Klein hondje
donderdag 6 februari 2014 om 15:33
Ruim 1,5 jaar geleden ben ik verhuisd en woon ik samen met mijn lieve vriend. Ik werk 3 dagen in de week en sinds een jaar zijn we bezig met gezinsuitbreiding( wat tot op heden niet lukt helaas) . Nu denken we erover om een klein hondje te nemen, in de 1e plaats omdat we dol zijn op dieren en ik gezelschap mis , maar vooral omdat het een stok achter de deur is om er uit te moeten . Zelf zat ik te denken aan een chihuaha kruizing jack russel . Iemand ervaring met zulke kleine beestje ? Wij hadden vroeger een jack russel kruizing boerenfox.
donderdag 6 februari 2014 om 16:10
Ben blij met de vele reacties , zet me goed aan het denken ! Ik werk inderdaad 3 dagen en op de dagen dat ik werk wil mijn schoonmoeder het hondje uitlaten ( zij wonen in dezelfde straat al ik en mijn vriend) . Het mag ook best geen kruizing zijn wat het ras betreft !
Ik zal o.a googlen wat een Markies hondje is.
Zelf heb ik hele fijne herinneringen aan onze jack russel/fox !! Die had het rustige karakter van de fox en uiterlijk jack !
Ik zal o.a googlen wat een Markies hondje is.
Zelf heb ik hele fijne herinneringen aan onze jack russel/fox !! Die had het rustige karakter van de fox en uiterlijk jack !
donderdag 6 februari 2014 om 16:12
Een kruising jack russel met boeren fox of een zuivere boeren fox zijn prima hondjes om mee te starten.,ze zijn misschien wel druk maar dat hangt ook helemaal van de hond zelf en de omgeving af. Zelf heb ik ook een kruising tussen een jack russel met boeren fox en nog wat er door gehad en dat was echt geen druktemaker.
donderdag 6 februari 2014 om 16:12
Ik heb een kruising Malthezer/JackRussel en is nu 6 maanden.
Het is een lief en makkelijke hondje. Een maal per dag loopt hij keihard rondjes in de tuin ,dan komt de JackRussel naar boven, maar verder is hij best rustig.
Ik laat hem 3 a 4 maal per dag uit. Nu ligt hij na uitlaten en rondjes rennen te slapen in de bench.
Het is een lief en makkelijke hondje. Een maal per dag loopt hij keihard rondjes in de tuin ,dan komt de JackRussel naar boven, maar verder is hij best rustig.
Ik laat hem 3 a 4 maal per dag uit. Nu ligt hij na uitlaten en rondjes rennen te slapen in de bench.
donderdag 6 februari 2014 om 16:13
Wij hebben een Tibetaanse spaniel. Een klein, speels hondje dat goed kan met kinderen én met andere (ook grotere) honden. Het is niet zo'n bekend ras en daarom spelen niet de problemen die er zijn met de populaire rassen. Wel een licht eigenwijs ras dus op cursus gaan is wel nuttig (is het sowieso als het je eerste hondje is). Voor die drie dagen die je werkt heb je wel opvang neem ik aan?
donderdag 6 februari 2014 om 16:14
quote:Doreia schreef op 06 februari 2014 @ 15:41:
Je kan ook een mopshondje nemen. Die zijn veel vriendelijker (ook bij gezinsuitbreiding), rustiger en echte gezelschapshondjes.
Ik vind een mopshond niet echt iets wat een niet-kenner in huis moet halen.
Zie tegenwoordig zoveel mensen die een mops aan een normale halsband uitlaten of met vieze of ontstoken rimpels omdat ze niet weten dat die minimaal om de dag moeten worden schoongemaakt.
Om nog maar niet te spreken over de mensen die een mops in de zomer mee naar buiten nemen voor een lange wandeling..
Je kan ook een mopshondje nemen. Die zijn veel vriendelijker (ook bij gezinsuitbreiding), rustiger en echte gezelschapshondjes.
Ik vind een mopshond niet echt iets wat een niet-kenner in huis moet halen.
Zie tegenwoordig zoveel mensen die een mops aan een normale halsband uitlaten of met vieze of ontstoken rimpels omdat ze niet weten dat die minimaal om de dag moeten worden schoongemaakt.
Om nog maar niet te spreken over de mensen die een mops in de zomer mee naar buiten nemen voor een lange wandeling..
donderdag 6 februari 2014 om 16:16
donderdag 6 februari 2014 om 16:21
Oh ja, als ik je een dringend advies mag geven:
Kies geen hond die zo is doorgefokt, dat ze veel lichamelijke ongemakken hebben.
Cavallierhondjes, of bulldogs die moeten bevallen met keizersneden, omdat ze anders de bevalling niet overleven.
http://www.dierenrecht.nl ... en/doorgefokte-rashonden/
Kies geen hond die zo is doorgefokt, dat ze veel lichamelijke ongemakken hebben.
Cavallierhondjes, of bulldogs die moeten bevallen met keizersneden, omdat ze anders de bevalling niet overleven.
http://www.dierenrecht.nl ... en/doorgefokte-rashonden/
donderdag 6 februari 2014 om 16:28
Een boomer, hier ook ergens genoemd, is geen ras.
Als je zoiets zoekt kom je snel in de handen van een broodfokker en daar moet je vér van zien te blijven.
Lees eens een tijdje mee op een hondenforum om te leren hoe je een broodfokker herkent.
Markiesjes zijn inderdaad leuk, het ras wordt erg beschermd en er is een wachttijd van 1,5 jaar op de puppenlijst.
Als je niet persé een pup wilt kun je ook eens rondkijken in de asiels, op www.dierenasiels.com en www.ikzoekbaas.nl .
Als je zoiets zoekt kom je snel in de handen van een broodfokker en daar moet je vér van zien te blijven.
Lees eens een tijdje mee op een hondenforum om te leren hoe je een broodfokker herkent.
Markiesjes zijn inderdaad leuk, het ras wordt erg beschermd en er is een wachttijd van 1,5 jaar op de puppenlijst.
Als je niet persé een pup wilt kun je ook eens rondkijken in de asiels, op www.dierenasiels.com en www.ikzoekbaas.nl .
donderdag 6 februari 2014 om 16:35
Een klein, slim, vrolijk hondje waar je misschien nog niet aan gedacht hebt omdat je ze (helaas) niet zo veel meer ziet is de toy poedel. Die verharen niet, je moet ze wel regelmatig kammen en (laten) wassen en trimmen. Of als je dat wat heel klein vindt (ze zijn tussen de 3 en 6 kilo) heb je een slagje groter de dwergpoedel.
Zeg maar Spijker.
donderdag 6 februari 2014 om 16:41
quote:Beter.Laat schreef op 06 februari 2014 @ 16:28:
Over de boomer wilde ik ook gaan schrijven dat je daar niet aan moet beginnen, de boomer is een kruising waar van alles in kan zitten, als het maar een klein pluizig hondje wordt.
Asielhonden zou ik voor een eerste hond niet aanraden, of in elk geval niet als je een sterke voorkeur hebt voor een bepaald soort hond.
Ik heb zelf een van de honden uit het asiel (dwergpoedel, ook erg leuk klein hondje trouwens ) en het is geen makkelijke hond ook al leek dat in het asiel wel zo.
Edit: zie dat de poedel hierboven ook al aangeraden wordt, over het algemeen een leuke makkelijke hond.
Over de boomer wilde ik ook gaan schrijven dat je daar niet aan moet beginnen, de boomer is een kruising waar van alles in kan zitten, als het maar een klein pluizig hondje wordt.
Asielhonden zou ik voor een eerste hond niet aanraden, of in elk geval niet als je een sterke voorkeur hebt voor een bepaald soort hond.
Ik heb zelf een van de honden uit het asiel (dwergpoedel, ook erg leuk klein hondje trouwens ) en het is geen makkelijke hond ook al leek dat in het asiel wel zo.
Edit: zie dat de poedel hierboven ook al aangeraden wordt, over het algemeen een leuke makkelijke hond.
donderdag 6 februari 2014 om 17:05
Idd twee rassen met een énorm ego. Ontzettend druk en blaffen graag. Een leuk alternatief is een Kooijker, of als je net iets kleiner wilt een Vlinderhondje.
Ik heb vroeger zelf een vlinderhondje gehad. Hele leuke lieve gezinshondjes. Ontzettend alert, speels, rustig. Houden van lange wandelingen, maar nemen ook genoegen met wat kortere.
Laat je niet afschrikken door de showmodellen (lees; héél lang haar ) .
http://www.youtube.com/watch?v=VpphC5Y4K-4
Ik heb vroeger zelf een vlinderhondje gehad. Hele leuke lieve gezinshondjes. Ontzettend alert, speels, rustig. Houden van lange wandelingen, maar nemen ook genoegen met wat kortere.
Laat je niet afschrikken door de showmodellen (lees; héél lang haar ) .
http://www.youtube.com/watch?v=VpphC5Y4K-4
donderdag 6 februari 2014 om 17:12
Wow , wat een reacties en fijn dat jullie allemaal meedenken ! We hebben een groot huis en een tuin grensend aan het water met veel weiland ! Dus wat de beweging betreft voor het hondje komt het wel goed . Ik ga eens op onderzoek uit , tot nog toe spreekt een jack/fox of spreekt me het meeste aan. Mopshondjes vind ik er schattig uitzien maar hebt zo te doen met ze. Een vriend van ons heeft er 1 en die knort wat , zo grappig om te horen!
Ik heb zoals beschreven een oppas voor de 24u dat ik werk ( schoonouders wonen bij ons in de straat ).
Ik heb zoals beschreven een oppas voor de 24u dat ik werk ( schoonouders wonen bij ons in de straat ).
donderdag 6 februari 2014 om 17:39
Persoonlijk hou ik niet zo van J.Russels, nu wil het geval dat ik ook niet 1 leuke ken.
Allemaal dominante keffers, brrrr.
Ik vind een pup 3 dagen per week alleen niet oké, zelfs een oudere hond niet.
Allemaal dominante keffers, brrrr.
Ik vind een pup 3 dagen per week alleen niet oké, zelfs een oudere hond niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
donderdag 6 februari 2014 om 17:43
http://www.nctc.nl/index.php?pid=3
Weet niet of dit mag? Maar ik kan geen plaatje van een cairntje plakken.
Weet niet of dit mag? Maar ik kan geen plaatje van een cairntje plakken.