Werkgever
woensdag 5 februari 2014 om 14:53
Hallo ik moet even mijn verhaal kwijt over mijn werkgever...Vorige week had ik flink de griep met koorts. Ik voelde mij flink beroerd en wilde alleen in mijn bed liggen. ( ik meld mij overigens bijna nooit ziek) Ik heb meteen mijn werkgever opgebeld dat ik mij ziek wilde melden. Hij vroeg gelijk wat mijn klachten waren en hij zou mij de volgende dag weer bellen hoe het met mij gaat.Ik moest de hele dag bereikbaar zijn voor hem en ook opnemen ondanks dat ik wilde slapen. De volgende dag belde hij terug en vroeg hoe het ging, of ik mijn ziektedagen op een andere dag kon inhalen en of ik die dag nog dingen kon doen voor werk. Ik zei dat ik ziek was en alleen in mijn bed wilde liggen omdat ik mij hondsberoerd voelde. Dus mijn antwoord was nee, en ik kon op dat moment niks. Hij wilde weten wat ik nog deed in mijn privésituatie, heb hier niet op geantwoord omdat het mij in het verkeerde keelgat schoot. Mijn werkgever werd kwaad en heeft boos opgehangen. Hij vond dat er met mij niet te communiceren viel. Ik vind dit wel ver gaan, of is dit normaal? Ik vraag mij nu af mag dit? Wat vinden jullie van deze situatie?
woensdag 5 februari 2014 om 16:29
Rare veronderstelling trouwens, dat als je thuis iets doet, dat je dat dan ook op je werk zou kunnen doen. Dus dat je thuis met je zieke kop een broodje smeert, koffie zet of een kopje soep opwarmt (een mens moet tenslotte toch eten) zou dan impliceren dat je dat ook voor je cliënten zou kunnen doen...
Ik denk dat je manager net een cursus ziekteverzuimbestrijding heeft gehad, en nu heel onbeholpen de opgedane kennis in praktijk probeert te brengen.
Beterschap!
Ik denk dat je manager net een cursus ziekteverzuimbestrijding heeft gehad, en nu heel onbeholpen de opgedane kennis in praktijk probeert te brengen.
Beterschap!
Ik moet helemaal niks!