De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Lieffie, persoonlijk vind ik ivf echt prima. Het dagelijks spuiten valt echt mee, en de punctie is niet pijn vrij maar het is tien minuten en niet heel erg pijnlijk geweest bij mij. Ook vind ik het heel fijn dat je meteen na een punctie te horen krijgt hoeveel eitjes er zijn gevonden, en daarna ook snel hoort hoeveel embryos er zijn. Al die feitjes hebben mij zekerheid gegeven.

Ik vond de stap van iui nasr ivf niet heel groot, en heb ivf als minder stressvol ervaren
Lieffie, het spuiten viel mij ontzettend mee en ik had weinig last van de bijwerkingen. Alleen van de decapeptyl kreeg ik hoofdpijn. Dat werd minder toen de Fostimon erbij kwam. De punctie is ook echt goed te doen. De eerste heb ik zonder pijnstilling gedaan en dat was écht te doen. Oh, ik heb echt wel pijn gehad hoor. Maar dat heb je bij de tandarts ook weleens. Het is maar een minuut of 10. Ik heb 11 tp's gehad en als voor elke tp een punctie nodig was geweest dan had ik dat zó gedaan.

Hoop dat je inmiddels een beetje gerustgesteld bent...
Hoi dames! Vanaf nu kom ik ook af en toe meelezen in dit topic..! Volgende week hebben wij de informatieavond m.b.t. IVF/ICSI en een paar dagen daarna de intake op de afdeling... Een spannende tijd breekt aan en ik denk dat ik in dit topic een hoop informatie én herkenning ga vinden..! Heel fijn dat jullie er zijn dus..!
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
Kuuk en evw, dat geeft de burger moed. Ik heb afgelopen zondag bij iemand zo'n prikpen met naald gezien en dat was SLIK.

Vind ik momenteel spannender dan punctie.
Waar zit de any-key?
Lieffie: ik vond het prikken ook best meevallen en ik had ook weinig last van de bijwerkingen.

Van de punctie (waar ik erg tegenop zag) heb ik weinig gevoeld en wat Kuuk zegt en bezoek aan de tandarts is ook niet altijd fijn.

Alleen die wachtweken vond ik echt vreselijk!

Houston: ik ben zelf verpleegkundige, prik dagelijks andere mensen, maar toen ik moest starten met zelf prikken moest ik ook even slikken hoor! Maar achteraf viel het allemaal erg mee hoor!

Ik heb meer bewondering voor jullie, die zonder een medische achtergrond gewoon de medicatie klaar maakt en injecteerd, terwijl ik daarvoor een opleiding van 4 jaar moest doen

miss mia wallace: welkom. spannend hoor binnenkort starten. Ik vond de voorlichtingsavond best nuttig. je krijgt goede uitleg wat je allemaal te wachten staat
Dank je, Femke!

Ik ben ook erg benieuwd naar de informatieavond. Voor mijn gevoel 'begint' het dan eindelijk, ook al gebeurt er feitelijk nog niks natuurlijk.. :-) We zijn dan iig binnen!
I'll be there in three shakes of a lamb's tail.
Lieffie hier ook geen last van het prikken zolang het maar geen deca is. Ik heb een hele rare reactie op deca worden mijn schildklier waarde niet meer stabiel is. Deze reactie is alleen heel zeldzaam hoor en hoor ook nog eens alleen als je al een traag werkende schildklier heb.

Het prikken vond ik ook niets voorstellen. Je moet alleen even goed nadenken hoe laat je wil gaan prikken omdat dit ongeveer op hetzelfde tijdstip moet. Zo prikte ik de ene keer vanwege een cursus eerder dan de andere keer waarbij ik wist dat ik het druk had op mijn werk. Nu is het bij deca minder strikt dan met mijn medicatie.

De punctie was ook goed te doen. Ik heb een valiumpje gekregen en ingenomen en hierdoor was ik echt super relax. Ik kon ook geen rechtlijn meer lopen en leek wel dronken. Na de punctie eigenlijk geen pijn gehad. Ik stond s middag brooddeeg te maken wat best kracht kost en ik had nergens last van.

Het enige wat ik prettiger vond van IVF vs iui is dat je weet dat er een bevruchting was. Het nadeel was dit ook gelijk weer, want je ben in feit 'zwanger', maar het kan nog steeds fout gaan en het wachten is killig. Verder wat ik een nadeel vind bleek achteraf bij de bevalling dat je toch enige onzekerheid heb of ze het juiste terug stoppen. Dit had ik van te voren nooit verwacht dat ik dat zo denken, maar toen onze zoon geboren werd en hij paars was en het leek dat hij een bruine huid had schoot het wel door mijn hoofd. Nu blijkt hij als 2 druppels water op zijn vader en oom te lijken toen zij net zo oud waren als hij nu. Je kunt een foto van onze zoon niet onderscheiden van zijn vader of oom.

Mrs. Mia veel succes. Hier hebben geen voorlichtingsavond gehad. Wij kregen een 1 op 1 gesprek met de gynaecoloog.
Ik zal de komende tijd hier minder zijn, want ik ben nu officiële het traject uit en heb ons wondertje. Ik zal wel meelezen want jullie blijven in mijn hart en ik blijf voor jullie hopen. Waarschijnlijk zal ik me ergens einde van het jaar mij weer melden omdat we dan waarschijnlijk het traject weer in gaan voor nummer 2. Gisteren te horen gekregen dat als we die willen we gelijk weer langs mogen komen en na wat testen weer aan IVF mogen beginnen.

Dartel, yezka, houston, julia, vliertje en lieffie ik hoop dat tegen die tijd moeder zijn of hoog zwanger. Ik duim voor jullie.

Als ik nog iemand vergeten ben voor jullie ook natuurlijk
Leoni, ga maar lekker genieten van je wondertje! We zien je wel weer verschijnen als je zover bent.

Evw: Gefeliciteerd! Wat heerlijk voor je zeg, een positieve test én bevestiging van het ziekenhuis. Ik begrijp zeker dat je graag zo snel mogelijk gerustgesteld wil worden dat dit goed gaat dmv een echo. Jammer dat het zo niet werkt hè.. Ik had bij mijne eerste zwangerschap een echo bij 8+1 en de embyo had precies de goede maat voor 8 weken, maar geen kloppend hartje. Als ik drie dagen eerder een echo had gehad, was ik er waarschijnlijk pas bij 12 weken achter gekomen dat het niet goed was. Life sucks. Ik hoop gewoon dat jij over drie weken een mooi kloppend hartje ziet en bij 12 weken weer, en bij 20 en bij... Ik duim onwijs hard voor je dat het gewoon helemaal goed gaat deze keer!

Kuuk, er is bij mij nog niet verder gekeken dan de standaard bloedtesten aan het begin van het traject. Dus niet naar stollingsfactoren. Moet ook eerlijk zeggen dat ik daar op dit moment ook niet over durf te beginnen. Misschien dat ik het wel gelijk ook voorleg aan mijn eigen gyn als ik over twee weken een belafspraak met haar heb over die HSG.

CC: Gefelicieerd met de geboorte van je zoon! Wat fijn dat alles goed is, zeg! Ik hoop dat je lekker kunt genieten van je gezin.

En Femke, schopjes... dat lijkt me echt zo bijzonder...

Welkom Mirk en Mrs-Mia en welkom terug Shamrock!

Lieffie, ik ben nu ook al weken aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Nou weer snipverkouden. Ik weet niet of het door de behandelingen komt, want ik heb pas 7 dagen hormonen gespoten, dus ik denk eigenlijk van niet.

En ik vind het heel dapper dat je nu toch voor IVF gaat. Ik denk dat het prikken en de punctie je mee gaan vallen. Echt. Niet omdat het pijnloos is, maar omdat het wel te doen is en omdat je (ik iig!) van te voren denkt dat je dood zal gaan van de pijn. Dat is gewoon niet zo. Wat ik wel gemerkt heb, is dat mijn zelfvertrouwen groter is geworden door het prikken en de punctie. Ik heb ervan geleerd dat ik dat kan! Ik ben gewoon echt sterker dan ik dacht. Vorig jaar zag ik zo tegen het prikken op en nu doe ik het tussen neus en lippen door. Sta er amper nog bij stil.

Ik heb overigens vanmorgen mijn tweede echo gehad (dag 10 van mijn cyclus en 7 dagen 75 IE Puregon gespoten). Ik wist van te voren dat IUI niet door zou gaan bij meer dan 3 follikels... Maar het waren er 10!! Ongelofelijk... Bij mijn eerste IVF had ik 9 en bij de tweede 7... En nu, met zo'n lage dosering hormonen wel 10 tussen de 11 en 15 mm! Ik begrijp er echt niets van.

Er kan overigens geen IVF gedaan worden (mocht ik dat al willen), omdat ik natuurlijk alleen Puregon heb gespoten en geen Orgalutran.

Om verdere problemen te voorkomen en te zorgen dat de follikels niet verder rijpen, moest ik gelijk beginnen met PrimoluutN. Hopelijk word ik dan over een dag of 14 ongesteld. Op dag drie van de nieuwe cyclus wordt er gekeken of zich geen cysten hebben ontwikkeld. Volgens de FA is die kans wel groot bij meer dan 7 follikels. Dat kan er ook nog wel bij...
Yezka, he jakkes! Mocht nu toch eindelijk wel eens mee zitten.. Niet dus! Shit, wat vind ik dit vervelend voor je!! Dikke digitale knuffel!

Leoni, kom gewoon gezellig binnenvallen hier als je dat wil. Kennis en ervaring wordt hier ook veel gevraagd he!

mrs Mia, welkom hier, helaas! Was zo fijn geweest als die hele mmm niet nodig zou zijn he (vandaar mijn 'helaas')

Houston, probeer je niet te veel op die naald te focussen hoor. Ik heb jaren geleden een keer gedacht (toen ik een diabeet zelf zag spuiten) dat ik dat nóóit zou durven. Totdat icsi bij ons de enige mogelijkheid bleek... Ik schrok van het idee dat ik moest spuiten. Over de teleurstellingen die daarna zouden kunnen volgen dacht ik niet na (kop in het zand!) Dat prikken...... De week voordat we met icsi konden beginnen kreeg ik te horen dat ik accuut moest stoppen met de bloedverdunners die ik slikte en dat ik diezelfde dag de eerst SPUIT met bloedverdunners moest zetten. Zonder prikinstructie. OMG! Ik moest meteen naar de apotheek om de spuiten op te halen. En ik was zo overdonderd dat ik zomaar ineens moest spuiten, dat ik die eerste spuit er zó ingejast heb. Heb iets gemompeld (volgens Kuukman) dat ik nu toch niet terug kon en dat het moest en het volgende moment zat die spuit er in! Altijd gedacht dat ik een kwartier "1, 2, 3, nu.... uhhh toch niet" zou roepen, maar dat viel dus echt alles mee!

En doordat die eerste zo meeviel viel het de dagen en weken (en maanden) daarna ook gigantisch mee.

Het stomste van alles: toen ik in december te horen kreeg dat ik suiker had en insuline moest gaan spuiten én ik daarvoor een prikinstructie kreeg (en echt met een prikpen met het alleskleinste naaldje dat je kan bedenken!) en er een verpleegkundige stond mee te kijken, ik 2 keer moest slikken om te prikken!! Waarschijnlijk omdat zij toekeek..... (ik spuit inmiddels al anderhalf jaar elke dag bloedverdunners)

Ik heb hier trouwens ook al weleens de tip gelezen (maar het zelf nog nooit toegepast) om met een ijsklontje eerst je huid even te 'verdoven' voordat je de spuit zet. En anders moet je gewoon lekker hard in je 'rolletje' knijpen, zodat je je nagels voelt en niet de spuit

Volgens mij is het alle prikbitches hier meegevallen om te spuiten.. Nou, dat zegt toch wat!
Kuuk, ben je al begonnen met IVF? (sorry ken je verhaal (nog) niet.

Ik heb me ook al helemaal voorbereid op IVF, maar toch. Wie weet een beetje dromen kan geen kwaad.

Ik ben nog niet begonnen maar zit al wel helmaal in het circuit omdat ik onderzoeken had en ook mijn eileiders heb laten weghalen in het VU. Die zaten al 9 jaar flink te ontsteken in mijn buik. Had heel veel klachten ook al lang, maar werd bij geen een arts/ziekenhuis echt serieus gevonden. Tot het écht te ernstig was dus (en ik mede daardoor ook andere lichamelijk problemen heb ontwikkeld, en bedankt aan deze knuppelarts die dit veroorzaakt heeft)

tegen het spuiten zelf zie ik niet op eigenlijk. Ben best een bikkel (al zeg ik het zelf .) Meer tegen de hormonen. Ik ben altijd gevoelig geweest voor medicijnen. Dus ik hoop dat de bijwerkingen niet te heftig zijn voor mij ook. Wat is de reden dat het voor jou te heftig zou kunnen zijn?

Leoni, deca?

kan je me iets meer vertellen?

Ik heb ook hypothyreoïdie, wel stabiel met medicijnen.

Maar voor ik begin wel handig om te weten misschien wat de deca met jou deed!
hi mrs-mia-wallace!

welkom

Naar welk ziekenhuis ga je?

de voorlichtingen kunnen erg verschillen vind ik.

In het vu had ik zin om de spreker te wurgen toen hij het over een nieuwe manier van medicatie had en zei dat er nog wel wat kinderziekten aan deze verandering zaten. Bovendien liet hij foto's van het aquarium in de wachtkamer zien (BOEIEN!). Hij vond zichzelf enorm grappig en vergat dat het niet om een comedyshow ging volgens mij.

maar het kan ook zinvol zijn zin

succes ermee!
Mirk, ik ben inmiddels 25 weken zwanger. Ik heb een behoorlijke voorgeschiedenis door een hartziekte én daardoor trombose (ha nam me niet serieus, ik moest niet zeuren... vervolgens 7 weken IC en amputatie van beide onderbenen) Omdat ik enorm veel tombussen (meerdere trombose tegelijk) heb gehad waren sommige artsen bang dat de hormonen van invloed konden zijn. Gelukkig kreeg ik een protocol zónder 'de pil' en heb ik geen last gehad van bijwerkingen.

(vanwege die trombose gebruik ik dus ook bloedverdunners)

Ik heb 4 keer icsi gedaan met in totaal 11 tp's. De laatste was de winnende. We noemen ons kleintje nu gekscherend 'spuit 11'.

Wij kregen trouwens geen voorlichtingsavond maar een 1 op 1 uitleg van een verpleegkundige (Geertgen kliniek) Was wel prettig!

En het klopt echt wat iedereen zegt hoor, vooral de wachtweken zijn killing. Die heb ik echt als het zwaarst ervaren. Dat zijn de weken dat je eigenlijk niks meer kan doen aan het traject, alleen maar wachten en je afvragen of dit steekje of dat pijntje iets betekent. Op het moment dat je aan het spuiten bent heb je nog enigszins het idee dat je zelf iets doet aan het traject.
Kuuk,

pfff lekker ha heb je zeg, met 'dat soort' artsen heb ik dus ook veel ervaring (er is me toen zelfs een geestelijke ziekte aangepraat).

wat fijn voor je dat het nu alsnóg gelukt is allemaal wat mooi ook.

Wij gaan straks ook icsi behandeling doen.

Ik heb wel echt een sterke kinderwens,dus het zou wel heel mooi zijn als het allemaal gaat lukken. Zo niet, ik werk de hele dag met kinderen dus heb ik er stiekem nog genoeg - al zijn ze niet écht van mij. (en een halve kinderboerderij aan dieren thuis )
Yezka: oh meid, wat vreselijk balen zeg, het zit jouw ook niet mee zeg!

Mirk: ik heb ook een icsi behandeling gehad en ben van de eerst tp nu bijna (morgen) 20 wkn zwanger. Wij zouden in eerste instantie voor IVF gaan, vanwege wisselende zaadproductie. Maar op de dag van de punctie is er toch voor ICSI gekozen omdat het hoeveel zaad toen weer onder de miljoen was.
OH WAUW Femke!!!

Dat geeft hoop super! Gefeliciteerd!!
quote:-kuuk- schreef op 29 januari 2014 @ 16:35:

We noemen ons kleintje nu gekscherend 'spuit 11'. Ok, ik zit al vijf minuten te janken. En dan spuit ik nog niet eens hormonen.
Waar zit de any-key?
Sorry Houston, was niet mijn bedoeling...

Komt allemaal best wel goed hoor. Maar ja, die eerste hobbel he, die moet je eerst achter de rug hebben. Als je er straks middenin zit dan gaan veel dingen vanzelf.
Yezka, ik heb in het verleden al eerdere echos gehad met hartactivitieit maar dat het dan toch rond de acht weken mis ging. Ze konden dan echter rond de zeven weken al wel zien dat het zeer waarschijnlijk misgegaan. Het groeit dan inderdaad wel door tot hartactiviteit echt stopt. Het is dus niet per se zo dat als je met 7 weken een echo had gehad, je er pas met 12 weken achter was gekomen dat het mis was.

Ik hoop gewoon dat er met zeven weken een goede hartslag is, en daarna wachten ze niet tot twaalf weken op volgende echo gelukkig. Als het met zeven weken goed is krijgen wij iedere week een echo. Maar ik zie enorm op tegen de echo. Ik heb tot nu toe 1 keer een prachtige echo gehad met zeven weken, en drie keer op dat moment t horen gekregen dat het niet goed was.

Dit rot traject is niet alleen zwanger worden, het is ook zwanger blijven.
Ik wist niet dat het al eerder zichtbaar kan zijn, Evw. Maar ik hoop gewoon hoe dan ook dat deze zwangerschap voor jou gewoon helemaal goed gaat!
Na een weekje stilte aan het bijlezen. Zoals altijd op ons forum enorm tegenstrijdige berichten... Puck-Eefje... wat balen dat het niet gelukt is . En Evw, gefeliciteerd!!! En oh wat snap ik je reactie goed, ja het is dan wel positief, maar... de wachtbank is nog 8 weken langer. Ik heb dat alvast aan mijn vriend verteld, mocht het ooit positief zijn dan zal ik het nog niet meteen van de daken schreeuwen. Ik heb geleerd van de miskraam niet te blij te worden.

Ciccietta!!! Gefeliciteerd met je wondertje!!! Geniet van je gezin

Lieffie, dat is even schrikken van die cyste. Maar goed dat je het gevonden hebt. En IVF, ik vind het voornamelijk geestelijk een HEEL zwaar traject. Al het wachten en steeds naar het ziekenhuis voor het goede/slechte nieuws. Hoeveel follicles groeien, hoeveel geoogst, hoeveel bevrucht, hoeveel blijven er delen, gaat de transfer goed, etc. SLOPEND!!! Ik vind het qua pijn allemaal wel meevallen, maar ik ben ook een van de weinigen die de HSG niet vervelend vind. Ik verheugde me altijd op de dag ongestraft TV kijken na de punctie ., als troost. Misschien met een bak B&J er bij?

Shamrock & Mirk welkom!

Theepoes, Femke & Kuuk, fijn dat het zo goed gaat met de kleintjes! Ik hoop dat wij ons allemaal bij jullie aan moge sluiten in de toekomst.

Dartel fijn om van je te horen en dat je een mooi aantal follicels hebt!! Wel zielig van de hond en gekloot op het werk . Knuffel meisje!

Leoni, fijn om wat van je te horen. Ik kan me voorstellen dat als je jezelf eindelijk als mama kan zien er echt een droom werkelijk wordt (ik zit nu even met natte ogen vanwege zelfmedelijden). Geniet er van en tot later!

Yezka wat een gedonder weer bij jou! Er moet toch een keer een ronde komen die lijdt tot een babietje?! Je staat boven aan mijn lijstje!!

Naar aanleiding van Puck-eefjes ervaringen vraag ik me een paar dingen af. Ten eerste, heb ik het gevoel dat ze in Nl gewoon doorgaan als na een mislukte cryo/IVF of niet? Ik moet steeds eerst een natuurlijk maand hebben, dan twee weken aan de pil zodat de natuurlijke cyclus onderdrukt is en dan mag ik pas beginnen. Daarom duurt het allemaal zo lang. Maar ze doen het om je lichaam rust te geven en bij te laten komen. Ten tweede, hier in de US raden ze sporten etc af tijdens de wachtweken. Gewoon blokje om met de hond, meer niet. Hebben jullie dat advies ook gekregen? Ik weet dat het waarschijnlijk overdreven is, omdat ‘normale’ mensen ook gewoon dingen doen tijdens de niet-wachtweken, maar toch wordt je voorzichtiger als er al zoveel pogingen niet gelukt zijn.

Gisteren tot 4 uur ’s ochtends ruzie met mijn vriend gemaakt. Het is ook zo moeilijk soms... Ik voel me schuldig dat ik hem geen gezin kan geven. Hij is teleurgesteld dat ik ongelukkig ben, dat hij en de beestjes niet genoeg zijn om mij gelukkig te maken. Ik ben zo geobsedeerd met mama willen worden dat ik soms de andere dingen vergeet. Maar als ik in zo’n bui ben denk ik ook dat niets er toe doet behalve een gezin hebben en daardoor voel ik me zo leeg en nutteloos... Ik heb me ingecshreven voor een cursus mindfullness. Begint helaas pas op 3 maart, te laat voor deze ronde, maar het is sowieso goed voor mij denk ik. Ik ben nog steeds lupron aan het prikken. Vrijdag supressie check. Daarna met Estrace pillen beginnen. Die cryo rondes lijken nog veel langer dan gewone IVF/ICSI .
Hey lieve meiden,

Het geeft een verdomt goed gevoel dat jullie precies weten wat het is en hoe het is. Ik wens jullie natuurlijk allemaal met heel mijn hartje toe dat jullie dit niet hadden door hoeven gaan. Bedoel er ook mee dat ik er ( oke klinkt weer gek i know) niet helemaal blanco en alleen in ga. Jullie ervaringen maken het iets minder eng.

Het spuiten is toch niet anders als met iui? Daar moeten we ook prikken... of komen er nog veel meer dingen bij?

Missor, zo moet je niet denken! ik begrijp heel goed die gedachten en dat je een schuldgevoel krijgt , dat herken ik zelf ook als ik mijn mannetje zie met een van onze nichtjes of neefjes aan het spelen is of vast houd. ( wij hebben er 16 waarvan er 4 baby's zijn ) maar het allerbelangrijkste is het " gezin " wat je nu al heb.

Samen kom je overal wel doorheen en je onzekerheden en verdriet en frustraties die er zijn en komen kan je ook perfect hier kwijt zonder dat je, ruzie hoeft te maken met je mannetje. Ik denk dat geen een man ookal hebben ze een goed inlevings vermogen of doen ze heel hard hun best om het te begrijpen , het nooit volledig kan begrijpen hoe het voelt en wat er in het vrouwelijk hoofdje rond gaat. Ik bedoel hier alleen mee te zeggen dat je niet je leven kapot moet maken om dit.

Sorry als ik het niet in de juiste woorden uitleg maar weet niet hoe ik dit anders moet zeggen.

Leef enorm met je mee.

Yezka, Gadverdamme dat is klote ! en ik vroeg nog wel of het niet te veel was :0 omdat ik altijd zo een lage dosis kreeg. Wat kan een lichaam ook belachelijk vol verassingen zitten he. Maar nu mag je even helemaal niets? En al die eitjes moet je laten voor wat het is?

Leoni, Geniet lekker ! en die gedachte had ik al met de iui behandelingen ahhh af en toe zei ik tegen mn mannetje van ja straks hebben ze het verwisseld en is het niet van jou en raakte ik volledig in paniek soms zie wel van die films of hoor je van die rare verhalen. Dus zo een gekke gedachte is dat helemaal niet hoor.

En het zou wel fijn zijn als je af en toe inderdaad ( als je daar behoefte aan heb ) wat van je laat weten.

Evw, hoe gaat het met je? Hou je het nog een beetje uit het wachten?? heb je al wat tegen familie verteld of hou je het nog voor je?

Kuuk, hoe gaat het nu met je is de suiker een beetje onder controle?

nieuwe meiden, jammer dat jullie je hier moeten aansluiten. Maar welkom, hoop voor jullie van korte duur.

Liefs,

Lieffie
love live
Ik schreew mijn positieve test niet van de daken af, maar er zijn best veel mensen die weten dat wij hiermee bezig zijn en als zij nu vragen hoe het gaat geef ik eerlijk antwoord. Ik heb van mijn miskramen ook geleerd dat ik het heel fijn vind als mensen er vanaf weet. Mijn leidinggevende op werk weet het dus ook al.
Mirk de deca regelt het stil leggen in je hypofyse en daar wordt ook de schildklier functie geregeld. Waarschijnlijk hebben deze op een of andere manier beïnvloed. Dit gebeurt normaal niet en werken deze langs elkaar heen. Wat er bij mij gebeurde is dat ik ging hyperen zonder dat iemand het door had. Zo ging ik an een tsh waarde van rond de 1 naar een waarde van 0,01(het laagst meetbaar). Vervolgens kwam ik in een jo-jo effect met mijn tsh waarde de een maand was het te laag en een ander moment was het te hoog. Nou ik kan je zeggen je gaat rare dingen doen en je raar gedragen met zoveel hormoon schommeling. er is uiteindelijk een prof bij moeten komen om mij weer stabiel te krijgen. Het heeft uiteindelijk 8 mnd geduurd voor ik wel stabiel was. Wat ook gelijk bleek dat ik erg gevoelig ben voor thyrax.

Ik ben uiteindelijk Orgalutran gaan gebruiken en daar had ik geen last van.

Missor ik mocht met de iui alles achter elkaar doen. Bij IVF wel als we een cyro zouden plaatsen, maar bij een normale behandeling wordt liever een mnd tussen gelaten.

Verder mocht ik alles doen behalve 24 uur na de terugplaatsing geen sex, in bad en sporten. Daarna mocht ik alles wat ik daarvoor ook deed.

Yezka heel veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven