Persoon vinden op basis van uiterlijk

04-02-2014 20:50 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik door iemand lastig gevallen.

Het begon bij de bushalte, daar maakte zij al de nodige opmerkingen over mijn jas, die trouwens heel normaal is (grijs en lang). Ook in de bus maakte ze opmerkingen over mij. Toen ik uitstapte, begon ze ineens keihard op straat het één en ander te roepen "Wie denk je wel niet dat je bent? Denk je dat je dat kan hebben?". Ik ken haar niet, maar ze was me verrot aan het uitschelden, gillen etc. Toen ik haar aansprak en vroeg wat ze mankeerde, gilde ze: JE MOET NIET TEGEN MIJ SCHREEUWEN.

Ik denk niet dat ze drugs had gebruikt, maar ze was compleet aan het krijsen tegen mij. Ook maakte ze wat opmerkingen over mijn afkomst. Ik heb vervolgens 1-1-2 gebeld, maar toen is zij weggerend.

Nu weet ik alleen nog hoe ze eruit ziet. De politie heeft haar niet meer kunnen vinden. Wel weet ik waar ze ongeveer zich moet hebben verschuild. Omdat het in een woonwijk gebeurde, denk ik dat ze er ook woont.

Weet iemand hoe ik achter haar gegevens kan komen alleen op basis van haar uiterlijk?

Edit: ze had het ook nog over school, dus ik denk dat ze nog op school (vmbo/havo/roc) zit. (geen hbo of wo vermoed ik, ook op basis van haar leeftijd)
Dat kan niet, of iemand moet haar kennen.

Maar waarom zou je dat willen? Ze was gewoon een weirdo in de bus. Die zijn er zat, dus waarom wil je er verder nog aandacht aan besteden?
Ik zou het laten voor wat het is. Misschien is ze psychotisch of schizofreen. Normaal gedrag is dit in ieder geval niet. Maar wat kun je er verder mee?
112? En dan komen ze?
quote:lizzy75 schreef op 04 februari 2014 @ 20:53:

Ik zou het laten voor wat het is. Misschien is ze psychotisch of schizofreen. Normaal gedrag is dit in ieder geval niet. Maar wat kun je er verder mee?Inderdaad, niet persoonlijk opvatten, heeft niets met jou te maken.
112 bellen?

Really???

*proest*
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Op een gegeven moment kwam ze krijsend/gillend naar me toe, heel dreigende taal uitslaan. Ik voelde me verbaal bedreigd.
Joh laat gaan. Wat gaat de politie doen als ze haar vinden? Waarvoor gaan ze haar arresteren? Serieuze vragen.

Je kan slachtofferhulp bellen als je er erge last van hebt.
De politie doet hier niets nada noppes mee. Er lopen zoveel van dat soort mensen rond.

Mocht je er last van hebben dan kun je inderdaad contact opnemen met slachtofferhulp.
Nou, we kunnen het allemaal op Facebook zetten. Kijken wie zich meldt, die haar kent. In welke plaats was het?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En wat doen we als we haar gevonden hebben? maken we er een project X van?
Misschien had ze wel een psychose. Ik heb weleens een klap gehad van iemand die ik nog nooit eerder gezien had, met een hele scheldkanonnade erachteraan over wat ik haar wel niet jarenlang had aangedaan. Tja, dat is even behoorlijk schrikken maar het kan gebeuren. Wat Bootje hierboven al zei: er zitten zo vaak weirdo's in de bus. Maak er geen al te groot drama van, met een beetje mazzel zie je haar nooit meer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Jammer dat er lacherig gedaan wordt over het feit dat TO 112 heeft gebeld. Wij waren er niet bij - het kan heel bedreigend zijn als iemand zo op jou gefixeerd is. Wie weet is deze persoon psychotisch, dan weet je ook niet waar iemand toe in staat is.

Dat gezegd hebbende denk ik dat je het los moet laten TO. Hier kun je niets meer mee, behalve de volgende keer een foto maken en direct weer bellen Gelukkig is ze uiteindelijk afgedropen.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Ik snap dat je ervan geschrokken bent, maar wat wil je met een zoektocht bereiken?

Die persoon zit zo te horen al genoeg in de knoop met zichzelf.

Ik woon zelf midden in de stad en daar lopen genoeg leipe loetjes rond. Als er weer eens eentje wartaal naar me uitslaat lul ik meestal gewoon met diegene mee.
Ik vind het ook jammer dat er zo raar over gedaan wordt dat ze 112 heeft gebeld. Had persoonlijk het 8844 nummer gebeld denk ik, maar ik zou me ook kapot zijn geschrokken. Ook als het een weirdo was en het totaal willekeurig was dat ze mij had uitgekozen om tegen te schreeuwen, ik zou toch bang zijn om haar weer tegen te komen.
Ik snap ook niet dat er zo lacherig om gedaan wordt eigenlijk. Ze schold me verrot en kwam achter me aan. Ik hoop dat jullie op z'n minst je kan voorstellen dat je je dan bedreigd voelt.

Ik moet het inderdaad loslaten. Maar ik heb het er ontzettend moeilijk mee, voel me erg naar. Bedankt voor de steun trouwens, vind het echt lastig.
Vermoedelijk iemand die een psychische kortsluiting had. Dat is inderdaad heel naar en kan ook echt bedreigend overkomen. Probeer het niet als een persoonlijke aanval op jou te zien ook al dacht je dit wel en leek het ook zo.Want je kent de vrouw niet dus kan het niet voor jou zijn bedoeld. Misschien relativeert dat de schrik en opgebouwde angst wat.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En in het vervolg zou ik niet meer reageren op een wildvreemd iemand die zomaar uit haar plaatje gaat. Als iemand dat doet zou ik niet meer vragen wat ze bedoelt en/of wat ze wil. Gewoon uit de buurt gaan als dat kan en inderdaad direct de politie op de hoogte stellen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Overigens kan het misschien toch goed zijn om wél de politie te bellen, niet eens voor jouzelf maar wel voor die persoon.

Herinner mij dat ik ooit in een muziekwinkel een cd aan het luisteren was. Jongen komt binnen, knoopt vanuit het niets wazig praatje met mij aan, dropt daarna zijn rugzak op mijn schoot en roept: 'Jij let wel op mijn rugzak he!' Nog voor ik iets kon zeggen was ie de winkel uit. In de rugzak zat een ID en de politie is ook gebeld en heeft de jongen gevonden. Bleek een psychose te hebben en medicatie nodig.
quote:mylenamyla schreef op 04 februari 2014 @ 21:12:

Ik snap ook niet dat er zo lacherig om gedaan wordt eigenlijk. Ze schold me verrot en kwam achter me aan. Ik hoop dat jullie op z'n minst je kan voorstellen dat je je dan bedreigd voelt.

Ik moet het inderdaad loslaten. Maar ik heb het er ontzettend moeilijk mee, voel me erg naar.

Het is ook heel bedreigend, dat weet ik uit ervaring. Ik vind het ook helemaal niet raar dat je 112 hebt gebeld, daar zijn ze voor!

Probeer je te realiseren dat het niet op jou als persoon gericht was, maar dat het iemand met psychische problemen was. En lukt het niet om een plekje te geven, ga dan alsjeblieft naar een psycholoog om het te verwerken, ik heb zelf de gevolgen gezien wat er kan gebeuren als je het niet kunt verwerken.
Een voorbeeld:

http://www.volkskrant.nl/ ... oopt-op-door-crisis.dhtml
Helaas. Helaas. Voor sommige mensen met een psychiatrische stoornis/aandoening/ziekte kan het heel bedreigend om 'los' te moeten lopen. Voor mensen die niet op hen bedacht zijn kan het heel bedreigend zijn om hen tegen te komen.
Wat denk je, TO; was het iemand die " niet helemaal goedjes " was, of een strontvervelende puber die jou er uit had gepikt om eens fijn ruzie mee te maken?
quote:mylenamyla schreef op 04 februari 2014 @ 20:58:

Op een gegeven moment kwam ze krijsend/gillend naar me toe, heel dreigende taal uitslaan. Ik voelde me verbaal bedreigd.

Had d'r dan een hengst gegeven na een waarschuwing om haar waffel te houden.

Nee serieus, misschien heeft ze wel gilles de la tourette.

Lekker laten gaan joh, waarschijnlijk zie haar nooit meer.
Ja en?
Probeer inderdaad voor ogen te houden dat het geen aanval was op jouw persoon. Blijkbaar was jij gewoon op de verkeerde plek op het verkeerde moment. De kans dat je haar weer tegenkomt (en dat ze jou dan weer herkent en het haar triggert) is klein
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven