Bevalling begonnen?

09-02-2014 19:34 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke, jullie kunnen dit niet door jullie computer zien :-), dat snap ik maar ik hoop dat iemand dit herkent.

Ik ben de 40 weken inmiddels ruim gepasseerd. Slijmprop verloren een dag of wat geleden, had vorige week 2 cm ontsluiting (niks van gemerkt overigens).

Nu voel ik om de 10 minuten een soort samentrekking in mijn buik richting mijn vagina. Een irritant, onbekend gevoel voor mij. Het zijn geen harde buiken, dat voelde anders.

Ik op internet zoeken of dit nu weeen zijn maar daar lees ik overal dat je het echt weet als je bevalling begonnen is omdat je dan zoveel pijn hebt. Maar dit doet bij mij nu (nog?) geen pijn. Dus ik twijfel aan mijn oordeel.

Twijfelden jullie toen de bevalling begonnen was? Wanneer wist je het zeker?

SPANNEND!
Damas wat spannend! Ik wist het bij de eerste wee. Die vond ik ook een stuk pijnlijker dan ik had verwacht van het begin. Leek op hele erge menstruatiepijn. Mijn vliezen waren toen al gebroken dus er was sowieso geen twijfel. Bij de tweede dacht ik ook dat het begonnen was maar dat bleef heel lang best onregelmatig. Ongeveer elke 10 minuten tot om de 5 minuten. Toen ik dacht dat het wel oefenweeën zouden zijn duurde het toch niet zo lang meer.
quote:betjebig schreef op 09 februari 2014 @ 19:40:

Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.

Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.

Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!

Nou, mooi niet! Ik had al anderhalf uur vreselijk pijn in mijn rug toen ik mijn zus belde om daar even over te klagen. Zij (al 2x bevallen toen) vroeg doodnuchter; zouden het geen weeen kunnen zijn?

Eh... Hoezo????

De verloskundige was er binnen een kwartier en toen bleek ik al 2cm ontsluiting te hebben...

Damas, spannend! Ik hoop dat alles goed gaat en hey, wie weet, heb jij gewoon een makkelijke, pijnloze bevalling!!
Even douche bad of kruik. Ontspant het niet zegt dat wel wat. Zeiden de zusters tegen mij toen
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
quote:Mies85 schreef op 09 februari 2014 @ 20:12:

Even douche bad of kruik. Ontspant het niet zegt dat wel wat. Zeiden de zusters tegen mij toenJa klopt. Oefenweeën stoppen onder de douche, echte weeën worden sterker.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja klopt. Ben nu twee keer bevallen en het

Klopte inderdaad ook. Ik lag in het ZH met gebrokenvliezen met 34wkn en steeds als er reuring was .... Gelijk kruik
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Oeh, spannend!! Nog nooit bevallen, dus ik kan je niet helpen, maar ik lees mee en duim voor je!
Oeh spannend. Het kan doorzetten, het kan ook na een paar uur stoppen.
quote:beetjegek schreef op 09 februari 2014 @ 19:45:

Als het onder de douche erger wordt is het bingooo!Bij mij hielden de krampen op onder de douche, maar waren echt weeën! Drie uur later was zoon er, en twee uur eerder waren mijn vliezen gebroken.
Even alles controlerend het klaar is voor de kleine. Zet een kop thee en ga lekker in de douche ofzo! Zul je zien dat er over Ernie nog meer schot in zit!! Succes.
Inderdaad gaan douchen. ik hoop dat het dan doorzet. En bij twijfel; gewoon de VK bellen. Ik dacht ook heel lang dat dit het niet kon zijn. l9 uur lang... Beetje naïef misschien. Maar er zat niet echt veel regelmaat in en zo pijnlijk was het niet. Op een gegeven moment wel. Toen dacht ik dat het echt begonnen was. Meteen de VK gebeld, die kwam en ik mocht gaan persen....

Spannend Damas. Ik hoop dat het doorzet en je straks je kindje in je armen hebt
Klinkt alsof het is begonnen. Bij mij deed het ook geen pijn toen ze de eerste 2 uur om de 10 minuten kwamen. En toen kwamen ze zomaar opeens om de 3 minuten. Die voelde ik wel... (understatement)

SUCCES! RUSTIG blijven ademen hoe heftig het ook wordt. Je kunt het!
Vergeet vandaag niet te lachen!
quote:betjebig schreef op 09 februari 2014 @ 19:40:

Als je weeën krijgt weet je gelijk dat dat weeën zijn. Al die vage krampjes en steken zijn oefenwerk. Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat je over een uurtje echt gaat beginnen. Of morgen. Of volgende week.

Ik heb zelf wel 10 keer gedacht dat het begonnen was, en ben zelfs een keer met vals alarm naar het ziekenhuis gegaan.

Succes met wachten en hopelijk gaat het snel beginnen!

Owja? Ik heb van de eerste 8cm niet echt heel veel gemerkt. Wat kramp, maar mijn spastische darm deed meer pijn. Toch de verloskundige gebeld, 8cm dus en na 3 kwartier was ze er. Elke bevalling is anders, zo stellig kan je er dus niet over zijn.

TO : het klinkt wel alsof er iets gaande is! Spannend hoor heel veel succes iig alvast!
Oh my god.. 20 minuten onder de douche gestaan maar de frequentie blijft 10 minuten... Niet sneller of langzamer. Zegt dit ook nog iets of ben ik een apart geval .

Nogmaals bedankt voor jullie medeleven, ik hou jullie op de hoogte!
Werkelijk geen idee. Kijk het nog even aan. Maar als er verandering optreed dan gewoon de VK bellen hoor. Succes in ieder geval!
Mijn weeën om de 15 minuten duurden 24 uur. Waren echt wel weeën. Kortom, er is niet zoveel uitzonderlijk als het op bevallen aankomt.
Oooooow spannend, hopen dat het geen valse start is. Succes!
Spannend hoor! Heel veel succes!!

Ik moest trouwens wel even lachen toen je zei dat je nog even ging stofzuigen, dat zou volgens mij bij mij niet opkomen op zo'n moment
Dit klinkt alsof de bevalling langzaamaan op gang komt.

Bij mij ging het de eerste twee keer ook zo, kleine krampjes die komen en gaan. Regelmaat zat er een lange tijd nog niet in, dat kwam pas een uur of 4 later.

De derde keer ben ik door de de beginweeën heengeslapen en werd ik pas wakker toen het heel hevig werd. Kind was er dan ook een uur later.

Succes!!
Succes en sterkte dan!
Lekker ontspannen op de bank, kopje thee erbij en een kruik en blijven timen

En ik zou als het over 30-60 minuten nog zo is toch even de vk bellen!
Bij mij tot 2x toe onder de douche dat weeen stopte. Na 1 uur ging weer verder. En 2 x in 5 uur bevallen. Dus als je weeen onder de douche stoppen zegt niks.

Heel veel succes!!
Bij mij waren de weeen erg onregelmatig. Wel eerst langere tijd ertussen, daarna soms 3 minuten, dan weer eens 5 minuten, dan maar 1 minuut. Uiteindelijk toch 2 x bevallen dus regelmatige weeen hoeft niet!
Succes met je bevalling damas!
Bij mij deed het elke keer pas echt pijn toen ik al bijna moest persen. Daarvoor voelde ik wel wat maar nog geen weeen zoals ze in de boeken zijn beschreven. Het kan dus wat mij betreft een begin van de bevalling zijn. Maar het kan helaas ook ophouden. Dat had ik bij mijn derde. We belden zelfs de vk maar zij was dus voor niks gekomen: geen ontsluiting. De echte bevalling begon precies over een week.

Mijn advies is: blijf actief, ga niet zitten of liggen. Ik zou een rondje gaan lopen en dan onder de douche. Als het echte weeen zijn moeten ze dan wel heftiger worden. Succes!!
Het gevoel dat jij beschrijft herken ik wel. Ik ben toen even gaan slapen. Na anderhalf uur wakker geworden. Toen kwamen de weeën om de 4 minuten. In bad .. UIT BAD! Werd helemaal gek in bad. Terug in bed, weeën om de 2,5 minuut. VK gebeld, die kwam (was inmiddels 1 uurtje om) en ik had 7 cm. Mocht eigenlijk niet meer naar het ZH maar heb toen gezegd dat ze me dan maar buiten zouden leggen. Wilde absoluut niet thuis bevallen. Weeën op weg naar ZH helemaal verdwenen. Eenmaal aangekomen, vliezen gebroken en anderhalf uur later is onze zoon geboren ....

Dus ... ik zou eventjes de VK bellen (ligt nu vast nog niet in bed ) en zij kan je wel advies geven. Het kan snel gaan. Succes en we zijn natuurlijk benieuwd !!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven