Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Misschien bedoel ik angst uit onzekerheid Rooss, je kunt heel goede intentie en redeneringen hebben, het is maar afwachten hoe het eindresultaat zal zijn. En als iemand je niet gunt wat je wilt, dat wil je eigenlijk helemaal niet weten, misschien dat ook.

Angst om niet voor jezelf op te kunnen komen, ach er zijn zoveel angsten die het rechtvaardigen om het stiekem te doen.

Een ONS is nooit niks voorstellend, kun je nog zo teut zijn. Je laat het gebeuren, je was er zelf bij dus stelt het wel degelijk iets voor. Wees blij, daar was het toch ook om te doen?

Het heeft alleen helemaal niks met je partner te maken, dus als het zo voelt zou je er voor kunnen kiezen je mond er over te houden tot er naar gevraagd wordt.

Maar het mooiste zou eigenlijk zijn om alles te kunnen delen en feit dat je het niet deelt net als alle andere mooie, leuke en ook vervelende dingen die je wel deelt met je partner, zegt toch dat iets je tegen houdt en dat noem ik angst.

Als je weet dat je elkaar 100% accepteert, als je die veiligheid hebt, dan pas kun je zonder angst samen zijn.
quote:Heeeidi schreef op 31 januari 2014 @ 18:34:

Soms is iemand niet te overtuigen, of wil iemand zijn ego niet opzij zetten. Dat recht heeft de ander natuurlijk ook!

Iemand heeft het recht jou te beperken? Meen je dat serieus?

Veel plezier in de kroeg!
Dat is angst de ander pijn te doen. En dat kan nogal een behoorlijke angst zijn want de mens is schijnbaar zo arrogant te denken dat hij een ander tot op het bot kan krenken

Dat laatste, natuurlijk heeft iemand het recht je te beperken! In elk geval, dat kan diegene proberen.

Wat jij daarmee doet is dan weer aan jou.

Tenminste, ik neem aan dat Heidi het zo bedoelt.
Heidi, dat is gewoon shit, zo'n besef, van langs de zijlijn staan. Maar het is zijn manier van doen, het zelf uitzoeken, hij is niet gewend ergens over te praten he? Als hij zich kut voelt is zijn reactie dat ie zich in zichzelf terugtrekt. Hij komt wel bij jou, zodra hij beseft dat hij er wel met zijn BFF over kan praten.

Voor vanavond, niet teveul zuup'n he! Veel plezier!
Goedenavond, ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Ik lees al een tijdje mee, maar met mijn oude nick wilde ik hier niet reageren. Teveel bekenden en zo. ?

Sinds vorig jaar zomer ben ik iemands minnares. Hoewel het wel verder ging dan alleen lekkere seks hebben. Ik wilde meer, hij kon me dat niet geven en afgelopen november heb ik er een punt achter gezet omdat ik iemand tegenkwam waarmee ik het wilde proberen. Diegene was vrijgezel, relatiemateriaal zeg maar. Die relatie werd niet wat en sinds een paar weken heb ik weer contact met de getrouwde man.

En nu merk ik weer dat het dezelfde kant op gaat als vorig jaar. Ik vind hem echt leuk. Hij ziet er goed uit, de seks is heerlijk, hij is lief, etc. Als er zoiets als de ware bestaat dan denk ik dat dit hem is. Alleen is het zo kansloos. Als hij de intentie had om te gaan scheiden dan had hij dat al wel gedaan. Denk ik. Ik weet het ook niet. Mijn hoofd zit vol op dit moment.

Wie heeft er zin om zijn/haar ongezouten mening te geven?

Wat denken jullie? Zolang het leuk is is het leuk?
Ik zie hem trouwens zo'n 3/4 keer per week. Iedere minuut die hij bij mij kan zijn is hij er ook. Dit is mijn eerste ervaring met een bezette man en op sommige momenten voel ik me gewoon echt een dom naief mutsje. ? Hopelijk krijg ik mijn gedachten op deze manier iets helderder.
Hey Innocent, welkom hier. Bijzondere nick gekozen speciaal voor dit topic. Jij bent zelf wel vrijgezel?

Als jij echt een relatie met hem wilt, en hij wil jou niet meer dan alleen seks zo af en toe, dan doe je er goed aan om hem uit je hoofd te zetten. Want dan ga je nooit de relatie krijgen die jij wilt.
@innocent. In jouw geval zou ik niet voor 'zolang het leuk is is het leuk' gaan maar voor 'run forrest run'. Jij bent verliefd en wil meer, hij wil bij zijn vrouw blijven en jou voor ernaast. Dit is het recept voor een gebroken hart en veel drama.
Ja die nick, die is goed toch? ? Speciaal voor dit topic. Ik ben vrijgezel inderdaad. En ik kan nu heel stoer gaan roepen dat ik mijn ogen wel open hou, maar dat is niet zo. Die getrouwde man (ik kort hem even af naar GM) zit zo in mijn hoofd, en ook in mijn hart.

Vandaar de breuk ook vorig jaar, ik had het gevoel dat hij nooit voor mij zou gaan. Dat heeft hij ook nooit gezegd.

Tja, nu ik dit zo teruglees is het echt wel kansloos zeg. What was i thinking?!
Ja, goeie nick En joh, je hebt last van vlindertjes, dan zie je het allemaal niet zo goed. Wij wijzen je er wel op hoor. Waarom heb je weer contact opgenomen met GM?
? GM heeft contact met mij opgenomen. Ik had hem vakkundig uit mijn leven verbannen. Dacht ik. Toen ik die relatie probeerde op te bouwen met die vrijgezelle man heb ik hem vreselijk gemist. Iedere dan naar zijn foto kijken, kijken op de app of hij online was etc.

Hij appte mij dat hij me zo mist en nog veel om mij geeft en mutsje ging overstag. Relatie met die ander was intussen over. Ik kan geen relatie met iemand hebben als er een ander in mijn hart zit. Tja, en nu zit ik er weer mee. Ik wil hem, helemaal, en niet voor een paar keer in de week.

Ik suck in dit minnaressengedoe. ?
Die vraagtekens zijn smileys. Mijn telefoon en het forum matchen niet zo.
Ai. Dacht je echt een relatie met een ander te kunnen opbouwen terwijl je iedere dag naar zijn foto keek en zo? Hmm....
Ja, dat dacht ik echt. (waar is die facepalm smiley?) GM was ook niet echt een optie dus ik dacht dat ik er goed aan deed om verder te gaan. Om iets met iemand op te bouwen die wel een optie was. Maar dat werkt echt niet.

GM was er kapot van dat ik er een einde aan maakte. Die snap ik ook nog steeds niet, hij is getrouwd, maar als ik verder wil is hij gekwetst?

Nou, ik heb er wel een zooitje van gemaakt.
Ik vind eigenlijk dat vooral hij er een zootje van maakt.

Aan de andere kant heeft hij het wel schoftig mooi voor elkaar natuurlijk. Vrouw (gezin?) en een minnares die opdraaft als het jeukt. Niks meer aan doen, GM, lekker houden zo.

Cursusje betonstorten/hartbewaking start in september weer!
quote:guinea_pig schreef op 31 januari 2014 @ 19:06:

[...]

Iemand heeft het recht jou te beperken? Meen je dat serieus?

Veel plezier in de kroeg!Nee, dat zeg ik niet, dat maak jij er van.

Edit: Dit schrijf ik er ook bij: Aan degene met de wens tot seks met iemand anders, wat daar vervolgens mee te doen. Het hoeft dan nog niet stiekem natuurlijk, het kan ook in een mededeling. Al zal dat de sfeer ook niet bevorderen ;).

Als partner 1 tegen partner 2 zegt, ik wil een open relatie, ik wil anderen proeven, ruiken en voelen en jij mag dat ook, en partner 2 zegt, ik wil dat niet - dan heeft partner 2 dat recht.

Partner 2 hoeft daarom niet het standpunt van partner 1 automatisch over te nemen, te begrijpen of zijn/haar ego opzij te zetten. Er zijn veel goede redenen om een relatie open te willen gooien, maar wrs evenzoveel redenen om dat niet te doen. Er is toch geen 'gelijk' of 'ongelijk'. Het is een gevoelskwestie en ik kan me heel goed indenken dat ik een eventueel toekomstige partner niet heel makkelijk ga delen.

Als partner 2 zegt, ik wil dat niet, is er een probleem. Want wie heeft dan een zwaarder standpunt? Dat is een zaak van beide. Waarom zou de een wel zijn/haar zin moeten krijgen en de ander niet. Blijkbaar zijn de wensen in de relatie dan zo verschillend, dat er een splitsing komt. De keuze is dan of samen een van de paden inslaan, waarbij de een toegeeft aan de ander, of elk een eigen pad gaat bewandelen, los van elkaar.

Meer smaken zijn er toch niet?

De openrelatiepartner hoeft niet per definitie zijn/haar zin te krijgen, net als dat de monogame partner dat ook niet hoeft. Maar of het dan nog toekomst heeft, samen, vraag ik mij af. Soms moet je je schikken in een situatie die niet jouw voorkeur heeft, omdat je de ander daarmee gelukkig maakt. De ander waar je een relatie mee bent aangegaan ooit en waarmee je daarover afspraken maakt. En dat geldt voor beide partijen dan hoor, de weegschaal kan een willekeurige kant uitslaan dan.

Ben net thuis, maar hij was er niet :(. Hij was ernstig onderuit gegaan en trok het niet om weg te gaan. De drukste periode komt er aan en hij wilde liever in de hut blijven.

Maar zijn collega was er wel en zij zei meteen toen ze binnenkwam dat hij me superleuk vindt, het heeeeel veel over mij heeft en ze moest zeggen dat hij me zodra het kan, op komt zoeken. Wrs zie ik hem voor die tijd weer in de berghut, dus dat komt helemaal goed.

Leuk!!

Meer heb ik niet bijgelezen, ik ga mijn bed maar eens opzoeken.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Roos, schrijf mij maar vast in! Ik denk wel zeker te weten dat ik dat nodig ga hebben.

Net even in het minnaressentopic gelezen en gek is dat dat je dan toch nog denkt dat dat wat je zelf hebt heul anders is. Moet wel zeggen dat hij nooit smoezen verzint naar mij toe en ook geen beloftes doet. Het enige dat hij zegt is dat we wel zien hoe het loopt. En als er iets tussen komt zegt hij dat gewoon.

Hij komt vanmiddag weer langs en aangezien hij jarig is geweest mag ik nu wel heel gauw beginnen met de taart en het opruimen hier. Fijne dag vandaag voor iedereen!
Zal voor je duimen Heidi dat het meevalt met Guus maar kan me goed voorstellen dat het vreselijk is om zo langs de kant te staan....

Welkom innocent..

Veel plezier vanmiddag.

Hier is het dus het punt dat ik mijn wensen aangegeven heb en ook meerdere malen en mijn partner er niet voor open staat, er kan zelfs niet rustig over gepraat worden aangezien hij het gelijk van tafel veegt.

Ik ben niet het type wat dan zegt " ik doe het toch wel "

Maar ik heb het wel gedaan , heb heel egoïstisch gedaan wat ik zelf wilde.

Ik kan nu of altijd mijn mond houden of openheid van zaken geven met alle gevolgen van dien.

Is dat bang zijn voor mijn partner ?....

Ik denk bang zijn voor de gevolgen terwijl ik uiteraard goed weet dat als het uitkomt de gevolgen des te erger wellicht zijn.
Hoi dames en heren op dit forum.

Ik lees al een tijdje mee, in de hoop iets te leren van jullie ervaringen. Helaas sta ik aan de andere kant van het verhaal. Ik ben nl de echtgenote die al die tijd voorgelogen is.

Het is niet mijn bedoeling om te oordelen of te veroordelen. Ben alleen benieuwd naar jullie.

Mijn man heeft mij een aantal jaren bedrogen, nadat ik hier achter ben gekomem is het bedrog gestopt. Ik heb contact met zijn minnaressen gehad(het waren er twee). Zij kenden de smoesenlijst, maar ik ook. Zij waren in de veronderstelling dat ons huwelijk slecht was en dat we gingen scheiden. Ik was in de veronderstelling dat hij heel hard en veel moest werken.

Hoe kun je zoveel mensen voorliegen, hoe kun alles onthouden en iedereen tevreden houden.

Ik zou ook graag willen weten of mannen met meer macht (bv een leidinggevende) aantrekkelijker zijn voor andere vrouwen dan bv een vuilisman.
Hai Sjatje, wat mij betreft ben je welkom hoor. Mannen met macht zijn interessant, natuurlijk! Ze hebben geld, ze kennen de omgangsvormen, gaan goed gekleed en zijn in de regel slim genoeg om een vrouw het gevoel te geven dat ze bijzonder is.

Helaas zijn ze ook slim genoeg om hun vrouw en iedereen er omheen voor het lapje te houden met alle gevolgen dus van dien.

Je hebt hem vergeven? Zijn jullie nog samen?

Wat zijn zijn antwoorden op jouw vragen? Waarom is hij vreemdgegaan, waarom heeft hij tegen je gelogen?
Vergeven? Ik hoop ooit. Op dit moment zijn we "nog" bij elkaar. Maar het is moeilijk voor beide. Ik heb mijn verdriet, mijn boosheid, mijn ongeloof. Hij heeft spijt, mischien wel liefdesverdriet, en weet niet om te gaan met mijn boosheid. Ik heb van vanaf het begin gezegd dat ik bij hem blijf, zolang ik van hem houd. Is dit over dan kan ik pas weg gaan.

Ik heb veel kunnen vragen aan een van zijn sm. Ik vraag ook veel aan hem, helaas liegt hij over nog veel dingen. Dit ook om mij niet nog meer pijn te doen.

Hij ging vreemd om de aandacht de sex en de spanning. Naar beide dames deed hij het voorkomen of hij met hen verder wilde. Maar ondertussen kochten wij een groter huis.

Het wantrouwen van mij was er wel, maar ik had geen bewijzen. De standaard smoesjes werden verteld. Hoe kunnen vrouwen hier nog intrappen, iedereen weet toch wat mannen zeggen om hun zin te krijgen.
Hij heeft spijt en hij liegt. Dit vind ik een lastige combinatie. Je blijft bij hem zolang je nog van hem houdt, waarom? En denk je dat je houden van van de ene op de andere dag weg is? En dat dat het moment is om weg te gaan? Ik hou in zekere zin ook nog van mijn ex, het zou ook gek zijn als dat zomaar over was toch?

Hebben jullie iets van therapie gedaan of in elk geval eens gekletst met een onafhankelijk iemand erbij? Lijkt me zeer zinnig, vooral omdat hij nog tegen je liegt. Als hij schoon schip wil maken zal hij moeten kappen met liegen en eerlijk, ik snap niet dat jij zijn liegen accepteert.

Je verwijt zijn minnaressen (en al die andere vrouwen die daarin trappen) dat ze standaard smoesjes pikken en leugens accepteren.

Zie jij in dat je precies hetzelfde doet?
Tja, dat liegen zou voor mij ook wel een ding zijn. Nadat hij je bedrogen heeft, is het wel het minste dat hij kan doen om nu open te zijn over alles waar jij naar vraagt.

Weet je zeker dat hij er over liegt?

Zo kun je namelijk nooit vertrouwen terugwinnen of weer opbouwen. Het blijft wankel, want je zult amper meer een antwoord durven vertrouwen. Ik vraag me af of je dat weer recht kunt trekken als je nog steeds merkt dat hij liegt.

Pijn heeft hij je toch al gedaan. Ik kan me wel voorstellen dat je sommige vragen ook misschien niet moet willen stellen, maar goed.. dat is voor iedereen anders.

Ook het liegen tegen de minnaressen, over een toekomst men hen samen, is dubieus natuurlijk. Net wat Rooss zegt, hij heeft hun smoesjes verteld, maar vertelt ze nu net zo goed aan jou. Ik denk dat je vanaf nu altijd blijft twijfelen aan zijn oprechtheid.

Wisten die minnaressen van elkaar? Of had hij dat ook gescheiden van elkaar?

Ik vraag me af of ik dat jarenlang-deel zou trekken, in combinatie met het nog steeds liegen. Want terwijl jullie een gezin waren, een stel, had hij jarenlang iemand anders erbij.. dat is wel een groot deel van zijn bestaan.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Mompelt zachtjes iets over datemeisje en vrijdag a.s. weer een date hebben en dom zijn en iets van ehm nou ja "We told you so".....
Innocent, tja.. zolang jij GM zo'n grote rol in je leven blijft geven, zal hij alles blokkeren qua andere relaties. Zo werkt het. Voor mij was dat heel lang heel prima. Pas nu komt er een beetje ruimte.

En juist door hele knusse dingetjes te doen als een verjaardagstaart bakken en dat samen vieren, creeer je nog meer een afgesloten bubbel waarin alles een droomwereld lijkt. Het is een veilige wereld, waarin alles mooi is als je samen bent, maar alles grijs en koud is als hij er niet is.

Natuurlijk vindt hij het vreselijk als jij verder gaat. Kan me dat heel goed voorstellen. Je single minnares die een leuke tijd heeft met iemand anders.. daar draait zijn maag van om!

Het is aan jou wat jij daar mee wilt. Wil je hem die touwtjes in handen laten houden, of wil je zelf ook een leuk leven hebben NAAST je minnaar. Je kunt niet eeuwig op hem gaan zitten wachten, of op zijn telefoontje. Met drie dagen in de week heeft hij meer dan genoeg contactmomenten om jou onder controle te houden en je 'tevreden' te houden. Wil jij dat? Als ja, dan is het prima, als nee.. dan is het zaak dat je ook leuke dingen blijft doen naast hem en niet afhankelijk wordt van contactmomenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven