Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Sjatje. Bij mij dezelfde vragen die Rooss en Heidi stellen. Hoe denk je hem ooit nog te kunnen vertrouwen als hij nu liegt. Waarom liegt hij? En ik verbaas me over het feit dat hij 2 minnaressen had. Die moet echt heel druk zijn geweest, met liegen.

En waarom ben je nog bij hem? Alleen omdat je van hem houdt? Hebben jullie kinderen?

Antwoord op jouw vraag. Mijn GM heeft geen hoge status. Wel charisma. Ik kwam hem tegen toen hij aan het werk was en ik vond hem meteen meer dan leuk. Hij mij ook. Hij komt voor zijn werk met heel veel mensen in aanraking, maar nog nooit met iemand zo'n klik gehad als met mij. Zegt hij. Een ring draagt hij niet en op mijn 100 vragen of hij getrouwd was was het antwoord heel lang nee. Totdat hij op een avond opbiechtte wel getrouwd te zijn. Toen was ik al zo verliefd dat hem per direct de deur uitzetten niet echt een optie was.

Smoezen naar mij verzint hij niet en naar zijn vrouw weet ik het niet. Ze zijn lang bij elkaar en hij zegt dat het gewoon 'op' is.

Ik vraag me dan af wat je daar moet.

Dus, lang verhaal kort, status interesseert me niet. De man zelf wel. Deze man dan he. Dit is mijn eerste ervaring met een getrouwde man en als deze eruit is doe ik dit ook niet weer.
Verder vandaag schoftig genoten van GM. We hebben zijn verjaardag leuk gevierd. Nu puinruimen en daarna met een wijntje en lekkers op de bank. Gelukkig weet ik mezelf goed te vermaken anders was dit helemaal op een drama uitgelopen.
Heidi, je hebt zeker een punt. Vooral over dat hij zoveel hier is en zo aardig de touwtjes in handen heeft. Ik heb geen relatie en als het aan hem ligt dan blijft dat zo. Als het aan mij ligt dus niet. Nu heb ik even genoeg aan hem, maar ik weet gewoon dat dit niet lang gaat duren. Ik ben nu op een leeftijd waarop ik wil settelen, nog een kind wil en gewoon vooral verder wil gaan. En ik denk niet dat dat kan met GM. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.

Ik schreef net al dat ik mezelf goed kan vermaken, dat scheelt. Ik heb genoeg vriendinnen, hobby's, een kind etc. Ik verveel me niet, maar zoals met zijn verjaardag, tja, dan wordt je wel keihard op je plek gezet. Die viert hij met zijn gezin, en pas later met mij.
quote:*innocent* schreef op 01 februari 2014 @ 18:14:

Hij komt voor zijn werk met heel veel mensen in aanraking, maar nog nooit met iemand zo'n klik gehad als met mij. Zegt hij.

Een ring draagt hij niet en op mijn 100 vragen of hij getrouwd was was het antwoord heel lang nee. Totdat hij op een avond opbiechtte wel getrouwd te zijn.

Smoezen naar mij verzint hij niet

Sorry maar wat klopt hier niet?

Jij stinkt erin. Met ogen open.
Zit me niet uit te lachen joh. Ik zeg toch 'zegt hij'.
Sjatje, ik vrees dat je mijn vrouw had kunnen zijn. Ik heb me ook zo gedragen als jouw man. En had ook spijt toen het uit kwam. Natuurlijk. Maar is dat gemeend? Of is de spijt dat het over en uit is met de feesten en is hij kwaad/verdrietig dat hij zo dom is geweest het uit te laten komen? Ik denk het.

Innocent, jouw plek lijkt me een lastige. Je bent een nr2 en je zult het ook blijven. Ook jouw GM zal spijt hebben als zijn vrouw er achter komt. En dan zit je echt alleen. Als je dat geen vreselijk vooruitzicht vindt, en je zijn vertrek en jouw 2e plek kunt handelen, waarom dan stoppen? Het vult kennelijk voor jou op dit moment een behoefte in.
Damntoo, kwam jouw spijt echt alleen maar voort uit balen dat het feesten voorbij was of keek je ook naar de schade die je had toegebracht?

Ik kan me namelijk best voorstellen dat je het liegen en bedriegen een aardige poos volhoudt zonder enige vorm van spijt of schuld en dat je bij uitkomen pas ziet wat je eigenlijk geflikt hebt. Een huilende, wanhopige totaal in onbegrip-zijnde partner. Dat lijkt me pijnlijk.

Innocent, natuurlijk lach ik je uit daar word ik voor betaald, wist je dat niet? je bent zo tegenstrijdig in je bericht. Ja, hij zegt het en jij koopt het.

Hij verteld jou nooit smoezen maar heeft je wel tijden laten denken dat hij single was. Hou op joh.
Damntoo, ik zou het niet weten. Eigenlijk hoop ik gewoon dat de verliefdheid een beetje snel wegtrekt zodat ik de dingen weer normaal kan zien.

Dat lukt me nu niet zo goed geloof ik.

Iets dat wel beter gaat sinds we uit elkaar zijn geweest is dat ik niet ga zitten afwachten totdat hij een keertje tijd heeft. Hij past zich maar aan. Zegt ze heel stoer.
Ja Rooss, ik weet het. Dom naief mutsje. Dat is dus precies waarom ik hier nu schrijf. Hier zijn mensen die hun verstand nog wel hebben.
Nee Rooss dat is niet zo. Dus ja de veroorzaakte zichtbare pijn roept wel degelijk schuldgevoel en spijt op.

Innocent, verliefd zijn is lastig.... zeker voor onmogelijke liefdes.
quote:sjatje schreef op 01 februari 2014 @ 13:55:

Ik zou ook graag willen weten of mannen met meer macht (bv een leidinggevende) aantrekkelijker zijn voor andere vrouwen dan bv een vuilisman.Ja leuk, zet even een eervolle beroepsgroep weg als minder aantrekkelijk.
Innocent, ik voorzie dat je hier nog heel lang mee gaat schrijven. Je bent verslingerd aan je minnaar en het brengt je ook af en toe nog wat. Als voor jou de lusten nog opwegen tegen de lasten, gewoon er lekker van genieten!

Maar hou jezelf inderdaad niet voor de gek. Hij is niet eerlijk, niet naar jou toe en niet naar zijn vrouw toe. Accepteer dat gewoon, probeer de waarheid niet boven tafel te krijgen want hij zal alles willen doen om jou niet kwijt te raken. Als hij namelijk oprecht van jou houdt, zou hij je laten gaan en jou je eigen leven laten leiden.
quote:oranjexx schreef op 02 februari 2014 @ 10:51:

Als hij namelijk oprecht van jou houdt, zou hij je laten gaan en jou je eigen leven laten leiden.

Ik lees dit wel vaker en nu wil ik je post niet onderuithalen Madame Orange maar is dit niet een beetje té alruïstisch gedacht? Als je iemand heel erg lief vindt en diegene lijkt jou ook nogal te mogen dan wil je diegene bij je hebben ook al is het gejatte tijd. Ik ken niet zoveel mensen die loslaten in liefde omdat ze de ander zo hard een eigen man en een eigen gezin gunnen.

We hadden -denk ik- al eerder geschetst dat het minnaarschap nogal een egoïstisch ding is eigenlijk dus elk gestolen moment pakken lijkt me niet gek.

Daar komt bij dat Innocent er nou niet direct aan onderdoor lijkt te gaan. Ze ligt niet ter aarde met de mascara achter haar oren in een hoekje te wenen, in tegendeel, ze bakt taarten en lijkt best oké met deze situatie.

Voor GM zie ik totaal geen redenen om dit uit altuïsme te stoppen.
quote:Rooss4 schreef op 02 februari 2014 @ 11:01:

[...]

Ik lees dit wel vaker en nu wil ik je post niet onderuithalen Madame Orange maar is dit niet een beetje té alruïstisch gedacht? Als je iemand heel erg lief vindt en diegene lijkt jou ook nogal te mogen dan wil je diegene bij je hebben ook al is het gejatte tijd. Ik ken niet zoveel mensen die loslaten in liefde omdat ze de ander zo hard een eigen man en een eigen gezin gunnen.

We hadden -denk ik- al eerder geschetst dat het minnaarschap nogal een egoïstisch ding is eigenlijk dus elk gestolen moment pakken lijkt me niet gek.

Daar komt bij dat Innocent er nou niet direct aan onderdoor lijkt te gaan. Ze ligt niet ter aarde met de mascara achter haar oren in een hoekje te wenen, in tegendeel, ze bakt taarten en lijkt best oké met deze situatie.

Voor GM zie ik totaal geen redenen om dit uit altuïsme te stoppen.

Jij mag mijn post natuurlijk onderuit halen Roos . Mijn gedachtes zijn ingegeven door iets wat ik wel sterk voel: 'laat het los. Als het terugkomt, is het van jou. Als het wegblijft, is het nooit van jou geweest.'

Het is daarmee ook de worsteling van mezelf, waarin ik heb losgelaten en nu zie/hoop te zien dat het langzaam terugkomt.

Ik zie ook geen enkele reden voor GM om dit te stoppen, hij heeft het inderdaad perfect voor elkaar. Ik weet van mezelf dat ik zou smelten als minnaar voor mij een taart zou bakken voor mijn verjaardag, dat is waarschijnlijk veel meer dan ik thuis kan verwachten. Daar mag ik namelijk zelf alles rondom mijn eigen feestjes regelen en eventueel mijn man nog een paar opdrachten geven wat hij moet doen.

Mijn minnaar brengt me dus de lusten, thuis deel ik de lasten.

En inderdaad, ik zie innocent er niet onder lijden. In ieder geval niet op papier Ik ben benieuwd Innocent: je schrijft dat je hoopt dat de verliefdheid snel wegtrekt, zodat je verder kunt gaan. Maar ben je niet nu dat zelf heel erg aan het voeden?

(en had ik al verteld dat ik een hele leuke op SF ben tegen gekomen? Die direct wat deed kriebelen? Het wachten is nu op zijn tweede berichtje...)
Tja, om aan 'houden van' ineens bewijzen te hangen, vind ik ook een beetje krom. Als hij van je houdt, gaat hij thuis wel weg. Of als hij van je houdt, laat hij je wel los.

Als je van iemand houdt, is het toch onwijs moeilijk om iemand los te laten? Ook al gun je diegene de wereld en nog meer?

En eigenlijk wil je iemand dan ook niet loslaten.

Maar dat geldt net zo goed voor een nr 1 relatie, als voor een minnaarsrelatie.

Maar het kan ook enkel de verslaving aan het gevoel zijn. Als ik drie dagen in de week een leuk moment met iemand zou hebben, zou ik me ook meer en meer aan iemand gaan hechten en is er echt geen ruimte voor iemand anders. Dat is een keuze. En helemaal prima, als je je er maar wel bewust van bent.

Oh ja, beroepen en aantrekkelijkheid. Nou, eerlijk gezegd, kan me dat echt niks schelen. Toen ik Guus leerde kennen was hij beginnend, inmiddels heeft hij een grote naam opgebouwd, waar hij heel hard voor heeft gewerkt. Dat vind ik wel sexy. Die grote naam boeit mij echt niet. En hem ook niet.

Innocent, er zijn ook minnaressen die een kind met hun GM krijgen. Het kan best. Of je dat wil is een grote vraag. Het zou mijn keuze niet zijn. Als je nu nog een kindje zou willen, zou ik GM wel los(ser) gaan laten. Hij zal je niet de ruimte geven om iemand anders te zoeken/vinden.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Alsof een beroep zomaar altijd iets zegt over iemand..

Ik moet al een paar dagen grinniken om de hiervoor genoemde "zakenman" .. Beetje handelaar op marktplaats heet tegenwoordig ook zakenman, want meer dan inkopen en weer verkopen is het niet

Toen ik mijn nr2 ontmoette was hij mijn manager, maar tegen de tijd dat hij mijn nr2 werd waren we ongeveer gelijk in functie.. En al was hij putjesschepper op zee, dan was het nog een lekker ding :-D
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Dat was de vraag toch niet?

De vraag was of een succesvolle man een vrouwenmagneet is en onderzoek wijst uit dat dat inderdaad zo is.

Mijn fijnste minnaar heeft ook een redelijk nederig beroep maar ik sta niet bepaald model voor de goegemeente.
De enige link die ik me kan indenken is dat succesvolle mannen vaak meer zelfverzekerd zijn, dat zou ze aantrekkelijker kunnen maken.. Maar dat is wellicht dan ook weer de reden dat ze succesvol zijn in hun carrière..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Geld, macht en status, daar gaan vrouwn plat voor. Hoe lelijk en dom de man ook is, als hij macht, geld en status heeft worden vrouwen nat.

Heel erg maar het schijnt echt onderzocht en echt waar. En ergens snap ik het ook wel.

De aap op de hoogste rots, die het hoogste schreeuwt, daar kijken de apinnetjes tegenop.
Dat zeg je weer leuk Rooss. Ik lig echt nog niet in een hoekje te wenen met mascara achter m'n oren. Hoewel ik dat voor de breuk wel deed. Toen was het alleen maar drama. Dat wil ik nu niet meer. Feit is dat hij me nooit iets beloofd heeft en dat ik vooralsnog geen reden heb om te denken dat hij gaat scheiden. Ik ben verliefd, hij vindt mij leuk, dan maar zo. Voor nu dan iig. Geen idee hoe dit verder gaat, maar voor nu zit er gewoon niks anders op. Soms gaat dat heel goed, soms niet zo. Gelukkig kan ik nu iets meer afstand nemen.

Vuilnisman, ik vind dat niet. GM heeft echt geen hoge functie, maar hij is goed in wat hij doet. En dat vind ik leuk.

Nu even weer lezen want dankzij die kutapp kan ik dat niet tegelijk. Vrouwonvriendelijk is dat. En dat op een vrouwenforum.
Oranje, spannend! Al wat gehoord?

En ik ben het aan het voeden idd. Ik ben wel zo'n gehaaide die hoopt deze vent te paaien met taarten en andere 'lekkere dingen'. :Imao:

Maar deze is gewoon heel leuk en ik wil dat ook voor hem doen. Best slecht als ik dit zo lees.
quote:Rooss4 schreef op 03 februari 2014 @ 12:11:

Geld, macht en status, daar gaan vrouwn plat voor. Hoe lelijk en dom de man ook is, als hij macht, geld en status heeft worden vrouwen nat.

Heel erg maar het schijnt echt onderzocht en echt waar. En ergens snap ik het ook wel.

De aap op de hoogste rots, die het hoogste schreeuwt, daar kijken de apinnetjes tegenop.

Tja, kijk maar eens naar al die voetballers die echt te lelijk voor woorden zijn, maar waar vrouwen het wel op kunnen. Ribery is wat dat betreft altijd mijn afschrikwekkend voorbeeld, brrrr...

Heidi, ik heb mijn post niet bedoeld als zijnde dat liefde moet worden bewezen. Dat lijkt me ook redelijk onmogelijk, bedenk ik me ineens. Hoe kan ik bewijzen dat ik van je hou? Of juist niet meer van je hou? (als ik liedjes kon schrijven, had ik nu inspiratie).

Mijn nieuwe SF-man heeft na mijn berichtje niks meer laten horen. Dat kan betekenen dat hij mijn foto afschrikwekkend vond, me kent en daar van is geschrokken, een gratis account heeft waarom hij niet een tweede berichtje kan sturen of iemand anders is tegen gekomen. En ik kan er smakelijk om lachen dat ik dit nu bedenk, want van alle andere mannen van het laatste jaar op SF heb ik me dat niet een seconde afgevraagd ;)

Gelukkig had ik vandaag een andere boost, waar ik weer even enorm op teer en dat al het andere, alle anderen, weer terugschuift naar de achtergrond

. *zweeft nog heel even verder en geniet van dit gevoel *
anoniem_180123 wijzigde dit bericht op 03-02-2014 22:12
Reden: edit
% gewijzigd
quote:*innocent* schreef op 03 februari 2014 @ 19:56:

Oranje, spannend! Al wat gehoord?

En ik ben het aan het voeden idd. Ik ben wel zo'n gehaaide die hoopt deze vent te paaien met taarten en andere 'lekkere dingen'. :Imao:

Maar deze is gewoon heel leuk en ik wil dat ook voor hem doen. Best slecht als ik dit zo lees. Heel slim ;) Als hij maar waardeert he. We gooien allemaal waarschijnlijk onze charmes wel in de strijd, op wat voor manier ook. Even dat speciale plekje claimend ofzo. Het is gewoon vissen, met het juiste aas wordt er vast een keer gebeten.
*Zwaait naar voorbij drijvend wolkje met Oranje erop

Ah, jij bedoelt dat hij uit liefde juist haar los zou moeten laten. Zich terug zou moeten trekken, omdat hij haar de wereld gunt.

Niet dat hij niet van haar houdt als hij dat niet doet. Dat dacht ik.

Ik moest denken aan opmerkingen als 'als hij echt van jou zou houden, zou hij wel zijn nr 1 verlaten en bij jou zijn'. Daar geloof ik namelijk niet in. Iedereen kan van meerdere mensen houden, denk ik, ook als het om levenspartners/minnaars/minnaressen gaat.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
En zo vind ik "houden van" dus eigenlijk een enorm vaag begrip. Want hou je van of ben je eigenlijk verliefd? Of verlust? Of vind je iemand gewoon heel erg leuk.

Houden van... dat is eigenlijk voor mij verbonden aan mijn kinderen en ouders. De rest is gewoon eehm best oké ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven