klein, te vol en te gehorig. Dus zij dacht bijdehand te zijn en lekker naar die heerlijk rustige herenkleedkamer te verkassen. En tja, die blote vent die zich daar staat te verkleden heeft gewoon even vette pech.

Wat een stom wijf

Zo, dat lucht op.

Of zou ze je stiekem leuk vinden, Amand?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Geen idee. Het was in ieder gaval niet wederzijds

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven