Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Hartstikke lief en fijn om te lezen, jongens. En inbreeksters hoeven natuurlijk niet in het wit te posten, Anna-Julie.. vind het erg fijn om jouw ervaring te lezen. Hoelang ben je er in totaal zoet mee geweest? Hoelang ben je nu kankervrij?

Ik ga inderdaad alle hulp aannemen die ik aangeboden krijg, er wordt nu al onwijs veel voor ons gedaan, hele schema's die door vriendinnen uit dit dorp zijn gemaakt; wie wanneer de kindjes naar school brengt/ophaalt/eventueel 's middags meeneemt, wie wanneer komt huishouden, de vriezer wordt iedere dag al volgepropt met gezonde maaltijden, echt zo lief dat dat gedaan wordt zonder dat we er om vragen. Morgen komt een vriendin samen met de hertjes alvast kledingsetjes samen stellen, dan ligt dat alvast klaar iedere week, hoef ik daar ook niet aan te denken. Van die kleine dingen die zoooooo fijn zijn! Ik zou er niet op gekomen zijn om zoiets te bedenken, laat staan vrágen..

Dank je, Citronella, waarheid als een koe!
Alle reacties Link kopieren

Fijn je net gesproken te hebben, lief Hert!

Wat ik alleen nog vergat te zeggen; sterk zijn is goed, positivisme is goed. Daarin ben ik het helemaal met je eens. Er zit alleen een diepe valkuil in; dat je je gevoelens wegstopt, ontkent en krampachtig sterk probeert te zijn. Positief blijven is goed, maar ontken niet hoe je je voelt. Voel je niet schuldig richting jezelf als je je een keer (of twee keer) niet sterk voelt maar labiel en huilerig bent. Positief blijven is goed; goed voor jezelf zorgen is beter. En goed voor jezelf zorgen houdt ook in dat je jezelf emotioneel niet voorbij rent. Wat is mag zijn; ook qua gevoelens.

En verder vind ik jullie lief. Lief dat jullie ook aan Hero denken. Morgen zou hij jarig zijn geweest.

Meave,
Wat wilde ik nou toch typen?

En alle mooie woorden van de andere meiden die het wel kunnen verwoorden.

Bam
quote:mimsey schreef op 25 juni 2008 @ 22:23:

Fijn je net gesproken te hebben, lief Hert!

Wat ik alleen nog vergat te zeggen; sterk zijn is goed, positivisme is goed. Daarin ben ik het helemaal met je eens. Er zit alleen een diepe valkuil in; dat je je gevoelens wegstopt, ontkent en krampachtig sterk probeert te zijn. Positief blijven is goed, maar ontken niet hoe je je voelt. Voel je niet schuldig richting jezelf als je je een keer (of twee keer) niet sterk voelt maar labiel en huilerig bent. Positief blijven is goed; goed voor jezelf zorgen is beter. En goed voor jezelf zorgen houdt ook in dat je jezelf emotioneel niet voorbij rent. Wat is mag zijn; ook qua gevoelens.

Ik heb ooit de vrouw van Christopher Reeve horen zeggen dat de bodem van de put juist ook vaste grond onder je voeten biedt om je tegen af te zetten. Ik vond dat zo'n krachtig statement. Sindsdien ben ik niet meer bang om af te dalen, want met de bodem komt de weg naar boven ook weer binnen bereik. Dit is volgens mij het ultieme positivisme in tijden van crises: de bodem van de put zien als middel om vooruit te komen in plaats van als ongewenst eindstation.

Eigenlijk ben je na zo veel wijze woorden van Mims gewoon uitgeluld, maar deze metafoor gaf mij toentertijd zo veel kracht en vechtlust, dat ik 'm jullie niet wil weerhouden. Ik denk dat 'ie jou (Bam, maar ook jou, Mims en misschien wel meer Cheersdames) ook wel aanspreekt.
Dat is ook mooi, Qwertu maar waar mijn probleem altijd ligt is dat ik zo bang ben dat de bodem van die put nog dieper zit dan je op dat moment denkt. Dan liever niet met pootjes (en tussen de oren..) die bodem voelen maar gewoon maar beetje proberen te dobberen en niet nadenken. En daarom proberen om maar niet teveel te voelen, stel je voor dat je ergens terecht komt waar het nog heftiger is en je erin verzuipt.

Da's echt mijn grootste tekortkoming; emotioneel goed omgaan met moeilijke dingen. Ik krijg zovaak het advies om niet zo streng voor mezelf te zijn, om zwak te mogen zijn, gevoel te mogen tonen maar ben als de dood voor wat dan komen gaat en er niet meer uit te komen ofzo. En volgens mij werkt het op deze manier voor mij ook wel.

Maar ik beloof plechtig dat ik binnenkort een keertje flink zal janken en dan ga ik jullie allemaal 1 voor 1 opbellen. Voor straf.

pfffffffffffffff

En toch is het verder maar mooi kut!

Goed jullie teksten en wijze woorden te lezen. En fijn te lezen dat Bam in haar nieuwe woonplaats in de korte tijd dat ze er woont al zoveel lieve mensen om zich heen heeft verzameld. Dat verdien je ook Bam! Want men, ik kan me amper voorstellen hoe je het allemaal moet verwerken (geestelijk en lichamelijk). Kan weinig doen vanaf hier, maar als positieve energie werkt weet dan dat we vanaf hier ladingen je kant opsturen!

En Mims, lieve Mims, natuurlijk denken we ook aan jouw vent. Al sinds we hem via jouw hebben leren kennen leren we van hem en van jou dat Later nu is en hoe mooi het leven kan zijn als het niet kut is. Zoen!
Ooh, Bam was er al weer tussendoor gekomen.

Doe wat werkt voor jou.

En als die huilbui dan ooit wel komt dan hebben wij meters zakdoeken!
quote:Bambi schreef op 25 juni 2008 @ 22:53:

Maar ik beloof plechtig dat ik binnenkort een keertje flink zal janken en dan ga ik jullie allemaal 1 voor 1 opbellen. Voor straf.

Je mailt maar iemand voor m'n nummer.

(Het is een wijsheid waarvan ik niet het idee had dat je er nú wat aan hebt. Maar er komt gegarandeerd een moment waarop je beyond zwemmen bent en waarop zelfs dobberen geen optie meer is. Omdat jij (en ik ) niet weet wanneer dat moment komt, geef ik je de wijsheid nu vast kado. Dat áls het moment komt, je weet dat de bodem van de emo-put slechts bedoeld is om je op af te zetten. En in de praktijk blijk je dan altijd net genoeg lucht in je longen te hebben om weer boven te komen. Je hoeft alleen maar te leren daarop te vertrouwen. En hoewel je op dat vlak zeker je tekortkomingen hebt, kún je dat gewoon. Niet vandaag en morgen ook niet waarschijnlijk, maar laat het dan overmorgen zijn, dat jij de bodem raakt, je afzet en weer bovenkomt... krachtiger dan ooit.

En tot die tijd blijf je gewoon lekker zwemmen en lekker dobberen zo veel en zo goed als je kunt. Ook dát is een manier om hiermee om te gaan en als dit voor jou werkt, dan is dit de juiste manier. Zo simpel is het. )

~ stalt d'r advies in de ijskast ~

Mocht je 't ooit kunnen gebruiken: daar staat 'ie. Shaken, not stirred. Ofzo.

Je bent een lief Hert.
mooi zeg, al die lieve woorden en al die mooie teksten...ben diep onder de indruk.

Lieve mims, helaas is mijn geheugen vanmiddag vrij geweest, kaartje komt een dagje later al was het goed bedoeld.
Vandaag tweeendertig jaar geleden in alle vroegte werd er tijdens een hittegolf op een ongeventileerd zolderkamertje een klein jongetje geboren. Tot grote hilariteit van zijn ouders legde de kraamhulp gelijk een kruikje in zijn bedje, terwijl het kwik in die kamer al tegen de veertig graden liep.

Vandaag zou Hero 32 jaar zijn geworden.

Vorig jaar dronken we nu samen champagne uit de fles (wat dat dronk lekkerder) en stonden we in elkaars armen op het balkon naar de sterren te kijken.

Vorig jaar wekte Mops ons in alle vroegte omdat ze niet langer kon wachten met eht geven van haar cadeautje. Al weken had ze dat verstopt in haar kamer en het geweldig geheim gehouden, maar nu kon ze zich niet langer inhouden; "sittuhsokkuhin" brulde ze terwijl ze het cadeautje op bed wierp en zelf Hero's armen invloog.

Vorig jaar aten we Ben&Jerry's op bed, met zijn drieën van één lepel en knufelden we elkaar.

Vorig jaar propte Mops een heel gebakje in één keer in haar mond en moesten we schaterlachend op haar rug kloppen.

Vorig jaar deden Hero en ik zitvolleybal met een verjaardagsballon terwijl we onze ogen niet van elkaar af konden houden.

Vorig jaar genoot ik van het van elkaar genieten.

Vorig jaar vierde ik...

Dit jaar gedenk ik.

Dit jaar gedenk ik de geboortedag van dat kleine babietje op die zolderkamer. De geboortedag van dat prachtige kleine jongetje dat zou opgroeien tot een prachtige grote kerel. En het enige wat hij overgehouden had van die hete zolderkamer en het kruikje was de warmte in zijn hart....

Gefeliciteerd lieve, lieve Hero, ik mis je zo....

Wat wilde ik nou toch typen?
Gefeliciteerd lieve Hero!

Liefs voor jou vandaag (en altijd) Mims!
quote:mimsey schreef op 26 juni 2008 @ 00:33:

Vandaag tweeendertig jaar geleden in alle vroegte werd er tijdens een hittegolf op een ongeventileerd zolderkamertje een klein jongetje geboren. Tot grote hilariteit van zijn ouders legde de kraamhulp gelijk een kruikje in zijn bedje, terwijl het kwik in die kamer al tegen de veertig graden liep.

Lieve Hero, ook van mij gefeliciteerd.

Mims,
Mim, wat een beeldend stukje over Hero zijn geboorte..

Lieve Hero gefeliciteerd met je verjaardag!

Waar je ook bent, maak er daar wat van!!

Lieve Mims.....voor jou een extra dikke knuffel!!!

Wát een rare dag moet dit voor jou zijn...

X
Goedenmorgen..

Mims, Gefeliciteerd met Hero.

(het klinkt wel raar, maar je weet wel hoe ik het bedoel)

Bambi, veel wijze woorden zijn hier gezegd. Ik kan helaas weinig voor je doen, vanaf hier, maar denk veel aan je, uiteraard.

En we weten al dat je sterk bent. Ik kan me voorstellen dat je je wilt richten op het positieve, maar daarmee moet je verdriet en onmacht niet ontkennen. Ik denk namelijk dat dat dan weer niet goed is, in de zin van positief blijven. Ik vind het in elk geval retezwaar, waar je doorheen moet (f)

Verder had ik gisteren een leuk uitje. 's Morgens een niet zo'n hele boeiende rondleiding op Seaport Groningen (Eemshaven + Delfzijl) met daarna met een soort grotere speedboten door de haven, waarbij we allemaal (behalve de mensen in de 'veilige' boot) nat werden. GAAAAF. Had van mij nog wel een uurtje langer mogen duren!

's Middags gekanoodt (raar woord en dan ook nog maar fout geschreven) Ik zou, wegens m'n RSI enzo eigenlijk niet gaan kanoën, maar er gingen 2 heren in een Canadees en die ging zéker niet om, aldus de verhuurder, dus fototoestel kon mee en als ik even niet meer kon, legde ik m'n roeispaan neer. Heerlijk! Op het water is het toch altijd weer genieten. Daarna nog lang op terras gezeten en gebbqt. En nadat ik een IJsvogeltje 2x langs heb zien vliegen, heb ik nog een half uur met m'n fototoestel op de steiger gezeten, in de hoop 'm de 3e keer te kunnen fotograferen. Hij kwam dus niet terug he. Maar het zat wel lekker in het avondzonnetje, beetje weg van de drukke groep.

En toen ik, best op tijd, thuiskwam, begon de film HAIR net op de zender MGM en die heb ik lekker uitgekeken.

Vandaag weer een hot en haar dag, daar heb ik dan weer minder tot geen zin in.

toedels

Later is nu
Ach Mims wat kun je het toch weer mooi zeggen. Hoera voor het jongetje met het kruikje en de man met het warme hart.

Een extra knuffel voor jou.
Mims, wat een prachtige herinneringen. Gefeliciteerd.
Heb al even niet meer gehuild om Hero maar de sluizen staan wagenwijd open. Och meisje, wat schrijf jij prachtig over een prachtig mens.

En Bam al zoveel lieve mensen om zich heen in die korte tijd in het durp. Heel heel fijn, precies wat je verdient.
Hier ook tranen in ogen. Knuffel, Mims.
Hee Hero, mooie straalkachel van alle opgeslagen warmte, laat je het champagne regenen vandaag?

Mims, ik heb al tijden een kaartje klaarliggen voor deze dag, en kwam gisteren in al mijn suffe dufheid 5 minuten te laat bij de brievenbus. Sja. Maar ik hou wél van je!

Hert, als je valt, vangen wij je op, zo is het ook nog eens een keer. Wordt het toch nog gezellig op de bodem van die put, zul je zien. En verder lijkt het me ook dood- en doodeng. Als in: letterlijk doodeng. En dan voelt rennen van die emotie als een heel voorstelbare optie. Je hoeft ook niet alles in 1x, lijkt me. Maar we zijn er, onthoud dat, goed? KUS!
hier tranen op de wangen, gefeliciteerd Hero! Jij ook lieve mims!
Bammerdebam..... Iedereen heeft al zulke prachtige en ontroerende dingen gezegd; heb ik niets meer aan toe te voegen. Alleen dan, dat ik veel aan je denk en je veel sterkte wens!

Mims.... tuurlijk denken we aan Hero! Een goede vriendin van me is de 25e jarig, en ik denk dat ik mijn leven lang zal weten dat Hero ook rond die tijd jarig was......

Hugs ook voor jou

Nou staat dit scherm sinds 9:00 u open.... Wie weet wat er allemaal gebeurd is in tussentijd....
In de tussentijd heeft Oudste haar zwemdiploma B gehaald. Even fijn nieuws tussendoor van een trotse moeder.
Lieve Bam, ik lees nu pas de slechte berichten. IK heb geen mooiere woorden dan er al gezegd zijn en geen betere of andere adviezen. Maar wil wel even zeggen dat ik aan je denk. Sterkte meid, om ook dit weer te overwinnen. Ik wens je veel vechtlut, een lading positiviteit en de kracht om om te gaan met de draaimolen waar je in terecht komt (zowel qua gevoelens, geregel als energie). Sterkte!

En lieve Mims, jij ook veel sterkte op deze Hero-dag. Wederom een mooie dag, maar minder warm dan 32 jaar geleden, zo te lezen. Ik hoop op een mooie regenboog vandaag
Hoera voor Bloesje-B!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven